Strømsgodset - Lillestrøm Sportsklubb 25. August kl 16:00

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Mynten
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Mar 2008
    • 484

Vi skal være godt fornøyd med å unngå tap igjen, og uavgjort borte mot serielederen er strålende. Selvfølgelig surt og ikke vinne når vi leder to ganger, men totalt sett et greit resultatat.

Det jeg undres over er måten vi lar Godset spille på. I 80 % av deres etablerte angrepsspill gjorde de det samme. De spiller ball bakfra med tidlig pasning ut på kant uten press fra LSK. Godset spilleren har der god tid til å vurdere situasjonen fordi vi evner/våger ikke å komme opp i press. Deretter slår de enten tidlig inn i bakrom bak backene våre eller prøver å tre midtbanespillere i løp gjennom på midten. Dette skjedde utrolig mange ganger. At ikke spillerne eller Haglund klarer å gjøre noe med det synes jeg er skremmende. Vi lar de styre spillet og presse oss bakover med samme metode gang etter gang. Det kunne vært flere måter å hindre dette på, men ingen grep ble gjort. Akkurat dette skuffet meg mest i dag.

Bra kamp av Lasse, ellers var det mye på det jevne av de andre spillerne.
    Last edited by Mynten; 25.08.2012, 22:05.

Kommentar

• G-Man
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2011
      • 3251

Venstresiden vår var i nærheten av katastrofal i dag. I tillegg var kommunikasjonen mellom stopperne alt annet enn bra. Nystuen skulle absolutt ha startet i dag, han hadde garantert tatt kovacs ut av kampen. Hadde Haglund hatt gangsyn vil Nystuen starte neste gang, men jeg antar at svensken går på autopilot og tar inn Kippe igjen. Stoor var totalt sett den klart beste i et forsvar som overhodet ikke hang sammen.

Kommentar

• intersport
        Juniormedlem
        Ferskenpels
        • Jan 2012
        • 6

Merkelig at ikke Haglund bruker Nystuen i dag. Vi hadde trengt norges beste hodespiller mot Kovacs. Gabrielsen og Østli tapte omtrent alle hodedueller! Godset fikk alt for mye rom på kantene og spesielt høyre siden, Ringstad gjorde en ok jobb men holdt ikke bredden. Utrolig at Riise bommet på ballen, der burde det stått 3-4!
        Dårlig 1 omgang, bra 2 omgang! Fornøyd med uavgjort mot tippeligaens beste hjemmelag.
        Last edited by intersport; 25.08.2012, 22:26.

Kommentar

• maxpayne
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Apr 2006
          • 1287

Greit med ett poeng men det er noe annet som fanget min interesse under kampen. Jeg har sett mye fotball og jeg må si at jeg aldri har sett en ball oppføre seg merkligere enn det jeg så på Marienlyst i dag. Jeg vet at Drammen kommune planlegger nytt kunstgress neste år men det jeg så i dag gjør at jeg faktisk mener NFF må ta grep NÅ. Det er f... meg ikke rart at godset ikke taper hjemme når de ofte trener på dette underlaget. Jeg må virkelig si at jeg synes synd på Ålesund, Brann, Molde, RBK og Stabæk som skal gjeste Marienlyst utover høsten. Hadde dette vært en internasjonal kamp, så tror jeg dommeren hadde tatt med seg ballen i garderoben med klar beskjed om at banedekket er for dårlig.

Kommentar

• ragnarrock
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Mar 2008
            • 937

Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
            Jeg er utrolig forundret over hvordan en spiller som Erling, som lå nederst på spillerbørsen år etter år, har vokst frem til å bli fugl tvers gjennom... Han kjemper og sliter, scorer mål og takler! Personen som tidlig ga ham navnet Fønix har virkelig truffet spikeren på hodet
            hvorfor så forundret over det?
            Dette er jo slikt som skjer når man faktisk forsøker å spille på en spillers styrker.. da får man selvtillit samt klarer å utvikle spiller.
            Erling har alltid vært god, han har alltid jobbet som faen og han har i lengere tid vist at han er en relativt kald fisk foran mål (f.eks på Ullevål noen år tilbake). Men, det er veldig gøy at folk flest har begynt å se hvilken jobb som legges ned, samt at touchen har begynt å sitte litt bedre, publikum har sluttet å skrike dritt til han hver gang ballen er i nærheten og han har funnet rom for å bli en litt større profil utenfor banen også.
            *Kjempe gutta fighte gutta!!*

-RagnarRock-

Kommentar

• G-Man
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2011
              • 3251

Opprinnelig skrevet av intersport
              Merkelig at ikke Haglund bruker Nystuen i dag. Vi hadde trengt norges beste hodespiller mot Kovacs. Gabrielsen og Østli tapte omtrent alle hodedueller! Godset fikk alt for mye rom på kantene og spesielt høyre siden, Ringstad gjorde en ok jobb men holdt ikke bredden.
              Vrakingen av Espen var bare den siste i rekken av uforståelige laguttak fra Haglund. Når det gjelder venstre back viste denne kampen igjen det vi har sett mange ganger denne sesongen. Ringstad ligger gang på gang totalt feilplassert, og etterlater enorme rom for motstanderne. Stian er god når vi presser og han engasjerer seg fremover, men katastrofal når vi får brudd i mot. Når avstanden mellom midtstopperne også blir for stor, og kommunikasjonen dem imellom ikke fungerer, så kan vi prise oss lykkelige for en god Staw og godsetspillere som fyrte med løskrutt.

Kommentar

• sten
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Feb 2005
                • 873

Er egentlig Espen 100% skadefri enda? Hørte noe om at han hadde kjent litt på siste treninga

Kommentar

• HSft
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2004
                  • 6099

Det ble en helt ny kamp når vi fikk Erling på topp i 2. Lurer på hvordan kampen hadde endt om vi hadde spilt med han på topp fra start. Helstad var på ingen måte samme trussel der fremme og la ikke ned det samme arbeidet.

Riise fant seg mer til rette sentralt på midten i dag enn det han har gjort tidligere. Det var ikke samme lidelse å se han på midten i dag, sidne han ikke lå like defensivt som jeg har sett før.

Kommentar

• Kvalen
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jul 2006
                    • 327

Opprinnelig skrevet av Dole
                    Når det gjelder situasjon 1 synes jeg det virker å være straffe.
                    Hvis du ser på tv-bildene ser du ganske så tydelig at Kovacs faller/kaster seg og unaturlig trekker sitt venstre ben mot Staw for å skape kontakt i etterkant. Det er veldig bra filmet dog, og fikk velfortjent gult kort. Eneste bra avgjørelsen i hele kampen. Resten av dømmingen var en katastrofe.
                    "For bergenserne blir dette som en kjapp onanering - en kortsiktig selvtilfredsstillelse"
                    - Ivar Hoff

Kommentar

• nebbjævel
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Mar 2009
                      • 511

Kommentatoren på TV2 Sport etter Riises straffegoal til 2-3: " Heldigvis er det 20 minutter igjen av kampen.....".

Kommentar

• WAK
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jul 2006
                        • 969

Det er ikke veldig lenge siden mannge på forumet her pratet om at vi rykket ned og beste løsnig var å ansette Erlandsen som en løsning osv......

I går klarte vi uavgjort mot serielederen som knapt har avgitt poeng på Marinlyst. Vi har ikke tapt på 7 kamper. Hvem trodde det for 7 serierunder tilbake???

Enda er det noen som ikke klarer annet en å syte om at de ikke skjønner hvorfor ikke Nystuen spilte osv osv. Faen nå må folk rulle inn og ha litt mer tro på Haglund.

Jeg skal ærlig si at jeg skjønte ikke hvorfor Knudtzon ikke spilte spiss fra starten av kampen og synes det var hårreisende at Helstad starta etter det han har prestert. Synes også at Helstad var ræva men det var sikkert en grunn til at Haglund valgte å starte med Helstad.

I det syv siste kampene har vi spilt mot nr 1, 2, 3, 5, og 6 på tabellen og vi har ikke tapt en kamp. Da kan man jo dra det litt langt å si at vi for ØYEBLIKKET er det beste laget i eliteserien ;-)

Kommentar

• GIFKanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2009
                          • 8243

Opprinnelig skrevet av maxpayne
                          Greit med ett poeng men det er noe annet som fanget min interesse under kampen. Jeg har sett mye fotball og jeg må si at jeg aldri har sett en ball oppføre seg merkligere enn det jeg så på Marienlyst i dag. Jeg vet at Drammen kommune planlegger nytt kunstgress neste år men det jeg så i dag gjør at jeg faktisk mener NFF må ta grep NÅ. Det er f... meg ikke rart at godset ikke taper hjemme når de ofte trener på dette underlaget. Jeg må virkelig si at jeg synes synd på Ålesund, Brann, Molde, RBK og Stabæk som skal gjeste Marienlyst utover høsten. Hadde dette vært en internasjonal kamp, så tror jeg dommeren hadde tatt med seg ballen i garderoben med klar beskjed om at banedekket er for dårlig.
                          Ja, det er helt utrolig hvordan dette med elendige kunstgressbaner får fortsette å være et tema når vi attpåtil har et forbund som aktivt jobber for en "plastic fantastic"-hverdag i norsk fotball. At de ikke selv ser hvilket fatalt selvskudd dette er mot deres kampanje sier dessverre det meste om kulturen og holdningene der i gården. Skremmende likt det man ser på visse andre politiserte arenaer i samfunnet vårt.

Må være en mangel av respekt for eget produkt som gjør at man fortsatt ikke har fått inn regler som minimerer fordelen av kunstgress. Samme kvalitet bør være det naturlige (no pun intended) målet.

Er det ikke Fair Play man kaller det?

Kommentar

• Dole
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2004
                            • 1632

Opprinnelig skrevet av Kvalen
                            Hvis du ser på tv-bildene ser du ganske så tydelig at Kovacs faller/kaster seg og unaturlig trekker sitt venstre ben mot Staw for å skape kontakt i etterkant. Det er veldig bra filmet dog, og fikk velfortjent gult kort. Eneste bra avgjørelsen i hele kampen. Resten av dømmingen var en katastrofe.
                            For å si det slik; jeg tror det er flere her på forumet som ser filming i den situasjonen, enn om det hadde vært en Lillestrøm-spiller som hadde gått overende på samme måte .

Kommentar

• Kvalen
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jul 2006
                              • 327

Opprinnelig skrevet av Dole
                              For å si det slik; jeg tror det er flere her på forumet som ser filming i den situasjonen, enn om det hadde vært en Lillestrøm-spiller som hadde gått overende på samme måte .
                              Jeg så kampen med en som holder med Godset (og som hater LSK mest av alle lag i verden).. Var han som gjorde meg bevisst på foten som søker staw etter at han har falt. Han var faktisk uenig med dommeren i alle de omstridte avgjørelsene mot oss i går.
                              "For bergenserne blir dette som en kjapp onanering - en kortsiktig selvtilfredsstillelse"
                              - Ivar Hoff

Kommentar

• Reyrey
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jun 2010
                                • 379

Kom IKKE som et sjokk at dommeren IGJEN står i fokus etter LSK blei robba (IGJEN) for 3poeng(Staffe i mot/billig)

NFF må ha mer nøytrale (helt utenlanske) dommere her i Norge..

For jeg TROR at dommerne LETT kan drive med kampfiksing her til lands!! (hjelpe sitt favoritt lag/ødelegge motstander lage(ne))

Og dommerne kommer ALLTID unna med det!!! SKAM

Det blir ALRDI gull på LSK om dette fortsetter i mot oss
                                LSK i med- og motgang <3

Støtt FuglaTifo, SMS "KANARI TIFO" til 2401 og støtt med 30kr, eller sett inn valgfritt beløp på Kontonr: 1286.48.69740 -merk med tifo

Kommentar

• *46*

Kamma hadde en finsk dommertrio sist helg, det var visst helt for jævlig og kampe ble blåst i stykker. Hønsa mot TIL i dag har også utenlandsk dommertrio, men husker ikke fra hvilket land.

Kommentar

• Kanariz
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2005
                                    • 2507

Opprinnelig skrevet av Reyrey
                                    Kom IKKE som et sjokk at dommeren IGJEN står i fokus etter LSK blei robba (IGJEN) for 3poeng(Staffe i mot/billig)

NFF må ha mer nøytrale (helt utenlanske) dommere her i Norge..

For jeg TROR at dommerne LETT kan drive med kampfiksing her til lands!! (hjelpe sitt favoritt lag/ødelegge motstander lage(ne))

Og dommerne kommer ALLTID unna med det!!! SKAM

Det blir ALRDI gull på LSK om dette fortsetter i mot oss
                                    Tja, Godset hadde fått straffe i 9 av 10 tilfeller i første omgang, der Kovac får gult kort. Vi kan skylle på dommeren så mye vi vil. Vi kan jo si det slik at hadde østli markert kovac så hadde han aldri fått det ene målet sitt. uansett hvor god/dårlig dommeren er så er det de 11 utpå banen som skal avgjøre kampen. Husk at dommerne ikke får sett noe i reprise.

Kommentar

• Kvalen
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jul 2006
                                      • 327

Opprinnelig skrevet av Kanariz
                                      Husk at dommerne ikke får sett noe i reprise.
                                      Noe de burde.
                                      - Ivar Hoff

Kommentar

• Hamburg & Kanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2005
                                        • 3006

Opprinnelig skrevet av Kanariz
                                        Tja, Godset hadde fått straffe i 9 av 10 tilfeller i første omgang, der Kovac får gult kort. Vi kan skylle på dommeren så mye vi vil. Vi kan jo si det slik at hadde østli markert kovac så hadde han aldri fått det ene målet sitt. uansett hvor god/dårlig dommeren er så er det de 11 utpå banen som skal avgjøre kampen. Husk at dommerne ikke får sett noe i reprise.
                                        RBK, Brann og VIF hadde aldri fått straffe blåst i mot seg ved ledelse 3-2, selvom Kovacs hiver seg i bakken som et hunnerludder hiver et dryppende, velbrukt kondom. De poengene det utgør i løpet av en hel sesong, utgjør satans mye på tabellen. Det utgjør utrolig mye for en klubbs omdømme og tiltrekningskraft på publikum. Det det utgjør økonomisk og troverdighetsmessig over flere tiår, er helt enormt. Nok til å ødelegge hele sportens renomme og popularitet. Det er vel noe av det vi nettopp ser skje med norsk fotball, at amatører og juksemakere reduserer produktets kvalitet og attraktivitet. Mye som i samfunnet og politikken, der vi ser stjelende, korrupte rødgrønne dårer slippe unna med absolutt alt. LO/AP er som NFF/RBK. Leve kameraderiet. Leve pampene. Rettferdighet er noe dritt. Nei til revolusjoner/innovasjoner. Konkurransekraft gjelder ikke oss. Vi har olje, vi har en liten, familievennlig liga, trenger jo da ikke noe mer. Vi har det så bra, alt er OK her. Alle andre steder er det ille. Da går det ikke mye fremover. Norge i et nøtteskall.
                                        LSK Norges beste lag

Kommentar

• Kanariz
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • May 2005
                                          • 2507

Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                                          RBK, Brann og VIF hadde aldri fått straffe blåst i mot seg ved ledelse 3-2, selvom Kovacs hiver seg i bakken som et hunnerludder hiver et dryppende, velbrukt kondom. De poengene det utgør i løpet av en hel sesong, utgjør satans mye på tabellen. Det utgjør utrolig mye for en klubbs omdømme og tiltrekningskraft på publikum. Det det utgjør økonomisk og troverdighetsmessig over flere tiår, er helt enormt. Nok til å ødelegge hele sportens renomme og popularitet. Det er vel noe av det vi nettopp ser skje med norsk fotball, at amatører og juksemakere reduserer produktets kvalitet og attraktivitet. Mye som i samfunnet og politikken, der vi ser stjelende, korrupte rødgrønne dårer slippe unna med absolutt alt. LO/AP er som NFF/RBK. Leve kameraderiet. Leve pampene. Rettferdighet er noe dritt. Nei til revolusjoner/innovasjoner. Konkurransekraft gjelder ikke oss. Vi har olje, vi har en liten, familievennlig liga, trenger jo da ikke noe mer. Vi har det så bra, alt er OK her. Alle andre steder er det ille. Da går det ikke mye fremover. Norge i et nøtteskall.
                                          Det er ikke lenge siden Brann rykka ned fra TL, da hadde de ikke dommeren med seg i alle kampene. Dette er nok ganske tilfeldig, bare du som legger ekstra merke til det når det går til fordel for disse lagene.

Kommentar

Working...