LSK - Klubben som får spillere videre i Europa

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kjell.T.Ring
    Poll St. Ring
    --==FORUMRUNKER==--
    • Dec 2005
    • 11796

    LSK - Klubben som får spillere videre i Europa

    En ting kan vi i hvert fall ikke klandres for. Vi får talentene våre til å nå drømmen deres. Et stort fotballag med en liten by utenfor hovedstaden har solgt spillere for snart 70 mill (BHR (16mill), Ujah (30 mill), Nosa (8 mill) og BBS (25? mill))på noen år.

    Dette er noe å være stolt av. Skal vi henge med i toppen fremover MÅ vi satse på flere unge spillere som vi kan utvikle og etter hvert selge samtidig som vi bygger kontinuitet.

    Virker som det er enten eller med trenerne våre. Nordlie henta bare gammelt ræl, Berg satsa kun ungt og Haglund kjøper kun etablerte spillere foreløpig.
    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.
  • Martin83
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2007
    • 794

    #2
    Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
    En ting kan vi i hvert fall ikke klandres for. Vi får talentene våre til å nå drømmen deres. Et stort fotballag med en liten by utenfor hovedstaden har solgt spillere for snart 70 mill (BHR (16mill), Ujah (30 mill), Nosa (8 mill) og BBS (25? mill))på noen år.

    Dette er noe å være stolt av. Skal vi henge med i toppen fremover MÅ vi satse på flere unge spillere som vi kan utvikle og etter hvert selge samtidig som vi bygger kontinuitet.

    Virker som det er enten eller med trenerne våre. Nordlie henta bare gammelt ræl, Berg satsa kun ungt og Haglund kjøper kun etablerte spillere foreløpig.
    Vi har hentet etablerte spillere og det virker som klubben ønsker å fortsette med dette i neste overgangsvindu, men betyr dette at vi ikke lenger har spillere med salgspotensiale? Jeg synes ikke det; Fredrik, Ohi, Nicolay, Erling, Ruben og til dels Isak er unge spillere i dagens A-stall som om 1-2-3 år kan blomstre sammen med «etablerte» spillere og som kan selges for en god sum.

    (Det sies for øvrig av Bjarmann i dagens RB-sak at han skal til Nigeria for å spotte nye talenter - og det er bra!)

    Kommentar

    • HSft
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2004
      • 6079

      #3
      Opprinnelig skrevet av Martin83
      Jeg synes ikke det; Fredrik, Ohi, Nicolay, Erling, Ruben og til dels Isak er unge spillere i dagens A-stall som om 1-2-3 år kan blomstre sammen med «etablerte» spillere og som kan selges for en god sum.
      Dette er spillere som kan være med å skape kontinuitet i laget vårt, men med unntak av Fredrik og Ohi så er det nok ikke store muligheter for å selge til europa for en god sum. Det har blitt sagt at vi skal selge en spiller hvert år, men jeg sliter veldig med å se hvem vi kan selge neste år, og vi må være lure på overgangsmarkedet nå om vi skal selge noen i 2014.

      Bolly kommer dog til å slå til neste sesong. Han imponerer voldsomt i pre season annenhver sesong. Så neste år er det Bolly-år igjen.

      Kommentar

      • Fugl1120
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2005
        • 3528

        #4
        Vi har da spennende unggutter i feks Ohi og Høibråthen som kan ta nivået i løpet av noen år, gutta fyller 17 og 18 og er allerede etablerte i A-stallen. Enhver fotballklubb er avhengig av å ha spillere i sin beste prestasjonsalder for å kunne levere på et høyt nivå. Da Haglund tok over var det et stort gap mellom de eldste og yngste og tilnærmet ingen i midten. Dette skyldes antagelig at Henning ikke hadde midler til annet. Fordi om LSK handler etablert betyr det ikke at de lukker øynene for talenter. Vi har hatt usedvanlig gode spillersalg de siste to årene, vi kan ikke bli så bortskjemte at vi forventer 30 millioner i spillersalg hvert år. Det er positivt for LSK som klubb at vi får spillere ut og for å tiltrekke norske unggutter hadde det vært morro om vi hadde klart å eksportere en egenprodusert nordmann i løpet av noen år.
        Lauken er vår venn!

        Kommentar

        • lobolars
          Medlem
          Hoffnarr
          • Mar 2010
          • 64

          #5
          Glemt noen?

          Opprinnelig skrevet av Martin83
          Vi har hentet etablerte spillere og det virker som klubben ønsker å fortsette med dette i neste overgangsvindu, men betyr dette at vi ikke lenger har spillere med salgspotensiale? Jeg synes ikke det; Fredrik, Ohi, Nicolay, Erling, Ruben og til dels Isak er unge spillere i dagens A-stall som om 1-2-3 år kan blomstre sammen med «etablerte» spillere og som kan selges for en god sum.

          (Det sies for øvrig av Bjarmann i dagens RB-sak at han skal til Nigeria for å spotte nye talenter - og det er bra!)
          Tror ikke du skal glemme at Ringen også er med der.Er vel den eneste som andre utenlanske klubber har vist interesse for av de ovennevnte.Ser ut som de kjøpekåte her inne får det som de vil.Bjarmann og LSK skal kjøpe flere spillere.Da bør de snart leie ut de unge så de iallefall får en sjans til å spille annet enn 3.div.Kan ikke skjønne at dette kan gagne LSK med tanke på å få inn talenter fra andre klubber.Det bør iallefall ikke det.Vi kjøper oss til fant,og det går utover veldig mange.Lykke til!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

          Kommentar

          • Martin83
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2007
            • 794

            #6
            Opprinnelig skrevet av lobolars
            Tror ikke du skal glemme at Ringen også er med der. (...)
            Jeg glemte å nevnte Stian og ikke minst Mathis, og det understreker vel egentlig poenget mitt med tanke på at vi har mange som kan bli gode nok for salgt til utlandet over tid. Kanskje allerede neste år, men mer sannsynlig om 2-3 år.

            At alle unge spillere får sukess er ikke gitt og vi må ikke glemme at klubben har signert flere utenlanske talenter som ikke har klaffet i LSK (Edwin, Dosso og Bassey er eksempler på dette).

            Opprinnelig skrevet av lobolars
            (...) Da bør de snart leie ut de unge så de iallefall får en sjans til å spille annet enn 3.div.Kan ikke skjønne at dette kan gagne LSK med tanke på å få inn talenter fra andre klubber.Det bør iallefall ikke det.Vi kjøper oss til fant,og det går utover veldig mange.Lykke til!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
            Utleie av unge spillere er ikke ensbetydene med at de ikke blir satset på - heller motsatt i mine øyne. Det å leie ut unge spillere til andre klubber i eliteserien eller 1. divisjon mener jeg kan være veldig smart for utviklingen deres. De får da spille på et høyere nivå enn de elelrs ville gjort i klubben. De får mer erfaring og ikke minst gode opplevelser. Hadde f.eks. Nicolay blitt i LSK 2012 så er det ikke git at han hadde fått spille eller hatt den samme utviklingen han nå får. Jeg er overbevist om at Nicolay neste år kommer til å bli en god ressurs for LSK - nettopp fordi han har vært utleid.

            Det finnes mange eksempler på at unge talenter i andre klubber har blitt leid ut og som har hatt sukess etterpå; Beckham (Preston), Wellbeck (Preston & Sunderland), Hart (Birmingham), Xabi Alonso (Elbar), Pique (Zaragoza) etc.

            Kommentar

            • xeR
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Jan 2004
              • 11206

              #7
              Klubben som får spillere ut i Europa/Klubben som selger seg vekk fra gode sportslige resultater. Det er en fin balansegang. Kan komme å bite oss i ræva før eller siden. Når det er sagt så er det fantastisk at vi får millioner for spillerne våre fremfor å la de gå gratis som bosmenn.
              Det er bedre å væra døv enn vålenga.

              Kommentar

              • sten
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Feb 2005
                • 873

                #8
                selger de gode spillerne,men vi har aldri penger. Hvordan bli en toppklubb når vi selger alle de gode? er sikker på at vi hadde fått mer for BBS etter sesongen om klubben hadde vært litt tålmodig

                Kommentar

                • HSft
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2004
                  • 6079

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Martin83
                  At alle unge spillere får sukess er ikke gitt og vi må ikke glemme at klubben har signert flere utenlanske talenter som ikke har klaffet i LSK (Edwin, Dosso og Bassey er eksempler på dette).
                  Edwin synes jeg ikek var noen fiasko. Han gjorde mye bra og putta også en del mål. HAdde det ikke vært for kneskaden kunne jeg gjerne hatt han i klubben fortsatt. Bassey fikk aldri sjansen. Lurer på om det var noe ikke sportslig som gjorde at han ble sendt hjem. Teknikken var grei og farta var bra, mangla noe på spilleforstålsen, men det kunen han plukka opp ved å ta en sesong i 1. div. eller lignende.

                  Kommentar

                  Working...