Forbud mot negativ omtale om klubben i media!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kjell.T.Ring
    Poll St. Ring
    --==FORUMRUNKER==--
    • Dec 2005
    • 11796

    Forbud mot negativ omtale om klubben i media!

    Er så dritt lei twitter og facebookmeldinger som pressen snapper opp å kaster ut på nettet.

    Hadde jeg skrevet negativt om min arbeidsgiver på sosiale medier som ble snappet opp av pressen hadde jeg fått sparken på dagen. Dette er blir sett svært alvorlig på i næringslivet og det burde definitivt være med i arbeidskontrakten til spillerne våre.

    For normale mennesker er det totalt unaturlig å kaste ut dritt eller ting som kan skade arbeidsgiver på sosiale medier men for fotballspillere er det tydeligvis ikke slik.

    Dette må ta slutt!
    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.
  • A.Bilet
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2005
    • 808

    #2
    Jeg er enig med deg, og jeg er overrasket over hvor lett det virker å være. Når det kommer ut negative ting om andre klubber eller andre organisasjoner i mediene, så pleier det å være anonymt. Feks: "En representant fra spillergruppen forteller VG at det er misnøye ved Knut Tørum".
    A football team is like a piano. You need eight men to carry it and three who can play the damn thing.

    Twitter-bruker

    Kommentar

    • Seb.R
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2006
      • 4159

      #3
      Spillerbøter hvor pengene går til supporterne i form av billigere bussbilletter er en passelig straff. Håpløs uprofesjonell oppførsel fra nevnte spillere.
      www.sebastianramsland.com
      www.twitter.com/sebramsland

      Kommentar

      • Ungfugl
        Seniormedlem
        Forumsadist
        • Dec 2011
        • 113

        #4
        Å bruke Twitter/Facebook eller lignende for å presse klubben si og få det som man vil, eller bare for å hetse, er bare skammelig. Burde vært forbudt. Hva andre klubber velger å gjøre gir jeg fullstendig beng i, men et forbud mot å gjøre slikt i LSK er jeg 100% for. Tjener INGENTING godt, uansett hvordan du vender og snur på det.

        Kommentar

        • plantemiddel
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Feb 2012
          • 806

          #5
          Tar meg av og til i å klype meg i armen over helt hårreisende mediehåndtering av enkelte spillere. Helt til jeg innser at det er guttunger uten annen arbeidserfaring enn fotballen vi snakker om. Tror klubben bare må være mye tydeligere på deres rolle som arbeidsgiver og hva som er akseptert og ikke av en arbeidstaker. Spillerbøter ol. har jeg ingen tro på, da det nærmest signaliserer at det er ok å komme med sånne uttalelser. Det må mye klarere signaler på bordet, som nevnt er dette oppførsel som ville gitt enhver annen arbeidstaker sparken på dagen.

          Kommentar

          • skotten
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2004
            • 1794

            #6
            Jeg er i og for seg for et internt forbud vedrørende interne forhold på sosiale medier, men er ikke like sikker på at det hjelper så mye. Fotballspillere som føler de uansett ikke har noe å tape på det, som BBS i dette tilfellet, vil nok fortsette å twitre i vei. Ønsker man seg bort er det i grunn bare til hjelp å bryte arbeidsgivers retningslinjer. Så kan man spørre seg om det også vil være uheldig overfor eventuelle fremtidige arbeidsgivere, men i fotballverdenen er det lite som foreløbig tyder på at så er tilfelle.

            Kommentar

            • GIFKanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2009
              • 8243

              #7
              Opprinnelig skrevet av skotten
              Jeg er i og for seg for et internt forbud vedrørende interne forhold på sosiale medier, men er ikke like sikker på at det hjelper så mye. Fotballspillere som føler de uansett ikke har noe å tape på det, som BBS i dette tilfellet, vil nok fortsette å twitre i vei. Ønsker man seg bort er det i grunn bare til hjelp å bryte arbeidsgivers retningslinjer. Så kan man spørre seg om det også vil være uheldig overfor eventuelle fremtidige arbeidsgivere, men i fotballverdenen er det lite som foreløbig tyder på at så er tilfelle.
              Dette er jo dessverre spot on, men det betyr ikke at klubb står maktesløs. LSK kan ikke finne seg i å bli tråkka på på denne måten, av både agent og spiller. Björn bør ha spilt sin siste kamp, men bør også få smake reservebenken resten av tida si her. Vise ham at ingen er større enn klubben. Ikke vet jeg hva som skjedde med "the cool cat", men det virker som den samme gamle visa.

              Fuck the rest, show me the money!

              Kommentar

              • DoubleHi5
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2011
                • 4072

                #8
                Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                Dette er jo dessverre spot on, men det betyr ikke at klubb står maktesløs. LSK kan ikke finne seg i å bli tråkka på på denne måten, av både agent og spiller. Björn bør ha spilt sin siste kamp, men bør også få smake reservebenken resten av tida si her. Vise ham at ingen er større enn klubben. Ikke vet jeg hva som skjedde med "the cool cat", men det virker som den samme gamle visa.

                Fuck the rest, show me the money!
                Dette må få konsekvenser for Bjørn. Hvis klubben feier dette under teppet, blir Haglunds snakk om disiplin og at "hvis du kommer for seint, spiller du på juniorlaget" uten troverdighet. Det samme blir Espevalens snakk om profesjonalisering av hele klubben. Hvis Bjørn slipper unna med dette, er det et tydelig signal om at bare du er viktig nok, gjelder ikke de samme reglene for deg som for de andre. Forskjellsbehandling er en sikker måte å miste garderoben på. Det er det siste denne klubben trenger nå!

                LSK er her utsatt for regelrett utpressing. Denne skamløse agenten vet hvor desperate vi er etter å kunne bruke Bjørn litt til, samtidig som han vet at vi antageligvis er helt avhengige av å selge. Jeg mener å huske at UEFA laget retningslinjer for agenter for noen år siden, det må da stilles noen minimumskrav til alminnelig folkeskikk og etikk og moral der? Hvis noe slikt finnes, bør LSK melde agenten inn for brudd på disse. Uansett har han brutt grovt med det man må kreve som et minimum av god forretningsmoral.

                Bjørn bør stå skolerett foran hele spillergruppa og beklage sin oppførsel. I tillegg må han få en saftig bot. Han bør også komme med en offentlig beklagelse til hele klubben og fansen. Kanskje også en idé å la han pusse fotballskoa til resten av laget de siste ukene...?

                Klubben vår er hardt presset for tiden. Vi trenger ikke denne dritten!
                Elska þetta félag

                Kommentar

                • gamle-perta
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2004
                  • 2418

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av plantemiddel
                  Tar meg av og til i å klype meg i armen over helt hårreisende mediehåndtering av enkelte spillere. Helt til jeg innser at det er guttunger uten annen arbeidserfaring enn fotballen vi snakker om. Tror klubben bare må være mye tydeligere på deres rolle som arbeidsgiver og hva som er akseptert og ikke av en arbeidstaker.
                  Bra poeng!
                  Dette er som du sier guttunger som aldri har hatt en "ordentlig" jobb, og som kommer på treninga hver dag og tar på seg tøyet som noen har lagt fram for dem. Slik mamma gjorde da de var små.
                  De fleste av disse utspillene i sosiale medier må derfor sees i det lyset. Men da er det viktig - som du påpeker - å sette tydelige rammer. Uten å lage et rigid regelverk som vil vil fremstå som sesurenrende.
                  For det er tross alt underholdningsbransjen de jobber i, og der skal takhøyden og åpenheten være større enn f eks i skatteetaten.
                  Mvh
                  Gammer´n (Per T)

                  Kommentar

                  • sigurdsen
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2006
                    • 1820

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                    Bra poeng!
                    Dette er som du sier guttunger som aldri har hatt en "ordentlig" jobb, og som kommer på treninga hver dag og tar på seg tøyet som noen har lagt fram for dem. Slik mamma gjorde da de var små.
                    De fleste av disse utspillene i sosiale medier må derfor sees i det lyset. Men da er det viktig - som du påpeker - å sette tydelige rammer. Uten å lage et rigid regelverk som vil vil fremstå som sesurenrende.
                    For det er tross alt underholdningsbransjen de jobber i, og der skal takhøyden og åpenheten være større enn f eks i skatteetaten.
                    Selv med puter under armene må det gå ann å bruke hodet, og tenke seg om to ganger..

                    Kommentar

                    Working...