Lillestrøm SK - Viking FK, lørdag 29. september 18.00
Collapse
X
-
3 på Sead!? Det er jo helt absurd. Ruben får karakteren fordi han er ukjent og ikke spiller på søpla. Klar 6 på ham også. Ellers greit nok. Kanskje en opp på Ohi som gjør endel småfikst og er flink med ballen i beina, men som mangler sluttprodukt.Ni principe ni rey...
D10S!Kommentar
-
Kippe og Østli holdt på å gi meg hjertestopp et par ganger i 2. omgang, samt at de har noen langpasninger helt uten mål og mening som de til og med slår i upressede situasjoner.
Offensivt så går det fryktelig treigt. Det er veldig mye på tvers og bakover, og det går så jævlig sakte. Det må da være mulig å få ballen til å gå raskere i lengderetningen for Viking var ikke spesielt gode i dag. Det er ikke i tvil om at vi sliter med samhandlingen offensivt, og det nok er en av grunnen til at det går på tvers og bakover.
I 1.omgang var midtbanespillerne våre alt for dårlige til å frigjøre seg, og dermed fikk stopperne våre dårlige pasningsalternativ. Vi forsøker da å spille i bakre firer mens vi venter på pasningsalternativer, som i mine øyne er det riktige å gjøre hvis man ønsker å spille via midtbanen. Etterhvert begynte de å bli utålmodige og stresset, og endte opp med å bare slå fra seg ballen helt upresset som du sier.
De få gangene de finner pasningsalternativer på midtbanene, så slo midtbanespilleren bare ballen tilbake til stopperen pga mann i rygg, eller på tvers hvis de fikk vendt opp pga manglende bevegelse hos de andre spillerne. Possessionbasert fotball er det desidert vanskeligste å få til i fotballen, og det krever at ballfører til enhver tid har 2-3 pasningsalternativer, der i utgangspunktet 2 av de bør være fremover i banen.
I 2.omgang synes jeg vi i stor grad lykkes med dette. Midtbanespillerne er flinkere til å frigjøre seg, og går i forskjellige rom, samtidig som spesielt BHR dekket enorme flater og kompenserte sånn sett vårt undertall på midten. I tillegg ser vi kantspillere som beveger seg inn i mellomrom når vi har ballen på midten, slik at kantspillerne kan komme i bredden, og vi får dratt forsvarspillerne til Viking ut av komfortsonen. Da blir det også mer rom for Helstad og PVM, og vi snur kampbildet fullstendig.
Jeg synes igjen Haglund viser en stort evne til å gjøre små grep som snur kampbildet, men jeg synes samtidig det er rart at man ikke får til dette fra start av. Nok en gang blir det en god, og en dårlig omgang, men totalt sett burde vi vunnet mot høstens store formlag i går.Kommentar
-
Possession krever mange samtidige bevegelser foran ballfører, men det krever også initiativ fra den som starter med ballen. Det nytter ikke å avansere noen meter, se seg rundt for paningsalternativ, og hvis de ikke er der bare måke ballen opp mot motstanders sekstenmeter. Du må kunne utfordre med ball i beina. Der er vi ikke, og det må vi ta konsekvensen av hvis vi skal komme oss videre.
Utfra reaksjonene fra tribunene i går er ikke manglender resultater Haglunds største bekymring, men håpløse støttepasningsorgier. Sånt driver man med når man kontrollerer kampen og/eller leder klart, ikke når det står 0-0 på hjemmebane.Kommentar
-
Synes samhandlingen mellom Kippe og Østli til tider var svært dårlig eller fraværende. Hvem som skulle ta dybde/følge mann, og hvem som skulle støte var håpløst iblandt. Blant annet fikk Berisha en stor mulighet i 1. omgang som følge av dette.Kommentar
-
Meget bra kamp av BHR, men etter 80 min burde han blitt bytta ut, til fordel for Roger, og enig i at Fofana burde fått sjansen, syns det var en del bra, mangler litt på å få til flere avsluttninger. Kippe bør slå enkle korte passninger. Litt for mange passninger tilbake på banen når det var mulighet å kjøre full fart i angrep.Kommentar
-
Elendig 1.omgang. Bedre i 2.omgang.
Det som irriterte meg mest var dommeren. Dårligste jeg har sett siden han dusten som dømte Norge - Slovenia. Omtrent like dårlige. Dette er fotball, ikke basket! Kroppskontakt er lov, din idiot! Hater dommere som klarer å blåse istykker matchen. Det gule kortet til Hauger var latterlig. Så gir du ikke kort til Vikingspilleren som feide ned Bolly på 20 meter? Dust! Har alltid småirritert meg hver gang Hagen dømmer, men dette var faen meg dråpen. Firsparklinja til norske dommere er en vits, med Hagen som den største vitsen. Respekten blir ikke større når man sliter med å se om han faktisk er myndig...................Kommentar
-
Absolutt brukbart vil jeg si. Stort sett bra kontroll defensivt, selvom han kanskje lå litt feilplassert noen ganger. Kom litt mer med offensivt etterhvert, men dårlig innleggskvalitet. En typisk 5'er på børsen match. For å si det sånn, vi har slitt mer på høyrebacken tidligere i år!..................Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av runarMPVM halta rundt med ispose på ankelen etter match. Håper det går fort over, vi trenger den foten på dødball j.ref Riises grusomme forsøk fra 18 meter.
Forøvrig mener jeg at PVM var langt mer bevegelig da han spilte sin siste sesong sentralt for Brann. Slik ståa er i dag mener jeg han burde spille venstrekant.Kommentar
-
Kommentar
-
PVM satt vel på benken på det tidspunktet. Så Hauger, Riise og Kippe var de aktuelle. Riise har putta på slike for oss i forrige periode i LSK, så det er helt ryddig at han tok den.Kommentar
-
Synes Kippe skulle tatt den. Lå i lufta at det kom til å bli megabom hvis man gikk for noe annet en kraft. Om ikke annet så hadde en eller annen viking mann fått seg en real karamell...Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
*Brasseberget*Kommentar
-
Kommentar
-
Ingen tvil om at PVM er best (kanskje sammen med ringen på sikt) i disse situasjonene. Om BHR skyter ballen over stadion 3 av 4 ganger er ok hvis han scorer på den siste. Noen spillere er enten eller på frispark og noen er nesten eller. Til syvende og sist er det antall mål pr mulighet som betyr noe.Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.Kommentar
-
Kommentar
-
Det er for eksempel mye vanligere å si at du bruker 0,5 l/mil enn at du kjører 2 mil på en liter.
Brøkregning. Ikke helt innenfor kamptrådemnet, men det var du som begynte.Kommentar
Kommentar