Torgeir Bjarmann - Sportslig Direktør

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Frode D. Homb
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2003
    • 982

    Jeg sliter med å komme inn i tråder og siden min henger seg opp. Spørsmålet skulle ikke vært stilt i tråden. Jeg sletter det nå.

    Kommentar

    • vermu
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2008
      • 1729

      VGTV er Norges største web-tv-kanal. Nyheter, sport og underholdning.


      Bjarmann på VG-TV

      Kommentar

      • Jannis
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jun 2005
        • 266

        Latterlig at han fortsatt er pottesur på RB, ser alle saker RB skriver om LSK så skriver de at de ikke har fått tak i Bjarmann for kommentar. Men stiller opp for alle andre media. VOKS OPP A GUTT.........

        Kommentar

        • Folke
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2008
          • 5955

          Er ikke sikkert RB har forsøkt så veldig hardt heller da, de veit jo hvor han har kontoret sitt mener jeg..

          Kommentar

          • CFC1976
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jul 2015
            • 341

            Også må vi komme tilbake til TB.
            LSK anno 2017 lukter nedrykk. Som SD har han overordnet ansvar for den sportslige prestasjonen i klubben. Sitter han trygt?

            Kommentar

            • Kristian
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jun 2004
              • 690

              Opprinnelig skrevet av CFC1976
              Også må vi komme tilbake til TB.
              LSK anno 2017 lukter nedrykk. Som SD har han overordnet ansvar for den sportslige prestasjonen i klubben. Sitter han trygt?
              Lukter det egentlig nedrykk? Vi har spilt to gode kamper uten å ha fått uttelling, en ålreit kamp hvor det endte med tre poeng samt gårsdagens noe lunkne forestilling. Tror jeg hadde stengt igjen nesegrevet i noen kamper til.

              Kommentar

              • Totti21
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2004
                • 3500

                Opprinnelig skrevet av Kristian

                Lukter det egentlig nedrykk? Vi har spilt to gode kamper uten å ha fått uttelling, en ålreit kamp hvor det endte med tre poeng samt gårsdagens noe lunkne forestilling. Tror jeg hadde stengt igjen nesegrevet i noen kamper til.
                Vi har i alle fall ikke stått med mindre enn tre poeng etter fire kamper siden 2009, og det etter at vi har hatt et ganske så snilt kampprogram til nå, og har ansatt en trener som er mer opptatt av resultater kontra utvikling, og som har uttalt seg kritisk til trenere som nettopp ber om tid tidligere.
                Ja, man burde nok stått med tre poeng til ift sjanser for og i mot, men man gjør ikke det. Vi har også kommet under i samtlige kamper til nå, og det virker mindre tilfeldig enn at vi ikke har scoret flere mål.

                Jeg tror ikke vi rykker ned, men med en trener med resultatfokus over alt forventer jeg også at vi skal klare noe mer enn å overleve. Hvis ikke har hele denne "tilbake til røttene" greia til Bjarmann vært en kjempebom. Som så mange ganger tidligere under hans ledelse.

                Kommentar

                • CFC1976
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jul 2015
                  • 341

                  Noen som vet mye scouting klubben eller TB gjør, generelt?

                  Vet at andre klubber som Sarp 08 og Sandefjord har SD'er eller trenere som reiser mye og ser på spiller i Sverige og Danmark blant annet.

                  Har hørt fra gode kilder at Simen Mefsin har ansvaret for OBOS ligaen ig Div 2 og er mye på Kisa, Strømmen, osv.

                  Kommentar

                  • OptimistFugl
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Apr 2008
                    • 462

                    Opprinnelig skrevet av CFC1976
                    Noen som vet mye scouting klubben eller TB gjør, generelt?

                    Vet at andre klubber som Sarp 08 og Sandefjord har SD'er eller trenere som reiser mye og ser på spiller i Sverige og Danmark blant annet.

                    Har hørt fra gode kilder at Simen Mefsin har ansvaret for OBOS ligaen ig Div 2 og er mye på Kisa, Strømmen, osv.
                    Etter hva jeg har forstått scouter han mye. Men han hadde også ansvar og mye jobb med UA i fjor. Tror noen er ansatt for det nå.

                    Arne har visst veldig god oversikt over 1. og 2. div.

                    Kommentar

                    • Xavi
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2008
                      • 1275

                      Snakk om skivebom over tiraden mot Torgeir på møtet idag.

                      Hvor trangsynt går det ann å være hvis du trur han ha skylda for at : "LSK har blitt dårligere i 8 år under hans ledelse" For det første så er det direkte feil, Magnus Haglund tok en respektabel 5 plass i 2014. LSK har svingt for det meste på grunn av Økonomi. Henning Berg gjorde det bra han helt til vi solgte bort Ujah og Nosa og endte opp med et halvt B-Lag.

                      Det virket også som personen ikke fikk med seg når Robert sa at LSK har vært bedre en samtlige lag i Tippeligaen, nemlig spillersalg og utvikling. Torgeir har vært med å hente BBS, Ujah, Nosa, Fofana, Mathew, Ruben, Judas Jr, Bolly, Ringstad, Ofkir, Bonke, Sheriff, Ajer, Tokstad, Ohi. Alle spillere som LSK har hentet enten fra egne rekker eller kjøpt inn. De fleste ble solgt for respektable priser, noen desverre alt for billig, men det var mest for å kunne betale lønn og regninger. Desverre valgte noen ulojale å gå gratis til andre klubben men bortsett fra tvang er heller ikke det noe Torgeir bør skyldes for.

                      Lurer fælt på hva konktret han har gjort som gjør han står med skylden for LSK's manglende resultater. Runar funket dårlig, men husker at 80% av forumet ropte på hans annsettelse allerede da Haglund ble ansatt. Så når Runar feilet, da var det plutselig "kompissignering"

                      Greit å kritisere, men prøv å finne konkrete ting, ikke bare det går dårlig,så derfor må Torgeir gå.
                      Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
                      Anders, Tidligere styremedlem KFL

                      Kommentar

                      • Stray Cat
                        Moderator
                        • Aug 2008
                        • 5916

                        Lillestrøm-fans misfornøyd etter sjefens fravær: – Dårlig og feigt

                        http://www.vg.no/sport/fotball/elite...gt/a/23984913/
                        For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                        Kommentar

                        • BD
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Feb 2006
                          • 1422

                          Er det noen som er misfornøyde, er det bare å ta Torgeir på ordet og be om et nytt møte.

                          Personlig er jeg glad for at han fremdeles er i klubben, og har ikke noe å utsette på jobben han gjør. Å styre en klubb med de økonomiske forutsetningene vi har, og de krav som stilles, må være noe av tøffeste man kan gjøre. Skulle likt å vite hvem folk mener ville gjort en bedre jobb.

                          Kommentar

                          • GIFKanari
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2009
                            • 8243

                            Da ser vi vel endelig begynnelsen på slutten på Bjarmanns tid i styre og stell i LSK. Det kan knapt bli dårligere.

                            Kommentar

                            • Trooond
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Mar 2015
                              • 1039

                              Opprinnelig skrevet av BD
                              Er det noen som er misfornøyde, er det bare å ta Torgeir på ordet og be om et nytt møte.

                              Personlig er jeg glad for at han fremdeles er i klubben, og har ikke noe å utsette på jobben han gjør. Å styre en klubb med de økonomiske forutsetningene vi har, og de krav som stilles, må være noe av tøffeste man kan gjøre. Skulle likt å vite hvem folk mener ville gjort en bedre jobb.
                              Jeg har ikke så veldig mye i mot Bjarmann i sin stilling.
                              Men du spør hvem som kunne gjort en bedre jobb. Ser du på ressurser tilgjengelig, så ville jeg heller hatt daglig leder hos S08, Stabæk eller Haugesund, om du mener vi skal se på folk som får mer ut av MINDRE ressurser enn det sportsklubben har.

                              Jeg likte heller ikke at Bjarmann ansatte de yngste på en kontrakt som tilsa 50% av full stilling for noen år siden, med lovnader om at de raskt kom til å tjene mer, bare de spillte fast på laget. Dette var for å slippe å gi de så mye som minstelønn, og noen av de motok vel kun 5000,- i måneden, men måtte stille opp like mye som alle andre. Det var jo så de egentlig ikke kunne klare seg på den kontrakten, og sånne ting gjør vel også at folk ikke blir så lojale.
                              Det samme med lønnsøkningen han først prøvde seg på mot Fofana, som var langt unner topplønn. Trodde han på at det skulle være snev av mulighet for å få fofana til å bli for 600k i året ?

                              Så han gjør litt mye rart, og skaffer ikke lojalitet fra yngre spillere på den måten.

                              Kommentar

                              • Xavi
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2008
                                • 1275

                                Trur du virkelig at han lyst til å gi juniora eller Fofana så lite lønn? Han kan ikke gi ut penger klubben ikke har.
                                Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
                                Anders, Tidligere styremedlem KFL

                                Kommentar

                                • Trooond
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Mar 2015
                                  • 1039

                                  Opprinnelig skrevet av Xavi
                                  Trur du virkelig at han lyst til å gi juniora eller Fofana så lite lønn? Han kan ikke gi ut penger klubben ikke har.
                                  Det er forskjell på å utnytte folk med ukloke valg, og å ha og
                                  disponere midler litt smartere. Fofana ble selvsagt tilbydt lønnstaket før han gikk, og en av de unge fikk vel etterhvert 30-40 000 i mnd.

                                  Men ser jo at det finnes fler med Bjarmanns tankegang.
                                  Men han har mer middler enn over halve eliteserien....

                                  Kommentar

                                  • Jan Banan
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jan 2004
                                    • 809

                                    Bjarmann går ut, hvem kommer inn?
                                    - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

                                    Stuart Baxter har forstått det.

                                    Kommentar

                                    • BD
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Feb 2006
                                      • 1422

                                      Opprinnelig skrevet av Jan Banan
                                      Bjarmann går ut, hvem kommer inn?
                                      Utakk er verdens lønn. Uavhengig av hva Bjarmann sier i RB, er det ikke tilfeldig at dette skjer nå. Dette skjer selvfølgelig på grunn av "supportere" som kommer med sleivspark og sprer lynsjestemning ubegrunnet. Takk for at dere er med på å ødelegge klubben...

                                      Uansett hva motsvarene blir, vet jeg at det er flere av dere som har kommet med denne kritikken som pisser i buksa nå, selv om dere neppe vil innrømme det. For dette er virkelig dårlige nyheter, og det siste vi trenger nå. Skam dere.

                                      Kommentar

                                      • Kroktåa
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2015
                                        • 2940

                                        Opprinnelig skrevet av Jan Banan
                                        Bjarmann går ut, hvem kommer inn?
                                        Ja, det blir spennende. Vi har jo et par åpenbare kandidater i våre rekker.

                                        /irony off/

                                        Takk for god innsats over mange år, Torgeir. Etter min mening, den fremste av mange klubbprofiler på Åråsen de siste åra. Jeg er overbevist om at ettermælet blir godt.

                                        Kommentar

                                        • Xavi
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • May 2008
                                          • 1275

                                          Takk for jobben Torgeir, kjipt at noen føler du har skylda for at LSK ligger der vi ligger, er sikker på at uten deg hadde vi vært i Obos/Konkurs for lenge siden.

                                          Spent på hvem som evt blir erstatteren hans, Simon Mesfin virker som en god kandidat.
                                          Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
                                          Anders, Tidligere styremedlem KFL

                                          Kommentar

                                          Working...