Lillestrøm SK - Aalesund FK. Torsdag 24.mai 2012 Kl. 19.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • magnuslt
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Oct 2011
    • 213

    Jeg la merke til at Luke prøvde flere ganger å starte løp, men det er få av spillerne som virkelig ser det. Har vi for dårlig overblikk til å tre gjennom spissene våre? Bare en tanke, ikke noe forsvar av Luke...

    Kommentar

    • Fugl1120
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2005
      • 3528

      Opprinnelig skrevet av Totti21
      Det som bekymrer meg mest er at Haglund selv sier i intervju i går at de må ligge lavt med laget pga styrkene og svakhetene til forsvaret vårt, som indirekte betyr at vi mangler fart i det bakre leddet. Det jeg da undrer meg over er hvorfor ikke en midtstopper med hurtighet ikke virker å ha en høyere prioritet enn å hente inn en 35 år gammel spiss. En slik spiller ville gitt oss større muligheter til å stå høyere med laget, og dermed angripe med flere folk, som til syvende og sist er farligere enn en god spiss. (med unntak av Bjørn som er ett helt angrep alene)
      Jeg tror definitivt en ny midtstopper står på lista til LSK når laget skal forsterkes. I det hele tatt trengs det forsterkninger i sentrallinja og det ryktes at Haglund er skuffa over at Scheel ikke klarer å legge av seg generaltabbene som han leverer hver match. De ble riktignok ikke skjebnesvangre mot Sogndal, men han hadde også disse tabbene i treningskampene og mot bedre lag blir vi straffet. Det er viktig å nevne at vi ble ekstremt hardt straffet i de første kampene i år hvor motstanderen hadde særdeles høy scoringsprosent i motsetning til de siste kampene hvor de har brent langt fler sjanser, kanskje spesielt Viking. Det samme skjedde forøvrig også i Hønefoss. Scheel innehar mange av kvalitetene vi etterlyser, han er mer spillende og hurtigere, men må få opp konsentrasjonsnivået. Klarer han å levere stabilt tror jeg ikke behovet for ny stopper er så stort.


      Opprinnelig skrevet av Totti21
      Steinar Pedersen bør også ofres for enten Westerberg eller Ringstad, selv om det kanskje svekker oss de neste 10 kampene frem til de nevnte er varmere i trøya. Westerberg er forøvrig en backtype som er avhengig av at vi står høyt med laget.
      Enig med deg i at Steinar burde benkes, men hvorfor mener du at Westerberg er avhengig av at vi står høyt? Jeg synes han leverer flust av offensive bidrag selv om vi ligger dypt, samtidig som han har hatt bedre kontroll på bakrommet enn i sesongstarten da vi sto høyere.

      Opprinnelig skrevet av Totti21
      Uansett hva som blir sagt i mediene etter kampen, så synes jeg vi har tatt små steg i hver av de siste 3 kampene i riktig retning. Forsvarsspillet har blitt langt bedre, og enkelte av kombinasjonene fremover i banen viser at vi har offensive spillere med potensiale til å produsere sjanser og mål. Vi må bare gi Haglund litt tid med denne gjengen, og forhåpentligvis klarer vi å holde oss skadefrie så vi får litt kontinuitet i det.
      Helt enig, det er liten tvil om at Haglund har tatt grep i det defensive. Da han ble ansatt i LSK var hans første kommentar at 53(?) innslupne mål ifjor var alt for mye og at det tallet må ned. Vi får gradvis bedre kontroll defensivt og andre lag sliter mer med å bryte igjennom oss enn tidligere, samt at vi har en langt bedre keeper. Nå må vi bygge stein for stein med det defensive i bunn så vil vi bedre det offensive spillet. Forhåpentligvis kan vi tørre å være mer agressive i gjenvinningsfasen for å gjøre det enklere for oss når vi skal angripe.
      Lauken er vår venn!

      Kommentar

      • Fuglamannen
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2011
        • 543

        Opprinnelig skrevet av Fugl1120
        Nå må vi bygge stein for stein med det defensive i bunn så vil vi bedre det offensive spillet. Forhåpentligvis kan vi tørre å være mer agressive i gjenvinningsfasen for å gjøre det enklere for oss når vi skal angripe.
        Med PVM tilbake....
        Last edited by RSP; 28.05.2012, 07:42. Begrunnelse: Fjernet unødvendig quoting.

        Kommentar

        Working...