Sett klubben foran dere selv

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • stiandahl
    Medlem
    Hoffnarr
    • Apr 2004
    • 61

    Sett klubben foran dere selv

    Jeg ber alle som er involvert og er glad i Lillestrøm Sportsklubb i dagene fremover tenke på klubbens beste, fremfor sin egen stolthet. Bjarmann, Mathisen og Haglund bør trekke seg med umiddelbar virkning. Hvorfor skal jeg komme tilbake til senere i mitt innlegg.

    Den begredelige situasjonen i klubben per dags dato er ikke kun et resultat av resultatene hittil i årets sesong. Jeg tror vi må tilbake å se på historikken til klubben de siste årene. Hvilke valg og beslutninger er det som er tatt?.
    Jeg har hele tiden bemerket at klubben er tvers gjennom syk innvendig og at den har vært det lenge. Det nytter ikke å kun sparke trenere år etter år og ha den tro at det er det som skal til for at Lillestrøm igjen skal vinne mange fotballkamper.

    Problemene klubben har slitt med de siste årene begynte etter min mening etter at Erlandsen forsvant, dels også etter at Røsler ble sparket. Dette begrunner jeg med følgende. Etter at Erlandsen og Røsler forsvant fra dørene tok LSK i regi av Per Berg et valg klubben ikke har sett tidligere. Fotballen LSK stolt hadde stått for i flere tiår skulle forandres. Vi skulle bli mer moderne i vår fotballfilosofi. Bli mer lik de andre. LSK skulle bli et lag som skulle underholde og begeistre fotballnorge. Den kursen har fortsatt helt fram til nå. Både Nordlie, Berg og Haglund står for en fotball som er veldig ulik den fotballen LSK sist med Erlandsen dels Røsler stod for. Altså, det har vært en rød tråd over lengre periode fra styret om hvilken kurs LSK skal ha i forhold til spillestil.

    I høst ble jeg meget overrasket over at klubben nok en gang valgte å holde fast den strategien man har hatt over lengre tid. Når man skulle finne en ny trener etter Henning Berg så man på mye av det samme som man hadde gjort ved tidligere anledninger når man hadde ansatt Nordlie og Berg. Lillestrøm skulle fortsatt stå for en fotball som i klar retning skulle være annerledes en den filosofien LSK tidligere hadde hatt. Var det i styret til LSK noe som helst diskusjon om hvilken kurs vi skulle ta videre i forhold til klubbens fotballfilosofi?
    Det er så mange kokker og så mye søl i klubblokalene på Åråsen at det er vanskelig å se fra utsiden hvem som mener hva. Per Berg og Torgeir Bjarmann antar jeg står for den forandring LSK har gjort over flere år nå. I spillestil skal LSK bruke flere tversoverpasninger og stå for en mer omstendelig fotball. Frank Grønlund er jeg ganske sikker på har hatt en helt annen mening om hvilken kurs og retning denne klubben har valgt de siste år. Men han er jo helt vingeklippet i forhold til beslutninger i dagens styrekabal på Åråsen.

    Med Haglund som trener har spillestilen i enda større grad blitt forskjellig fra det LSK tidligere har vært kjent for. Jeg har studert samtlige kamper i år. Mer en noen gang går det så tregt, støttepasningene florerer og med dagens selvtillit i spillegruppa er det vel ikke noe stil i det hele tatt. Alt er bare en røre som man gjennkjenner kun på nivå under juniorfotball. Jeg er opptatt av at ikke all skyts rettes mot Haglund. Vi visste jo hva vi fikk, hvilken fotball han står for osv.. Lillestrøm Sportsklubb har valgt denne kursen, de har valgt en trener som står for en type fotball som overhodet ikke etter min mening passer for LSK. Jeg kan ikke ta Haglund på dette. Det er jo klubbens styre som har bestemt dette. Haglund passer ikke LSK og omvendt. Resultatene som er viktigst i fotball har ikke Haglund fått til. Når jeg ser den værste LSK utgaven jeg kan huske på flere tiår begynner jeg å lure på hva som er blitt gjort i vinter (vi så det jo allerede da). Spillekjøpene har vært katastrofale. Sorry Mr.Haglund, det håndtverket du har gjort er for dårlig. Gå av!

    Bjarmann har nå over flere sesonger vært svært delaktig i de beslutninger og strategier som er blitt gjort av klubben uten nevneverdig suksess. Jeg mener at begge disse personene burde stillt sine plasser til disposisjon i fjor høst. Jeg ble meget overrasket over at ikke så skjedde. Bjarmann har vært en anonym sportslig leder (det er jo det han er). Han tok med seg noe av lynkulturen inn på Åråsen jeg ikke vil ha. Mathisen har hatt mye med Lillestrøm å gjøre de siste år uten noe som helst resultater. Vær så snill nå gutter, sett klubben foran dere selv. Dere har gjort nok ugang nå.

    Veien videre? Vi må snarest få vekk disse sentrale personene fra klubben. Det er ekstremt viktig nå at vi henter inn en som kjenner klubben fra innsiden sånn den skal være. Mitt forslag er for resten av sesongen å hente Arne Erlandsen umiddelbart. Han vet hvilke mekanismer som er i klubben og resten av sesongen handler kun om å få nok poeng til å overleve. Med dagens trener og styre og stell går dette til helvete om vi nå ikke foretar oss noe.
  • Kjell.T.Ring
    Poll St. Ring
    --==FORUMRUNKER==--
    • Dec 2005
    • 11796

    #2
    Du har noen poenger men de forsvinner mellom masse jeg er uenig i.
    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

    Kommentar

    • Stray Cat
      Moderator
      • Aug 2008
      • 5916

      #3
      Siden alle vet at det mest lønnsomme man gjør er å bytte trener, spillere, styre og sportsdirektør midt i en sesong? Det var lurt tenkt.
      For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

      Kommentar

      • superbøffel
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 5611

        #4
        Jeg minner om at "enkeltbrukeren" stiandahl er det nærmeste vi har sett en Nostradamus blandt forumbrukerne.



        Forøvrig morsomt å se at antall tomler ned har falt fra flere hundre til noen få siden innlegget ble postet.Edit: faktisk til null...
        Enøyd i de blindes dal.

        Kommentar

        • xeR
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Jan 2004
          • 11206

          #5
          Opprinnelig skrevet av superbøffel
          Jeg minner om at "enkeltbrukeren" stiandahl er det nærmeste vi har sett en Nostradamus blandt forumbrukerne.



          Forøvrig morsomt å se at antall tomler ned har falt fra flere hundre til noen få siden innlegget ble postet.Edit: faktisk til null...
          Kan frafallet av tomler skyldes diverse serverkrasj etc?
          Det er bedre å væra døv enn vålenga.

          Kommentar

          • superbøffel
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 5611

            #6
            Opprinnelig skrevet av xeR
            Kan frafallet av tomler skyldes diverse serverkrasj etc?
            Sikkert. Tipper uansett de fleste husker fordømmelsen trådstarter ble møtt med den gangen.
            Enøyd i de blindes dal.

            Kommentar

            • BennyLem
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 2902

              #7
              Opprinnelig skrevet av superbøffel
              Jeg minner om at "enkeltbrukeren" stiandahl er det nærmeste vi har sett en Nostradamus blandt forumbrukerne.



              Forøvrig morsomt å se at antall tomler ned har falt fra flere hundre til noen få siden innlegget ble postet.Edit: faktisk til null...
              stiandahl er verdt å lytte til når han en sjelden gang ytrer seg. Kanskje nærliggende å si han er forumets Cassandra, som kommer med presise spådommer ingen lytter til.

              Merker meg at argumentasjonen for å beholde Haglund er mye av den samme argumentasjonen som ble brukt for å beholde Uday.
              Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

              Kommentar

              • Stray Cat
                Moderator
                • Aug 2008
                • 5916

                #8
                Jeg tror stiandahl er dobbeltnicket ditt, Benny:-) Hver gang han ytrer seg, så er det for å be noen om å gå.
                Han har bare litt snevrere repertoar.
                For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                Kommentar

                • knut
                  Make knut Great Again
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2006
                  • 9463

                  #9
                  Enkeltbrukeren stiandahl er Arne Erlandsen.

                  Kommentar

                  • *46*

                    #10
                    Det er bare å sparke og hente inn nytt – det er så enkelt! Nitidig styrearbeider er en nødvendighet ytres det gjerne av de samme her inne. Hvorfor skal man legge så forbanna mye kraft i interne diskusjoner når du kan spørre et par av oraklene her inne? Dem sitter jo med svaret om at man må sparke den og den – hvem skal man ansette? Som oftest blir det still ved det spørsmålet med beskjed om at det må styret finne ut av – det er dem sin jobb og jeg bryr meg ikke med å komme med forslag. Disse oraklene minner meg litt om grisene - når gjørma kommer frem, liker dem å rulle se i dritten. På solskinnsdager er dem ikke tilstede. Heldigvis er de aller fleste her inne mer edrulig i sine påstander og har et vokabular som strekker seg lengre til "noen må gå".

                    Kommentar

                    • superbøffel
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 5611

                      #11
                      Jeg har vært på begge sider av disse diskusjonene gjennom de siste trenerbyttene, og jeg slutter aldri å bli overrasket over hvor lett det er å ta mannen fremfor ballen. Ikke sant Stray Cat og knut? (patetiske hersketeknikker fra dere begge)

                      Du kan kalle stiandahl en gris så mye du vil, men han så og meldte om noe andre (meg selv inkludert) ikke ville innrømme. Selvsagt er det mest behagelig å være enig med flertallet, er det noe LSK trenger så er det fler som tør å si at vi er på feil vei.
                      Enøyd i de blindes dal.

                      Kommentar

                      • *46*

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av superbøffel
                        Du kan kalle stiandahl en gris så mye du vil, men han så og meldte om noe andre (meg selv inkludert) ikke ville innrømme. Selvsagt er det mest behagelig å være enig med flertallet, er det noe LSK trenger så er det fler som tør å si at vi er på feil vei.
                        Jeg kan fortelle deg så mye som at samtlige trenere i tippeligaen pr d.d. kommer til å gå av en eller annen grunn. Det er et faktum. J.J., Skarsfjord, Haglund, M.A., osv osv - alle kommer til å gå en gang. Vi vet bare ikke når enda. Da er det selvsagt meget enkelt å være etterpåklok.

                        Jeg kaller forøvrig ingen noen gris, men jeg drar paralleller mellom oraklene og grisene. Begge to liker seg kun ute når dem kan rulle seg i møkka – i finværet holder dem seg rolig. Og det der står jeg for. Har møtt mange nok av det slaget på internett og IRL (bla som leder og styremedlem (en rekke forskjellig verv) for et ganske så stort idrettslag) til å vite hva jeg prater om.

                        Jeg er også negativ til hvordan LSK fremstår på banen om dagen - selvsagt. Det er bare det at det finne bedre løsninger enn at noen må gå hver eneste gang.

                        Kommentar

                        • superbøffel
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 5611

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av *46*

                          Da er det selvsagt meget enkelt å være etterpåklok.
                          Er det et stempel stiandahl ikke fortjener er det "etterpåklok". Sannsynligvis forumets mest klarsynte mann.
                          Enøyd i de blindes dal.

                          Kommentar

                          • *46*

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av superbøffel
                            Er det et stempel stiandahl ikke fortjener er det "etterpåklok". Sannsynligvis forumets mest klarsynte mann.
                            Som sagt, hvis du sier at noen må gå - kan du konkludere med at du fikk rett bare du venter litt. Alle forsvinner etter en stund. Jeg kaller det etterpåklokskap, du kan kalle det klarsynt. Ikke enig i din definisjon.

                            Kommentar

                            • superbøffel
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2005
                              • 5611

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av *46*
                              Som sagt, hvis du sier at noen må gå - kan du konkludere med at du fikk rett bare du venter litt. Alle forsvinner etter en stund. Jeg kaller det etterpåklokskap, du kan kalle det klarsynt. Ikke enig i din definisjon.
                              Da foreslår jeg du forteller hva som gjør at du mener det sittende regimet på Åråsen har levert av sportslige resultater som tilsier at det bør bli sittende.
                              Enøyd i de blindes dal.

                              Kommentar

                              • hthaug
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Nov 2004
                                • 433

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                Da foreslår jeg du forteller hva som gjør at du mener det sittende regimet på Åråsen har levert av sportslige resultater som tilsier at det bør bli sittende.
                                Det er fortsatt 11 spillere som skal sparke denne ballen. De aller fleste der ute har spilt såpass lenge at uansett hvordan du vrir og vender på det, så skal det kreves at du blør for drakta og løper som et piska bikkjeskinn. De som ikke gidder det, rett ut.

                                Skal vente til vi har solgt Bjørn og se hva vi får inn når vinduet åpner før jeg ber om endringer.

                                Kommentar

                                • *46*

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                  Da foreslår jeg du forteller hva som gjør at du mener det sittende regimet på Åråsen har levert av sportslige resultater som tilsier at det bør bli sittende.
                                  Det er spillerene som leverer sportslige resultater, ikke Per Mathisen, resten av styret og administrasjonen.

                                  Kommentar

                                  • knut
                                    Make knut Great Again
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2006
                                    • 9463

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                    Jeg har vært på begge sider av disse diskusjonene gjennom de siste trenerbyttene, og jeg slutter aldri å bli overrasket over hvor lett det er å ta mannen fremfor ballen. Ikke sant Stray Cat og knut? (patetiske hersketeknikker fra dere begge)
                                    Jeg er ikke ute etter trådstarter i det hele tatt. At jeg kaller enkeltbrukeren stiandahl for Arne Erlandsen, har kun med at han har blitt kalt det før siden den eneste han ønska/ønsker å ansette er Arne Erlandsen. Alle andre vil han sparke. Derfor ligger det litt humor i å kalle han nettopp det. At jeg skriver enkeltbrukeren stiandahl, spiller på at "sist" han skreiv, ble tråd-tittelen hans endra av mods(?) slik at det stod: ENKELTBRUKEREN stiandahl på KFL-forumet: -Tom Nordlie, GÅ AV for å distansere hans mening fra resten av forumet. Han ble da en "ensom ulv uten peiling". Det viser seg at han hadde peiling. Så jeg spiller litt på ironien i det.

                                    Altså, null diss av trådstarter fra min side.
                                    Last edited by RSP; 30.05.2012, 13:48.

                                    Kommentar

                                    • Larkern
                                      Medlem
                                      Bøffel
                                      • Aug 2005
                                      • 36

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av *46*
                                      Det er spillerene som leverer sportslige resultater, ikke Per Mathisen, resten av styret og administrasjonen.
                                      Det er hele klubben som må levere. Ikke bare spillerne. Spillernes sporslige prestasjoner er i all hovedsak avhenig av sin egen innsats og utvikling, trenernes evner, bane/treningsforhold. Trener og ledelse har minst like mye ansvar for å få en klubb til å fungere både administrativt og sportslig. Da de bestemmer både treningsopplegg og ansettelser av spillere/trenere.

                                      I dagens LSK er det ikke bare spillerne som må gå i seg selv. De ser like motiverte og riktig trente ut som siste året med TomTom. Er spillerne overtrent og ødelagt etter vintern er dette like mye eller mer Haglund og støtteaparats skyld som spillernes.

                                      Kommentar

                                      • erlando
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jul 2006
                                        • 858

                                        #20
                                        Tok en liten titt på innleggshistorikken til orakelet:

                                        30.09.2010: Etterlyser lengre treninger og at laget samles tidligere før kamp. (Vi må vel tilbake til Nordlie-tida for å finne hardere treninger enn i vinter. Det andre blir allerede avvist i neste innlegg, da orakelet tydeligvis ikke vet at laget lenge har gjennomført "forslaget")

                                        09.07.2009: Bytte kaptein, lønnskutt, hente tilbake Wehrman, inndra ferie og trene dobbelt så mye. (Forslaget om lønnskutt blir nedsablet av brukern superbøffel i neste innlegg.)

                                        18.05.2009: Freder Grønlund, Berg og Bjarmann. Legger ansvaret på spillerne. Foreslår lønnskutt og at supporterne møter opp på trening og kjefter på dem.

                                        Jeg har vanskelig for å se at orakelet er spesielt klarsynt. Bortsett fra at han har standhaftig tro på knallharde treninger (men ikke vil ha Tom Nordlie) og lønnskutt, så virker han på meg å være like vinglete i meningene sine som den gjennomsnittlige forumrunker.
                                        Ja til pause i pausen!

                                        Kommentar

                                        Working...