Kamptråd: Lillestrøm Sportsklubb-Fredrikstad Fotballklubb lørdag 1. september 18.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Mynten
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Mar 2008
    • 484

    Offensivt i dag vil jeg gi mest pepper til midtbanen vår. Kippe har med rette tidligere fått mye pes for langbaler uten adresse, men i dag var de heldigvis fraværende. Vi har mye ball i backleddet vårt, men midtbanen vår gjør jaggu meg ikke mye for å ville ha ballen. Da ender vi opp med balltrilling, støttepasning til keeper og en langball uten mål og mening. Midtbanen vår tør ikke vise seg fram som et oppspillspunkt for forsvarerne våre. Dette ble for øvrig mye bedre når Hauger kom inn. De få gangene vi får ballen gjennom til midtbanen stopper alt opp fordi vi ikke vet hva vi skal gjøre videre med ballen. Når det ikke er bakrom å spille i blir ballfører helt rådvill virker det som. Er det ikke øvd noe som helt samhandling på treninger i år?

    Kommentar

    • Folke
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2008
      • 5955

      Opprinnelig skrevet av Mynten
      Offensivt i dag vil jeg gi mest pepper til midtbanen vår. Kippe har med rette tidligere fått mye pes for langbaler uten adresse, men i dag var de heldigvis fraværende. Vi har mye ball i backleddet vårt, men midtbanen vår gjør jaggu meg ikke mye for å ville ha ballen. Da ender vi opp med balltrilling, støttepasning til keeper og en langball uten mål og mening. Midtbanen vår tør ikke vise seg fram som et oppspillspunkt for forsvarerne våre. Dette ble for øvrig mye bedre når Hauger kom inn. De få gangene vi får ballen gjennom til midtbanen stopper alt opp fordi vi ikke vet hva vi skal gjøre videre med ballen. Når det ikke er bakrom å spille i blir ballfører helt rådvill virker det som. Er det ikke øvd noe som helt samhandling på treninger i år?
      Med supergutten på banen kan det kriges, men ikke spilles, fotball.. Så enkelt.

      Kommentar

      • G-Man
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2011
        • 3201

        I dag var fremdriften så til de grader elendig at jeg til slutt håpet at Frode skulle bidra med litt kælking, slik at vi i det minste fikk noe å løpe etter. (Seriøst).

        Kommentar

        • Folke
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2008
          • 5955

          Henning Hauger, Stoor & Bolly får tommel opp.. Østli snur jo ræva til så ofte at man skulle tro han kom fra fotball i fengselet og ikke i Danmark, etter en meget god første kamp så må jeg si at han har tilgode å overbevise meg. Håper virkelig vi slipper å se eget lag ligge så lavt på hjemmebane igjen, selv på corner lå man med hele laget i egen 16 meter. FFK har jo faktisk kommet styrket ut av overgangsvinduet, til tross for stjernefall og dersom det kom overraskende på noen så har dem ikke fulgt med i timen.

          Kommentar

          • mooph
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2005
            • 1496

            Fortsatt sint, men ikke fullt så rasende som da jeg forlot ethvert bortelags drømmestadion.

            Talentløst og uinspirerene, 5000+ blir nok snart 3000 eller færre. Meningsløs underholdning som bare forsurer humøret. Elleve klovner som praktiserer possesion, helst så nært eget mål som mulig. Noen mer klovner enn andre, på grensen til tragisk. Magert med bevegelse uten ball og blotta for samhandling. Skal du vinne uten evne må du ha vilje, men også den er forsvunnet på Åråsen. Akkurat det er kanskje det verste av alt, så himla mye nøling hele tia. Usikkerhet.

            Rævva, rett og slett.
            Fugla mot nye høyder

            Kommentar

            • Ungfugl
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • Dec 2011
              • 113

              Etter denne kampen er det så mye å ta tak i, at jeg ikke engang orker å oppsummere alt her og nå. MEN det var fire stykker ute på banen i dag som var så hjelpesløse og dårlig at jeg rev meg i håret flere ganger. Søgård var fullstendig ubrukelig, og får gult kort etter ett minutt. Helt håpløst. Riise var også helt borte, fikk aldri til noe og var gjennomgående dårlig. Allikevel var det to stykker idag som overgikk selv de nevnte, og virkelig sto fram og ropte : "Vi har ingenting på en fotball bane å gjøre!" Disse to er selvfølgelig ingen andre enn Ringstad og Ohi. Nok en kamp fra start for begge, og nok en gang 90 svake minutter. De siste kampene har det blitt lettere og lettere å se at omtrent ALT av innlegg og angrep kommer via siden til Ringstad - han makter ikke stoppe motspiller, og han er kronisk feilplassert gang på gang på gang. Rett og slett ubrukelig. Ohi var det jo tydeligvis mange som ville ha som kampens kanarifugl - disse burde omgående ta en synssjekk hos landets beste optiker. Ohi var RÆVA. Skjønner det at mange som har en liten forelskelse i alle disse lokale talentene, men du skal allikevel være ganske svaksynt for å synes at Ohi er god. Har INGENTING i TL å gjøre (I alle fall ikke per idag). Om ikke annet kan jeg se Ringstad sitt potensial som ving, men Ohi... Nei. At Haglund vurderer Ohi som bedre enn Roger er SÅ PÅ TRYNET at jeg nesten kjenner jeg får lyst på ny trener. Ohi er treg. Han bidrar ikke fremover, han bidrar ikke hjemover. Han klarer ikke holde på ball, han klarer ikke bruke ballen. Han er ung, og kanskje blir han en kanonspiller en dag - men den dagen er ikke idag og han har INGENTING å gjøre som fast a-lags spiller. Nei, denne kampen var patetisk dårlig av spesielt Ringstad og Ohi (Var fler men kan ikke refse alle) og det var slett ikke den første dårlig kampen fra disse to.

              Kommentar

              • Tittil
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2009
                • 341

                Veldig enig i kommentarene ovenfor. Hvorfor hente 18 nye spillere når de bruker Søgård som skal legge opp. Midtbanen var en katastrofe. Haglund rokkerer jo hele tiden. Palmasson er ikke god nok for et TL-lag med ambisjoner. Riise har kommet på landslaget, og da er det ingen grunn til å spille godt i LSK lenger.Ohi var også svak. Keeper Staw virket svært usikker i feltet. Ringstad er jo samme rundingsbøyen som Westerberg.
                Bolly hadde et meget godt innhopp, og gjorde nesten som han ville. Gøy!! Hauger viste at han er en klassesspiller, selvom han burde presset ballfører bedre på 1-1. Forstår ikke at Guy Roger ikke er god nok
                for dette laget. Han kunne ha snudd denne kampen, som han gjorde mot Tromsø. Lurer på om Haglund egentlig har noe spilleplan?

                Kommentar

                • *46*

                  Opprinnelig skrevet av dollyholly
                  Tilbake fra Åråsen og leser igjen at Kippe kritiseres. Nå må dere faen meg ta til vettet å våkne opp. Kippe har kanskje en feilpasning hele kampen og vinner alle dueller, men har en udugelig midtbane foran seg. Var Frode skyld i målene? Nei, 1-1 målet er latterlig av vedkommende som ikke støter samt svak keeper, straffen som forøvrig er tvilsom er vel Østli og Stoor som kløner det til. Hvorfor Søgaard og ikke Hauger starter er for meg en gåte, Ohi er for ustabil og Riise var direkte svak. Ringstad er ingen back og hvorfor spiller ikke Bolly mer, og hvorfor spiller ikke Roger.
                  Tommel ned av en enkel grunn. Frode Kippe var ikke potent i dag. Hva faen er det med disse klareringene på hodet til motstanderen hele tiden? Samme med de som kommer fra beina.

                  Jeg setter Frode Kippe høyt. Høyere enn mange andre her inne - det skal dere tro meg på, men hva f@€n har man å tape på å prøve feks Østli og Nystuen, Gabrielsen og Nystuen eller Østli og Gabrielsen? Ikke en dritt.

                  Den svake keeperen du nevner, holdt forøvrig buret rent i 1 omgang på mirakuløst vis. Vil heller si at han er en keeper med potensialet. Bolly spiller ikke mer pga en kjenning i låret. Ringstad (og Ohi til tider) var kanskje svake, men det er ikke gutta født på 90-tallet som skal bære laget. Først og fremst må de som er født på 70-tallet faktisk stå frem og skape trygge rammer.

                  Kommentar

                  • uutsi
                    Medlem
                    Bøffel
                    • Nov 2007
                    • 30

                    Noen må jo snart fortelle gutta i styre og stell at Stian Ringstad IKKE er en back!! Er tydeligvis ikke mulig og forstå at man trenger gode backer for å skape et godt lag.. Er ikke en styrke for norsk fotball at Dorsin er noges KLART beste back... Ringstad holder dessverre knapt Karim nivå... Og til de som klage, se fugla kampene igjen....

                    Kommentar

                    • G-Man
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2011
                      • 3201

                      Opprinnelig skrevet av uutsi
                      Noen må jo snart fortelle gutta i styre og stell at Stian Ringstad IKKE er en back!! Er tydeligvis ikke mulig og forstå at man trenger gode backer for å skape et godt lag.. Er ikke en styrke for norsk fotball at Dorsin er noges KLART beste back... Ringstad holder dessverre knapt Karim nivå... Og til de som klage, se fugla kampene igjen....
                      Jeg har (til stor uenighet fra mange her inne) hele året sagt at Ringstad ikke bør spille back. Han har mye positivt å bidra med fremover på banen, men defensivt er han en gudegave til selv den mest nedsnødde vingen på et middels publag. Stian bør dyrkes som ving. Med offensive oppgaver, med selvtillit og med et nødvendig spark i ræva fra en kaptein som engasjerer seg (altså ikke Kippe...) kan Ringstad få ut potensialet sitt.

                      I neste kamp bør vi ha en annen løsning på backen. Jeg er åpen for flere alternativer, inkludert en revansjesugen Jesper. Hvis Haglund nå robotmessig fortsetter med Stian kommer han til å knekke selvtilliten til gutten for all fremtid.

                      Kommentar

                      • nebbjævel
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Mar 2009
                        • 511

                        Er det jeg som blingser på tv-skjermen, eller er det slik at laget klumper seg sammen på siden av midten hver gang vi har utspill fra keeper ? I så fall er det ikke rart at det blir vanskelig å lage spillbare rom. Av og til virker det som om alle ønsker å være der ballen faller ned, for så å tape påfølgende hodeduell. Får vi tak i ballen ender det også med balltap etter tre-fire panikkartede tometerspasninger. Mulig jeg er på jordet igjen her, men mitt inntrykk er at det spilles for trangt titt og ofte. I tillegg til mye annet vi ikke er bra på, har vi et forbedringsmonn når det gjelder å utnytte banens bredde.

                        Kommentar

                        • Folke
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2008
                          • 5955

                          På den ene kanten står det en spiller som er oftere alle andre steder enn på plassen han skal spille på og på den andre kanten er det en spiller som veldig gjerne vil bidra men som ikke får bli med i spillet fordi de to sentrale ikke evner å spille ballen til han eller vri spillet når motstander trykker på den andre siden.. Lagets oppstilling i går var en katastrofe og sett ut ifra hvordan laget startet så var "klump" det eneste å forvente. Jeg var skuffet alt før kampen startet, men ble ekstra skuffet når "klumpen" står på egen banehalvdel og ser på at motstander presser dem på egen hjemmebane. Stryk i alle spillets faser, stryk på benken og stryk på tribunen i går.. STRYK!

                          Kommentar

                          • Rovfugl
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2004
                            • 3672

                            Her røyk vi på en jævla unødvendig smell gitt, vi har vel antakelig satt ny verdensrekord i antall hentede spillere på en sesong, samtdidig har vi har vi også verdensrekord i å ikke planlegge\få til å bruke dem...............

                            Du nevner at vi må bli bedre på å utnytte banen bredde, det er rett og slett for enkelt. Vi må bli bedre i alle faser av spillet.
                            DØ FOR FUGLA!!!
                            http://www.fluefiskebloggen.no
                            LSK er min religion
                            Ujah er min gud

                            Kommentar

                            • Folke
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2008
                              • 5955

                              Opprinnelig skrevet av Rovfugl
                              Her røyk vi på en jævla unødvendig smell gitt, vi har vel antakelig satt ny verdensrekord i antall hentede spillere på en sesong, samtdidig har vi har vi også verdensrekord i å ikke planlegge\få til å bruke dem...............

                              Du nevner at vi må bli bedre på å utnytte banen bredde, det er rett og slett for enkelt. Vi må bli bedre i alle faser av spillet.
                              Som jeg sa over her Rovfugl, stryk i alle spillets faser. Men for å vinne fotballkamper må man score mål, mål scores oftest når man har ballen.. Men å ha ballen i laget uten å skape fremdrift er helt meningsløst, det ender som oftest med balltap og sjanser til motstander. Hauger sine 5-10 første min på banen sier alt om hva dette laget trenger! Sentrale spillere MÅ klare å spille ball til medspillere som er plassert i områder der motspillere er ute av balanse/i undertall o.l. Kippe klarer det ikke, Østli har jeg stort sett rompa til, Søgård kan jeg ikke kommentere en gang og Ohi har masse lyst men sjeldent blikk for andre enn seg selv... Men LSK har spillere som kan dette, bruk dem!

                              Hva motstander bruker ballen til når de har den varierer fra lag til lag, LSK kan ikke legge seg etter hva motstander gjør fordi da havner man i denne situasjon igjen og igjen. Uavgjort mot 3 topplag gir 3 poeng, seier mot 1 bunnrival gir 3 poeng til eget lag og 3 poeng mindre til rivalen.. Det er 6 poeng i "gevinst" kontra dette tullet vi så i går. Fokus fremover må rettes mot det Bård Wiggen uttalte før kampen, hvordan man styrer kamper mot antatt svakere lag. Dette vil på sikt skape egenskaper som gjør at man også kan styre kamper mot antatt bedre lag!

                              Kommentar

                              • Sceptic
                                Medlem
                                Hoffnarr
                                • Oct 2011
                                • 69

                                Først og fremst må jeg si at dette var skremmende dårlig. Så ekstremt mye på etterskudd. Og hvorfor makter vi ikke å sette ett høyere tempo på hjemmebane? Savnet PVM og Roger i denne kampen.

                                Jeg valgte å ikke (les: orket ikke) se noen intervjuer eller reportasjer rett etter kampen i går. Men har sett noen nå via forskjellige medier i ettertid. Og det er en ting som jeg reagerer spesielt på. Hvordan kan spillere som akkurat har tapt for ett nedrykkstruet lag, på hjemmebane, gå rundt på matta etter kamp å fjase og le? For meg blir dette helt galt. Har dem ikke noe yrkesstolthet? Eller skam? Har dem ikke noen følelser for klubben? Det siste kan vel være ett problem med slik trekk av spillere det har vært i det siste. Men dem må vel ha noe av det første i seg vel? Og er dem ikke konkurransemennesker da? F*#n altså!!

                                Kommentar

                                • G-Man
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2011
                                  • 3201

                                  Opprinnelig skrevet av Sceptic
                                  Først og fremst må jeg si at dette var skremmende dårlig. Så ekstremt mye på etterskudd. Og hvorfor makter vi ikke å sette ett høyere tempo på hjemmebane? Savnet PVM og Roger i denne kampen.

                                  Jeg valgte å ikke (les: orket ikke) se noen intervjuer eller reportasjer rett etter kampen i går. Men har sett noen nå via forskjellige medier i ettertid. Og det er en ting som jeg reagerer spesielt på. Hvordan kan spillere som akkurat har tapt for ett nedrykkstruet lag, på hjemmebane, gå rundt på matta etter kamp å fjase og le? For meg blir dette helt galt. Har dem ikke noe yrkesstolthet? Eller skam? Har dem ikke noen følelser for klubben? Det siste kan vel være ett problem med slik trekk av spillere det har vært i det siste. Men dem må vel ha noe av det første i seg vel? Og er dem ikke konkurransemennesker da? F*#n altså!!
                                  Reagerte på akkurat det samme selv. For oss som følger laget er dette alvor. Trist hvis det er en vits for spillerne.

                                  Kommentar

                                  • Boing
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Dec 2005
                                    • 711

                                    Synd overgangsvinduet er stengt, for det hadde vel kommet noen spillere til etter denne kampen hvis muligheten hadde vært der. Men er egentlig glad for att LSK ikke kan hente flere spillere nå før vinduet blir åpnet. Da for vi kastet ut litt søppel i samme slengen.

                                    Kommentar

                                    • lobolars
                                      Medlem
                                      Hoffnarr
                                      • Mar 2010
                                      • 64

                                      Makan til drittkasting har jeg aldri sett maken til.Angripe de unge da.Det er vel for f,,,,ikke de som skal vise vei.De etablerte skal jo dra med seg de unge å gjøre dem bedre.Sånn er det i andre klubber.Med en midtbane som ikke evner å møte forsvaret å ta med ball,og ikke hjelper defensivt på noen av sidene.Stian i 1 omg,og Stoor i andre.Og disse løser nok ut over 10 mill pr.år. Dem dere skal gå på først.Ringen har ALDRI spillt back før han kom til LSK.Hvorfor i svarte h......skal han spille der.Har spillt kant/spiss i alle år.Både Ohi,Ruben og Stian er gode nok for det laget.Bare plasser dem riktig.Det dumme med all denne dritt kastingen er at klubber og foreldre leser dette.Og ingen vil vel at ens håpefulle skal oppleve denna dritten.Vi finner ikke dette i andre klubber i Norge.Ønsker unggutta lykke til.Lobolars vil med dette takke for seg.Har lånt id og Email,og eieren som er mere knyttet til LSK enn meg,mener at nok er nok.Håper moderator sletter Lobolars

                                      Kommentar

                                      • maurakanari
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jul 2005
                                        • 637

                                        Hvis de ikke tåler å lese kritikk får de enten la være å lese, eller finne seg en annen hobby. Det å spille for LSK er f... ingen hobby. Jeg mener at Guy Roger burde spilt isteden for Ohi, og at vi må finne et annet alternativ på venstre back. Det har vel de to siste kampene bevist.
                                        VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

                                        Kommentar

                                        • G-Man
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2011
                                          • 3201

                                          Opprinnelig skrevet av lobolars
                                          Ringen har ALDRI spillt back før han kom til LSK.Hvorfor i svarte h......skal han spille der.Har spillt kant/spiss i alle år.
                                          Ingen grunn til å hisse seg opp. Det du skriver her er akkurat essensen av det alle andre her har skrevet. Med noen unntak (og all respekt for det) går kritikken på Haglund og ikke de unge spillerne. Ringstad er som du selv sier ikke god på backen, og skulle dermed ikke ha klippekort på den plassen (men forsøkes som ving). Mot ffk trengte vi definitivt ikke to trege, defensivt orienterte ankere på midten, og formelig skulle heller ikke Ohi (eller Søgård) ha spilt denne kampen. Verre er det ikke.

                                          Kommentar

                                          Working...