Sandnes Ulf - LSK, Sandnes Stadion, søndag 5. aug. kl. 18.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • mooph
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2005
    • 1496

    Østli var god. Rolig og plasserings sterk, hadde flere gode tacklinger.
    Ramo også bra. Redda seieren på slutten.

    Ulf var vel det beste laget de 10-15 siste minuttene, noe ran var det ikke snakk om. Resten av kampen var like dårlig av begge, pottitfotball.
    Fugla mot nye høyder

    Kommentar

    • *46*

      "Har flyttet. Bor nå i offsideveien 18. God natt"
      Fra Høiland på Twitter.





      Kommentar

      • Nosferatu
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2006
        • 728

        VG:

        Ramovic 6 BB
        Gabrielsen 4
        Østli 5
        Kippe 5
        Ringstad 4
        Pálmason 4
        Omoijuanfo 3
        Riise 4
        Andersson 4
        Vaagan Moen 5
        Knudtzon 3

        Toindouba 4
        For øvrig vil jeg tilføye at Stefan Strandberg er et mye dårligere menneske enn Ruben Gabrielsen.

        Kommentar

        • Fugl1120
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2005
          • 3528

          Med unntak av de siste 5 minuttene gjennomfører vi en solid defensiv kamp og kriger bra. Det tror jeg Haglund er veldig fornøyd med, jeg er helt overbevisst om at det har vært og er det defensive som står i hovedfokus på treningene om dagen. Vi slapp riktignok inn mange mål i FFK og Tromsø-kampen, men fellesnevneren for suksessen de siste 5 kampene har vært et bedre kollektiv og et bedre forsvarsspill. Nå har vi i tillegg fått inn Østli som bringer mer hurtighet i backrekka og som gjør en solid debut i dag. Jeg tror vi skal forberede oss på at vi ikke kommer til å ruse framover når vi leder kamper, men heller forsøke å styre dem, hvert fall ut denne sesongen. Kollektivet og defensiv organisering MÅ være hovedprioritering i år, som Haglund sier er det enklere å bygge et godt angrepsspill og det virker til at vi foreløbig ikke er villige til å ta overganger 100%. Jeg tror vi først i neste sesong virkelig vil se utbyttet av å ha kvalitetsspillere som Andersson, Riise, PVM og Helstad i angrepsrekka. Ellers mener jeg det er ekstremt positivt for klubben at prosjekt Haglund nå virker til å bevege seg i riktig retning. Av hva jeg har hørt virker han til å nyte stor tillit i spillergruppa, som jo er det beste utgangspunktet for en trener slik situasjonen er i LSK idag. Vi tar et godt steg vekk fra nedrykksstriden og kan begynne å se oppover på tabellen, lag som Sandnes Ulf, Sogndal, FFK, Stabæk og Odd ser ut til å ramle under oss på tabellen i løpet av kort tid. En god høst burde kunne sende oss opp på øvre halvdel, da er seiere som i dag hvor vi vinner på en dårlig dag uhyre viktige.
          Lauken er vår venn!

          Kommentar

          • dollyholly
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jul 2007
            • 965

            Opprinnelig skrevet av Folke
            Syntes Kippe spilte tidvis bra, men han har jo flere blemmer ut av en annen verden også.. Kan ikke gjøre sånt mot de andre lagene hvertfall.

            NB! Ikke enig i at SR var svak, syntes han spilte seg opp og viste god moral i andre omgang.
            Du er jo Kippehateren over alle her på forumet. Hadde ikke forventet skryt av ham fra deg selv om han soret kampenes eneste mål, spilte sollid i forsvar, passerte Søgaard opp på 3.plass over spilte kamper for LSK, all time i øverste div. og passerte Frigård og Powell i antall scorede mål all time. Hadde vært artig å se deg i en duell med vår kaptein. Tipper du er dvask og utrent uten at jeg kjenner deg eller noen gang vil vite av deg!

            Kommentar

            • knut
              Make knut Great Again
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2006
              • 9463

              Opprinnelig skrevet av dollyholly
              Hadde vært artig å se deg i en duell med vår kaptein. Tipper du er dvask og utrent uten at jeg kjenner deg eller noen gang vil vite av deg!
              Tilstander.

              Kommentar

              • Grusom B
                Generalissimo Bellisimo
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6248

                Synes Kamal har ett poeng jeg. Vi ble stort sett herja med. Å kalle det et ran er helt på sin plass, og det er en del spillere som bør gå i seg sjøl etter innsatsen i går. Stian, Palmi, Johan og Erling, jeg snakker om dere. Spesielt Johan var pinlig svak, og da mener jeg både billedmessig og bokstavelig talt. Klarer jo faen ikke å løfte en ball en gang!
                Ni principe ni rey...

                D10S!

                Kommentar

                • GIFKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2009
                  • 8243

                  Opprinnelig skrevet av Grusom B
                  Synes Kamal har ett poeng jeg. Vi ble stort sett herja med. Å kalle det et ran er helt på sin plass, og det er en del spillere som bør gå i seg sjøl etter innsatsen i går. Stian, Palmi, Johan og Erling, jeg snakker om dere. Spesielt Johan var pinlig svak, og da mener jeg både billedmessig og bokstavelig talt. Klarer jo faen ikke å løfte en ball en gang!
                  Skal Johan være god må Johan ha ballen. Mye. Dette er ikke en type spiller for lag som kjemper hvert år mot nedrykk i norsk fotball. Som LSK. Men i kamper der vi har hatt ballen mest og/eller spilt god angrepsfotball har Johan alltid vært en bidragsyter.

                  Per Berg sier "pen fotball" og henter inn spillere med navn. Men planen bak er jammen ikke lett å få øye på. At man skal fungere som et kollektiv med komplimentære ferdigheter, som det så fint heter. Jeg tror vi har redda plassen i år, men blir det samme leksa neste år? Vel, LSK har fortsatt ikke overbevist meg om at slik ikke blir tilfelle. Sløsing med penger er det ihvertfall.

                  Kommentar

                  • Folke
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2008
                    • 5955

                    Opprinnelig skrevet av dollyholly
                    Du er jo Kippehateren over alle her på forumet. Hadde ikke forventet skryt av ham fra deg selv om han soret kampenes eneste mål, spilte sollid i forsvar, passerte Søgaard opp på 3.plass over spilte kamper for LSK, all time i øverste div. og passerte Frigård og Powell i antall scorede mål all time. Hadde vært artig å se deg i en duell med vår kaptein. Tipper du er dvask og utrent uten at jeg kjenner deg eller noen gang vil vite av deg!
                    Forskjell på hat og konstruktive tilbakemeldinger.. Jeg sier det akkurat som det er, i går spilte Kippe bra til tider men hadde 3 store blemmer. Med en annen dommer hadde nok Kippe blitt utvist. Jeg er konstruktiv, du er hatfull og den dagen du skjønner det blir det pinlig å våkne opp!

                    Hva slags duell er det du ønsker å se egentlig? Kanskje du og jeg skulle tatt oss en løpetur eller en tur inn i styrkerommet? Spesielt nå på morrakvisten etter fyllekula di, tenker pipa hadde fått en annen lyd da jeg!

                    Kommentar

                    • Fuglamannen
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2011
                      • 543

                      Opprinnelig skrevet av Grusom B
                      Synes Kamal har ett poeng jeg. Vi ble stort sett herja med. Å kalle det et ran er helt på sin plass, og det er en del spillere som bør gå i seg sjøl etter innsatsen i går. Stian, Palmi, Johan og Erling, jeg snakker om dere. Spesielt Johan var pinlig svak, og da mener jeg både billedmessig og bokstavelig talt. Klarer jo faen ikke å løfte en ball en gang!
                      Sandnes Ulf var dårlige. LSK var heller ikke gode.

                      Det var ikke noe ran. En keeper skal gjøre redninger det er derfor han står der han står... Bortsett fra redningen innenfor 5 meteren skal de ikke klare å score på de sjansene de hadde på slutten.

                      Sandnes var konstant i offside og jeg følte meg aldri direkte truet.... De la inn et press på slutten da de flyttet hele laget opp 30 meter, noe som er ganske normalt når man ligger under.

                      FORSKJELLEN ER: Vi slipper ikke inn utligningen som vi gang etter gang har gjort tidligere.

                      3 viktige poeng - la oss spille inn dette laget så tror jeg vi har en hyggelig høst i vente!

                      Kommentar

                      • Folke
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2008
                        • 5955

                        Selv om kampen ikke var noe høydepunkt (folk må tåle at supportere reagerer, for fotballen som ble servert var veldig langt unna det jeg håper vi ser av LSK i fremtiden) så tror jeg faktisk Haglund hadde "kontroll" her. Dette var en bortekamp der man forventet krig, ingen ting annet. Det ble spilt fotball deretter, selv om jeg personlig skulle ønske de spilte mye mer langs bakken. Bortsett fra ett par blemmer som ett svakt ULF lag ikke klarte å utnytte så hadde man tilnærmet kontroll gjennom hele kampen, ULF var aldri så farlig at jeg fikk noe pulshopp hvertfall. Eneste jeg stusser på er hvorfor enkelte faktisk spiller, når det legges opp til krig. Men svaret er enkelt, alternativene finne ikke og det er nok bl.a. derfor klubben fortsatt ser etter en stor/sterk spiss. LSK skal reddes fra bunnkampen, da kan ikke trenere tenke sånn som bl.a. jeg gjør i kampens hete! Takk GUD for Wiggen og flott forsvarsrekke. Men det skal nevnes, jeg håper virkelig man klarer å spille sitt egent spill ila høsten, det er begredelig å se BHR/PVM/JA løpe rundt uten å få leke med kula.

                        Syntes RB bedømmer kampen riktig og fortjener skryt for det.

                        Kommentar

                        • El Caco
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2009
                          • 2286

                          Opprinnelig skrevet av Folke
                          Østli er RASK, perfekt som back kanskje?
                          Endelig en rask stopper og du skal ha han ut på backen?
                          Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                          Kommentar

                          • Folke
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2008
                            • 5955

                            Opprinnelig skrevet av El Caco
                            Endelig en rask stopper og du skal ha han ut på backen?
                            Ikke at jeg nødvendigvis VIL ha Østli på back, går nok vel så mye på at jeg digget å se Ruben som stopper og at Ruben slet som back i starten.

                            Kommentar

                            • Fuglamannen
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Aug 2011
                              • 543

                              Stoor tar nok plassen på backen straks han er frisk og da har vi ikke plass til Ruben er jeg redd... Nystuen burde heller ikke med sine kvaliteter sitte på benken....

                              Østli er for meg bænkers....det han viste i går sier sitt i sin debut kamp.

                              Det er en stor fordel å ha disse spillerene som backup...men ønsker 2 spillere med ambisjoner å sitte på benken?

                              Ruben kan nok akseptere det en stund til, men gjør Nystuen det?

                              Kommentar

                              • KFL109
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2003
                                • 1958

                                En sekspoengskamp og bånnoppgjør i Tippeligaen.
                                For 5 kamper siden trodde mange at vi kom til å rykke rett ned.
                                Ikke overraska over kampkvaliteten. Strålende fornøyd med 3 poeng!
                                Vidar Evje

                                Kommentar

                                • G-Man
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2011
                                  • 3209

                                  Er veldig enig med deg i mye, Fuglamannen. Nystuen skal absolutt ikke på benken. Sammen med Østli kan han danne ligaens beste stopperpar.

                                  Har sansen for Stoor, men om han skal / vil tilbake til slummen, så bør Ruben få maksimal spilletid på backen etter min mening.

                                  Kommentar

                                  • El Caco
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2009
                                    • 2286

                                    Ruben er veldig duellsterk, og jeg vil gjerne se Ruben og Østli sammen. Kanskje de kan være LSKs stopperpar de neste årene?
                                    Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                                    Kommentar

                                    • Kjell.T.Ring
                                      Poll St. Ring
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Dec 2005
                                      • 11796

                                      Opprinnelig skrevet av El Caco
                                      Ruben er veldig duellsterk, og jeg vil gjerne se Ruben og Østli sammen. Kanskje de kan være LSKs stopperpar de neste årene?
                                      Håper Gabrielsen blir hos oss i mange år som stopper. PDD syns jeg den sterkeste backrekka er:

                                      Stoor-Gabrielsen-Østli-Ringstad

                                      Nystuen og Kippe gjør at vi har fantastisk dekning bak. IOM at både Østli og Gabrielsen kan bekle høyreback trenger vi bare dobbeltdekning på VB for å ha et meget solid forsvar.
                                      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                      Kommentar

                                      • trigz
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 7092

                                        Opprinnelig skrevet av Grusom B
                                        Synes Kamal har ett poeng jeg. Vi ble stort sett herja med. Å kalle det et ran er helt på sin plass
                                        Vi er jo stort sett enige i veldig mye, men her er jeg rivende uenig. Sandnes hadde en del ball etter pause (før pause hadde vi 60 % i possession), men hvor mye skapte de?

                                        Før pause hadde de en ufarlig heading fra Høiland fra 13-14 meter, skrått fra mål, som sin eneste mulighet. Jeg teller den ikke engang som målsjanse.

                                        I andre omgang husker jeg
                                        -Innlegg fra venstre og heading (husker ikke fra hvem). Greit nok, det er en god mulighet.
                                        -Innlegg fra Holmvik. Saaliti kommer for sent inn og er dessuten hindret av Stian Ringstad. Sead godt plassert. Ingen målsjanse
                                        -Skudd fra Eriksen i Østli, retur fra Høiland fra meget spiss vinkel rett i Sead. Halvsjanse slik jeg ser det.
                                        -Volley fra Holmvik. Kunne blitt farlig og kan kalles en sjanse.

                                        Hvis alt dette teller som en sjanse, var Knudtzons sleivtreff tidlig i andre omgang og PVMs skudd to meter over også målsjanser ...

                                        Jeg pleier å være helt på tuppa når LSK forsvarer en ledelse i sånne kamper, i går var jeg fullstendig rolig. Jeg syntes vi kontrollerte dem uten noen spesielle problemer. På den annen side fungerte angrepsspillet vårt dårlig. Planen var tydelig å bruke Erling i bakrommet, men i stedet for å tre gjennom fra sidene, ble det lempet opp høyt og uten vinkel. Riise mangler tydelig matchform og brukte ofte for mange touch, mens Johan Andersson absolutt ikke hadde noen stor dag på jobben.

                                        Bortsett fra det? Sandnes truet oss aldri før de fikk til et par avslutninger helt på slutten. Vi hadde fullstendig kontroll på dem i 40 minutter i andre omgang. Overkjørsel, ran og urettferdig? Totalt uenig. De kunne kanskje fått en uavgjort hvis de hadde fått uttelling på sjansene sine.

                                        Sead gjorde jobben sin, men at han sto som en mur? Nei. I bortekampen i Stavanger, da vi slo Viking tross 30-70 i possession og 6-26 i avslutninger, sto han som en mur, og DET var i aller høyeste grad et ran. Seieren i går var en solid, defensiv innsats mot et ekstremt primitivt lag som ikke hadde andre virkemidler enn løping og kælking. Vi fikk scoringen og lukket igjen. Sandnes har ingen verdens ting å klage over.
                                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                        Kommentar

                                        • G-Man
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2011
                                          • 3209

                                          Opprinnelig skrevet av El Caco
                                          Ruben er veldig duellsterk, og jeg vil gjerne se Ruben og Østli sammen. Kanskje de kan være LSKs stopperpar de neste årene?
                                          Synes som om de fleste har tro på Østli som den ene stopepren vår. Bra - er enig i det!

                                          Så begynner problemene...

                                          Det virker som om de fleste her inne synes Ruben er en bedre stopper enn Nystuen. Der er jeg uenig. Jeg holder Nystuen foran Ruben, om enn ikke med en massiv margin. Samtidig er innstillingen til Nystuen noe jeg vil ha med i krigen - hver eneste gang. På den andre siden så har jeg forstått at Nystuen ikke er et alternativ på back, men det er i aller høyeste grad Ruben.
                                          Har også hørt mumling i gangene på Åråsen om at Stoor skal tilbake til vålerengen.

                                          Venstebacken er et spørsmål. Ringstad forsvarer plassen, men fungerer best om han har Jesper foran seg. Alternativt Jesper med Stian foran seg i kamper hvor vi presser.

                                          Mange spennende muligheter her. Det eneste som ville være skivebom er å plassere Espen Nystuen utenfor når kabalen legges.

                                          Kommentar

                                          Working...