Torgeir Bjarmann - Sportslig Direktør

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • occean-fan!
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2006
    • 730

    det kan vi være enige om. I løpet av de siste dagene har jeg hatt Svesengen langt oppe i halsen. Svesengen må gå!!!!

    Kommentar

    • Ketil Cantona
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 6813

      Har kun blitt fortalt og ikke lest alt da jeg ikke har dette forpu... pluss abbonementet.
      Ut i fra det jeg har hørt og lest så blir jeg rasende over at de skal henge ut 1!! mann ut i fra sesongen som har vært. RK, styret og alle burde fått denne skyllebøtta.

      Hva er agendaen M. Svee? Ønsker du Bjarmann sin stilling!
      Last edited by Stray Cat; 09.11.2016, 23:16. Begrunnelse: Moderering

      Kommentar

      • DoubleHi5
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2011
        • 4115

        Kunne ikke vært mer enig med de to siste innleggene! Svesengen styrer LSK. Det synes jeg er veldig betenkelig. Nå lanserer han Simon Mesfin som Bjarmanns erstatter. Simon er sikkert en bra mann, men Svesengen har gått langt over alle streker for lengst. Han fortsetter også bagatelliseringen av Runars manglende evner som leder og trener, og legger i praksis mesteparten av skylda for den elendige sesongen på Bjarmann: "Men at spissen Chinedu «Edu» Obasi Ogbuke glapp for LSK i sommer, er vanskelig å forstå. Den må sportsdirektøren ta på sin kappe. (...) Han endte opp i AIK. I verste fall kunne dette ført til nedrykk for LSK."

        Som flere her inne har skrevet, kan det godt hende det er på tide at Bjarmann erstattes, men det er veldig tydelig at Svesengen er veldig opptatt av å nedtone Runars ansvar for fadesen og forsterke Bjarmanns. Den største feilen Bjarmann kanskje har gjort er vel nettopp å ansette Runar?

        Bjarmann svarer blant annet dette på sin facebook konto: «Jeg har lest Morten Svesengen sin kommentar som omhandler meg selv. RB-sportens leder sine meninger lever jeg meget godt med. Jeg er selvfølgelig uenig i mange av punktene og selve konklusjonen, men jeg har ingen planer om å starte en forsvarskamp på RB-sporten sin hjemmebane. Den kampen er det dårlige odds på å vinne.»
        Elska þetta félag

        Kommentar

        • DoubleHi5
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2011
          • 4115

          Opprinnelig skrevet av occean-fan!
          det kan vi være enige om. I løpet av de siste dagene har jeg hatt Svesengen langt oppe i halsen. Svesengen må gå!!!!
          Svesengen styrer LSK. Det synes jeg er veldig betenkelig. Nå lanserer han Simon Mesfin som Bjarmanns erstatter. Simon er sikkert en bra mann, men Svesengen har gått langt over alle streker for lengst. Han fortsetter også bagatelliseringen av Runars manglende evner som leder og trener, og legger i praksis mesteparten av skylda for den elendige sesongen på Bjarmann: "Men at spissen Chinedu «Edu» Obasi Ogbuke glapp for LSK i sommer, er vanskelig å forstå. Den må sportsdirektøren ta på sin kappe. (...) Han endte opp i AIK. I verste fall kunne dette ført til nedrykk for LSK."

          Som flere her inne har skrevet, kan det godt hende det er på tide at Bjarmann erstattes, men det er veldig tydelig at Svesengen er veldig opptatt av å nedtone Runars ansvar for fadesen og forsterke Bjarmanns. Den største feilen Bjarmann kanskje har gjort er vel nettopp å ansette Runar?

          Bjarmann svarer blant annet dette på sin facebookkonto: «Jeg har lest Morten Svesengen sin kommentar som omhandler meg selv. RB-sportens leder sine meninger lever jeg meget godt med. Jeg er selvfølgelig uenig i mange av punktene og selve konklusjonen, men jeg har ingen planer om å starte en forsvarskamp på RB-sporten sin hjemmebane. Den kampen er det dårlige odds på å vinne.»
          Elska þetta félag

          Kommentar

          • occean-fan!
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2006
            • 730

            Her burde styret beskytte sine egne og faktisk gå hardt ut mot Svesengen. fortjener å bli satt på plass. Totalt udugelig å slakte Bjarmann mens Runar slipper øksa. Angående Bjarmann tenker jeg det kunne vært sunt å prøve noe nytt, men det er ikke saken her. Godeste Morten kan da ikke få holde på som han vil?!?!

            Kommentar

            • norveggio
              Medlem
              Hoffnarr
              • May 2008
              • 65

              Veldig enig med det meste som skrives ovenfor. Hva pokker er agendaen til Svesengen? Artiklene de siste dagene er gjennomsyret av et ønske om å frita Kristinsson for ansvar og å skyve dette over på Bjarmann. Samt hans åpenbare skepsis mot Erlandsen (som også var tydelig i siste "Studio Åråsen" etter kampen mot Molde). Basert på det som har stått på trykk de siste dagene har det vært åpenbart for alle at dette er konklusjonen han har ønsket å underbygge med de foregående artiklene. Svesengen fremstår selvopphøyd som få, men alle (forhåpentligvis inkludert LSKs inkompetente styreleder) ser jo at påstander som at den mislykkede Edu-overgangen kunne ført til nedrykk er ganske malplassert all den tid man satt med en trener som manglet respekt i spillergruppa, som hadde for dårlig kvalitet på treningene (her måtte spillerne be om tøffere trening), og som bommet på helt grunnleggende elementer i den fysiske treningen (ref. utsettelsen av sommerferien). Mulig Bjarmann bør byttes, men jeg er skeptisk til hvilke alternativer man har råd til å hente inn. Bjarmann har vel i perioder jobbet tilnærmet gratis for LSK, og det er det nok ikke så mange andre som ville gjøre...

              Kommentar

              • Robiwan
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2006
                • 603

                Hvor er støtte apparatet rundt Bjarman? Bjarman er smart og tar ikke kampen mot RB, men det må da finnes andre i LSK som går ut å støtter han når han blir angrepet på denne måten? Skal LSK fungere som klubb, må alle som jobber i klubben støtte hverandre, ikke stå å se på at folk blir hengt ut på denne måten.

                En eller annen i ledelsen eller i styret må stå frem og si noe ala det her: "Vi har fått med oss saken RB+ som omhandler Bjarman, og ønsker å på påpeke at selv ikke RB vet alt om hva som beveger seg i og rundt LSK. Vi ønsker ikke å gå i detaljer, men heller pressisere at den hele og fule sanhet har ikke kommet frem i denne artikklen. Alle i LSK blir evaluert etter sesongen også Bjarman, og selvom ingen er perfekt ønsker vi å minne om Bjarman har gjort en utmerket jobb på overgangsmarkedet, senest ved salget av Fred Friday og ansettelsen av Arne Erlandsen som har vært en stor bidragsyter til å redde både økonomien og plassen i tippeligaen."
                Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339

                Kommentar

                • andersmm
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2006
                  • 5764

                  Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                  "Men at spissen Chinedu «Edu» Obasi Ogbuke glapp for LSK i sommer, er vanskelig å forstå. Den må sportsdirektøren ta på sin kappe. (...) Han endte opp i AIK. I verste fall kunne dette ført til nedrykk for LSK."[/I]
                  Nei Nei Nei! Nå må det faen meg være nok snart. Jeg er irritert og flau på samme tid. Isolert sett -helt ut av kontekst- er dette kanskje ikke feil, men ærlig talt: I stedet for å si det alle tenker; at Runars ledelse var så dårlig at den nesten sendte oss ned i Obos, så hevder man at vi nesten rykka ned fordi sportsdirektøren ikke klarte å signere en spiller som egentlig er for god for Tippeligaen. Arne hadde heller ikke Edu på laget, men han tok eksakt samme stall som Runar hadde til disposisjon (minus Lundemo og delvis Ofkir), til 2. plass på formtabellen og poengsnitt som tilsvarer sølv over en hel sesong. Hvordan i hele verden kan man vende dette til at vi nesten rykket ned fordi vi ikke signerte Edu??!?!?!?! Vi rykket nesten ned for at vi hadde en trener som ikke var i nærheten av å holde mål i 24 av 30 kamper.

                  RBs argumentasjon ligger under gjennomsnittlige kommentarfeltsdiskusjoner. Langt under. Og det ække kødd engang.
                  "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                  Kommentar

                  • Fredenburg91
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Mar 2013
                    • 377

                    Klarte ikke å dy meg, måtte få lufta litt frustrasjon mot Svesengen på Twitter. Ikke at jeg tror han eller RB tenker noe videre over det. Anbefalte han å lese her inne, så vil han se at folk ikke syns RBs fremgangsmåter alltid er like ok.
                    ---------------------------------------------------------------------
                    Ivrig Lillestrøm-supporter, i med- og motgang! Forza Fugla!
                    Skribent for Málaga de Noruega. Vamos Málaga!
                    ---------------------------------------------------------------------

                    Kommentar

                    • Folke
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2008
                      • 5955

                      RB skal ALDRI få en eneste krone av meg igjen. Har han Svesengen null og niks mellom øra? Etter denne høsten, med den mobiliseringen vi har sett av klubb, fans, lokalmiljø og sponsorer så er det ikke på sin plass med dette fjaset de kommer med nå!

                      100% hylles av fans, Arne Erlandsen, klubb, sponsorer og alle spillerne som har snudd skuta sammen hadde vært på sin plass. Så kunne man kjørt den nådeløse evalueringen senere, evt invitert klubben bedre inn til samtaler før man trykket alt mulig piss.

                      Jeg har aldri vært stoltere av å være fugl enn nå, så han skal faen ikke få lov til å ødelegge for meg.

                      Kommentar

                      • Langballa
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2014
                        • 325

                        skrev en liten melding til Bjarman på FB.. fikk kjapt og ærlig svar herlig type

                        Kommentar

                        • knut
                          Make knut Great Again
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2006
                          • 9466

                          Her er et sitat jeg messer litt rundt backstage her på forumet:

                          Briefly stated, the Gell-Mann Amnesia effect works as follows. You open the newspaper to an article on some subject you know well. In Murray’s case, physics. In mine, show business. You read the article and see the journalist has absolutely no understanding of either the facts or the issues. Often, the article is so wrong it actually presents the story backward––reversing cause and effect. I call these the “wet streets cause rain” stories. Paper’s full of them.

                          In any case, you read with exasperation or amusement the multiple errors in a story-and then turn the page to national or international affairs, and read with renewed interest as if the rest of the newspaper was somehow more accurate about far-off Palestine than it was about the story you just read. You turn the page, and forget what you know.

                          That is the Gell-Mann Amnesia effect. I’d point out it does not operate in other arenas of life. In ordinary life, if somebody consistently exaggerates or lies to you, you soon discount everything they say. In court, there is the legal doctrine of falsus in uno, falsus in omnibus, which means untruthful in one part, untruthful in all.

                          But when it comes to the media, we believe against evidence that it is probably worth our time to read other parts of the paper. When, in fact, it almost certainly isn’t. The only possible explanation for our behavior is amnesia.

                          -
                          Michael Crighton

                          Les dette og tenk hvordan RB hadde styrt oss ned i OBOS gitt de fikk vilja si.

                          Bjarmann er det opp til andre å evaluere. Lokalavisa prøver bare å redde ansikt med denne konfrontasjonen.

                          Kommentar

                          • norveggio
                            Medlem
                            Hoffnarr
                            • May 2008
                            • 65

                            Opprinnelig skrevet av knut
                            Les dette og tenk hvordan RB hadde styrt oss ned i OBOS gitt de fikk vilja si.
                            Dette er vel på mange måter nøkkelpunktet å ha med seg når/dersom man skal lese Svesengens latterlige artikkelserie.

                            Kommentar

                            • Totti21
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2004
                              • 3500

                              Nå er det jo ikke feil å slakte Torgeir Bjarmann selv om Runar slipper billig unna.
                              Torgeir er mannen med det øverste sportslige ansvaret i klubben, og sto ansvarlig for at Runar Kristinsson fikk jobben som trener. Han sto også ansvarlig for at Runar Kristinsson ga faen i det han ble ansatt for å gjøre, og kjørte sitt eget løp. Han står ansvarlig for at klubben har null identitet, ingen filosofi og at vi ikke har hatt en skikkelig plan bak en ansettelse i hele hans tid i klubben.

                              Som med Runar er dette ikke personlig i det hele tatt, men kun en erkjennelse av at han ikke har gjort en god nok jobb. Torgeir er en fin fyr og har vært en god ambassadør for klubben både på og utenfor banen. Det holder dessverre ikke i den rollen han har nå, som er den viktigste vi har innen sport.

                              At han i tillegg står på TV i timene etter at man klarte seg i Tippeligaen og deler ut en stilling han ikke har mandat til å gjøre viser bare igjen hvor langt unna han er, og hvor utrolig uprofesjonelt vi driver klubben. At han personlig ønsker seg en kompis som trener i LSK igjen er ikke så overraskende, men det er en annen ting å prøve å kjøret det igjennom systemet bak lukkede dører enn å dele ut stillingen på live TV.

                              Torgeir må ut av den stillingen han har nå i det minste, så vil jeg gjerne se han i LSK miljøet videre, men da i en helt annen rolle.

                              Så er det jo bare å le av Romerikes Blad som tror at å bytte ut Torgeir Bjarmann med Simon Mesfin vil hjelpe noe. Det denne klubben trenger er impulser fra andre som ikke er bundet opp av relasjoner til folk i klubben. I Simon ender vi opp med å drive på akkurat samme måten som har etablert oss som et bunnlag. Vi er kun et nedrykk fra å være enga.

                              Kommentar

                              • Gjest

                                Det man eventuelt kan ta Svesengen på, er ikke kritikken av Bjarmann men den manglende kritikken av Runar.
                                Forøvrig så får Lindblad (sosiale medier) så hatten passer i dagens RB. MEGET VELFORTJENT!.

                                Kommentar

                                • DoubleHi5
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2011
                                  • 4115

                                  Opprinnelig skrevet av daf
                                  Det man eventuelt kan ta Svesengen på, er ikke kritikken av Bjarmann men den manglende kritikken av Runar.
                                  Forøvrig så får Lindblad (sosiale medier) så hatten passer i dagens RB. MEGET VELFORTJENT!.
                                  Joda, den ubrukelige Ståle Lindblad får riktig nok kritikk i rb. Han slipper unna med følgende: "I Lauritsens jobb med å stake ut en ny kurs i LSK-administrasjonen, må også klubbens mediesjef Ståle Lindblad korrigeres. I et sportslig kriseår som 2016 har vært, har Lindblads opptreden i sosiale medier vært uheldig for klubben."

                                  Når det gjelder Lindblad, som alle vet har gjort en skandaløst elendig jobb, bruker altså Svesengen ord som "korrigeres" og "uheldig".

                                  Når Svesengen omtaler Bjarmann bruker han helt andre uttrykk, som "det er nok nå" og at "han må ta sin hatt og gå".

                                  Bedriver Svesengen balansert journalistikk?
                                  Elska þetta félag

                                  Kommentar

                                  • norveggio
                                    Medlem
                                    Hoffnarr
                                    • May 2008
                                    • 65

                                    Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                                    Bedriver Svesengen balansert journalistikk?
                                    Meget betimelig spørsmål.

                                    Kommentar

                                    • Gjest

                                      Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

                                      Joda, den ubrukelige Ståle Lindblad får riktig nok kritikk i rb. Han slipper unna med følgende: "I Lauritsens jobb med å stake ut en ny kurs i LSK-administrasjonen, må også klubbens mediesjef Ståle Lindblad korrigeres. I et sportslig kriseår som 2016 har vært, har Lindblads opptreden i sosiale medier vært uheldig for klubben."

                                      Når det gjelder Lindblad, som alle vet har gjort en skandaløst elendig jobb, bruker altså Svesengen ord som "korrigeres" og "uheldig".

                                      Når Svesengen omtaler Bjarmann bruker han helt andre uttrykk, som "det er nok nå" og at "han må ta sin hatt og gå".

                                      Bedriver Svesengen balansert journalistikk?
                                      Jeg må inrømme at jeg liker artikkelserien i RB om dagen.
                                      At noen lar seg provosere er jævlig bra..
                                      Halvorsen får sitt i siste artikkel, og jeg elsker det...

                                      PS. Lindblad har vel ikke akkurat en nøkkelrolle Ift.klubben, og får vel knapt nok betalt for noe..
                                      Last edited by Gjest; 12.11.2016, 01:07.

                                      Kommentar

                                      • DoubleHi5
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2011
                                        • 4115

                                        Jeg er helt enig med forrige innlegg i at det er bra at søkelyset rettes mot klubben. Jeg skulle bare ønske at det ble gjort av en person som var mer profesjonell og at det ikke lyste lange veier at Svesengens vurderinger er sterkt preget av hans personlige sympatier og antipatier.
                                        Elska þetta félag

                                        Kommentar

                                        • TomLundby
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Nov 2006
                                          • 616

                                          Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
                                          Hvorfor skal en kommersiell aktør evaulere LSKs daglige leder? E
                                          Er dette et seriøst spørsmål? Hele forumet har vært enig i årevis om at mer oppmerksomhet i media trengs for LSK. Kanskje spørsmålet er ment ironisk?

                                          Kommentar

                                          Working...