Stabæk - LSK, mandag 28. mai kl. 18:00 på Nadderud

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Rønnern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6690

Kamptråd Stabæk - LSK, mandag 28. mai kl. 18:00 på Nadderud

Ny kamp og ny mulighet for tre poeng.

Personlig sitter jeg med følelsen at LSK er laget som byr Stabæk på deres første trepoenger i år, men håper jeg tar inderlig feil.

Startoppstilling får noen andre ta seg av, jeg vil ha med meg Sead, Stoor, Kippe, Nystuen og 8jörn
    Mvh Ronnie "The Runner"
    LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!
  • Herman
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Feb 2010
    • 1101

Har virkelig en dårlig følelse. Stabæk sliter bakover, men har vært litt uheldig med uttelingen en noen av hjemmekampene, og var nære poeng i Stavanger. Sitter dessverre litt med en følelse av at vi går på et tap her, og da er drømmen og 4 strake før ferien, i stedet blitt en "krisesituasjon" igjen. Isak, Palmi og Johan møter gamle lagkamerater, og spesielt de to siste som var der i fjor er nok garantert lystne på å gjøre det godt mot gamleklubben. Håper dette kan være starten på en fin periode for Johan.

Stabæk er ikke et særlig tungt lag, men har flere små, hurtige spillere, spesielt på topp. Fredrik Brustad og Franck Boli kan være livsfarlige med sin hurtighet, og er redd Frode blir fullstendig drept om han kommer i flere løpsdueller eller 1 mot 1 situasjoner mot disse to. Derfor Isak inn. Erling hadde et godt innhopp sist, men ikke så godt at han fortjener startplass. Tror han kan være best når han kommer fra benk, når Stabæk-laget forhåpentligvis jakter scoring og det er masse bakrom (hjemmekampen deres mot Molde som var Molde gjennom i bakrom gang på gang). Ohi var svak sist, men ser gjerne at han får muligheten igjen. Han kan bli god om han får samme tillit som f.eks. Erling og Kippe har fått.

Håper på følgende lag:

Sead
    Stoor - Nystuen - Scheel - Jeppe
    Bolly - Roger - Palmi - Ohi
    Johan
    Björn
    Twitter

Kommentar

• magnuslt
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Oct 2011
      • 213

Jeg er usikker/tvilende på om stabæk kommer til å gi oss mye bakrom, siden de vet at vi har 8jørn. På en annen side; stabæk må virkelig ha poeng og kan derfor ende opp med å satse mye framover. hm.

Kommentar

• holmiz
        The kjøkken-kanariz
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2006
        • 6064

Jeg håper selvsagt at jeg tar feil, men denna matchen er jeg redd vi taper. Vi tror vi er bedre enn det vi er (et par poeng på de siste matchene, noen mer og mange mindre fortjente enn andre).

Stabæk ligger nede med brukken rygg, og alle forventer at vi skal slå de. Hva skjer da? Jo vi taper. Tar vi lett på denna matchen ender vi opp med null poeng. For å slenge inn en brannfakkel: Stabæk ligger nederst på tabellen med ett(!) jævla poeng etter 10 matcher, og det må snu snart, selv om de nok rykker ned når årets innsats oppsummeres under ett. De kommer til å kjempe som helter for samtlige poeng som er tilgjengelige, jeg begrunner det med: 1 poeng på de siste 10 matchene.
        Hilsen Anders

Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
        Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

Kommentar

• KFL109
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 1958

Hvorfor skal Fugla ta mer lett på kampen mot Stabæk enn de andre laga i Tippeligaen? Riktignok funkler det ikke i så mange diamanter i vår ellever, men her bør seiersmuligheten være særdeles god.

Håper vi kjører maksimalt fra start og setter et par gåller som de som velger kikkertsvingen bare hører rykter om. Har vi forventninger om dritt, ser vi bare dritt. (Referer kamptrådene jeg lider meg gjennom etter hver kamp.) På tide med litt framsnakking av et lag som har potensiale - i hvert fall for tre poeng på Nadderud!
          Vidar Evje

Kommentar

• McGuffy
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 5102

<positive thoughts>

Sead
            Stoor - Nystuen - Kippe - Westerberg
            Knudtzon - Palmi - Roger - Bolly
            Johan
            Björn

Sead - Vi har en av Tippeligaens beste keepere. Sead har en unik evne til å stå der ballen kommer. Som regel midt i brystkassa. Kall det god posisjoneringsevne, kall det intiusjon, kall det flaks. Trygg og god i feltet, og god en mot en.

Stoor - Stoor har vært solid de siste kampene, trygg bakover, og involvert framover. Har en god fot, som kun trenger finjustering for å slå gode dødballer.

Kippe - Frode har vært litt ute av slag i vårsesongen, men satser på at ting løsner. I form en meget god stopper. Hvis bevegelsen er på plass foran, så kan Frode bruke venstrefoten til å slå crossere, istedet for lumper i lengderetningen.

Nystuen - Espen gjør ting enkelt. Konsekvent. Gir kanskje bort endel enkle innkast osv, men roter iallefall ikke bort ballen på egen 16-meter. Det enkle er ofte det beste. Vinner det som er av dueller, til tross for sin beskjedne høyde, relativt sett.

Westerberg - Jeppe kommer sakte men sikkert nå. Trust me. I feil posisjon, men ivrig offensivt og det defensive begynner og falle på plass. Og så har han skjegg. Det er jo noe.

Knudtzon - Erling er en selvtillitformspiller. Med andre ord, han trenger selvtillit og form. Tidvis god når han kom inn mot Snålesund. Virket tøffere og mer bestemt enn tidligere. Erling er på gang.

Palmi - Palmi har en god pasningsfot og kommer til å bli mer og mer komfortabel i den sentrale rollen for hver kamp som kommer. Kan bidra mer offensivt, og må skyte når anledningen byr seg. Og det kommer han til å gjøre.

Roger - Ballvinner av rang! Må distribuere ballen bedre, og bruke færre touch. Men alt i alt en klassespiller på midten. Kan bli stor med tiden.

Bolly - Positiv mot Snålesund. Aggresiv og villig til å utfordre. Kom seg rundt backen, vant flere dødballer og kom til noen innlegg.

Johan - I form en klassespiller. Teknisk god, og et godt fotballhode. Kan linke bra opp med Björn, bare begge kommer på riktig side i læreboken. The Book of Björn that is.

Björn - Tippeligaens beste spiller. Punktum. Har framstått fra to ulike sider denne sesongen. Først var han Björn. Så begynte han å score mål. Når Björn klarer og kombinere det å være Björn med det å score mål, så er han verdensklasse, for å sitere Jils Sohan Nemb.

</positive thoughts>

Kommentar

• trigz
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 7131

Lukter skandale lang vei av denne kampen. Tipper vi ryker 2-0 og våkner opp til avisoverskrifter om "Endelig snudde det for Stabæk".
              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• antikris
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Oct 2005
                • 520

Opprinnelig skrevet av trigz
                Lukter skandale lang vei av denne kampen. Tipper vi ryker 2-0 og våkner opp til avisoverskrifter om "Endelig snudde det for Stabæk".
                Fint å se at jeg ikke er den eneste som tenker sånn.

Hva tror folket her inne? Vil det bli flere spillerkjøp ved tap før EM, enn ved en seier her?

Kommentar

• angrybird
                  Medlem
                  Møteplager
                  • Jan 2012
                  • 80

Av frykt for jinx blir det slik: stabæk, desperate etter poeng, går gung ho fra start. Det gir rom for Bjørn, som ikke klarer å utnytte det og dermed ikke spiller en superkamp som medvirker til at klubber rundt i Europa starter en hinsides budkrig. Synd, for timinga hadde vært perfekt.

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av angrybird
                    Av frykt for jinx blir det slik: stabæk, desperate etter poeng, går gung ho fra start.
                    Er dem det? Dem har en trener som går ut i avsien og sier at det ikke er noen krise å rykke ned. Det kan umulig være korrekt psykologisk og trigge spillerene....

Kommentar

• 10theri
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Oct 2010
                      • 438

Jeg tror vi vinner!
                      Heia Lillestrøm......

Kommentar

• PetterH
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Apr 2012
                        • 668

Fra sidene til SS:

"Greit å holde litt bakkekontakt. Vi håper selvfølgelig på seier i selve kampen, men å si at vi vinner på tribunen mot KFL er kanskje litt urealistisk.
                        jfr tidligere oppgjør og det faktum at KFL er pr. dags dato kanskje Norges beste supportere... :-( "

Kommentar

• Fuglamannen
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2011
                          • 543

Hallo folkens!!! Hvis vi som supportere sitter å tenker dette hva tenker spillerne? Denne kampen SKAL vi vinne. Stabæk har fått for lite betalt i henhold til spill samme som oss!

Det er 2 kamper jeg ville satset 100 000 på (om jeg måtte) det er Sandes Ulf og Stabæk basert på mannskapet.

Gleder meg til 3 poeng, fornyet tillit og en gledelig EM-pause med fantstisk fottballprestasjoner og gull til Tyskland

P.s.:

PVM tilbake etter sommeren og jeg tror vi vil se et helt annet spill da, tror vi egentlig har savnet han mer enn vi tror.

Kommentar

• DoubleHi5
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2011
                            • 4255

Bare litt over 2 timer til kampstart og det er liten aktivitet her! Opp med hodet, folkens, det er kamp og vi må ha tro på at gutta hever seg og gir oss en god prestasjon. Dette må jo være kampen hvor Johan og Palmi viser at de er bedre enn alle Stabæk-spillerne. Kanskje vi får se litt mer av Osvold? Men fremfor alt må vi satse på hardt arbeid og at våre to klassespillere i hver ende, Ramovic og BJØRN, ordner biffen.
                            Som Fuglamannen tror jeg det kan bli langt mer hyggelig å være fuglasupporter når PVM er tilbake. Han har jo verken vært skadet i beina eller i hodet (!) og jeg tror og håper at han nå får lagt et langt bedre grunnlag for å kunne bidra på den måten og på det nivået både klubben, fansen og PVM selv ønsker. Husk at han kom kort før seriestart og ikke hadde spilt noe særlig på ett år. Ved siden av å holde den fysiske formen ved like, får han nå mye tid til å studere laget "utenfra" og å samtale med Haglund om hvordan laget skal spille og hvordan PVMs styrker best mulig kan utnyttes til lagets beste. Jeg har fortsatt trua! Håper gutta gjør jobben i kveld, så har vi en veldig god inngang til EM-pausen.
                            Elska þetta félag

Kommentar

• Rovfugl
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2004
                              • 3672

Jeg er skeptisk etter hva vi har prestert i det siste. Vi må levere opp mot 200% bedre enn det vi har gjort de siste foregående kamper om vi skal kunne utføre noe. Vi må bort fra nedrykkssumpa fort som faen, jeg klarer ikke en hel sesong med dette......

FOZA FUGLA!!!!!!!!! spille ordentlig i dag!
                              DØ FOR FUGLA!!!
                              http://www.fluefiskebloggen.no
                              LSK er min religion
                              Ujah er min gud

Kommentar

• holmiz
                                The kjøkken-kanariz
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2006
                                • 6064

For andre gjerrigknarker så går det rykter om at kampen streames her:
                                Hilsen Anders

Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                                Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

Kommentar

• *46*

Lite aktivitet? Ja det har nok naturlige grunner her på østlandet. Har fått typisk engelsk rød som hudfarge i pinsen. Sikkert off-topic, men tror været må ta skylda for laber aktivitet.

Drøy time til kamp - gleder meg som alltid til å se kamp med fugla!

Kommentar

• Fugl1120
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2005
                                    • 3528

Opprinnelig skrevet av holmiz
                                    For andre gjerrigknarker så går det rykter om at kampen streames her:
                                    http://www.coolsport.tv/stream2.php

Finnes også på firstrowsports.eu, som i ny og ne faktisk viser LSK-kamper.
                                    Lauken er vår venn!

Kommentar

• Diallo
                                      Medlem
                                      Møteplager
                                      • May 2004
                                      • 79

Troppen:
                                      Her er de 17 som er med mot Stabæk klokka18:00 på Nadderud Stadion:
                                      1 Stefan Logi Magnusson
                                      3 Isak Scheel
                                      4 Espen Nystuen
                                      5 Jesper Westerberg
                                      7 Johan Andersson
                                      8 Björn Bergmann Sigurdarson
                                      11 Erling Knudtzon
                                      12 Sead Ramovic
                                      13 Frode Kippe
                                      14 Palmi Rafn Palmason
                                      16 Ohi Omoijuanfo
                                      24 Marius Høibråten
                                      25 Guy Roger Toindouba
                                      26 Mathis Bolly
                                      27 Fredrik Stoor
                                      32 Simen Nordermoen
                                      33 Joachim Osvold

Ingen Luke ?

Kommentar

• Diallo
                                        Medlem
                                        Møteplager
                                        • May 2004
                                        • 79

Disse starter:
                                        (4-4-2) Sead Ramovic - Fredrik Stoor, Espen Nystuen, Frode Kippe, Jesper Westerberg - Erling Knudtzon, Guy Roger Toindouba, Palmi Rafn Palmason, Mathis Bolly - Johan Andersson, Björn Bergmann Sigurdarson.

Håper Bolly får vist seg frem....

Kommentar

Working...