Nye medlemmer, styrket økonomi

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • fuglungen
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Sep 2004
    • 195

    Nye medlemmer, styrket økonomi

    Leste at 700 nye medlemmer hadde meldt seg inn denne uken. Dette betyr jo at det har kommet ganske mye penger inn i KFL kassa. Lurte på hva planen for disse pengene er?

    Jeg mener at en god del av pengene burde på til tifo. I allefall få fikset opp alle storflaggene og evt få handlet inn enda flere.

    Hva mener folket?
  • sniper
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 5254

    #2
    Re: Nye medlemmer, styrket økonomi

    Opprinnelig skrevet av fuglungen
    Leste at 700 nye medlemmer hadde meldt seg inn denne uken. Dette betyr jo at det har kommet ganske mye penger inn i KFL kassa. Lurte på hva planen for disse pengene er?

    Jeg mener at en god del av pengene burde på til tifo. I allefall få fikset opp alle storflaggene og evt få handlet inn enda flere.

    Hva mener folket?
    Eller betale regninger? Jeg veit ikke jeg :-)

    Kommentar

    • Franken
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2004
      • 1036

      #3
      Først av alt, om det stemmer at 700 har meldt seg inn denne uken, så er jo det topp. Men, hvorfor har dette skjedd? Er det for at de fleste venter vi skal så Søpla i semien? Og derfor melder seg inn for å ha større sjanse til å få billett til finalen? Isåfall veldig synd for oss som har vært medlem hele år... Om en som meldte seg inn igår, får gå på finalen istedenfor meg så blir jo det en smule kjipt. Ikke vet jeg heller hvordan den fordelingen vil skje.

      Enig med trådstarter, om det er penger "til overs" så bør vel ting rustes opp, først som sist. Tror uansett at de ansvarlige ordner dette på en flott måte.
      Fra Baillsund

      Kommentar

      • mr.Jordbakke
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2005
        • 3845

        #4
        Nye medlemmer vil vel også føre til nye utgifter? Flere H&K skal trykkes opp, mer post skal sendes ut osv. Spørsmålet er vel ikke hva KFL skal bruke disse pengene til, men heller hvordan kan vi garantere oss mot at disse fornyer medlemsskapet også neste år?

        pEnga blir hypet opp i media - uten det ville de neppe kunne skilte med 12000 medlemmer. LSK har et snitt på Åråsen på over 7000 tilskuere. HEr er det vel mange potensielle KFL-medlemmer?
        NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

        Mvh
        Mr.Jordbakke

        Kommentar

        • blue
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Aug 2004
          • 1429

          #5
          Ufordring:
          Finne en metode som gjør at vanlige supportere melder seg inn i KFL år etter år, og ikke bare når det nærmer seg cupfinale.

          Forslag til løsning:
          - Mulighet for folk til å betale medlemsskapet for flere år av gangen.
          - Mulighet for folk til å tegne en AvtaleGiro.
          - Gavekort på medlemsskap, gjerne gyldig for flere år.
          - Livstidsmedlemsskap kan vurderes, men her er korrekte betingelser ekstremt viktig.
          - Innmeldingsblanketter for 2006 sendes ut allerede i oktober da folk er engasjert i LSK som har gjort en bra sesong.
          - Større differensiering av pris på Kanari-Feltet. 20 sparte kroner er i minste laget for de som ikke går på alle kamper.

          Det må rett og slett lønne seg enda mer å være medlem av KFL. Bortsett fra det rent økonomiske, er det også andre argumenter for at vi burde være en større supportergjeng.

          Flere medlemmer -> større database -> større potensiale...
          Fugla 4 Life!

          Kommentar

          • King_Raymond
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 4987

            #6
            Kjenner jeg de i styret rett så går pengene til Hor og fanteri Dem har sikkert ikke verdens beste økonomi, så disse pengene kommer nok godt med i en slumpen pengebok. Stoler på at pengene blir brukt fornuftig, håper det blir litt penger igjen til Tifo, 6 November trengs det ett stort tifo budsjett :shock:
            Ultras Felt C Lillestrøm

            Kommentar

            • frodekippe
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2005
              • 480

              #7
              Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
              Nye medlemmer vil vel også føre til nye utgifter? Flere H&K skal trykkes opp, mer post skal sendes ut osv. Spørsmålet er vel ikke hva KFL skal bruke disse pengene til, men heller hvordan kan vi garantere oss mot at disse fornyer medlemsskapet også neste år?

              pEnga blir hypet opp i media - uten det ville de neppe kunne skilte med 12000 medlemmer. LSK har et snitt på Åråsen på over 7000 tilskuere. HEr er det vel mange potensielle KFL-medlemmer?
              Mr....Det er nettopp det som bryr huet mitt nå om dagen også....Vel og bra med så jævlig bra økning i antall medlemmer....
              Vi må få de til å fornye neste år... og året etter og året etter...Hvordan?

              Brainstorming NÅÅÅÅÅ!!!!!!! Ikek en uke etter serieavslutning!
              Vi må vite hva vi gjør når serien er over, FØR den er over!!!!!!!!
              FUGLA -- TIL DØDEN SKILLER OSS AD

              Bjørn Lindahl

              Kommentar

              • Leif A
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2003
                • 3962

                #8
                Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                Spørsmålet er vel ikke hva KFL skal bruke disse pengene til, men heller hvordan kan vi garantere oss mot at disse fornyer medlemsskapet også neste år?
                Interessant...
                Jeg trodde det faktisk var ønskelig at de fornyet medlemskapet sitt neste år... :wink: :lol: :lol:

                Spøk til side: jeg tror at en av de viktigste grunnene til at folk er sløve, er rett og slett akkurat dét. Sløvhet.
                Jeg vet ikke om avtalegiro eller e-faktura kan være alternative metoder å bruke. Om de ikke medfører merkbart store ekstra utgifter, så kan det kanskje være en idé å vurdere det, i det minste?

                Men det må være en eller annen gulrot i forbindelse med medlemskap, som f.eks slik LSK gjorde det nå mtp bilettsalget til semifinalen. For min egen del spiller sånt mindre rolle. Jeg har bare hatt mulighet til å se én kamp live de årene jeg har "vært med." Selv om formålet var et helt annet da jeg meldte meg inn, synes jeg allikevel at det er greit å støtte supporterne med skarve 200 i året. Og Hummer & Kanari er alene verdt de få kronene.
                Knurr...

                Kommentar

                • Supermann
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2005
                  • 433

                  #9
                  200,- for 1 år med morro, kan ikke klage..

                  Nå er jeg ikke sikker på åssen fornyingen er da jeg har vært litt til og fra de siste årene, men vil tro det beste hadde vært giro i posten etter endt sesong..
                  Ultras Felt C
                  www.ultrasfeltc.com

                  Kommentar

                  • sniper
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 5254

                    #10
                    Vi vet vel hvordan vi skal ha det fra neste år, det fant vi ut allerede i vinter.
                    Se også her for litt detaljer:http://www.kanari-fansen.no/debatt/viewtopic.php?t=2542

                    Eller så oppmuntrer jeg selvfølgelig alle til å komme på årsmøtet som er i februar, dersom dere har mye på hjertet som omhandler driften av KFL. Ikke noe i vegen for å stille til valg heller, vi som sitter i styret i dag er ikke hellige, men gjør kun en jobb for KFL fordi vi vil og fordi årsmøtet vil ha oss.

                    Petter

                    Kommentar

                    • mr.Jordbakke
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2005
                      • 3845

                      #11
                      Jeg tror hvis registrerte medlemmer får en ferdig utfylt giro i posten er mye gjort. Er det vanskelig å få til?
                      NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                      Mvh
                      Mr.Jordbakke

                      Kommentar

                      • sniper
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 5254

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                        Jeg tror hvis registrerte medlemmer får en ferdig utfylt giro i posten er mye gjort. Er det vanskelig å få til?
                        Nei, og det er det som skjer til medlemsskap 2006. Med forfallsdato og purringer og den leksa der

                        Petter

                        Kommentar

                        • iL
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Jan 2004
                          • 10771

                          #13
                          Uansett tøft at vi nå er flere en noensinne! 5000 neste år eller? :lol:
                          Kanarifugla flyr høyt i år!

                          Kommentar

                          • Tony
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 4737

                            #14
                            Kommer vi til finalen så er vi over 5000 allerede i år 8)

                            Kommentar

                            • frodekippe
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Aug 2005
                              • 480

                              #15
                              Jeg stod i dag som nummer 3 i kø på Shopen i stad, og dame nummer en (alder: 50 +-) betalte medlemskap i Kanari-Fansen...Jeg blir rørt av sånt, jeg....Det varmer hjertet mitt, og det er faen ikke kødd. JEG BLIR RØRT!!!!

                              Nummer 2 var to jenter på 17 år som skulle melde seg inn i KFL, og diskuterte dette veldig høyt...

                              Vi treffer mange mennesker i mange segmenter om dagen....

                              La det bare fortsette!!!!!!
                              FUGLA -- TIL DØDEN SKILLER OSS AD

                              Bjørn Lindahl

                              Kommentar

                              Working...