Sett klubben foran dere selv

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • tullebukk
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2006
    • 5446

    #41
    Jeg var på mange treninger i vinter og lot meg tidvis imponere,men jeg satt sammen med Arne Erlandsen på noen og han lot seg ikke imponere.. Jeg er sikker på at med Arne som trener hadde vi aldrig ligget der vi er nå.. Men jeg gir Haglund 3-4 kamper til ..

    Kommentar

    • _Jonern
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 4384

      #42
      Jeg trodde aldri jeg skulle si det, men akkurat nå savner jeg faktisk Erlandsen....
      ..................

      Kommentar

      • glasgow
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2007
        • 1252

        #43
        Har savnet røsler fra han ble sparket

        Kommentar

        • Herman
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Feb 2010
          • 1101

          #44
          Opprinnelig skrevet av tullebukk
          Jeg var på mange treninger i vinter og lot meg tidvis imponere,men jeg satt sammen med Arne Erlandsen på noen og han lot seg ikke imponere.. Jeg er sikker på at med Arne som trener hadde vi aldrig ligget der vi er nå.. Men jeg gir Haglund 3-4 kamper til ..
          Hva var det Erlandsen ikke lot seg imponere av? At ballen var PÅ BAKKEN?
          Twitter

          Kommentar

          • superbøffel
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 5611

            #45
            Opprinnelig skrevet av Herman
            Hva var det Erlandsen ikke lot seg imponere av? At ballen var PÅ BAKKEN?
            Tippeligaen:

            14 Lillestrøm 12 2 5 5 13-19 11
            15 Fredrikstad 12 2 3 7 18-20 9
            16 Stabæk 11 1 1 9 7-26 4
            1 Ullensaker/Kisa IL 9 7 2 20-10 21
            2 Sarpsborg 08 9 6 2 1 19-11 20
            3 IK Start 9 5 3 1 23-11 18

            Godt at vi holder ballen langs bakken, det er jo tross alt det viktigste. Eller...?
            Enøyd i de blindes dal.

            Kommentar

            • Stray Cat
              Moderator
              • Aug 2008
              • 5916

              #46
              Og siden de tre øverste lagene i Eliteserien sverger til Erlandsens fotballfilosofi, bør vi gjenoppta den? Det er ikke slik at ballbesittende lag ligger nederst på tabellen til enhver tid, da hadde jeg kjøpt argumentet ditt. Det er heller ikke sånn at LSK kun kan ha en oppskrift på hvordan man holder seg i øverste divisjon. Til det har vi for mange spillere som har gjort det alldeles utmerket i f.eks Stabæk.

              Altså bør vi se andre stedet etter svikten. Det er kanskje mer motivatoren Erlandsen som fungerer.
              For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

              Kommentar

              • superbøffel
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 5611

                #47
                Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                Og siden de tre øverste lagene i Eliteserien sverger til Erlandsens fotballfilosofi, bør vi gjenoppta den? Det er ikke slik at ballbesittende lag ligger nederst på tabellen til enhver tid, da hadde jeg kjøpt argumentet ditt. Det er heller ikke sånn at LSK kun kan ha en oppskrift på hvordan man holder seg i øverste divisjon. Til det har vi for mange spillere som har gjort det alldeles utmerket i f.eks Stabæk.

                Altså bør vi se andre stedet etter svikten. Det er kanskje mer motivatoren Erlandsen som fungerer.

                Nok en gang tar du mannen og ikke ballen. Poenget er jo at som supporter driter jeg i om vi har ballen på bakken, i lufta eller inni shortsen. Jeg bryr meg om en ting: SEIER.

                Arne vinner, Magnus gjør det ikke.
                Enøyd i de blindes dal.

                Kommentar

                • Stray Cat
                  Moderator
                  • Aug 2008
                  • 5916

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av superbøffel
                  Nok en gang tar du mannen og ikke ballen. Poenget er jo at som supporter driter jeg i om vi har ballen på bakken, i lufta eller inni shortsen. Jeg bryr meg om en ting: SEIER.

                  Arne vinner, Magnus gjør det ikke.
                  Ok. Jeg vil ha et lag som vinner OG spiller bra fotball.
                  For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                  Kommentar

                  • superbøffel
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 5611

                    #49
                    Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                    Ok. Jeg vil ha et lag som vinner OG spiller bra fotball.
                    Det vil vi alle, men bra fotball er ikke verdt en drit om vi ikke vinner fotballkamper.

                    Sånn LSK fremstår i dag gjør vi dessverre ingen av delene. Da hjelper det sikkert å stikke hodet i sanden og late som alt er fint?
                    Enøyd i de blindes dal.

                    Kommentar

                    • Stray Cat
                      Moderator
                      • Aug 2008
                      • 5916

                      #50
                      Opprinnelig skrevet av superbøffel
                      Det vil vi alle, men bra fotball er ikke verdt en drit om vi ikke vinner fotballkamper.

                      Sånn LSK fremstår i dag gjør vi dessverre ingen av delene. Da hjelper det sikkert å stikke hodet i sanden og late som alt er fint?
                      Det er ingen som later som om alt er fint. Det er det ikke. Men svaret er ikke å kaste styret, Bjarmann og panikkhente Erlandsen.
                      For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                      Kommentar

                      • *46*

                        #51
                        Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                        Ok. Jeg vil ha et lag som vinner OG spiller bra fotball.
                        Pri nr 1. for min del er at man vinner kamper. Driter om i resten av verden hater måten LSK vinner kamper på. Når runde 30 er ferdigspilt, er det kun en ting som teller - poeng. Stilkarakterer teller ikke med....

                        Kommentar

                        • superbøffel
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 5611

                          #52
                          Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                          Det er ingen som later som om alt er fint. Det er det ikke. Men svaret er ikke å kaste styret, Bjarmann og panikkhente Erlandsen.

                          Og hva mener du er løsningen?
                          Enøyd i de blindes dal.

                          Kommentar

                          • Folke
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2008
                            • 5955

                            #53
                            Nå er det jo ikke sånn at "bra/fin" fotball kun er den slags fotball som bare spilles langs bakken. I ordet "bra/fin" fotball legger jeg f.eks. at laget underholder med mange mål o.l. Litt variert spill er ikke det samme som bare lange baller. Ull/Kisa spiller Erlandsen fotball, men er det så veldig mange her inne som faktisk har sett hans fotball siste årene? Selv om han er standhaftig og selvsikker i sin tro på hva som fungerer så er det jo ikke sånn at han ikke har utviklet seg som trener siste årene. Jeg tror folk skal ta en tur til Jessheim og se litt kamper før dem bombastisk mener at Kisa ikke spiller "bra/fin" fotball.

                            Arne Erlandsen er klokkeklar på hvordan ting skal gjøres, både på trening og i kamp (og i livet ellers). En tydlig og klar trener er veldig viktig, på den måten veit alle hva de skal gjøre og hvordan laget som helhet skal fungere. Jeg sier ikke at Arne er nøkkelen til suksess, men at hans type lederstil og fotball passer til klubber som LSK er det liten tvil om. Problemene starter vel den dagen en klubb tror at de er noe mer enn hva de faktisk er.. LSK er en "arbeidsklubb" og ikke noe jalla greier man skrur sammen med "store" navn gjennom vinteren. Kom dere tilbake til basic, lær dere hva vinnermentalitet er igjen før dere begynner å snakke om den! Om det kan gjøres med Haglund er jo det fint, men frem til nå ser det jo ikke sånn ut. Spesielt med tanke på spillerkjøpene og spillerstilen, men også med tanke på liten evne til å forandre laget/formasjon o.l. når problemene oppstår. Jeg liker faktisk Haglund og stilen hans, men er mer usikker til om den passer til klubben vår.

                            Kommentar

                            • Stray Cat
                              Moderator
                              • Aug 2008
                              • 5916

                              #54
                              Opprinnelig skrevet av superbøffel
                              Og hva mener du er løsningen?
                              Her - som i livet ellers- har jeg ingen tro på enkle løsninger. Forhåpentligvis er det bedre hoder enn mitt som bruker tida si på å analyserer problemet nå.

                              - Hvordan er økonomien? Hva gir den av handlingsrom? Kunne man ha fått mer ut av kronene? Burde Bjarmann i så fall ha handlet annerledes? Er det rom for å forsterke laget i de posisjoner hvor vi står svakest?
                              - Skadesituasjonen: Kunne den vært forebygget? Var det rom for lagbygging når spillere stadig har vært nødt til å rokeres om til plasser hvor de ikke hører hjemme? Burde Haglund valgt annerledes?
                              - Motivasjon: Vi har fotsatt et lag som er bedre på papiret enn de viser. Hva skal til for snu utpsykede hoder. Mental trening med innleid hjelp? Er treneren i stand til å motivere?

                              Med svar på disse spørsmålene, er det mulig å avgjøre om noen bør gå, eller om det er andre tiltak som skal settes inn.
                              For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                              Kommentar

                              • GIFKanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2009
                                • 8243

                                #55
                                Hvor lenge siden er det Erlandsen trente en klubb i en toppliga? Hvilke resultater har han egentlig utenom sølvet i 2001 og et lynopphold over Kjølen? Erlandsen har sine gode sider han, men han har, til tross for at han ifølge enkelte har funnet opp fotballen på nytt, fått lov til å uforstyrra drive med sitt på lille Ullensaker. Med null press og svært, svært lite å tape. Alt flyter for dem nå, men om noen uker kan de ligge sist. Anklager man TL for å være jevn, blekner det i forhold til Adecco.

                                At mannen, igjen ifølge enkelte, bruker mye av tida si på å klage på alt som er galt i LSK for tida - at bare hans eget system er godt nok - gjør ham vel ganke lik visse andre trenertyper i vårt vide land. Trenertyper som viser seg å være best i små doser på øverste nivå, gjerne kun som landslagssjef. Eller som redningsmann fra nedrykk.

                                Kommentar

                                • *46*

                                  #56
                                  Erlandsen leda IFK som hadde hatt rea på sine spillere til sølv i 2005 rett bak DIF og ble kåret til årets svenske trener i 2006 i Sverige etter han gikk etter av fri vilje tidligere på året.

                                  Kommentar

                                  • GIFKanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2009
                                    • 8243

                                    #57
                                    Opprinnelig skrevet av *46*
                                    Erlandsen leda IFK som hadde hatt rea på sine spillere til sølv i 2005 rett bak DIF og ble kåret til årets svenske trener i 2006 i Sverige etter han gikk etter av fri vilje tidligere på året.
                                    Og har siden vaset rundt i lavere divisjoner her til lands. Muligens der han vil være da?

                                    Kommentar

                                    • Folke
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2008
                                      • 5955

                                      #58
                                      Drit i hva Arne Erlandsen ikke har gjort, se heller på hva klubben vår gjør feil.. Klubben vår må på rett spor igjen og det pronto! Hva skal til? Hvem er løsning? Hvordan?

                                      Kommentar

                                      • GIFKanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2009
                                        • 8243

                                        #59
                                        Opprinnelig skrevet av Folke
                                        Drit i hva Arne Erlandsen ikke har gjort, se heller på hva klubben vår gjør feil.. Klubben vår må på rett spor igjen og det pronto! Hva skal til? Hvem er løsning? Hvordan?
                                        For eksempel kan jo LSK som klubb endelig bevise at de tror på den retninga de har valgt. At de også tror på det som gang på gang viser seg å stemme i den store verden utafor Åråsen, at langsiktighet lønner seg. Mangelen på entusiasme gjennomsyrer ikke bare laget, men hele organisasjonen.

                                        Mange involvert i LSK, også i styre og stell, lever i fortida. Og det må være mulig å stille spørsmålet om noen har sittet i tillitsverv altfor lenge.

                                        Kommentar

                                        • ulfpulf
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • May 2004
                                          • 2505

                                          #60
                                          Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                          For eksempel kan jo LSK som klubb endelig bevise at de tror på den retninga de har valgt. At de også tror på det som gang på gang viser seg å stemme i den store verden utafor Åråsen, at langsiktighet lønner seg. Mangelen på entusiasme gjennomsyrer ikke bare laget, men hele organisasjonen.

                                          Mange involvert i LSK, også i styre og stell, lever i fortida. Og det må være mulig å stille spørsmålet om noen har sittet i tillitsverv altfor lenge.
                                          Jeg vet ikke nok om organisasjonen til å mene noe om det du sier, men synes det er litt morsomt at du i det første avsnittet snakker varmt om langsiktighet, mens du i det andre stiller spørsmål om noen har sittet for lenge.

                                          Kommentar

                                          Working...