Lillestrøm SK - Aalesund FK. Torsdag 24.mai 2012 Kl. 19.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Stray Cat
    Moderator
    • Aug 2008
    • 5916

    Slapp å se kampen, siden jeg befant meg på jobbreise, men fikk skrekkmeldinger fra sittan om dårligste kamp siden 1974. Virkelig så ille?
    For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

    Kommentar

    • Kjølnerdomen
      Seniormedlem
      Forumsadist
      • Jun 2008
      • 148

      Opprinnelig skrevet av krisruds
      Er du sikker på at du ikke tenker på Luke?
      Sorry, kris - my bad - tenkte selvfølgelig på Luke...

      Kommentar

      • krisruds
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2005
        • 839

        da er jeg enig med deg
        krisruds medlem av KFL siden 1996


        OI OI OI nå har vi det morro :)

        BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

        Kommentar

        • Torolf
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2004
          • 9574

          Opprinnelig skrevet av Stray Cat
          Slapp å se kampen, siden jeg befant meg på jobbreise, men fikk skrekkmeldinger fra sittan om dårligste kamp siden 1974. Virkelig så ille?
          I første omgang, ja. Men det tok seg noe opp i andre.

          Kommentar

          • vEgz
            Seniormedlem
            Forumsadist
            • Aug 2006
            • 130

            Jeg syns ikke Toindouba får til all verden i dag. Merker jeg blir frustrert når han gang på gang snur seg og spiller en støttepasning. Mulig det var lite bevegelse på topp til tider, men slett ikke hele kampen i mine øyne. Bolly må få mer spilletid.

            Videre syns jeg personlig ikke Knudtzon er så gæli som folk skal ha det til. Med de prestasjonene vi har om dagen så syns jeg det er rart at han ikke spilte hele matchen.

            Kommentar

            • OptimistFugl
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2008
              • 462

              Opprinnelig skrevet av Stray Cat
              Slapp å se kampen, siden jeg befant meg på jobbreise, men fikk skrekkmeldinger fra sittan om dårligste kamp siden 1974. Virkelig så ille?
              Tamt og dårlig, men det er en overdrivelse at det er tidenes. Til det har det vært for ille før. Så lenge vi får poeng er det etter min mening ikke verre enn de stygge tapene, som 0-4 for Viking. Dette var bare uinspirert, kjedelig og overraskende dårlig.

              Kommentar

              • ap4
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2004
                • 271

                Tragisk førsteomgang, mye bedre andre. Dessverre skaper vi lite mot et Ålesund-lag som kom for 0-0 og ett poeng. De er jo ikke engang interessert i å prøve å spille og har vel én sjanse gjennom hele kampen. Virker som dette er gjennomsnittsnivået i Tippeligaen i dag.

                Kommentar

                • Emil
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2005
                  • 306

                  Opprinnelig skrevet av reka
                  Endelig er vi der, Haglund: Ellva poeng på ellva matcher!
                  Kommer ikke det spørsmålet før neste kamp skjønner jeg ingenting.

                  Kommentar

                  • knut
                    Make knut Great Again
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2006
                    • 9453

                    Tantene (spillera) våre gjømmer seg for ballen... Dvs, som tidligere nevt, når Roger'n tar med seg ballen oppover, så trekker tantene seg inn bak "første forsvarer", slik at de alle (bortsett fra BBS en gang i blant) er dekt av motstander slik at Roger'n må slå støtte.

                    Kommentar

                    • Boing
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Dec 2005
                      • 711

                      Opprinnelig skrevet av ap4
                      Tragisk førsteomgang, mye bedre andre. Dessverre skaper vi lite mot et Ålesund-lag som kom for 0-0 og ett poeng. De er jo ikke engang interessert i å prøve å spille og har vel én sjanse gjennom hele kampen. Virker som dette er gjennomsnittsnivået i Tippeligaen i dag.
                      Det var ikke Ålesund som var grunnen til att LSK spilte dårlig i dag, vi skaper jo nesten ikke sjanser, innlegg og pasninger var like gode som raketten som nord-korea prøvde skyte opp. Ålesund hadde flere STORE sjanser enn LSK, så å si att ålesund kom for 0-0 og bruke det som en "unnskyldning" til ræva spill blir jeg ikke med på.

                      Uansett, så har vi tatt 7 poeng på 3 kamper, mot viking kjempet spillerne for livet, og vant fortjent, mot sogndal og ålesund så er jeg sjeleglad for att begge lagene var like ræva eller enda mer ræva enn oss. Så 7 poeng på 3 kamper burde man i utgangspunktet være fornøyd med, men på grunn av prestasjoner ute på banen så klarer jeg helt ikke å være fornøyd, er det bare meg?

                      Nå skal vi møte ett stabæk-lag som trenger poeng, det lille jeg har sett av dem så virker det som att på hjemmebane så jobber dem hardt for seier, men har fått dårlig betalt. Så jeg kan ikke si att jeg tror LSK for det lett her.

                      Kommentar

                      • trigz
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 7080

                        Opprinnelig skrevet av Boing
                        Ålesund hadde flere STORE sjanser enn LSK, så å si att ålesund kom for 0-0 og bruke det som en "unnskyldning" til ræva spill blir jeg ikke med på.
                        Noen unnskyldning er det jo ikke, men jeg mener deres eneste store sjanse var Demar Philips rett før slutt. Skuddet fra han karen fra 16 i første omgang hadde Sead gladkontroll på. De kom utvilsomt for det ene poenget, og for kanskje å raske med seg en dødball og stjæle seieren.

                        La meg legge til at jeg er glad for at Kjetil Rekdal ikke trener LSK. Mer livshatende fotball har jeg bare sjelden sett.
                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                        Kommentar

                        • BennyLem
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 2902

                          Fy f**n for en gjeng.

                          Hint: dere er ikke ansatt i kommunen. Skal dere streike, så finn et annet sted. Tølpere.
                          Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                          Kommentar

                          • Boing
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Dec 2005
                            • 711

                            Opprinnelig skrevet av trigz

                            La meg legge til at jeg er glad for at Kjetil Rekdal ikke trener LSK. Mer livshatende fotball har jeg bare sjelden sett.
                            Den støtter jeg, og jeg nekter for å tro att Haglund har gitt spillerne beskjed å prestere slik dem gjør om dagen ute på banen. Ingen trenere vil foreslå ræva pasninger og innlegg som resept til seier og underholdning til tilskuerne.

                            Kommentar

                            • Martin83
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Aug 2007
                              • 794

                              Det ble litt hipp som happ om innlegget mitt kom i kamptråden eller karaktertråden, men jeg tar den her.

                              Andersson får karakter 2 av flere og henges ut som feilslått. Han glimret ikke i dag og han har heller ikke glimret på en stund. Samtidig kan han ikke «straffes» med lavere karakter fordi det stilles ekstra krav.2 er 2 uansett hvem som får den. I dag hadde han en uvant rolle og kom ikke godt nok med offensivt. Samtidig gjorde han flere sugne løp bakover. Han fortjener i allefall 3 på skalaen i mine øyne.

                              Guy Ro er helt rå på ballgjennvinning, men setter nesten laget i større fare etter at han har fått ballen i beina enn før han tok den. Måten han behandler kula på er horribel. På 5 sekunder ser vi kanskje den beste og den dårligste spilleren på banen. Merkelig. I dag gikk veldig mye av spillet gjennom Guy Ro og det synes jeg er rart i den grad han virker til å ha null selvtillit i forhold til å sende ballen fremover. Gjør et par forsøk på å tre ballen gjennom med variert hell. Uansett er det bedre å forsøke enn å lavvær. Må bli mye bedre kompis med ballen og stole på at han kan, for han kan bedre enn det han viser - også pasninger.

                              Synes i motsetning til mange så synes jeg Jesper gjør en bra match, spesielt i 2. omgang. Han har så og si kontroll defensivt og bidro ofte offensivt i 2. - og med bra hell i mine øyne. Til tross for feil backplass å synes jeg kanskje dette var den beste kampen hans i LSK-drakta.

                              Ellers så savner jeg at noen (hei Svesengen!) stiller Kippe (eller Haglund om det er hans om ber om det) til veggs for de lange pasningene. Når Frode får ball og skal sette i gang angrep så blir det utelukkende en crosser mot høyrevingen. Hver eneste gang taper vi duellen og 2. ballen og det setter laget unødvendig under et nytt press. Flere ganger i dag kunne han spilt ballen til venstre men så ikke engang den veien. Dette er ikke første kampen jeg sitter igjen med denne følelsen. Horribelt å se på.

                              Ellers synes jeg Palmi i 2. løp mye og forsøkte. Han synes jeg blir bedre og bedre selv om det ikke var «top notch» i dag. Fredrik ser ut som en bra signering selv om han kan treffe bedre på dødballene. Espen er sjefen bak der og viser styrke. Ohi er ung og der er normalt at han varierer. Savnet av Petter og Fredrik G er stort.

                              Luke er dessverre en gedigen skuffelse. Sorry mac!

                              Noen mente at gutta virket slitne og det stemmer sikkert, men i dag var det jævlig varmt. Mener å ha overhørt at dette var den varmeste Mai-dagen siden et eller annet år på 80-tallet. Husk også at laget er inne i en heftig del av sesongen med mange kamper på kort tid. I går var 0-0 i nesten alle kamper frem til helt på slutten av kampen. Jeg tror alle lagene i eliteserien er slitne og sammen med den heten vi i dag så tror jeg ikke det er bekymring for at gutta skal være overtrente, slik noen her inne kanskje mente.

                              De få gangene vi satte opp tempoet littegrann så dro Aalesund det ned igjen. Det var veldig tydelig at de ville ha med seg poeng fra denne kampen. Vi har spilt to hjemmekamper mot lag som gir fra seg lite rom i kampene og som helt tydelig er interessert i å karre til seg poeng - ære være de for det. Mot saftkokerne vant vi heldigvis. Når motstanderlaget legger seg bakpå så er det vanskelig å komme igjennom. I tillegg er vi ikke gode nok til å velte de på overganger og da blir det vanskelig for oss.

                              Selv om kampen i dag var dårlig, spesielt i 1. omgang, så må man ikke malen fanden på veggen. Tre siste kamper har gitt 7 poeng og vi har kun sluppet inn 1 mål. For bare 3 uker siden sleit vi som besett med at alt rant inn og vi tape kamper (Brann anyone?). Laget blir ikke plutselig i bra form og vi må ikke bli kortidshistorieløse(!). Med seier på mandag så har vi en positiv kurve og en god følelse inn imot høstsesongen. Jeg sa vi klarer 5. plass før sesongen og som optimisten jeg er så står jeg for det enda. Se på Odd i fjor, de vant omtrent alt av høstkampene etter en begredelig vår.

                              Vi visste at denne sesongen kom til å variere og det har den gjort en vei - nå skal det varieres den andre veien. Ikke sant?

                              Kommentar

                              • Xavi
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2008
                                • 1275

                                Luke hadde avslutning rett utenfor stolpen samt en frekk stikker til Palmi som gav han klar bane til å legge inn foran mål.
                                Greit å hate engelskmannen, men gidd iaff nevne det han faktisk gjorde bra og ikke skyv det under teppet og si "gjorde nada".

                                Det er også lett å se hvorfor det blir så mye støttepassninger, finns jo nesten ikke bevegelse hos Johan og BBS. De sjangsene BBS kommer til er fordi han er så jævla bjørnete og dribler alle.
                                Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
                                Anders, Tidligere styremedlem KFL

                                Kommentar

                                • nebbjævel
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Mar 2009
                                  • 511

                                  Det eneste jeg fikk ut av denne kampen, bortsett fra det ene poenget, var enda en frisk påminnelse om kantspillets betydning. Det blei ikke noe fart i sakene før Erling og Mathis kom inn. Nå er jo ikke disse gutta noen garantister for godt spill, men i går så vi igjen hva et par lynvinger er i stand til å utrette. Ikke at noen av dem hadde sin beste dag på banen, men det vesle vi hadde av farligheter kom vel strengt tatt fra kantene også i går.

                                  Kommentar

                                  • GIFKanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2009
                                    • 8243

                                    Vi har kjøpt inn spillere som skal gjøres oss til et mer spillende lag. Problemet er at vi fortsatt sitter igjen med flere som aldri er i stand til å gjøre de nye gode. Balansen i laget er fortsatt fucked, og det virker å gå spesielt hardt ut over Andersson.

                                    Kommentar

                                    • Ginola
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jul 2010
                                      • 549

                                      Du verden for et fotballag vi har!!!!!

                                      Ramo: Helt sjef. Trygg og god. Har sin egen keeperstil og redder det som kommer. Reaksjonssterk og god i feltet.

                                      Stoor: Mye bra, men lider av at kantene våre ikke forstår fotball. Grusomt å se Ohi spille støttepassninger til Stoor for så å bli stående å se på han feilvendt fremfor å gå på løp.

                                      Nystuen: Duellsterk og trygg. Ikke all verden til passningsfot.

                                      Kippe: Det var trist å se Kippe bli rundlurt og stå som en påle på situasjonen som gav Aafk frispark på 17 meter. Det er ikke slik vi kjenner Kippe. Passningene sitter heller ikke som de gjorde, men dårlig bevegelse får ta noe av skylda.

                                      Jeppe: En kamp på det jevne. Forsøker å bidra offensivt. Grei kamp i posisjon som ikke er hans beste.

                                      Palmi: En stor skuffelse. Mangler tempo, overblikk og kreativitet. Vet aldri hvor han har medspillere før etter at han har mottatt ballen. Spilelr utrolig mange støttepassninger og drar ned tempoet. Klarer ikke å utnytte rom.

                                      Roger: Rå på å bryte angrep. Hadde noe færre balltap enn i tidligere kamper. Lider veldig over manglende passningsalternativer. Synes det er urettferdig at han får så mye hets for balltap da han er den eneste som virkelig forsøker og som har evner til å være litt kreativ sentralt. Med bedre medspillere ville Roger vært helt suveren og dominert kamper. krysser alle fingre for at han ønsker å forelnge med oss. Et lag uten han og BBS er syltynt. Men han viste tydlig sin furstrasjon over manglende bevegelser og passningsalternativer i går.

                                      Andersson: En skygge av seg selv. Hvor ble det av spilleren som for noen sesonger siden hadde både driv og gjennombruddskraft? Skuddene har gått fra å bli harde til å bli lomper. nesten ett år uten å vinne fotballkamper med Stabæk og LSk har ikke gjort godt for selvtiliten. Han trekker ned tempo, virker usikker og klarer ikke å demme opp i duelller. kreativiteten han skal inneha har han skjult godt.

                                      Ohi: ikke like god som mot SIL, men jobber. Mangler litt på forståelse når han spiller støttepassninger for så å bli stående uten å gjøre seg spillbar. Ok kamp, men ikke så mye mer.

                                      Luke: Telte ca 9 innvolveringer første halvtimen, hvorav 2 var hands og et par tre offside... Har en stikker og et par andre forsøk, men viser ingenting som taler for at denne mannen er en toppspiller. Spilte han virkelig for NY Red Bulls?
                                      BBS: Forsøker og skaper det lille vi har. 8 av 9 avslutninger kommer BBS. Uheldig som blir avblåst for frispark når han er på vei i gjennom i første omgang. Tempomessig og duellmessig er han i en klasse for seg under hele kampen.

                                      Erling: Positivt innhopp! Langt bedre enn mot SIL. Tør å utfordre og bruke farten sin.

                                      Bolly: Skaper mer enn Palmi og Ohi, og er også han positiv for andre kamp på rad. Tør å utfordre og har et par finter inne som lurer forsvarerne. lover godt!

                                      Kommentar

                                      • Kjell.T.Ring
                                        Poll St. Ring
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Dec 2005
                                        • 11796

                                        For å ta en lykkepille: Vi har tatt poeng i 3 kamper på rad og holdt nullen 2 kamper på rad.
                                        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                        Kommentar

                                        • Totti21
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Mar 2004
                                          • 3499

                                          Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                                          For å ta en lykkepille: Vi har tatt poeng i 3 kamper på rad og holdt nullen 2 kamper på rad.
                                          Ja, og dette var noe jeg etterlyste etter skandalekampen mot Brann, og ikke minst mtp de siste sesongene med håreiesende mange baklengsmål. Vi må ha ett forsvarsspill som fungerer bra først, så kan vi bygge på med godt angrepsspill etterhvert som vi er trygge på det defensive.
                                          I de første hjemmekampene hadde vi feiende godt angrepspill, men samtidig ga vi også bort alt for mange målsjanser i mot når vi sto med forsvaret så høyt.

                                          Det som bekymrer meg mest er at Haglund selv sier i intervju i går at de må ligge lavt med laget pga styrkene og svakhetene til forsvaret vårt, som indirekte betyr at vi mangler fart i det bakre leddet. Det jeg da undrer meg over er hvorfor ikke en midtstopper med hurtighet ikke virker å ha en høyere prioritet enn å hente inn en 35 år gammel spiss. En slik spiller ville gitt oss større muligheter til å stå høyere med laget, og dermed angripe med flere folk, som til syvende og sist er farligere enn en god spiss. (med unntak av Bjørn som er ett helt angrep alene)

                                          Steinar Pedersen bør også ofres for enten Westerberg eller Ringstad, selv om det kanskje svekker oss de neste 10 kampene frem til de nevnte er varmere i trøya. Westerberg er forøvrig en backtype som er avhengig av at vi står høyt med laget.

                                          Uansett hva som blir sagt i mediene etter kampen, så synes jeg vi har tatt små steg i hver av de siste 3 kampene i riktig retning. Forsvarsspillet har blitt langt bedre, og enkelte av kombinasjonene fremover i banen viser at vi har offensive spillere med potensiale til å produsere sjanser og mål. Vi må bare gi Haglund litt tid med denne gjengen, og forhåpentligvis klarer vi å holde oss skadefrie så vi får litt kontinuitet i det.

                                          Kommentar

                                          Working...