Venstreback på venstrebacken

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • OptimistFugl
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2008
    • 462

    Venstreback på venstrebacken

    Nå er det på tide å avslutte eksperimentet med å spille uten venstrebacker i stallen. Vi har ikke hatt skikkelige (og skadefrie) venstrebacker siden Shane dro. Fire og en halv sesong har vist at alle andre klubber har ikke tatt feil, venstrebacker funker best på venstrebacken.
    Om det finnes penger til enda flere spillere håper jeg venstreback er pri 1 før 1. august. Alle ser at dette ikke går så bra.
    Tror ikke vi får skikk på forsvarsproblemene før vi har spillere på hver plass som er komfortable i rollene sine.
    Vår nye mann må gjerne ha tempo i kroppen.
  • OppsalKanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2008
    • 1881

    #2
    På tid å hente Joooooooooooooooooooonnnnn tilbake fra Sørlandet, da? Dette er ikke noe nytt Optimist, og noe som burde ha blitt prioritert under Henning Berg, let alone Magnus Haglund.Venstre-back bør prioriteres bak a) et fyrtårn av en spiss og b) en goal-getter\avslutter.

    Her vil jeg spørre dere: Hvem som bør få skylda for å ha en A-stall uten en venstrebeint-venstreback?
    Torgeir Bjarmann? Magnus Haglund?
    Last edited by OppsalKanari; 28.05.2012, 23:00.
    Nå bosatt på Rasta !!!!!

    Alltid Celtic og LSK

    Kommentar

    • Xavi
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2008
      • 1275

      #3
      Virker som du trur at Bjarmann med vilje ikke vil hente en venstrebeint venstreback.

      Det kryr ikke akkurat av dem der ute. Først må man finne en som er god nok, så må han være tilgjengelig, samt ha midler til å hente spilleren.

      ...
      Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
      Anders, Tidligere styremedlem KFL

      Kommentar

      • Steinhardt
        Juniormedlem
        Bøffelpromp
        • Feb 2004
        • 17

        #4
        Dette gjelder både venstreback og ving. Har vi hatt en skikkelig venstreving siden Pål Strand? Ventreback på venstreback og venstreving på venstrevingen.

        En annen ting: Sa ikke Haglund ganske tidlig at de skulle handle spillere etter posisjon, og ikke etter ferdighet for så å putte spilleren på uvant plass. Hva skjer: Det renner inn høyrekanter og høyrebacker.

        Kommentar

        • OppsalKanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Mar 2008
          • 1881

          #5
          Opprinnelig skrevet av Xavi
          Virker som du trur at Bjarmann med vilje ikke vil hente en venstrebeint venstreback.

          Det kryr ikke akkurat av dem der ute. Først må man finne en som er god nok, så må han være tilgjengelig, samt ha midler til å hente spilleren.

          ...
          Jeg tipper at Bjarmann har X penger disponibelt og kjenner til X mengde spiller.

          Bjarmann tar en vurdering.og mener at pengene er best brukt på spillere som Andersson fremfor en venstreback. IKKE at han utelukker en venstrebeint venstreback, men at pengene var prioritert på andre områder på banen.

          Det viser seg å være en feil vurdering.
          Nå bosatt på Rasta !!!!!

          Alltid Celtic og LSK

          Kommentar

          • *46*

            #6
            Opprinnelig skrevet av Steinhardt
            Dette gjelder både venstreback og ving. Har vi hatt en skikkelig venstreving siden Pål Strand? Ventreback på venstreback og venstreving på venstrevingen.
            De to plassene det er mest prekære mangler på etter min mening.

            Kommentar

            • fjacob82
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2005
              • 1507

              #7
              Er det helt umulig å prøve å videreutvikle stian til å bli en vb eller er det meningen at han kun skal være vk?
              Jeg tror Stian med riktig trening ihvertfall kan bli en god vk
              Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
              *Brasseberget*

              Kommentar

              Working...