Rosenborg BK - Lillestrøm SK, Lerkendal Stadion, mandag 23. juli kl. 19.00
Collapse
X
-
-
Hallo? Laget som ligger som nr 13 spiller uavgjort med laget som ligger som nr 3. Du ser det som naturlig at LSK skal reise til Lerkendal for å hente 3 poeng. Det er en vanskelig kamp. Man skal være fornøyd med 1 poeng med tanke på plassering på tabellen, tidligere prestasjoner i år osv osv.
Klokt å ro i land 1 poeng i stede for å tape kampen. Klokt for selvtilliten. Bra for poengfangsten.
Imo. Imo.Kommentar
-
Poeng er poeng, helt ok med ett poeng her. Vi var ikke akkurat livsfarlige. RBK var ikke stort bedre. Jeg har 4-1 til dem i sjanser.
Ikke minst er det helt ok å vite hvor jævlig dette resultatet må irritere de innavlede trønderne, som har ventet på å komme med spydigheter siden forrige gang vi tapte for dem.Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellumKommentar
-
Vanskelig å være skuffa over 1 poeng på Lerkendal, prestasjonen var derimot nedslående. Vi skal være glade for at vi møtte en svak RBK-utgave, for mange lag ville nok kunne utnytta 2 omgangen vår bedre. 1 omgang er god defensivt, mens vi leverer dårlig offensivt hele kampen. Hadde uansett forventa 0 poeng i kampene mot TIL, RBK og Molde, så at vi er +4 er for meg en stor bonus. Fått en liten luke ned til FFK og skjøvet Sandnes/Ulf under oss på tabellen til tross for at de har en kamp mindre spilt (hengekamp mot TIL, tøff kamp). Regner med tap hjemme mot Molde uten Johan og Roger, men Sandnes/Ulf blir en nøkkelkamp som vil være ekstremt viktig før vi går inn i høstdelen.Lauken er vår venn!Kommentar
-
TV2 BØRS
Sead - 6 BB
Stoor - 5
Ruben - 5
Kippe - 5
Ringstad - 4
Palmi - 4
Roger - 5
Ohi - 4
Johan - 4
Petter - 5
Erling - 5
LSK totalt 52 p, rbk totalt 52 p.
Stort sett like børser, bortsett fra synet på Palmi og Erling sine prestasjoner.Kommentar
-
Så grusomt at dommeren (atter) en gang ødelegger kampen, i favør til rævbk. Inn med nøytrale dommere, for det her ødelegger norsk foppall!!LSK i med- og motgang <3
Støtt FuglaTifo, SMS "KANARI TIFO" til 2401 og støtt med 30kr, eller sett inn valgfritt beløp på Kontonr: 1286.48.69740 -merk med tifoKommentar
-
1-1 på Lerkendal er meget sterkt, derffor! FFK borte og TIL hjemme er ikke i samme liga. Kanskje vi gjør RBK dårlige. Igjen kritikk mot Kippe som sammen med keeper og Ringstad er dagens tre beste fugler. Vi er nå nede i ett innsluppet mål, selv med Kippe på banen. Kippe har full tillitt i LSK og spiller 2,5 uke etter ribbensbrudd i ryggen. Jeg forakter alle Frodehatere her på forumet. Uansett får han kritikk, men står rakrygget for LSK som han har gjort i 15 år. Uten Frode i dag hadde vi garantert tapt!
Hadde LSK spilt rævva i første omgang i går, så kunne man sagt seg fornøyd med uavgjort og ett poeng. Har man ikke sett kampen eller detaljene, kan 1-1 høres bra ut i favør LSK. Ser man kun på tabellsituasjonen så kan dette være bra. Men poenget er at LSK spilte svært bra hele 1. omgang. Da kan man ikke si at RBK er så gode at vi skal være fornøyd med uavgjort. Vi var først på ballene, spilte ball og hadde full kontroll. Da skal spillerne være forbanna over å tape to poeng!
Og du henviser til mitt innlegg og sier du forakter Frodehatere.. Hater man noen fordi man er kritisk til et utsagn som sier noe om innstillingen til et lag? Ro deg ned..."For bergenserne blir dette som en kjapp onanering - en kortsiktig selvtilfredsstillelse"
- Ivar HoffKommentar
-
Uttalelsene til Kippe om at Lsk skulle være fornøyd med 1-1 er selvsagt basert på kamputviklingen og hvordan kampen forløp. Den som ikke skjønner det er vel noe forutinntatt. Fakta er at midtbanen ble overkjørt i 2.omg og uten en god forsvarsfirer og keeper hadde det blitt stygt.Kommentar
-
Men da hadde det vel blitt 15 minutter tillegg i steden for 5...Knurr...Kommentar
-
Jeg mener vi gir fra oss seieren i 1. omgang. Vi har Rosenborg i kne, men etter 1-0-målet slutter vi å kontre helhjertet. Istedenfor å lete etter pasningsmuligheter framover på banen, begynner spillerne å se etter alternativer bakover, og enhver overgangsmulighet blir spolert. I utgangspunktet ville jeg ha vært godt fornøyd med ett poeng, men slik Rosenborg framsto og slik kampbildet var fram til vi tok ledelsen, burde vi ha gått for alle tre. Det er naivt å tro at en tidlig ettmålsledelse skal holde hele kampen. Kvalens sammenlikning med Rösler støtter jeg fullt ut. Dette var som å se Rösler på sitt verste.Kommentar
-
Uttalelsene til Kippe om at Lsk skulle være fornøyd med 1-1 er selvsagt basert på kamputviklingen og hvordan kampen forløp. Den som ikke skjønner det er vel noe forutinntatt. Fakta er at midtbanen ble overkjørt i 2.omg og uten en god forsvarsfirer og keeper hadde det blitt stygt.
Hadde jeg fått beskjed før ferien at vi kom til å spille 1-1 mot RBK på Lerkendal ville jeg tenkt; så bra. Men etter å ha sett kampbildet før og etter målet, så syns jeg det er legitimt å være sur. Forutinntatt?? Vet ikke om vi har forskjellig definisjon på ordet. Jeg vil si at det å takke for 1-1 fordi vi møtte RBK borte, er å være mer forutinntatt enn det å være kritisk til at de ga fra seg ledelsen etter å ha sett kampen (og dermed forskjellen i spill før og etter PVM sitt mål).."For bergenserne blir dette som en kjapp onanering - en kortsiktig selvtilfredsstillelse"
- Ivar HoffKommentar
-
Se på hvor vi er på tabellen, og jeg skjønner godt at Frode mente ett poeng i går var god fangst. Enig med Torolf i at vi kunne fortsatt å stå høyt og angripe dem før pause. Lerkendal er alltid vanskelig, og som alle kunne se i går fikk vi null og niks av dommerfaen. Rosenborg fikk frispark bare de ramlet, og han sørget for å temme midtbaneduoen vår med gule kort tidlig i kampen. Roger måtte holde igjen litt i duellene etter det gule kortet, og det hemmet ham helt klart.
Bonuspoeng for oss, men jeg tror Molde hjemme med to mann ute med gule kort blir adskillig tøffere. Rosenborg kan umulig vinne serien i år med det laget.Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellumKommentar
-
Jeg forstår de vurderingene PVM og Frode kommer med etter kampen sett i lys av vår miserable sesong så langt. Jeg håper likevel at trenerteamet og spillerne i ettertid tenker som en del av oss, nemlig at faen, her kunne - og kanskje burde - vi ha hentet 3 poeng.Elska þetta félagKommentar
Kommentar