Strømsgodset - Lillestrøm Sportsklubb 25. August kl 16:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Folke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2008
    • 5955

    Første omgangen var ikke bra, andre omgang var ganske bra. Dommeren gir bort 2 mål til godset i andre omgang.. Ikke bra!

    Kommentar

    • Kanariz
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2005
      • 2507

      bra av gutta! uavgjort her bør vi være fornøyde med!

      Kommentar

      • Folke
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2008
        • 5955

        Veit ikke hva det er, men jeg DIGGER Haglund. Håper virkelig han får dreis på dette laget, for her er det potensial langt utover det vi har sett fra kanarifugla på veldig mange år.

        Skjønner ikke helt hva godset folket klager over? Godset slap uber billig unna det i denne 2. omgangen!

        Kommentar

        • mooph
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Aug 2005
          • 1496

          Tror aldri jeg har sett et forsvar slite så mye med en enkeltspiller som LSK gjorde mot det ungarske beinrangelet i dag...
          Fugla mot nye høyder

          Kommentar

          • jonfugl
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Jun 2009
            • 181

            Ubeseiret på 7 kamper nå, det lukter fugl :-)

            Kommentar

            • Poreto
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • Nov 2011
              • 105

              Vi tar ett poeng, før kampen ville jeg regna med det som en seier. Derimot føler jeg meg jævla sur etter kampen, mest på dommeren... Makan, hvor hadde vi vært uten disse dommertabbene mot fugla? mot rosenborg, Hønefoss og nå godset. Da teller jeg 6 ekstra poeng, det ville lagt oss på delt 4 plass...

              Kommentar

              • GIFKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2009
                • 8243

                Vi viser igjen hvilke enorme kvaliteter vi har i kontringsspillet, men vi har virkelig en lang vei å gå i etablert spill. Der mangler alle bevegelsene som kommer helt naturlig for oss i overgangene. Situasjonen der Søgård og etterhvert Ruben blir tvunget helt tilbake til det som ender med tilbakespill sier det meste. Idag var ett poeng en liten seier, men det er ikke en poengfangst som holder i lengden og det er ikke tilfeldig at det skjer så ofte. HBs og LSks egen ligarekord for ettpoengere står i fare.

                Og nå må noe skje bak der i forsvaret, det er så skjørt at det gjør det umulig for oss å skape noe slagkraftig.

                Kommentar

                • GulMakt
                  Seniormedlem
                  Forumsadist
                  • Apr 2005
                  • 115

                  I dag savna jeg Kippe. Han har hatt stålkontroll på Kovacs i alle kamper jeg har sett der de to har vært involvert.

                  Kommentar

                  • xeR
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Jan 2004
                    • 11206

                    Opprinnelig skrevet av GulMakt
                    I dag savna jeg Kippe. Han har hatt stålkontroll på Kovacs i alle kamper jeg har sett der de to har vært involvert.
                    Hvor mange av de har tom harald hagen dømt?
                    Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                    Kommentar

                    • Jannis
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jun 2005
                      • 266

                      Er meg TOTALT ubegripelig at vi ikke startet med Nystuen istedenfor Ruben i forsvaret, vi må ha rutinerte folk mot en så god hodespiller som Kovacs......

                      Kommentar

                      • Uwes disippel
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2006
                        • 6039

                        Opprinnelig skrevet av GulMakt
                        I dag savna jeg Kippe. Han har hatt stålkontroll på Kovacs i alle kamper jeg har sett der de to har vært involvert.
                        Kovacs er en forbanna filmer, så Kippe hadde garantert blitt utvist.

                        Kommentar

                        • Folke
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2008
                          • 5955

                          Opprinnelig skrevet av GulMakt
                          I dag savna jeg Kippe. Han har hatt stålkontroll på Kovacs i alle kamper jeg har sett der de to har vært involvert.
                          Egentlig så tror jeg ingen hadde savnet Kippe om dommeren hadde gjort jobben sin, for da hadde ikke Dritten scora to mål og LSK hadde hatt 3 poeng.. Men Kippe hadde selvsagt hatt full kontroll på den gamperæva dårlige spissen der, forsåvidt hadde vel Nystuen hatt kontroll på han også vil jeg tru. Men Ruben vant flere hodedueller mot Dritten og han scora jo tross alt ikke på hue..

                          Kommentar

                          • KFL41
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2004
                            • 3648

                            Mange situasjoner med dommer i fokus.
                            1. situasjon: Kovacs går for straffe. Kan ikke se at det er kontakt mellom Staw og Kovacs. Kovacs har en historie på at han detter lett. Antagelig hadde dommer Hagen bedre vinkel enn det tv-kameraene har. Er det kontakt mellom Staw og Kovacs, er den naturligvis klar, men på tv-bildene ser det ut til at han hiver seg og dommeren hadde bedre vinkel.
                            2. Helstad tatt før scoring. Skulle vært straffe og rødt kort. Får scoring. Ok, men hadde vært bedre å spilt mot ti mann gitt at vi hadde scoret på den straffa.
                            3. Godset 2. scoring. Kovacs i ryggen på Lunan. Jeg syntes ikke dette er frispark.
                            4. Straffe LSK. Soleklar. PVM drar av keeper, men får skarp vinkel og en godset spiller er på vei til å dekke målet. For å gi rødt må dommer være skråsikker på at han når ballen i en god posisjon gitt at han ikke blir tatt. Ikke umulig at PVM kunne nådd ballen i god tid før streken og får satt den før godset-utespiller dekker målet, men det er ikke 100 % sikkert. Da tyr dommere ofte til gult.
                            5. Godset sin straffe. Kovacs detter lett, men Storr bruker noe armer i duellen. Gir ungareren mulighet til å dette og få den straffa. Straffe av det ekstremt billige slaget.

                            Feil på nr to selv om vi får scoring. og ekstremt billig på nr 5, selv om man kan se litt armbruk fra Stoor er min konklusjon. I tillegg har Bolly en situasjon, men her kan vel de som stod bak mål si mer om

                            Veldig bra med poeng i Drammen, men litt surt når vi tar ledelsen to ganger i 2. omgang og har grunn til å føle oss litt snytt av dommer.

                            Kommentar

                            • ynnor
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2008
                              • 857

                              Vi lå under mot godset ved pause og jeg er veldig fornøyd med dommerne. Vi vinner andre omgang men utrolig skuffa av samme trio. Kan ta alle sekvenser med alle om og om igjen og da vil de se at vi blir snytt for nte gang. Det værste er at elendige kommentatorer og tv 2 gjør at noen tror Godset ble snytt i dag. Lyst å lage en egen kanal med seriøse komentarer

                              Kommentar

                              • sten
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Feb 2005
                                • 873

                                Å se kamper med kommentatorer som er totalt nøytrale er herlig, men det er dessverre langt mellom hver gang. Hør f.eks Alsaker da Brann scorer.Og han trønder fjotten som kommenterer champions league (husker gudskjelov ikke navnet hans) han sitter å prater om rbk sine kamper den gang dem var i champions league enda.

                                Kommentar

                                • Dole
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2004
                                  • 1573

                                  Opprinnelig skrevet av KFL41
                                  Mange situasjoner med dommer i fokus.
                                  1. situasjon: Kovacs går for straffe. Kan ikke se at det er kontakt mellom Staw og Kovacs. Kovacs har en historie på at han detter lett. Antagelig hadde dommer Hagen bedre vinkel enn det tv-kameraene har. Er det kontakt mellom Staw og Kovacs, er den naturligvis klar, men på tv-bildene ser det ut til at han hiver seg og dommeren hadde bedre vinkel.
                                  2. Helstad tatt før scoring. Skulle vært straffe og rødt kort. Får scoring. Ok, men hadde vært bedre å spilt mot ti mann gitt at vi hadde scoret på den straffa.
                                  3. Godset 2. scoring. Kovacs i ryggen på Lunan. Jeg syntes ikke dette er frispark.
                                  4. Straffe LSK. Soleklar. PVM drar av keeper, men får skarp vinkel og en godset spiller er på vei til å dekke målet. For å gi rødt må dommer være skråsikker på at han når ballen i en god posisjon gitt at han ikke blir tatt. Ikke umulig at PVM kunne nådd ballen i god tid før streken og får satt den før godset-utespiller dekker målet, men det er ikke 100 % sikkert. Da tyr dommere ofte til gult.
                                  5. Godset sin straffe. Kovacs detter lett, men Storr bruker noe armer i duellen. Gir ungareren mulighet til å dette og få den straffa. Straffe av det ekstremt billige slaget.

                                  Feil på nr to selv om vi får scoring. og ekstremt billig på nr 5, selv om man kan se litt armbruk fra Stoor er min konklusjon. I tillegg har Bolly en situasjon, men her kan vel de som stod bak mål si mer om

                                  Veldig bra med poeng i Drammen, men litt surt når vi tar ledelsen to ganger i 2. omgang og har grunn til å føle oss litt snytt av dommer.
                                  Når det gjelder situasjon 1 synes jeg det virker å være straffe. Hadde Godset fått den, og hatt en tomålsledelse til pause, kunne kampen allerede vært avgjort. Greit at Godset totalt får en straffe ut fra situasjon 1 og 5 (selv om jeg synes situasjon 5 er langt mer tvilsom. Enig med Kovacs i hans vurderinger av situasjonene. Ref VG).

                                  Når det gjelder situasjon 2, har jeg foreløpig ikke sett denne i repetisjon, men jeg synes å huske at situasjonen startet utenfor 16-meteren. I så fall frispark og ikke straffe.

                                  Kommentar

                                  • Kay
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jan 2004
                                    • 763

                                    Opprinnelig skrevet av KFL41
                                    Mange situasjoner med dommer i fokus.
                                    1. situasjon: Kovacs går for straffe. Kan ikke se at det er kontakt mellom Staw og Kovacs. Kovacs har en historie på at han detter lett. Antagelig hadde dommer Hagen bedre vinkel enn det tv-kameraene har. Er det kontakt mellom Staw og Kovacs, er den naturligvis klar, men på tv-bildene ser det ut til at han hiver seg og dommeren hadde bedre vinkel.
                                    2. Helstad tatt før scoring. Skulle vært straffe og rødt kort. Får scoring. Ok, men hadde vært bedre å spilt mot ti mann gitt at vi hadde scoret på den straffa.
                                    3. Godset 2. scoring. Kovacs i ryggen på Lunan. Jeg syntes ikke dette er frispark.


                                    Veldig bra med poeng i Drammen, men litt surt når vi tar ledelsen to ganger i 2. omgang og har grunn til å føle oss litt snytt av dommer.
                                    Forsåvidt enig i det du skriver,
                                    1 kovac tupper vekk ballen og starter umiddelbart å falle før keeper er i nærheten, helt riktig av dommer her, selv om sikkert 4av5 tl dommere hadde dømt straffe imot oss der.
                                    2 ikke straffe imo, forseelsen starter på utsiden, madsen skulle hatt sitt andre gule og vi frispark.
                                    3 kovacs er mye tøffere der enn stoor er i straffesituasjon, kovacs setter armen i ryggen på ruben og skubber han unna. Den siste straffa er bare hodeløs, 9av10 tl dommere hadde ikke dømt der, ikke engang kovac forventet straffe.

                                    Kommentar

                                    • OlaG
                                      Oversetterdrone
                                      Myklebust Light
                                      • May 2008
                                      • 910

                                      Opprinnelig skrevet av Dole
                                      Når det gjelder situasjon 1 synes jeg det virker å være straffe. Hadde Godset fått den, og hatt en tomålsledelse til pause, kunne kampen allerede vært avgjort. Greit at Godset totalt får en straffe ut fra situasjon 1 og 5 (selv om jeg synes situasjon 5 er langt mer tvilsom. Enig med Kovacs i hans vurderinger av situasjonene. Ref VG).

                                      Når det gjelder situasjon 2, har jeg foreløpig ikke sett denne i repetisjon, men jeg synes å huske at situasjonen startet utenfor 16-meteren. I så fall frispark og ikke straffe.
                                      Når Kovacs får kort ser du ganske greit på tv-bildene at han har begynt å "falle" før det er kontakt (det er kontakt). Imo er det en god avgjørelse av dommeren.

                                      Fellingen før Helstad-scoringen begynner utenfor 16-meteren.

                                      Syns forøvrig også at det er helt streit at det ikke blir rødt på straffa vår, PVM har ballen for langt unna til å si at det definitivt hadde blitt scoring.

                                      Ellers digger jeg arbeidet til Knudtzon i dag. Scoringa hans er et resultat av at han takler på midtbanen, og så beiner han opp for å score. Og når han har scora så bare står han der med armene ute og et akkurat passe arrogant ansiktsuttrykk. Hvis han går fra puslete selvtillit til breial trygghet så kommer han til å fortsette å putte mål for oss jevnlig.

                                      Kommentar

                                      • HolterKanaris
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2006
                                        • 1603

                                        Jeg er utrolig forundret over hvordan en spiller som Erling, som lå nederst på spillerbørsen år etter år, har vokst frem til å bli fugl tvers gjennom... Han kjemper og sliter, scorer mål og takler! Personen som tidlig ga ham navnet Fønix har virkelig truffet spikeren på hodet
                                        ***Større baller enn vett***

                                        Kommentar

                                        • Totti21
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Mar 2004
                                          • 3499

                                          [QUOTE=Dole;518224] Hadde Godset fått den, og hatt en tomålsledelse til pause, kunne kampen allerede vært avgjort. QUOTE]

                                          Det er vel ingen automatikk i at Godset hadde fått mål nr.2 hvis de hadde fått den straffa. For alt vi vet kunne Lasse Staw reddet den, og vi hadde endt opp med å vinne 5-0.

                                          Er forøvrig kjempefornøyd med ett poeng i Drammen, og synes LSK spilte en veldig god bortekamp mot Tippeligaens beste hjemmelag, og skaper 5 store målsjanser. Godset har initiativet igjennom kampen, men har vel til slutt ikke noe mer enn 1-2 flere sjanser enn oss, og sånn sett er uavgjort helt greit synes jeg. Lasse Staw viste også hvorfor han har blitt hentet til klubben, og viktigheten av at reservekeeperen også holder bra nivå.

                                          Vi begynner virkelig å se ut som ett fotballag, og det beste er at denne gjengen er ett godt stykke unna makspotensialet sitt enda.

                                          Kommentar

                                          Working...