Arne eller nedrykk?

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • reka
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Aug 2005
    • 13278

Tror dere virkelig at Arne vil kjøre dønn samme opplegg som i Ull/kisa? Der har han ræva spillere, flere av dem i dårlig form når han overtok. Han kjører helt riktig strategi der, inklusive løpetrening (har dere sett soltvedt?), og vil helt sikkert velge en annen - og riktig - strategi når han overtar LSK.

Kommentar

• Macho-Morten
      Ikke KFL-styremedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 2687

Jeg tror ikke trenerbytte i seg selv er løsninga, akkurat som det åpenbart ikke var det i fjor. Men jeg har tenkt litt på dette med Arne, og tenker at han rett og slett er en solid trener som får det maksimale ut av ressursene sine. Det er lett å tenke tilbake på Arne-tiden som en æra av steinalderfotball og 7. plasser, men vi var liksom aldri i (altfor) store vanskeligheter, gjorde det vanligvis relativt skarpt i cupen og hadde et og annet kongeår (1999 og 2001, samt sommeren 2004).

Kikka litt på statistikken fra 2001 og til nå. Faktisk hadde poengsnittet vi tok sølv med i 2001, holdt til gull alle påfølgende sesonger utenom 2003, 2009 og 2010 - alle disse årene vant for øvrig trøndera. Det "fantastiske" Stabæk-laget fra 08, "ustoppelige" Brann fra 07 og "suverene" Molde i fjor hadde godt under den poengfangsten Arne førte det nederlagsdømte laget vårt til i 2001. Et tankekors, om ikke annet. Blir det først aktuelt å (atter) bytte trener, tar jeg gjerne gampefotball så lenge det kan redde klubben.

Kommentar

• Folke
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2008
        • 5955

Om Arne er redningen vites ikke, men jeg er helt sikker på at Arne Erlandsen hadde fått mer ut av EM pausen enn hva Haglund har fått til. Jeg har egentlig sans for Haglund og stilen hans, men jeg må si jeg ble sykt skuffet over det jeg så av laget første 20 min i går.. Har man virkelig ikke fått til noe over flere uker med pause fra eliteserien? Laget ser vel dårligere organisert ut nå enn noen gang. Mange uvante roller på laget nå, men som mange har snakket om så er dette faktisk posisjoner som passer veldig mange av spillerne bedre enn posisjonene de har hatt tidligere. Jeg veit at Arne ikke har tenkt til å trene Kisa neste år, mest sansynlig så ser han for seg en ny tid i LSK.

Kommentar

• Herman
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Feb 2010
          • 1101

Dustetråd. Vi kan faktisk rydde ned med Arne, og også beholde plassen med Haglund. Jeg er 100% anti-Erlandsen, rett og slett fordi jeg ikke kommer til å gidde å se på mitt lag spille fotball på den måten. Jeg elsker fotball for mye til å kunne gjøre det.

Ikke at vi har spilt fantastisk under Haglund da. Der har vi sett planløse ut. Men der har vi i hvert fall et høyt toppnivå, som vi så mot RBK og VIF da spillerne hadde mobilisert enormt. Da spilte vi faktisk fotball som man kan være stolte over. Jeg vil vinne fotballkamper, men ikke på den pinlige måten. En måte som ikke er utviklende, og som kommer til å gjøre at vi aldri får hentet noen interessante navn igjen.
          Twitter

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av Herman
            Dustetråd. Vi kan faktisk rydde ned med Arne, og også beholde plassen med Haglund. Jeg er 100% anti-Erlandsen, rett og slett fordi jeg ikke kommer til å gidde å se på mitt lag spille fotball på den måten. Jeg elsker fotball for mye til å kunne gjøre det.
            Selv er jeg glad når laget vinner. Hvordan, det driter jeg i. Jeg har vokst opp med LSK og liker fysisk fotball, kynisk fotball og alt av ting som er fy-ord i andre sitt vokabulær innenfor fotball. Nå om dagen er det knapt nok poeng i beholdning. Under 1 poeng i snitt? Med all respekt, jeg tror ikke du er gammel nok til å ha sett verken Arne spille eller å trene LSK.

Arne er også en fin fyr. En fyr som folk respekterer når han åpner munnen. Årets svenske trener med IFK når han tok sølv med dem (2006?). Og Arbe er glad i klubben.

Med hilsen en som kryssa fingrene i det stille i høst for at han skulle bli ny trener for LSK

Kommentar

• Kanariz
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2005
              • 2507

Det laget trenger er en mann som kan banke selvtillit inn i skallen på gutta, få trua tilbake og få dem til å gi 110%. Samtidig som vi spiller direkte fotball og bruker farta på topp. Virker ikke som Haglund er i stand til dette.

Jeg var MEGET postiv til Haglund, men det virker ikke som han guts nok. Trenger en som kjefter på spillerne når de gjør det rævva. Savner treninger på natta!

Kommentar

• Martin83
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2007
                • 794

Hyr inn Schiller som høyrebeck umiddelbart. Da blir det garantert gull i år

Kommentar

• Stray Cat
                  Moderator
                  • Aug 2008
                  • 5918

Hva er dette, da? "Pest-eller-kolera"-tråd?

Nei, jeg vil ikke rykke ned med Haglund og nei, jeg vil ikke ha Erlandsen, Tom Nordlie eller noen andre midlertidige "frelsere" inn. Den formen for fotball er forhåpentligvis et tilbakelagt kapittel. Skulle det bli aktuelt med trenerskifte, så får det bli noen helt andre.
                  For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

Kommentar

• chrissp
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2004
                    • 2403

I Norge er det dessverre slik at man automatisk tror at både en trener er ferdig utlært i en alder av - tja 35-ish - og er man passert en viss alder, så er det ingenting mer å hente.

Arne Erlandsen er meget habil trener, enten det er Adecco- eller eliteserien.

Det eneste fundamentet som man må legge for fremtiden nå, er å sikre plassen i eliteserien og stabilisere oss igjen der. Det er en jobb Arne vil kunne gjøre.

Han kjenner klubben godt, han har en klar og tydelig filosofi, evner å stille krav og få ut mer av potensialet vi har sett hittil og ikke minst vinne noen kamper igjen.

Å trekke inn Nordlie i denne diskusjonen er intet mindre enn skivebom.

Det har vært snakk om fart, nye spillestil, generasjonsskifte og det ene med det andre i flere år nå. For hvert år har vi synket nærmere og nærmere avgrunnen. Snart er vi der, og da gir jeg faen i om vi har hurtighet, ballbesittelse eller hva faen.

Det er ingenting igjen av LSK slik vi kjenner klubben.

Arne er ikke nødvendigvis det eneste alternativet, men han er et godt alternativ, og han er så mye mye bedre enn den største av alle fjorårets feilsigneringer - Haglund.
                    Bølerkanaris

Kommentar

• Ola
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 1651

Hvis vi legger til grunn at det kritiske nå er å sikre 20 poeng slik at vi overlever, at vi samtidig ønsker å vinne litt tid for å stable på plass noe mer bærekraftig fra 2013 - er da egentlig Tom Nordlie en feil tanke? Hvem er bedre enn han på kortsiktige redningsaksjoner? En 5-måneders kontrakt til 2 mill der tror jeg kunne vært vel anvendte penger, med lavere risiko enn de fleste realistiske alternativer.

Men det kan sikkert være mange følelser inne i bildet, da det fortsatt er igjen en del folk i klubben som sparket han...

Kommentar

• holmiz
                        The kjøkken-kanariz
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2006
                        • 6064

Opprinnelig skrevet av Ola
                        Hvis vi legger til grunn at det kritiske nå er å sikre 20 poeng slik at vi overlever, at vi samtidig ønsker å vinne litt tid for å stable på plass noe mer bærekraftig fra 2013 - er da egentlig Tom Nordlie en feil tanke? Hvem er bedre enn han på kortsiktige redningsaksjoner? En 5-måneders kontrakt til 2 mill der tror jeg kunne vært vel anvendte penger, med lavere risiko enn de fleste realistiske alternativer.

Men det kan sikkert være mange følelser inne i bildet, da det fortsatt er igjen en del folk i klubben som sparket han...
                        Tom og Jan-Åge rævkjørte klubben både sportslig og økonomisk sist de var her, som jeg har nevnt i andre tråder på forumet her, så tror jeg faktisk ikke at folk flest var klar over hvor ille det stod til da Henning Berg tok over. Frem til dags dato så har Tom stort sett i løpet av veldig kort tid sliti ut alt og alle i nærheten i samtlige klubber han har trent på høyere nivå. Å hente inn Tom Nordli som trener i håp om å berge plassen, blir som å ta tilbake en eksmann som slår i håp om at han har gitt seg med å slå. Eller pisse i buksa på midten av Hardangervidda midtvinters i håp om at stormen gir seg.

Vi er snart 5 millioner mennesker i Norge i dag, minst 1000 av de må statistisk sett være et bedre alternativ for Sportsklubben enn Tom Nordli.
                        Hilsen Anders

Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                        Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

Kommentar

• Ola
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2003
                          • 1651

Ja, som sagt er det mye følelser inne i bildet og med all sannsynlighet vil dette ikke engang vurderes av styret.

Kom gjerne med forslag, men jeg tviler på at det finnes mange bedre realistiske kandidater (enn Tom) til å piske og motivere en stall gjennom en 15-kampers redningsaksjon.

Når det er sagt så tviler jeg på at Arne ligger topp-4 i Adecco ved sesongslutt.

Kommentar

• Folke
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2008
                            • 5955

Opprinnelig skrevet av holmiz
                            Jeg glemte forresten å si det, dersom Sveengen eller andre fra RB leser her inne, ta gjerne kontakt og spør først, men siter meg gjerne på dette. En skal ha røyka bra mange sokker for å tro at Tom Nordli er løsninga på noe som helst i den situasjonen Sportsklubben nå har havnet i.
                            Nå skal det sies at jeg tror nok Tom Nordli alla 2012 nok er en mye bedre variant enn den psykisk ustabile tjukkasen med alt for høye tanker om seg selv som var på Åråsen sist.. Er det en person som nok har jobbet mye med seg selv gjennom mange nedturer så er det nok Tom, han har nok hatt flere søvnløse netter enn de fleste etter oppholdet sitt som trener for LSK.

Kommentar

• Folke
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2008
                              • 5955

Opprinnelig skrevet av Ola
                              Ja, som sagt er det mye følelser inne i bildet og med all sannsynlighet vil dette ikke engang vurderes av styret.

Kom gjerne med forslag, men jeg tviler på at det finnes mange bedre realistiske kandidater (enn Tom) til å piske og motivere en stall gjennom en 15-kampers redningsaksjon.

Når det er sagt så tviler jeg på at Arne ligger topp-4 i Adecco ved sesongslutt.
                              Tipper Arne og hele Kisa er fornøyd med å ikke rykke ned. Når høsten kommer er det nok alt utenfor topp 3 og når spillerne får vite at Arne ikke er der neste år (og på den måten mister trua) så går det nok rett vest.. Men de har vel alt fått såpass med poeng at det skal mye til for å rykke ned. Ikke glem at Arne har en tropp med spillere som er på jobb på dagtid, mens start f.eks. har spillere med millionlønninger i troppen..

Kommentar

• trigz
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 7134

I stedet for å nevne Nordli ved navn kan man like gjerne gå ut i skjulet, sikte godt og skyte seg selv ettertrykkelig gjennom foten. Hvis det er EN mann jeg ikke vil ha tilbake til Åråsen...
                                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• Seb.R
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2006
                                  • 4159

Tom Nordlie folkens, Tom Nordlie...
                                  www.sebastianramsland.com
                                  www.twitter.com/sebramsland

Kommentar

• chrissp
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2004
                                    • 2403

Forventer nesten at Erlandsen er kontaktet i kveld og forhandlingene er i gang i morgen etter lunsj. Haglund har da selvfølgelig fått fyken før lunsj.

Inn med Arne nå. Som kjenner klubben og tydelig i sin spillestil. Dette går ellers rett til helvete hvis man skal sondere markeder og prøve seg på nok et usikkert kort som kanskje klarerer å motivere, kanskje klarer ditt eller datt.

Erlandsen er det mest sikre kortet. Ikke et langt skritt fremover, ikke nødvendigvis den fremtidsretta fotballen, ikke den som bejubles i alle kanaler, men i hvert fall sikkerheten for at vi også er i eliteserien i 2013.

Dette er faen meg ikke noe å vente på.
                                    Bølerkanaris

Kommentar

• Stray Cat
                                      Moderator
                                      • Aug 2008
                                      • 5918

Nei! Ikke Erlandsen. Det er "rykk tilbake til start" og garanterer ingenting.
                                      For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

Kommentar

• DoubleHi5
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2011
                                        • 4262

Der Uwe!
                                        Elska þetta félag

Kommentar

• chrissp
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2004
                                          • 2403

Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                                          Nei! Ikke Erlandsen. Det er "rykk tilbake til start" og garanterer ingenting.
                                          Tilbake til en sikker plass på tabellen mener du? Ja takk.

Bruk gjerne de neste ukene til å researche ledige trenere og ta et valg når vi ligger nederst på tabellen og 6 poeng opp til sikker plass. For kanskje å se at man treffer riktig denne gangen. Tvilsomt med den noldus gjengen som er der i dag.

Glem alt snakk om medaljer og moderne fotball for de neste tre årene. Nå gjelder det å stabilisere LSK, få tilbake noen av verdiene vi en gang har hatt, røske opp og fjerne alt som ikke bør vær der - og deretter så kan vi ta oss tiden til å bygge oss opp mot medaljer.

Nå gjelder det kun å redde plassen. Tikk-takk.
                                          Bølerkanaris

Kommentar

Working...