Landslagskanaris 2012

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Lars
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 6156

Landslagskanaris 2012

Da kan vi gratulere Nikolas Walstad med uttak til G15-landslaget!

Må si det er imponerende at LSK leverer spillere til landslag i hvert eneste kull. Så vidt jeg har fått med meg har alle kullene på 90-tallet utenom 93-kullet hatt spillere på landslag.

90: Bolly
    91: Tokstad, Ringstad, Gøksu (Gøksu hadde kanskje bare kamper før han kom til LSK)
    92: Ruben, Fredrik, Hjelmtvedt (Samme med Hjelmtvedt?)
    94: Ohi, Osvold, Furseth, Kolbjørnsrud, Raymond
    95: Bjerkenes, Høibråten, Nordermoen
    96: Christensen, Ghaedanimi
    97: Walstad

(Sikkert glemt noen her.)

I 98-kullet vet jeg at vi har en veldig spennende spiller i Kristoffer Ajer, som ganske sikkert kommer på landslaget neste år.
  • El Caco
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2009
    • 2286

Imponerende. Men synes det er svært få som får sjansen på A-laget i offisielle kamper. Osvold burde få mer enn 15min, la han få kjenne ordentlig på nivået. Kolbjørnsrud, Bjerkenes, Høibråten og Christensen har vel alle gjort det bra på junior/reservelaget det siste året uten å få sjansen. Nå er ikke jeg så veldig godt orientert innad i LSK som flere her er, men hvorfor har de ikke fått testet seg blant de beste?
    Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

Kommentar

• HSft
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2004
      • 6103

Opprinnelig skrevet av Lars
      90: Bolly
      91: Tokstad, Ringstad, Gøksu (Gøksu hadde kanskje bare kamper før han kom til LSK)
      92: Ruben, Fredrik, Hjelmtvedt (Samme med Hjelmtvedt?)
      94: Ohi, Osvold, Furseth, Kolbjørnsrud, Raymond
      95: Bjerkenes, Høibråten, Nordermoen
      96: Christensen, Ghaedanimi
      97: Walstad

(Sikkert glemt noen her.)

I 98-kullet vet jeg at vi har en veldig spennende spiller i Kristoffer Ajer, som ganske sikkert kommer på landslaget neste år.
      Imponerende det. I tillegg så mangler du et par spillere på lista di tror jeg.

Torje Slettli hadde vel landskamper for 92-årgangen. Peder Kristiansen for 95 (Bare statoil)?

Ellers er Markus Stensby trolig også aktuell for 98-laget neste år. Edit: Han spiller nok fortsatt for Ull/Kisa, trodde han hadde meldt overgang...
      Last edited by HSft; 29.08.2012, 09:04.

Kommentar

• Geirfugl
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Nov 2006
        • 561

Opprinnelig skrevet av Lars
        Da kan vi gratulere Nikolas Walstad med uttak til G15-landslaget!

Må si det er imponerende at LSK leverer spillere til landslag i hvert eneste kull.
        Jeg er veldig glad for at disse har kommet på landslaget, men jeg synes det er like mye på sin plass å berømme de lokale klubbene for den jobben de har gjort. Med Walstad er det Rælingen og med f.eks både Ghaedanimi og Christensen er det Løvenstad. Så får det bli LSKs oppgave å foredle disse talentene, og sørge for at flest mulig blir a-lagsspillere. Der har klubben fortsatt er vei å gå, selv om flere har fått sjansen de siste årene enn tidligere.

Kommentar

• HSft
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2004
          • 6103

Opprinnelig skrevet av Geirfugl
          Jeg er veldig glad for at disse har kommet på landslaget, men jeg synes det er like mye på sin plass å berømme de lokale klubbene for den jobben de har gjort. Med Walstad er det Rælingen og med f.eks både Ghaedanimi og Christensen er det Løvenstad. Så får det bli LSKs oppgave å foredle disse talentene, og sørge for at flest mulig blir a-lagsspillere. Der har klubben fortsatt er vei å gå, selv om flere har fått sjansen de siste årene enn tidligere.
          Selvfølgelig enig her, men Walstad har vel blitt trent av LSK sin sportsdirektør de siste årene?, så LSK har en viss tilknyttning til utviklingen av talentet.

Kommentar

• xeR
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Jan 2004
            • 11206

Legges her under tvil, men jeg forsvarer det med at Per Svendsen fortjener litt oppmerksomhet på hovedforumet for jobben han gjør.

Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• HSft
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2004
              • 6103

Ohi spilte ving i 1-0 tapet mot Danmark.

Og Sentral midtbane i 2-2 kampen mot sverige.

Litt kjedelig at kun Ohi spiller på G18 landslaget, synd Osvold, Furseth, Kolbjørnsrud, Raymond og Høibråten ikke er med, de har alle spilt på 94-laget tidligere.

Kommentar

• HSft
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2004
                • 6103

Opprinnelig skrevet av HSft
                Litt kjedelig at kun Ohi spiller på G18 landslaget, synd Osvold, Furseth, Kolbjørnsrud, Raymond og Høibråten ikke er med, de har alle spilt på 94-laget tidligere.
                Høibråten har spilt seg inn i troppen til EM-kvalifiseringen til G18. Gratulerer!

Ohi er også med.

Kommentar

• McGuffy
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 5102

Henning Hauger og Bjørn Helge Riise i landslagstroppen mot Kypros og Sveits.

Kommentar

• Robiwan
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Sep 2006
                    • 603

Opprinnelig skrevet av McGuffy
                    Henning Hauger og Bjørn Helge Riise i landslagstroppen mot Kypros og Sveits.
                    Og Lillestrøm er vel (sammen med Fullham) det laget som har flest landslagspillere!
                    Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339

Kommentar

• 10theri
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Oct 2010
                      • 438

Syns Petter hadde fortjent muligheten snart.
                      Heia Lillestrøm......

Kommentar

• Jan
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2007
                        • 386

Opprinnelig skrevet av Robiwan
                        Og Lillestrøm er vel (sammen med Fullham) det laget som har flest landslagspillere!
                        Molde har 3stk.

Kommentar

• Rune
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2008
                          • 1229

Opprinnelig skrevet av 10theri
                          Syns Petter hadde fortjent muligheten snart.
                          Ikke på bakgrunn av prestasjonen for oss i hvert fall. Beklager, men Petter er en av de som har skuffet mest denne sesongen. Jeg er ganske sikker på at Petter ikke er fornøyd selv heller.

Han hadde noe på gang med Erling i sommer, men det samarbeidet er vel oppløst for godt?
                          "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

Kommentar

• jeykey
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Sep 2012
                            • 452

Opprinnelig skrevet av Rune
                            Ikke på bakgrunn av prestasjonen for oss i hvert fall. Beklager, men Petter er en av de som har skuffet mest denne sesongen. Jeg er ganske sikker på at Petter ikke er fornøyd selv heller.

Han hadde noe på gang med Erling i sommer, men det samarbeidet er vel oppløst for godt?
                            Har ikke Tippeligaens assistkonge noe å gjøre på LANDSLAGET? Klart han har. Hadde Helstad satt 100% sjansen sin (som kom fra...... PETTER VAAGAN MOEN!!!) så hadde han tronet den statistikken. Skuffet har han ikke gjort - men han har vist et bedre toppnivå i Brann.
                            "Jeg hater søpla så intenst at jeg ikke kan spille med Korea på civilization fordi de er røde og blå."
                            - Sitat Grusom B

Kommentar

• HSft
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2004
                              • 6103

Ingen på den assistlista er aktuelle for landslaget. Så om han ligger som nr. 2, 4 eller 1 der spiller liten rolle. Han har ikke prestert godt nok for landslaget, noe heller ikke Riise eller Hauger har gjort enda. Riise hadde landslagsklasse i forrige kamp, men hverken han eller Hauger hadde vært aktuelle uten det de har prestert på landslaget tidligere. PVM har prestert nada på landslaget tidligere.

Det finnes heller ingen hengende spissrolle til PVM på landslaget om han skulle vært god nok. Om han skal spille seg inn på landsen må han trolig spille indreløper på LSK.

Kommentar

• Rune
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Aug 2008
                                • 1229

Opprinnelig skrevet av jeykey
                                Har ikke Tippeligaens assistkonge noe å gjøre på LANDSLAGET? Klart han har. Hadde Helstad satt 100% sjansen sin (som kom fra...... PETTER VAAGAN MOEN!!!) så hadde han tronet den statistikken. Skuffet har han ikke gjort - men han har vist et bedre toppnivå i Brann.
                                Nå greide ikke Helstad å sette 100%-sjansen sin, og Petter Vaagan Moen er ikke assistkongen i tippeligaen.

Petter tar en stor andel av dødballene våre, så det skulle bare mangle at han har en del målgivende pasninger. For all del, dødballsfoten til Petter er bra, men i banespillet har han til gode å imponere. Mener du at ASSISTKONGEN Øyvind Storflor har noe å tilføre landslaget?

Det har vært skrevet og sagt mange ganger, men i Lillestrøm Sportsklubb forplikter det å løpe rundt med nummer 10 på ryggen. Jeg synes ikke at Petter har levd opp til forventningene (kanskje disse var for store i utgangspunktet), og jeg synes ikke han har noe særlig å tilføre landslaget akkurat nå (selv om det er et dårlig norsk landslag).
                                Last edited by Rune; 01.10.2012, 12:46.
                                "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

Kommentar

• McGuffy
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 5102

Mathis Bolly tatt ut i U23-troppen som møter Estland den 16.oktober.

http://www.fotball.no/Landslag_og_toppfotball/Landslag/Aldersbestemt_gutter/Aldersbestemt-gutter/U23-menn/2012/U23-troppen-mot-Estland/

Kommentar

• Lars
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 6156

Og Ruben og Fredrik på U21. 5 spillere på de 3 seniorlandslagene (A, U23, U21) er godkjent!

Kommentar

• McGuffy
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 5102

Ruben og Fredrik tatt ut på "nye" U-21.

Kommentar

• HSft
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2004
                                        • 6103

Opprinnelig skrevet av McGuffy
                                        Ruben og Fredrik tatt ut på "nye" U-21.

http://www.fotball.no/Landslag_og_to...er-er-nye-U21/

Burde ikke Fredrik få lov til å bli skadefri og spille en kamp eller to i tippeligaen før han blir tatt ut på landsen?
                                        Last edited by HSft; 01.10.2012, 13:27.

Kommentar

Working...