LSK - Tromsø IL, Åråsen Stadion, fredag 13. juli kl. 19.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Uwes disippel
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2006
    • 6039

    Opprinnelig skrevet av Folke
    Dommern - 7 (Hæ?)
    Han gjorde seg da ikke bort. Var muligens feil å blåse på PVM i slutten ev første, men det var det.

    Kommentar

    • Fugl1120
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2005
      • 3528

      En kamp som inneholder de fleste elementer fra følelsesskalaen. Vi leverer en fullstendig tannløs førsteomgang uten å skape en eneste sjanse, deretter er vi griseeffektive i 2 omgang som også er vanvittig mye bedre spillemessig. Dagens seier er på mange måter ubegripelig, samtidig ufattelig viktig.

      Æren for LSKs prestasjoner de siste matchene kan fordeles på mange. Først og fremst burde trenerteamet med Haglund i spissen trekkes fram. Offer for den verste hetsen når det går ræva, men blir passert i stillhet når vi vinner. Haglund har virkelig tatt grep og endret både spillefilosofi og angrepsmønster de siste to matchene. Vi har fått et langt bedre kollektivt press og vinner igjen kula i gunstigere posisjoner. All kudos til Haglund for å kjøre Erling opp som spiss, jeg tror laget som spilte 2 omgang i dag er det beste laget vi kan stille fram til 1 august med mindre en av midtstopperne kommer tilbake fra skade før.

      Henning Berg skal ha sin del av æren for å ha gitt spillere som Ohi, Ruben og Ringstad ekstremt verdifull Tippeligaerfaring. Ruben fremstår ekstremt solid til tross sin unge alder som midtstopper ved siden av en, beklager uttrykket, vaklende Isak Scheel. Ringstad leverer langt bedre i dag etter en begredelig forestilling mot FFK og Ohi har levert to bra matcher sentralt i midten. Jeg tør ikke tenke på hvordan det hadde sett ut dersom vi måtte kjøre inn fullstendig urutinerte unggutter i den situasjonen vi er i nå. Powell skal også ha kudos for å ha tatt et oppgjør med dårlige holdninger blant unggutta i vinter.

      Geir Jordet har tydeligvis kommet inn i huet på gutta, vi fremstår hvert fall synlig som et LAG igjen hvor gutta pisker hverandre. Gutta virker til å ha mer overskudd, det er trøkk i spillet og trøkk i presset, ingen sluntrer unna. La for guds skyld denne mannen fortsette jobben sin ut året. I 1 omgang blir vi totalt overkjørt, i tillegg får vi en i trynet rett etter pauset. Gamle LSK hadde falt fullstendig sammen, mens dagens LSK mater på og høvler over et godt Tromsø-lag de siste 30 minuttene. Rett og slett imponerende.

      Erling for president, leverer kanonkamp #2 av 2 som spiss og er farligheten sjøl i boks. Iskald avslutning. Roger gjør et jævlig solid innhopp. Andersson sklitakler. Wtf? Det er rett og slett bunnsolid over hele linja i 2 omgang, nå gjelder det at vi klarer å stå opp hele matchen. Jeg er ikke enig med kommentatorene at vi er heldige som ikke ligger under 3/4-0 etter første omgang, men kampen kan fort punkteres på 2-0 til pause. Neste match på Lerkendal blir steintøff. På min preliminære tabell er det kalkulert null poeng i de neste to matchene, alt annet vil være en enorm bonus. Likevel har jeg troa på laget som nå har bevist at vi kan hamle opp mot et godt lag og med en fantastisk moral. Vi må uansett ikke la oss knekke av det som eventuelt blir to tap, seks poeng på de siste to kampene har rett og slett vært ufattelig viktig!
      Lauken er vår venn!

      Kommentar

      • Mikki Mifsud
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Sep 2005
        • 244

        Hvis Bolly får 3 - da lurer jeg på hva som skal til for å få stolpe.

        Kommentar

        • *46*

          Opprinnelig skrevet av Martin83
          Snakka med en som gikk utafor garderoben i pausen og han bekrefter det du sier; Haglund ga spillerne en real hårføner...
          Han her aldri vært så aktiv på sidelinjen tidligere. Manet til innsats, bevegelse og posisjonering.
          Opprinnelig skrevet av Mikki Mifsud
          Hvis Bolly får 3 - da lurer jeg på hva som skal til for å få stolpe.
          Bolly tror jeg var/ble syk i dag. Han var helt slått ut tom for krefter. Etter et langt løp opp langs siden, klart han knapt å komme seg nedover igjen. Helt klart at noe fysisk ikke stemte.

          Kommentar

          • Folke
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2008
            • 5955

            Opprinnelig skrevet av *46*
            Han her aldri vært så aktiv på sidelinjen tidligere. Manet til innsats, bevegelse og posisjonering.
            Det har han gjort på de treningene jeg har sett på siste ukene også.

            Kommentar

            • GIFKanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2009
              • 8243

              Frykter ikke RBK-kampen i det hele tatt, jevnt over er vi best mot de beste. Det er hverdagen laget har vanskeligst for å takle.

              Kommentar

              • Yellow-not-jella
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2009
                • 1606

                Opprinnelig skrevet av Jan Banan
                Vekk meg 1. august. Takk for i dag.
                Jo, værsgo! Det skal vi gjøre.

                Kommentar

                • DoubleHi5
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2011
                  • 4112

                  Jøss, i dag var det lett å stå opp gitt! Føler meg så positiv og så lett i kroppen - og toppen. Skjedde i går'a?
                  Elska þetta félag

                  Kommentar

                  • Fuglamannen
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2011
                    • 543

                    Rbk kampen blir uten PVM...det frykter jeg....

                    Kommentar

                    • Pingla
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Nov 2006
                      • 375

                      Opprinnelig skrevet av Fuglamannen
                      Rbk kampen blir uten PVM...det frykter jeg....
                      What? Feira'n for hardt og brøyt opp armen, eller er det noe jeg har gått glipp av?

                      Forøvrig interessant lesning å gjennoppleve kampen fra forumets side i etterkant
                      ¯\_(ツ)_/¯

                      Kommentar

                      • HolterKanaris
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2006
                        • 1603

                        Begrunnelse?
                        ***Større baller enn vett***

                        Kommentar

                        • El Caco
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2009
                          • 2286

                          Jeg var bitter på at jeg ikke var i Fredrikstad, men føler at denne kampen var en større begivenhet, så jeg sier meg fornøyd. Det her var helt vanvittig, og jeg håper virkelig Bolly satt å så på 2. omgang. Makan til laber innsats skal man lete lenge etter. Gleder meg til kampen mot RævBK. Hvem hadde trodd det for en uke siden?

                          Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                          Isak Scheel kan ha så mange gode sider han bare vil. Han gjør altfor mange tabber.
                          Han trenger spilletid. Så blir han en klassestopper.

                          Opprinnelig skrevet av Jan Banan
                          Vekk meg 1. august. Takk for i dag.
                          Will do.

                          Opprinnelig skrevet av Folke
                          Scheel er fremtiden, gleder meg til å se han være sjef i eliteseriens tetteste forsvar ila ett år eller to :-)
                          What he said!
                          Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                          Kommentar

                          • Jan Banan
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2004
                            • 809

                            Opprinnelig skrevet av El Caco
                            Will do.
                            Etterpåklokskapsarkasme much? ;-)
                            - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

                            Stuart Baxter har forstått det.

                            Kommentar

                            • kimmern
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jun 2005
                              • 1174

                              her er det jeg finner gledlig med denne kampen:
                              erling scorer igjen og gjør en bra jobb som spiss, kanskje omskolering? han fortjener flere sjangser som spiss nå, så får tiden vise.
                              scoring på corner/dødball, endelig!
                              flott angrepsspill på 4-2 målet.

                              Kommentar

                              • Martin83
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Aug 2007
                                • 794

                                Opprinnelig skrevet av El Caco
                                (...) Det her var helt vanvittig, og jeg håper virkelig Bolly satt å så på 2. omgang. Makan til laber innsats skal man lete lenge etter. (...)
                                Mathis satt seg ved siden av meg etter pausen og så hele 2. omgang. Han virka lavmelt og blottet for selvtillit (noen her inne sa noe om feber, og det kan sikkert stemme med mitt inntrykk). Tror det er viktig at vi støtter han fremover og ikke kapper av han hodet. Han har noen supre kvaliteter inne. Det er vanskelig for han å prestere når hele laget har en dårlig omgang.

                                Kommentar

                                • G-Man
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2011
                                  • 3209

                                  Enig, men samtidig sliter jeg med å se disse supre kvalitene han skal ha inne. Jeg ser Ringstad som en langt mer naturlig venstre ving (samtidig som jeg definitivt ser behover for å holde Ringstad unna venstra back...)

                                  Kommentar

                                  • Jan
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Sep 2007
                                    • 386

                                    Opprinnelig skrevet av G-Man
                                    Enig, men samtidig sliter jeg med å se disse supre kvalitene han skal ha inne.
                                    Fart.

                                    Kommentar

                                    • Torolf
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2004
                                      • 9574

                                      Opprinnelig skrevet av G-Man
                                      Enig, men samtidig sliter jeg med å se disse supre kvalitene han skal ha inne...)
                                      Så du kampen mot Ull/Kisa? Der viste Mathis fart, driblinger og gode innlegg.

                                      Kommentar

                                      • tullebukk
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2006
                                        • 5446

                                        Ifølge enkelte spillere klikka Sead fulstendig i pausen og gikk rundt i garderoben og pekte på hver enkelt spiller og spurte rett ut om dem ville spille 2 omg eller ikke ..Han var illsint på alt og alle ,, herlig innstilling selv om han ikke hadde sin beste kamp selv..

                                        Kommentar

                                        • Folke
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jun 2008
                                          • 5955

                                          Opprinnelig skrevet av G-Man
                                          Enig, men samtidig sliter jeg med å se disse supre kvalitene han skal ha inne. Jeg ser Ringstad som en langt mer naturlig venstre ving (samtidig som jeg definitivt ser behover for å holde Ringstad unna venstra back...)
                                          Bolly er jo i utgangspunktet ikke VK, høyrefoten hans er vesentlig bedre enn venstre. Bolly blir (i likhet med hva Erling har blitt i flere år) brukt feil, når han spiller mot "riktig" motstander og på riktig plass så er han rå.. Så enkelt.

                                          Kommentar

                                          Working...