Sett klubben foran dere selv

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Bibaboy
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Mar 2008
    • 712

    #21
    Opprinnelig skrevet av *46*
    Det er spillerene som leverer sportslige resultater, ikke Per Mathisen, resten av styret og administrasjonen.
    Riktig at det er spillerne som leverer resultaten men hva er da grunnen til at spillerne som kommer til oss stagnerer. Jeg tror dette også kan skyldes at den ekstreme vinnerkulturen som LSK en gang var i besittelse av er totalt fraværende. Ta en titt på hva som sitter i administrasjonskontorene på Åråsen... Kan ikke akkurat si at det lukter vinnermentalitet... Hva f.eks Frank G. gjør der fortsatt vitner ikke akkurat om nytenkning og vinnerskaller...
    Fugla Forever

    Kommentar

    • superbøffel
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 5611

      #22
      Opprinnelig skrevet av Bibaboy
      Hva f.eks Frank G. gjør der fortsatt vitner ikke akkurat om nytenkning og vinnerskaller...
      Frank G er vel strengt tatt den på Åråsen som har samlet mest sølvtøy gjennom karrieren?
      Enøyd i de blindes dal.

      Kommentar

      • Kjell.T.Ring
        Poll St. Ring
        --==FORUMRUNKER==--
        • Dec 2005
        • 11796

        #23
        Så dritt lei dårlig begrunnede "må gå" ræl som dukker opp hele tiden.

        Kan man ikke i det minste holde seg til fakta og komme med en løsning hvis man skal lire av seg noe om folk som skal sparkes og spillere som er ræva?

        Köln virker som tålmodigheten selv ift noen her inne.
        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

        Kommentar

        • reka
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Aug 2005
          • 13277

          #24
          Siden spillergruppa åpenbart ikke er villige til å ta ansvar må det pålegges: Etter hvert tap må spillergruppa selv bli enige om hvilken spiller som presterte svakest - vedkommende skal vekk fra klubben.

          Spillere med nedrykksklausuler må frasi seg disse, i motsatt fall blir det utlån til Ull/kisa mens klubben engasjerer advokater for å få dem vekk. Alle spillere må konfronteres på om de er villige til å ofre seg for å redde klubben. Alle må være 100 % engasjert, resten trenger vi ikke.

          Søgård, PSA og andre som har vist vilje og innsats i den gule drakta hentes hjem, uansett hvor mye det sytes over deres kvaliteter.

          Kommentar

          • mooph
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2005
            • 1496

            #25
            Opprinnelig skrevet av reka
            Siden spillergruppa åpenbart ikke er villige til å ta ansvar må det pålegges: Etter hvert tap må spillergruppa selv bli enige om hvilken spiller som presterte svakest - vedkommende skal vekk fra klubben.
            ... sånn gjennomførte jeg en gang uttak til en militær gren. Meget effektiv med hensyn til innsats om ikke annet.
            Fugla mot nye høyder

            Kommentar

            • Stray Cat
              Moderator
              • Aug 2008
              • 5916

              #26
              Opprinnelig skrevet av superbøffel
              Jeg har vært på begge sider av disse diskusjonene gjennom de siste trenerbyttene, og jeg slutter aldri å bli overrasket over hvor lett det er å ta mannen fremfor ballen. Ikke sant Stray Cat og knut? (patetiske hersketeknikker fra dere begge)

              Du kan kalle stiandahl en gris så mye du vil, men han så og meldte om noe andre (meg selv inkludert) ikke ville innrømme. Selvsagt er det mest behagelig å være enig med flertallet, er det noe LSK trenger så er det fler som tør å si at vi er på feil vei.

              Hvorvidt du finner meg patetisk, står deg fritt å vurdere. Det er derimot ikke hersketeknikk å påpeke at en bruker på forumet kun ytrer seg når han vil sparke noen. Særlig når overskrifta og innholdet er det samme, kun noen navn er byttet ut. Da får man tåle en fleip. Fint om frustrasjonen og "korsfest"-ropene avløses av noe tilnærmet konstruktivt. Det er ikke åpningsinnlegget i denne tråden.
              For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

              Kommentar

              • superbøffel
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 5611

                #27
                Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                Hvorvidt du finner meg patetisk, står deg fritt å vurdere. Det er derimot ikke hersketeknikk å påpeke at en bruker på forumet kun ytrer seg når han vil sparke noen. Særlig når overskrifta og innholdet er det samme, kun noen navn er byttet ut. Da får man tåle en fleip. Fint om frustrasjonen og "korsfest"-ropene avløses av noe tilnærmet konstruktivt. Det er ikke åpningsinnlegget i denne tråden.
                Beklager, jeg glemte at det eneste konstruktive å komme med mot feilslåtte LSK satsninger å beholde trua, synge i 3x45 min og kanskje strekke seg til å anbefale en mental trener (er ikke det strengt tatt trenerens jobb å motivere spillerne?).

                Faktum er at vi aldri har sett en så dårlig sesongstart med så stor ressursbruk noengang. Hvem sitt ansvar er det?
                Enøyd i de blindes dal.

                Kommentar

                • holmiz
                  The kjøkken-kanariz
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2006
                  • 6064

                  #28
                  Dersom noen oppriktig mener at vi kommer til å gjøre det så jævlig mye bedre som hodeløse høns i tiden fremover, uten et styre, uten hovedtrener og uten sportslig leder, så rekk gjerne opp hånda.

                  At noen starter en tråd om at "noen må gå" på et forum og så viser det seg på et senere tidspunkt at vedkommende får rett i at treneren måtte gå, bekrefter jo bare at selv ei klokke som går står stille også viser rett tid to ganger i døgnet.

                  Hvem skal ta over da? King Kenny som trener, Christer Tromsdal som daglig leder og Audun Lysbakken som motivator?

                  Herre for en pinlig tråd.
                  Hilsen Anders

                  Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                  Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                  Kommentar

                  • superbøffel
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 5611

                    #29
                    Hodeløse høns? Har du sett fotballen vi har levert i år? Et middels 5-divisjonslag har bedre organisert hønseflokk enn det vi har. Som om ikke det er nok har vi fylt på med høns som om mulig er enda mer hodeløse enn de vi hadde fra før.

                    Hvilken vei går trenden? Opp eller ned?
                    Enøyd i de blindes dal.

                    Kommentar

                    • holmiz
                      The kjøkken-kanariz
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2006
                      • 6064

                      #30
                      Siden enkelte bare er vrange, så får jeg forklare med enklere ord:
                      Om du har gått deg bort på vidda og er aldri så frustrert og hjelpesløs, hjelper det da å kaste både kart og kompass?
                      Hilsen Anders

                      Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                      Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                      Kommentar

                      • Stray Cat
                        Moderator
                        • Aug 2008
                        • 5916

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av superbøffel

                        Faktum er at vi aldri har sett en så dårlig sesongstart med så stor ressursbruk noengang. Hvem sitt ansvar er det?
                        Når ble vi uenige om at sesongstarten er til å gå til en tidlig grav av og at grep må tas av de ansvarlige i klubben? Ressursbruken kan vi diskutere. Det jeg er høyst uenig i er at noen vil tjene noe som helst på å sparke ut samtlige ansvarlige i juni måned. Det er lite konstruktive ytringer det. Fugla ble ikke bedre av å sparke Uwe. Tom var en tragedie, men ble laget bedre under Henning? Og nå skal vi sparke en ny trener etter et halvt år for å få tilbake premieoppskrifta: Svære stoppere og lemping av lange baller?

                        La oss få vite hva klubben tenker å gjøre med situasjonen. La oss få vite hvordan de tenker å erstatte Björn og la oss få vite hvordan økonomien er og hva den tillater. Deretter kan vi kreve noens hode på et fat hvis svarene ikke er tilfredsstillende.
                        For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                        Kommentar

                        • superbøffel
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 5611

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av holmiz
                          Siden enkelte bare er vrange, så får jeg forklare med enklere ord:
                          Om du har gått deg bort på vidda og er aldri så frustrert og hjelpesløs, hjelper det da å kaste både kart og kompass?
                          Om du har gått deg bort på vidda siden kartet er feil og kompasset ikke virker, fortsetter du å bruke det da?
                          Enøyd i de blindes dal.

                          Kommentar

                          • holmiz
                            The kjøkken-kanariz
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2006
                            • 6064

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av superbøffel
                            Om du har gått deg bort på vidda siden kartet er feil og kompasset ikke virker, fortsetter du å bruke det da?
                            Dette kalles stråmanns-argumentasjon, nå impliserer du at jeg ser på Berg og Haglund som kart og kompass. Kan vi holde oss til temaet?
                            Hilsen Anders

                            Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                            Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                            Kommentar

                            • superbøffel
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2005
                              • 5611

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av holmiz
                              Dette kalles stråmanns-argumentasjon, det er mitt svar på ditt spørsmål. Kan vi holde oss til temaet?
                              Jeg gjør det. Treneren skal jo tegne kartet for gutta, ikke sant? Hvor er de nå? Midt på vidda og klarer ikke å finne veien hjem... Hvem sitt ansvar er det?
                              Enøyd i de blindes dal.

                              Kommentar

                              • _Jonern
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 4384

                                #35
                                Selv er jeg jævlig usikker på hva som er problemet. Om det er Haglund, spillerne, styret etc. Det virker som at problemene er mange. Det som er helt tydelig er at vi har en spillergruppe helt uten samhold. Det er ikke en gjeng som spiller og ofrer seg for hverandre. Ingen vilje. Ingenting! Man kan se til tider at Nystuen, Kippe, Ramovic og Björn (skjønner ikke at han gidder å spille for oss) prøver å ta litt tak. Resten er en gjeng frusterte spillere som innerst inne gir faen. Hvertfall 80% av spillerne mangler totalt klubbfølelse, og aner ikke hvor stoltheten i klubben er. Med 11 stk Søgård på banen hadde vi ligget topp 5 glatt. Jeg blir sjokkert over å se hvor lite vilje og tæl det er i de fleste spillera våre. Man kommer faktisk langt med det! Det var seriøst mer trøkk og engasjement på trening da jeg spilte guttefotball enn det LSK viser i kamp. Uten å ha sett noen treninger begynner jeg å lure på hva som egentlig foregår der.

                                Jeg har for lite peiling til å uttale meg om Mathisen, Bjarmann osv. Men jeg begynner å miste tillit til Haglund. Han var ganske klar på at til sommeren så skulle det begynne å ligne noe. Utviklingen har vært mildt sagt skremmende. Til hans forsvar så har kampprogrammet vært unormalt tett, og han kan nok ha rett i at laget ikke er godt nok drilla. Han får frem til sommerferien, pluss et par måneder til på å bevise det. Det som skremmer meg er at det grunnleggende pr.d.d ikke er tilstede. Vilje og trøkk! Jeg tror kanskje at f.eks Erlandsen eller Rösler hadde fått det frem.
                                ..................

                                Kommentar

                                • Kjell.T.Ring
                                  Poll St. Ring
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Dec 2005
                                  • 11796

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                  Hodeløse høns? Har du sett fotballen vi har levert i år? Et middels 5-divisjonslag har bedre organisert hønseflokk enn det vi har.
                                  Synd du gikk glipp av bart, søpla og Godset der vi eide motstanderen.

                                  Ref resursbruk kan du jo prøve å måle bosmannspillerne (minus Jesper som vi kjøpte) mot Nordlies/fjøras utvalgte.

                                  Marius J (7 mill)
                                  Bjørkøy (5? mill)
                                  Kiesenebner (ca 4-5 mill)
                                  Jooooooooooooon (1 mill i året)
                                  Brenne (7 mill)

                                  Og lista slutter ikke der.
                                  Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                  Kommentar

                                  • dollyholly
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jul 2007
                                    • 965

                                    #37
                                    Den som har fått hovedansvaret her inn er Frode Kippe. Han tåler det selv om han av personlige ting kunne avstått å møte kanarifansen på mandag, med god grunn. Ikke måte på hvor ræva han er som spiller, kaptein og organisator. Alle dere som halshugger mannen, hakker på noe av sjelen i klubben. Frode Kippe har ikke noe mer å bevise i klubben, akkurat som Espen og Arild, det er ren kjærlighet for en klubb med de beste supporterne i med og motgang. Er sikker på den dagen han føler han ikke kan bidra vil dere merke det.

                                    Kommentar

                                    • Leif A
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2003
                                      • 3962

                                      #38
                                      Det er tydelig at forumets fremste funksjon for tiden er som frustrasjonsventilator.
                                      Konstruktivitet og gjennomtenkthet ser det derimot ut til å være dårligere med.

                                      Kan noen melde fra når alle har skutt?
                                      Knurr...

                                      Kommentar

                                      • Kjell.T.Ring
                                        Poll St. Ring
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Dec 2005
                                        • 11796

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av dollyholly
                                        Frode Kippe har ikke noe mer å bevise i klubben, akkurat som Espen og Arild, det er ren kjærlighet for en klubb med de beste supporterne i med og motgang.
                                        Ja og nei. Han har bevist seg verdig som en av de virkelig store. Men skal han ha klippekort skal Grønlund også ha det i startoppstillinga. Dette er toppidrett. jeg er ikke blant de største kritikerne til FK, men for å spille for LSK må man være i form og være i topp tippeligaklasse.
                                        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                        Kommentar

                                        • runarM
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jan 2004
                                          • 565

                                          #40
                                          Et av problemene er vel at en viktig brikke i taktikken, nemlig en bakromsspiss, har mangla fra starten. Fredrik ut med skader, Luke ubrukelig. Blir spennende å se hva som skjer i vinduet.
                                          runarM

                                          Kommentar

                                          Working...