Torgeir Bjarmann - Sportslig Direktør

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • holmiz
    The kjøkken-kanariz
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2006
    • 6064

    Basert på hva Sportsklubben har levert de siste årene, med sitt gastronomiske forbruk av penger, så er det ikke en eneste en som er imponert over den jobben som har vært gjort så langt. For å sitere min professor - selv morra mi kunne gjort detta bedre. For å snu på flisa, hva har Bjarman gjort som medfører at han kan fortsette i jobben sin, med samme lønn?
    Hilsen Anders

    Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
    Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

    Kommentar

    • Stray Cat
      Moderator
      • Aug 2008
      • 5916

      Opprinnelig skrevet av holmiz
      Basert på hva Sportsklubben har levert de siste årene, med sitt gastronomiske forbruk av penger, så er det ikke en eneste en som er imponert over den jobben som har vært gjort så langt.
      Hvilket gastronomisk forbruk sikter du til da?

      For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

      Kommentar

      • Ketil Cantona
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 6813

        Henger meg på Katta (ref Bjarmann): Med samme lønna? Hva tenkte du på Holmiz? Tjener Torgeir så fett? Han er en nyttig ressurs for klubben, men er nok enig at hans stilling også bør vurderes, eventuelt vurdere ny rolle i klubben.

        Kommentar

        • knut
          Make knut Great Again
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2006
          • 9466

          Opprinnelig skrevet av Stray Cat
          Hvilket gastronomisk forbruk sikter du til da?
          Haglundsatsinga tipper jeg.

          Fikk ikke mye ut av den.

          Kommentar

          • Totti21
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2004
            • 3500

            Opprinnelig skrevet av knut

            Haglundsatsinga tipper jeg.

            Fikk ikke mye ut av den.
            Mulig jeg husker dette helt feil, men den såkalte Haglund satsingen innebar vel at man fikk ned lønnsnivået i klubben ganske klart? Vi gikk fra 60 mill i budsjett i 2011 til 55 mill i 2012, som også var mot strømmen i Tippeligaen, da over halvparten av klubbene økte sine budsjetter i forkant av den sesongen iflg denne artikkelen: http://www.vg.no/sport/fotball/aales...et/a/10037735/
            Mange av de spillerne vi mistet/kvittet oss med året før var jo spillere med veldig høy lønn fra gullalderen i norsk fotball, så selv om vi hentet inn mange nye spillere gikk lønnsnivået ned, noe som også bekreftes her: http://www.rb.no/lsk-magasinet/bruke...s/1-95-6222627

            Kun Godset, FKH, Sogndal og Sarpsborg hadde lavere budsjetter enn oss den sesongen. I RK sin første sesong hadde vi til sammenligning flere lag bak oss på samme liste og avstanden oppover var mindre, da flere "satsende" lag hadde kuttet mye fra 2012 til i fjor.

            Nå er jeg fullstendig klar over at tallene man opererer med slår ut forskjellig i de forskjellige klubbene, som f.eks godset som vel fikk leie sin stadion for 1 krone av kommunen en periode, men tallene våre er i alle fall sammenlignbare med hverandre.
            Last edited by Totti21; 26.10.2016, 10:29.

            Kommentar

            • Marit
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2010
              • 885

              Opprinnelig skrevet av Stray Cat
              Hvilket gastronomisk forbruk sikter du til da?
              Kanskje pizzaen i garderoben etter kamp
              Andas in och andas ut
              Orkar jag så orkar du

              Kommentar

              • holmiz
                The kjøkken-kanariz
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2006
                • 6064

                Finn én bedriftsleder som både sitter trygt og kan vise til samme elendige resultater og negativ utvikling som det Sportslig leder i LSK har vært ansvarlig for de siste årene. Jobben han gjorde med å bli kvitt Lyn FC fra fotballkartet for godt var jo alle bare glade for, dessverre så holder det samme på å skje med LSK, samme f hvilken fantastisk fotballspiller han var. Ingen vinner fotballkamper basert på gårsdagens resultater, og nå har Torgeir vært sportslig leder i LSK siden 2009, og alle piler peker samme veien - nedover.
                Hilsen Anders

                Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                Kommentar

                • CFC1976
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jul 2015
                  • 341

                  Unntatt halvparten av de afrikanere, hva har TB fått til i klubben?
                  Vi har ingen sportslig plan
                  Alle de gode norske spiller velger å dra til andre utfordringer fremfor å bli
                  Kartlegging og henting av spiller til klubben, senest i år? Nei og nei. Malec, Dickoh, Jacobsen, Martin.... kan ikke klubben bedre enn dette?

                  Kommentar

                  • Totti21
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2004
                    • 3500

                    Morten Stokstad på foppal på vgtv: "Alle signaler jeg har fått fra klubben er at om klubben reddet plassen, så blir Arne Erlandsen med videre som trener".

                    God natt sier jeg bare da. Følelsestyrte fotballedere er døden for fotballklubber. LSK er i ferd med å bli verst i klassen av alle når det kommer til å ta løsninger basert på luft.

                    Her bekrefter altså Tom Nordlie tidligere at han satt i møter med LSK frem til kl.2300 dagen før Erlandsen ble valgt og var et reellt alternativ for oss til det siste.
                    Det vil si at man i det øyblikket man valgte mellom Tom Nordlie og Arne Erlandsen som redningsmann, så tok man et valg for fremtiden hvis de skulle klare å få mer ut av dette mannskapet enn det Runar Kristinsson, klubbens svakeste trener i moderne tid klarte.

                    Hva skal vi egentlig med en sportslig leder i klubben? Han er rett og slett fullstendig ubrukelig og evner ikke å se noe utover det som finnes i nabolaget eller på Aneke sin klientliste. Grundig rekrutteringsarbeid skyr han som pesten.

                    Kommentar

                    • trigz
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 7098

                      Det er jo mulig dette var en forutsetning for at Arne tok jobben i utgangspunktet. Men du siterer jo her bare et rykte. Nordlie etterlot seg en smørje av dimensjoner sist han var her, jeg syns ikke han bør få en ny mulighet.
                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                      Kommentar

                      • LSKOG
                        Seniormedlem
                        Forumsadist
                        • Oct 2005
                        • 131

                        "Alle signaler..."
                        Det kan godt hende Stokstad har rett, men man kan ikke trekke noen konklusjoner utifra den Lilly Bendris-utallelsen der.

                        Kommentar

                        • mrognan
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2008
                          • 846

                          Opprinnelig skrevet av Totti21
                          Morten Stokstad på foppal på vgtv: "Alle signaler jeg har fått fra klubben er at om klubben reddet plassen, så blir Arne Erlandsen med videre som trener".

                          God natt sier jeg bare da. Følelsestyrte fotballedere er døden for fotballklubber. LSK er i ferd med å bli verst i klassen av alle når det kommer til å ta løsninger basert på luft.

                          Her bekrefter altså Tom Nordlie tidligere at han satt i møter med LSK frem til kl.2300 dagen før Erlandsen ble valgt og var et reellt alternativ for oss til det siste.
                          Det vil si at man i det øyblikket man valgte mellom Tom Nordlie og Arne Erlandsen som redningsmann, så tok man et valg for fremtiden hvis de skulle klare å få mer ut av dette mannskapet enn det Runar Kristinsson, klubbens svakeste trener i moderne tid klarte.

                          .
                          Nå vet man jo heller ikke noe om tidsperspektivet i saken. Jeg synes det kan være en god løsning med Arne neste år, men kun ut 2017. Så får klubben bruke hele neste sesong på å finne en god trener som står for den spillestilen som klubben ønsker å ha (hvis den planen finnes). Å bruke perioden oktober til januar på å finne en permanent trener på to- eller treårs kontrakt er mer bingo enn å satse på Arne i en sesong til.
                          Morten

                          Kommentar

                          • Trooond
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Mar 2015
                            • 1039

                            Enig. Redder Erlandsen plassen, kan man gi ham ett år til, for deretter å stake kursen, og forberede godt. Det gir også langsiktighet o ggjør det enklere å hente en permanent trener.
                            Utfra hva Erlandsen sier, hvordan laget spilte mot Enga, så er jeg usikker på om kanskje Erlandsen faktisk kan være mannen som tar sportsklubben videre utover 2017 også !

                            Kommentar

                            • trigz
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 7098

                              Fordelen med Arne-ball er at det (bør være) enklere å hente spillere som passer inn i systemet hans. Vi kommer til å være vanskelige å bryte ned og solide mot nesten all slags motstand. Hvis vi nå skulle holde plassen må det være et varsko til klubben. Vi har levd helt på grensen av nedrykk i nesten alle år siden 2008. Hvis vi holder plassen nå er det omtrent et mirakel, og klubben bør kanskje stikke fingeren i jorda og se på hvor vi står som klubb og hva slags ambisjoner vi realistisk bør ha når det gjelder det fotballmessige.

                              Jeg vil iallfall gi hva som helst for å slippe å oppleve de siste ukene og månedene en gang til. Det skjer ikke med Arne bak rattet. Arne står også for LSK-identitet, og det er noe man ikke skal kimse av. Jeg er helt sikker på at et lag med en tydelig forankret identitet som tar hensyn til klubbens tradisjoner vil trekke folk tilbake til Åråsen. Et kommunegrått lag som later som om de spiller fin fotball og ikke oppnår en dritt betyr en fortsatt uthuling av klubbkulturen og nærheten folk rundt klubben føler til LSK.

                              Vi vinner ikke serien verken med Arne eller med noen andre trenere. Hvis vi oppnår at folk begynner å hate LSK igjen vil det være fremgang i seg selv.

                              Jeg vil ha Arne!
                              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                              Kommentar

                              • _Jonern
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 4384

                                Opprinnelig skrevet av trigz
                                Fordelen med Arne-ball er at det (bør være) enklere å hente spillere som passer inn i systemet hans. Vi kommer til å være vanskelige å bryte ned og solide mot nesten all slags motstand. Hvis vi nå skulle holde plassen må det være et varsko til klubben. Vi har levd helt på grensen av nedrykk i nesten alle år siden 2008. Hvis vi holder plassen nå er det omtrent et mirakel, og klubben bør kanskje stikke fingeren i jorda og se på hvor vi står som klubb og hva slags ambisjoner vi realistisk bør ha når det gjelder det fotballmessige.

                                Jeg vil iallfall gi hva som helst for å slippe å oppleve de siste ukene og månedene en gang til. Det skjer ikke med Arne bak rattet. Arne står også for LSK-identitet, og det er noe man ikke skal kimse av. Jeg er helt sikker på at et lag med en tydelig forankret identitet som tar hensyn til klubbens tradisjoner vil trekke folk tilbake til Åråsen. Et kommunegrått lag som later som om de spiller fin fotball og ikke oppnår en dritt betyr en fortsatt uthuling av klubbkulturen og nærheten folk rundt klubben føler til LSK.

                                Vi vinner ikke serien verken med Arne eller med noen andre trenere. Hvis vi oppnår at folk begynner å hate LSK igjen vil det være fremgang i seg selv.

                                Jeg vil ha Arne!
                                Enig. Tippeligaen er så latterlig ræva at du glatt kan ta medalje ved å basere spillet ditt på stram defensiv organisering, slik som Brann på mange måter har gjort. De er jo ikke så forbanna gode. Men de holder tett bakover og har litt flyt. Det er så mye rart forsvarsspill ellers i Tippeligaen at mål scorer man som regel uansett.

                                Men vi må definitivt vise mer enn det vi har gjort de siste kampene. Man kan ikke kun forsvare seg til poeng over en hel sesong. Vi må ha mer å by på. Men jeg håper, og ikke minst tror, at vi akkurat nå spiller i overkant kynisk selv for Erlandsens smak. Nå handler det om å ta poeng. Det ble jo sagt også da han tok over. Jeg tror nok at en hel vinter med Arne vil gjøre utgangspunktet mye bedre før neste år. Synes stort sett vi har åpnet kampene bra, ved å ligge kompakt, variere presset og komme etter med laget når vi angriper. Om vi er direkte dårlig trent eller ikke veit jeg ikke, men vi er hvertfall ikke godt nok trent til å gjennomføre Arne-ball. Utover i kampene faller vi altfor langt ned og klarer ikke stå opp i presset. Da blir vi fort straffa.
                                ..................

                                Kommentar

                                • DoubleHi5
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2011
                                  • 4115

                                  Opprinnelig skrevet av _Jonern

                                  Om vi er direkte dårlig trent eller ikke veit jeg ikke, men vi er hvertfall ikke godt nok trent til å gjennomføre Arne-ball. Utover i kampene faller vi altfor langt ned og klarer ikke stå opp i presset. Da blir vi fort straffa.
                                  Ivar Hoff sa på Fotballekstra fra kampen mot Viking i 2. omgang at han mente LSK var altfor dårlig trent. Nå er ikke Ivar nødvendigvis noen fasit på dette, og han kan jo det med å uttrykke seg tabloid, men jeg mener å huske at han sa at han aldri hadde sett et lag som har vært så dårlig trent som LSK de to siste årene.
                                  Elska þetta félag

                                  Kommentar

                                  • Robertkoren91
                                    Medlem
                                    Bøffel
                                    • Jan 2013
                                    • 30

                                    Luis Pimenta fra Kongsvinger bør vel være en god trenerkandidat.

                                    Kommentar

                                    • andersmm
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2006
                                      • 5764

                                      Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

                                      Ivar Hoff sa på Fotballekstra fra kampen mot Viking i 2. omgang at han mente LSK var altfor dårlig trent. Nå er ikke Ivar nødvendigvis noen fasit på dette, og han kan jo det med å uttrykke seg tabloid, men jeg mener å huske at han sa at han aldri hadde sett et lag som har vært så dårlig trent som LSK de to siste årene.
                                      Ivar Hoff var også toneangivende i å kuppe årsmøtet der den etter hvert så udugelige styrelederen vår ble innsatt. Uttalte deretter til RB at himmelen over Åråsen var skyfri med Owe Halvorsen, nytt styre og Runar K på plass. Ironisk at han deretter sitter og raljerer over idiotien som har utspilt seg de siste par åra.

                                      Det sies at alt har sin tid. Ivar Hoff har nok hatt sin, og verden har forandra seg en hel del siden da.
                                      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                      Kommentar

                                      • DoubleHi5
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2011
                                        • 4115

                                        Opprinnelig skrevet av andersmm

                                        Ivar Hoff var også toneangivende i å kuppe årsmøtet der den etter hvert så udugelige styrelederen vår ble innsatt. Uttalte deretter til RB at himmelen over Åråsen var skyfri med Owe Halvorsen, nytt styre og Runar K på plass. Ironisk at han deretter sitter og raljerer over idiotien som har utspilt seg de siste par åra.

                                        Det sies at alt har sin tid. Ivar Hoff har nok hatt sin, og verden har forandra seg en hel del siden da.
                                        Han er da i alle fall underholdende! Jeg synes en av de beste var da han i direktesending fra Åråsen fortalte at Arne Erlandsen satt ved siden av ham og han "tilbød" Fotballekstra et direkte intervju med Arne. Dette var under en av de siste kampene til Runar. Heldigvis hadde Arne mer vett og sa nei. Hadde han hørt på Ivar og latt seg intervjue om LSK og trenersituasjonen da, ville det sannsynligvis ha vært umulig for klubben å ansette Arne!
                                        Elska þetta félag

                                        Kommentar

                                        • Stray Cat
                                          Moderator
                                          • Aug 2008
                                          • 5916

                                          Moderatormelding:

                                          Minner om navnet på denne tråden
                                          Torgeir Bjarmann - Sportslig Direktør

                                          Stray Cat
                                          moderator
                                          For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                                          Kommentar

                                          Working...