Kamptråd: Lillestrøm Sportsklubb-Fredrikstad Fotballklubb lørdag 1. september 18.00

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • *46*

Kona sa det greit etter kampen: jeg kan ikke fotball så veldig godt, men det ser ut som om alt er basert på enkeltprestasjoner og ikke lagspill.

Forøvrig tror jeg Kippe har godt av en tur på benken. Han og Ringstad var dårlige i dag. En oppvisning i at man trenger å benytte seg av stoppere bak der som er mer spillende. Hauger var forøvrig en åpenbaring på midtbanen etter min mening. Rett av flyet og inn i andre omgang. Kanskje andre omgangs beste spiller på LSK.

Tragisk kamp. Pausa son kommer nå, må brukes godt. Treningskamp tror jeg er en ide.

Kommentar

• Mikki Mifsud
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Sep 2005
      • 244

Kippe + Østli = Hehe...

Hvorfor vi ikke spiller med Ruben og Nystuen her er håpløst.

Kommentar

• trigz
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 7131

Fullt fortjent tap. Latterlig forestilling. Sånn blir det når spillerne går utpå banen uten å ha en plan for det de skal gjøre der. Mot lag som står høyt og prøver å spille fotball klarer vi å skape sjanser, ofte på brudd og overganger. Når vi møter defensive motstandere som går for uavgjort, i kamper der vi må sette premissene og styre spillet, trenger vi et GRUNNSPILL og en klar STRATEGI. Etter første omgang hadde LSK 68 % ballinnehav, og på tross av det hadde vi ikke truet FFK-målet en eneste gang, med unntak for Ohis heading utenfor etter Riise-frisparket.
        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• runarM
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2004
          • 566

Tror vi skal være glade for signeringen av Hauger. Han kommer til å bli viktig i nedrykksstriden. Han viste prov på klasse, med unntak av 1-1.
          runarM

Kommentar

• *46*

Ballen gjennom hele backrekka før videre spill oppover i banen hver eneste gang - snakker vi tvangstanker? Jeg mener det seriøst. Ser nesten slik ut.

Kommentar

• GIFKanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2009
              • 8243

Vi har en sportsdirektør som rett og slett ikke lever i 2012 fotballmessig, det er problemet. Kjøper inn midtbanespillere og spisser til et lag med et forsvar som ikke evner spille seg forbi førsteforsvarer. Det tok vel 75 minutter før vi så en stikkball av noenlunde kvalitet på våre to bakromsspisser.

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                Vi har en sportsdirektør som rett og slett ikke lever i 2012 fotballmessig, det er problemet. Kjøper inn midtbanespillere og spisser til et lag med et forsvar som ikke evner spille seg forbi førsteforsvarer. Det tok vel 75 minutter før vi så en stikkball av noenlunde kvalitet på våre to bakromsspisser.
                Regissøren for slikt, satt på tribuna. Handler også mye om å jobbe inn bevegelses mønstre og bli samspilte. Og ikke minst ta ut det beste laget. Der er det en utfordring på stopperplass etter min mening.

Per Mathisen så forøvrig veldig grinete ut på vei hjem i dag. Det var jeg også, så det er godt å se at det er flere.

Kommentar

• GIFKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2009
                  • 8243

Opprinnelig skrevet av *46*
                  Regissøren for slikt, satt på tribuna. Handler også mye om å jobbe inn bevegelses mønstre og bli samspilte.
                  Det handler om mer enn bevegelsesmønstre og manglende samspill, det handler om kvalitet. Mangelen på kvalitet. Det fører til frustrasjon som igjen fører til enkeltmannsprestasjoner. Som kona di sa. Åråsen er et katastrofeområde, å hevde at tre seire på nitten hjemmekamper bare henger på et lag som må spille seg inn er å stikke hue i sanda.

Man kan ikke bygge et godt lag på et råttent forsvar.

Kommentar

• PetterH
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Apr 2012
                    • 668

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                    Det handler om mer enn bevegelsesmønstre og manglende samspill, det handler om kvalitet. Mangelen på kvalitet. Det fører til frustrasjon som igjen fører til enkeltmannsprestasjoner. Som kona di sa. Åråsen er et katastrofeområde, å hevde at tre seire på nitten hjemmekamper bare henger på et lag som må spille seg inn er å stikke hue i sanda.

Man kan ikke bygge et godt lag på et råttent forsvar.
                    Vil tro vi hadde fått en brukbar forsvarer av pengene brukt på Scheel, Østli, Westerberg, Nystuen. Kvalitet vs kvantitet.

Kommentar

• holmiz
                      The kjøkken-kanariz
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2006
                      • 6064

Dette er helt klart rett og slett ikke godt nok. Send hele jævla laget i skammekroken!
                      Hilsen Anders

Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                      Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

Kommentar

• tilt
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Apr 2007
                        • 813

Så Jævla mørkt. Stabæk, Sandnes Ulf, Fredrikstad er lag vi SKAL slå. Borte som
                        hjemme med den gjengen vi har nå. Hver gang det går litt bra taper vi.
                        livet er en gamp for de som ikke kan si k
                        https://twitter.com/#!/KjetiI

Kommentar

• Kay
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jan 2004
                          • 763

Opprinnelig skrevet av *46*
                          Kona sa det greit etter kampen: jeg kan ikke fotball så veldig godt, men det ser ut som om alt er basert på enkeltprestasjoner og ikke lagspill.
                          Som jeg sa i pausa, kan likedumt sette på Hauger med en gang, at han ikke engang har hilst på lagkameratene har ingen betydning for det finnes ikke samhandling og spillemønster i det hele tatt.

Kan noen være så snill å fortelle Ringstad at han er spiller og ikke tilskuer. Har ikke noe mål om å gjøre Ringstad til syndebukk og ønsker å støtte spillerne, men det er så utrolig frustrerende å se på. Det hele toppet seg på slutten av kampen (flere situasjoner men nevner 1) hvor vi har press, Ringstad mistet ballen høyt oppe i halvdelen til FFK, og hva gjør han, jo mens FFK spilleren prøver å få kontroll, så jogger Ringstad hjemover, hva faen liksom, vi sender opp STAW på dødballer og du skal forsvare deg til seier ? PRESS!! Vinn tilbake ballen for F. Virker som han er livredd for å bli finta ut, så han bare rygger, og går aldri i press.

Kommentar

• fjacob82
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2005
                            • 1509

Problemet er vel at man spiller med feil konstellasjon. Østli-nystuen kunne jeg likt. Også Ruben-nystuen tror jeg kan være bra. Liker kippe, og han har vært viktig for oss, men for meg synes jeg han sliter litt med å skape en god link med partneren sin...

Faen å håpløst å tape dette...
                            Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                            *Brasseberget*

Kommentar

• knut
                              Make knut Great Again
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2006
                              • 9537

Opprinnelig skrevet av tullebukk-29.08.12
                              Ser på Lsk.no at Kippe har en god følelse ,faen at spillerne ikke kan lære .... Hvor mange ganger har man på forhånd gått ut og sakt at ting ser bra ut, osv osv og så taper vi....... Kun en ting som gjelder 100% innsats...
                              Slår jo faen ikke feil detta...

Lsk.no og Kippe; fækk off.

Kommentar

• dollyholly
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jul 2007
                                • 965

Tilbake fra Åråsen og leser igjen at Kippe kritiseres. Nå må dere faen meg ta til vettet å våkne opp. Kippe har kanskje en feilpasning hele kampen og vinner alle dueller, men har en udugelig midtbane foran seg. Var Frode skyld i målene? Nei, 1-1 målet er latterlig av vedkommende som ikke støter samt svak keeper, straffen som forøvrig er tvilsom er vel Østli og Stoor som kløner det til. Hvorfor Søgaard og ikke Hauger starter er for meg en gåte, Ohi er for ustabil og Riise var direkte svak. Ringstad er ingen back og hvorfor spiller ikke Bolly mer, og hvorfor spiller ikke Roger.

Kommentar

• HSft
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2004
                                  • 6099

Opprinnelig skrevet av dollyholly
                                  samt svak keeper
                                  Kjenner noen status på ramovic?

Kommentar

• Folke
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2008
                                    • 5955

Det negative etter dagens kamp handler langt ifra om de 2 baklengsmålene, selv gode lag slipper inn mål noen ganger. Det som skremmer meg aller mest er alt laget IKKE gjorde MED ballen, spesielt i 1. omgang når man har ballen ca 75% av tiden. Jeg gidder ikke å gå inn på en ny diskusjon om trener, nye spillere som trenger tid, skader e.l. Men det er på høy tid at fokus rettes mot manglende evner til å spille rask fotball langs bakken, som laget faktisk trener på hele jævla uka.. Det ER klin umulig å gjennomføre sin plan med det laget Haglund stilte opp med i 1. omgang, klin umulig.

Kommentar

• Mynten
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Mar 2008
                                      • 484

I dag var det et lag som tapte. Vi kan skylde på både den ene og andre som gjør enkle unødvendige feil, men laget står til stryk. Vi er jo ikke et lag, men 11 mer eller mindre gode spillere som til dels løper utpå gressmatta uten å tenke på å gjøre hverandre gode. Har de ikke skjønt at de har 10 lagkamerater med seg? Det er ikke fnugg av samhandling i laget, og det skremmer meg at Haglund ikke har fått til dette ennå. Hauger er et hederlig unntak som en positiv spiller i dag. Han som omtrent måtte skifte til gulsvart drakt på flyet fra Tyskland er den som gjør det best i dag, og er den som ser mest samspilt ut. Her er det noe som skurrer, og ansvaret for dette ligger hos Haglund. Begynner å tvile.

Hvordan det er mulig starte med Søgård og Ohi sentralt i denne kampen er meg ei gåte. Vi visst at vi ville ha mye ball, vi visste at vi kunne klare å spille FFK lave, og da velger vi en sentral midtbane uten kreative egenskaper??? Skremmende.

Jeg er fantastisk skuffet over spillet i dag, og at Haglund sier seg fornøyd med spillet i 2. omgang gjør meg ikke mindre tvilende til hva han faktisk ser.

Kommentar

• G-Man
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2011
                                        • 3251

Opprinnelig skrevet av Mynten
                                        Her er det noe som skurrer, og ansvaret for dette ligger hos Haglund. Begynner å tvile.

Hvordan det er mulig starte med Søgård og Ohi sentralt i denne kampen er meg ei gåte. Vi visst at vi ville ha mye ball, vi visste at vi kunne klare å spille FFK lave, og da velger vi en sentral midtbane uten kreative egenskaper??? Skremmende.

Jeg er fantastisk skuffet over spillet i dag, og at Haglund sier seg fornøyd med spillet i 2. omgang gjør meg ikke mindre tvilende til hva han faktisk ser.
                                        Her treffer du spikeren midt på hodet. Jeg mener at Haglund skal få sesongen på seg, men han gjør så mange merklige valg og prioriteringer at det må være lov å lure. Å bevisst velge en sentral midtbane uten fart og kreativitet må innebære at Haglund så for seg mange langballer mot spissene våre. Hallo??? Erling jobber som en galeislave (igjen), men fikk jo ikke antydning til hjelp, og bakromsspillet var jo totalt fraværende.

Kommentar

• G-Man
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2011
                                          • 3251

Opprinnelig skrevet av dollyholly
                                          Tilbake fra Åråsen og leser igjen at Kippe kritiseres. Nå må dere faen meg ta til vettet å våkne opp. Kippe har kanskje en feilpasning hele kampen og vinner alle dueller, men har en udugelig midtbane foran seg. Var Frode skyld i målene? Nei, 1-1 målet er latterlig av vedkommende som ikke støter samt svak keeper, straffen som forøvrig er tvilsom er vel Østli og Stoor som kløner det til. Hvorfor Søgaard og ikke Hauger starter er for meg en gåte, Ohi er for ustabil og Riise var direkte svak. Ringstad er ingen back og hvorfor spiller ikke Bolly mer, og hvorfor spiller ikke Roger.
                                          Er enig med deg i dag, Dolly. Dette var slett ikke en av Frodes verste kamper. Kritikken mot han i dag er at han i likhet med hele forsvarsfireren og midtbanen totalt manglet fremdrift. Aldri har jeg sett flere pasninger på tvers eller bakover. Så kan det diskuteres hvem som burde ha støtt før 1-1 målet. Sier ikke nødvendigvis at det skulle ha vært Frode, men at ingen gjør det er katastrofalt.

Søgård, Ohi og Ringstad gjør en elendig kamp, og hverken Riise, Østli, Palmi eller Helstad har særlig grunn til å sprette champagnen heller.

Kommentar

Working...