Poengbørs LSK - Aalesund

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Gjest

    #21
    Opprinnelig skrevet av norskpoker
    Nå så ikke jeg kampen, men hvorfor får Nystuen gode skussmål kun fordi han vant alt av dueller når Kippe ser ut til å ha gjort det samme og får kjeft fra alt og alle?
    Fordi Kippe måker ballen til Skybert som står langt utenfor banen 100 ganger i løpet av kampen..

    Kommentar

    • Rønnern
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 6690

      #22
      Opprinnelig skrevet av Bukkenbruse
      Han blir satt litt i skyggen av Nystuen på det deffensive og offensivt viser han nok en gang sine begrensninger, samtidig som det går galt den ene gangen har blit utfordret en mot en på bakken.
      Tullball. Forøvrig var det Palmi som laget det frisparket, men jeg tviler på at du tar til deg den opplysningen i din jakt på Kippe som syndebukk...
      Mvh Ronnie "The Runner"
      LSK for alltid

      Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

      Kommentar

      • Fugl1120
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2005
        • 3528

        #23
        Svadakritikk retta mot Kippe. Skagestad trakk ofte mot Nystuen i håp om å vinne hodeduellen, noe som vel sier hvor mye han frykta Kippe. Nå er det å velge mellom pest eller kolera å ta en hodeduell mot Kippe eller Nystuen, men den defensive kontrollen skyldes godt forsvarsspill av samtlige bak, ikke bare Nystuen. Når det gjelder bidrag til angrepsspillet vil jeg si Nystuen og Kippe var ca like ræva. Trege til å føre ballen fram og med svak kvalitet på langpasningene.
        Lauken er vår venn!

        Kommentar

        • Bukkenbruse
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2008
          • 515

          #24
          Opprinnelig skrevet av Rønnern
          Tullball. Forøvrig var det Palmi som laget det frisparket, men jeg tviler på at du tar til deg den opplysningen i din jakt på Kippe som syndebukk...
          Tar meg ikke så veldig nær av at du kaller det jeg skriver for tullball - et godt argument er det ihvertfall ikke

          Palmi lager frisparket fordi Kippe (som førsteforsvarer på 18 meter) står som limt i bakken når han blir passert langs bakken. For 3 år siden taklet Kippe disse situasjonene på en helt annen måte, hans evne til å aggere raskt langs bakken har blitt langt dårligere de siste årene. Det hjelper jo ikke at noen andre må lage frispark når årsaken er en annens feil.

          At du synes det er tullball at Kippe bidrar lite offensivt kan jeg heller ikke hjelpe deg med. Han slår stort sett kort til Roger noe som i og for seg er greit, for øvrig slo han 7 lange baller. 1 traff medspiller. 2 gikk ut over linja. 4 traff motspiller. Det var hele det offensive bidraget. Å kalle det for tullball å kritisere dette er bare tullball

          Selv om du prøver å tillegge meg det, har jeg ingen jakt på Kippe som syndebukk. Jeg bare fastslår at han (som mange andre) strever fælt med å bidra offensivt. Spesielt siste 1,5 sesongen har han i mine øyne vært katastrofal i det oppbyggende spillet. Du må gjerne sette deg ned og se en kamp i reprise og ta en titt på bidragene hans, noe sier meg at du ikke får de med deg under kamp.
          Deffensivt synes jeg også han har variert langt mer siste 1,5 året enn tidligere. I mine øyne har han mista en del tempo (noe som tidligere ble sett på som noe av forcen hans i tillegg til hans enorme duellstyrke). Jeg synes han i langt større grad enn før blir avkledd langs bakken. At du er uenig i dette er greit nok, men da kan du heller prøve å eksemplifisere det litt bedre enn å kalle noe som for mange er helt åpenlyst for noe litt mer konstruktivt enn tullball.

          Jeg mener helt klart at Kippe har sin misjon fortsatt og at han er en av våre 2 beste duellspillere. Det må alikevel gå ann å ha 2 tanker i hodet samtidig og i kamper som hjemme mot Sogndal og Ålesund, som er kamper hvor jeg mener at vi bør gå ut og prøve å styre kampen må våre beste pasningsspillere starte. I mine øyne er ikke dette kamper for både Nystuen og Kippe i midtforsvaret. Tatt i betraktning kampene hittil i år mener jeg helt klart at Nystuen har vært mest stabil av de to, og dermed mener jeg at en mer spillende stopper burde startet disse kampene. Forskjellige kvaliteter til forskjellige kamper er en gjennomgangsmellodi i fotballeuropa, det er ikke noe jeg har tenkt ut hjemme i stua.

          Kommentar

          • reka
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Aug 2005
            • 13277

            #25
            Er lei av all hakkinga på enkeltspillere. Hvis noen tror det er individuelle ferdigheter og innsats som senker skuta må de tro om igjen. Spiller for spiller har vi et lag som skal kjempe i toppen. Stort sett alle har variert enormt i prestasjon fra kamp til kamp. Laget som helhet funker ikke, de klarer ikke å spille hverandre gode, og usikkerheten sprer seg som en mare når spillerne merker at det går trått. Om noen har ansvaret for dette så er det faktisk treneren, er skremmende at ikke flere her anerkjenner Haglunds formelle ansvar for miséren.

            Dog skjønner de fleste at Haglund ikke kan lastes for problemene i klubben, selv om han har ansvaret for det finske fjernsynsteateret vi ser hver helg på banen. Han er en flink trener, men fikk sammen med sign-on feet problemer som har gått i arv i minst tre trenergenerasjoner nå. Vi har faktisk byttet ut det meste i klubben, med unntak av den gørra som sitter i garderobeveggene. Fremfor å bytte trener nok en gang. og kaste enda flere monopolpenger etter agenter, bør man få renska ut tapermentaliteten som hersker i klubben. Vi må få ræva ut av nittitallet, se hvordan ledende klubber ute i europa gjør det og implementere noen av de idéene her. Vi trenger nye tanker og metoder, vi trenger kunnskap og profesjonalisering og vi trenger å skape en moderne idrettskultur i klubben som er mer inspirerende enn Kebab og playstation. Vi trenger noe spillerne har tro på, og som de ønsker å være en del av.Vi trenger ledere som har som mål å utvikle en organisasjon og skape idrettsensasjon, ikke sidrumpa lokalpolitikere som skal mele egen kake, oppsop fra BI-miljøet som har levd av å gulpe opp ti år gammalt pensum og tvilsomme has-beens fra norsk idrettskjendisleksikon som er mest opptatt av egen fortid. Og forresten, vi trenger ikke flere mumier som fornya norsk fotball på 80-tallet. Spesielt ikke hvis de lukter sodd & karsk.


            Hører du Bjarmann? Klipp deg, lær deg fransk og tysk og kom deg opp til Gardermoen.
            Last edited by reka; 26.05.2012, 08:19.

            Kommentar

            • krisruds
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2005
              • 839

              #26
              Opprinnelig skrevet av trigz
              Ramovic 6 BB (ingen feil, en god redning)
              Stoor 5 (mister 6-eren på dårlige dødballer, kan bedre!)
              Nystuen 6 (vant ALT i lufta. Sjef bak der. Bunnsolid duellspiller. Kapteinsemne og ledertype)
              Kippe 4 (slutt med langpasningene, takk)
              Westerberg 3 (feil side, men ikke imponerende)
              Ohi 3 (fikk til lite, men fikk omtrent null å jobbe med)
              Toindouba 5 (fantastisk ballvinner, men må kalibrere pasningsfoten)
              Andersson 2 (virker utilpass, gjemmer seg bort)
              Palmi 4 (habilt, men grått. Blir for dyp)
              Björn 4 (et par tildragelser. Uinspirert)
              Luke 3 (to-tre gode involveringer. Ikke enig i at det var helsvart)

              ->Knudtzon 5 (gutset. Bra det. Mer på mandag, takk)
              ->Bolly 6 (flott innhopp. Bør starte mot Stabukk)
              ->Osvold (moro med debut. Gratulerer!)

              Jeg har en nagende mistanke om at spillerne er overtrente. Det minner om våren 2008. Alt går for tregt.
              Den beste børsen her til nå. Ca 93% enig med deg.

              Eneste er at jeg synes Luke for 1 poeng for mye.. Han spilte tross alt bare 1 omgang, samt at 2 evt 3 involveringen holder ikke til 3 poeng.

              Jeg har også tenkt tanken på at de kan være overtrente..
              Litt pga at de startet sesongen veldig bra, mot både RBK og VIF som var gode i de kampene de også.
              Var bra kjemping, mye fine løp ifra midtbanen og ifra back, mens nå er det BOOOOM stille.

              Er jo slik at når man stoppe hardtreningen og løser opp litt så vil formen komme gradvis, noe den også gjorde.
              Men er man overtrent så vil det stagnere ganske fort igjen, noe det tyder på at har skjedd.

              Samt at det er lett å få skader, som strekk og andre muskel plager.
              krisruds medlem av KFL siden 1996


              OI OI OI nå har vi det morro :)

              BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

              Kommentar

              • BennyLem
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 2902

                #27
                Opprinnelig skrevet av reka

                Vi har faktisk byttet ut det meste i klubben, med unntak av den gørra som sitter i garderobeveggene. Fremfor å bytte trener nok en gang. og kaste enda flere monopolpenger etter agenter, bør man få renska ut tapermentaliteten som hersker i klubben. Vi må få ræva ut av nittitallet, se hvordan ledende klubber ute i europa gjør det og implementere noen av de idéene her. Vi trenger nye tanker og metoder, vi trenger kunnskap og profesjonalisering og vi trenger å skape en moderne idrettskultur i klubben som er mer inspirerende enn Kebab og playstation. Vi trenger noe spillerne har tro på, og som de ønsker å være en del av.Vi trenger ledere som har som mål å utvikle en organisasjon og skape idrettsensasjon, ikke sidrumpa lokalpolitikere som skal mele egen kake, oppsop fra BI-miljøet som har levd av å gulpe opp ti år gammalt pensum og tvilsomme has-beens fra norsk idrettskjendisleksikon som er mest opptatt av egen fortid. Og forresten, vi trenger ikke flere mumier som fornya norsk fotball på 80-tallet. Spesielt ikke hvis de lukter sodd & karsk.

                Så en forsiktig henstilling:
                Spoiler:
                RENSK TIL HELVETE DAUKJØTTET UT AV STYRE OG STELL! ER JO FAEN MEG RENE NAV-TILTAKET NÅR MAN SER HVA SOM KOMMER REKENDE INN AV PORTEN?! IDIOTER, NARSISSISTER OG FOLK SOM LEVER AV FORTIDA SI?! FOLK SOM BEVISELIG MANGLER BÅDE KUNNSKAP OG INTELLIGENS?! STAMCELLEFORSKNINGEN ER IKKE KOMMET SÅ LANGT AT MAN KAN FÅ HJERNER TIL Å UTVIKLE SEG I VOKSEN ALDER, SEND DEM VIDERE TIL NESTE STED HVOR DE KAN SNYLTE LØNN OG HONORARER PÅ ANDRES REGNING ENN MIN. LAG EN FORPULT PLAN, KALL DET EN FØKKINGS "#¤"#¤ VISJON OM DERE VIL, MEN SE TIL &#&¤ Å FÅ INN DE MED FAKTISKE KVALIFIKASJONER SOM SKJØNNER HVA SOM MÅ GJØRES OG HVORDAN DE SKAL FÅ DET TIL!!!!!!!!!!!!!
                Vel talt. Ut med svina!

                Styret må gå! (godt gammelt kamprop som beklageligvis er litt glemt)
                Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                Kommentar

                Working...