Lillestrøm SK - Viking FK, lørdag 29. september 18.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • DoubleHi5
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2011
    • 3975

    #81
    Bare vent, dette er Haglund fornøyd med. Det kan du banne på.
    Elska þetta félag

    Kommentar

    • Uwes disippel
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2006
      • 6039

      #82
      Vi var klart best i andre og hadde fortjent seieren, men vi har store mangler i siste ledd av spillet.
      Jeg fatter ikke at samme lag gang på gang er så utrolig mye bedre i andre omgang. Første omgang var første div, andre var greit tl-nivå.

      Kommentar

      • HSft
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2004
        • 6075

        #83
        Riise herja i dag, Bolly var frisk i 1. og Erling så ut som han aldri hadde gjort annet enn å spille høyreback.

        Kommentar

        • GIFKanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2009
          • 8243

          #84
          Kjøpe Fofana for å la ham "tilvenne seg norsk fotball", mens han etter rapportene har det meste dette laget mangler med renter! Nothing to lose! Vi tør jo ikke vinne engang!

          Kommentar

          • ragnarrock
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Mar 2008
            • 937

            #85
            zzzzzz!

            gøy å se potensiale i Riise, Bolly/Ruben samarbeid, Erling var OK, men hva skjer emd at vi bare måker ballen frem og tilbake hele tiden når ingen på laget treffer med mere en 3 av 4 pasninger uanset? hvorfor gjøres det ikke bytter når vi har en spiss som ikke scorer og en midtbanegeneral som virker til å kjede seg enda litt mere enn meg når han er på banen..

            om ikke annet.. rom for forbedring.. men erger meg at vi ikke tar 3 poeng når de er servert på sølvfat
            *Kjempe gutta fighte gutta!!*

            -RagnarRock-

            Kommentar

            • Mikki Mifsud
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Sep 2005
              • 244

              #86
              Vi er jo pissredd for å gå i angrep, på hjemmebane!! Helt jævlig å se på. Men Haglund er nok mer enn godt nok fornøyd.

              Kommentar

              • HSft
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2004
                • 6075

                #87
                Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                Kjøpe Fofana for å la ham "tilvenne seg norsk fotball", mens han etter rapportene har det meste dette laget mangler med renter! Nothing to lose! Vi tør jo ikke vinne engang!
                Vi har lært integrering og utvikling av afrikanske talenter av VIF.

                Berg sin oppskrift: Sett dem rett inn på laget, la dem kjenne på nivået, føle fremgang og være en del av laget. (Edwin, Nosa, Ujah...).

                Andresen sin oppskrift: La dem spille for 2. laget så utvikler de seg sikkert, så kan vi bruke dem når de herjer totalt med alle på trening (Oussou)

                Kommentar

                • Stray Cat
                  Moderator
                  • Aug 2008
                  • 5914

                  #88
                  Ett poeng i dag er to for lite! Vi har ikke råd til å ta så dårlig med poeng hjemme nå. :-(
                  For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                  Kommentar

                  • runarM
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2004
                    • 565

                    #89
                    Hmm, mulig det var kulda på åråsen som forvrenger inntrykkene mine, men det er mye som har bedret seg stort.

                    Defensivt er det trygg mtp strukturen og forholdet midtbane - forsvar, men noen hårreisende personlige feil må vi jo alltids klare å få til. Erling virka som veteranen i forsvarsrekka. Bra trøkk på midten med Riise og Hauger.
                    Mye ballinnhav, men det stokker seg. På den annen side, hvis vi skulle omsatt alt ballinnhavet til sjanser ville vi jo vært dritgode. Ambisiøst, spennende å se om det kommer til å sitte etterhvert.

                    Helstad stort sett ufarlig med unntak av det gode løpet i andre. Litt treig til å starte synes jeg. Bolly er konge når han utfordrer, men gikk vel rimelig tom utover i andre.
                    runarM

                    Kommentar

                    • dollyholly
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jul 2007
                      • 965

                      #90
                      Tilbake fra et iskaldt Og nesten folketomt Åråsen. Her var det den store trilledagen tverss-tverss-bakover-frem-tverrs-tverss-bakover. Riise dagens mann. Virket som matta var tung for her var det mange som løp i sirup. Dagens høydepunkT kom etter 6 minutter. Pål Strand SUPERMANN.

                      Kommentar

                      • maurakanari
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jul 2005
                        • 637

                        #91
                        Helt enig i at Fofana burde fått siste 10-15 min. Har jo spilt meget bra for 2.laget, og bør da belønnes med noen minutter på a-laget. Hadde vært motiverende for gutten.
                        VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

                        Kommentar

                        • Xavi
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2008
                          • 1275

                          #92
                          Ser forbedringer, lot ikke Viking komme til mye, og når de kom var det på grunn av personlige feil.

                          Kunne fort a tatt 3 poeng her hadde vi vært litt giftigere.
                          Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
                          Anders, Tidligere styremedlem KFL

                          Kommentar

                          • Folke
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2008
                            • 5955

                            #93
                            I dag var jo hjemmelaget for første gang på veldig lenge det førende laget. Riktignok var ikke 1. omgangen veldig bra, men defensivt var det en god omgang og det var mangel på samhandling fremover som gjorde at Viking fikk ballen litt for fort tilbake. 2. omgang var en spiss i toppform unna å ende med seier, Helstad for 5 år siden hadde lett avgjort denne kampen.
                            De som er glad i fakta kan ta en titt på VG sitt referat;
                            LSK hadde ballen i 62% av tiden.
                            LSK hadde 499 pasningsforsøk, 413 vellykkede (aalesund kampen endte på 379-290).
                            14 avslutninger (samme som sist kamp) og 5 på mål (3 mer enn sist kamp).
                            Basert på dette så kan man vel si at det er tilfeldigheter som gjør at det ikke ble seier, en god målvakt i motstanderburet og evt mangel på ferdigheter i siste del av spillet.
                            Når vi først ser en fremgang i spillet, så gidder ikke jeg å klage. Men selvsagt skal det ikke mer til enn en dårlig kamp før jeg også skjelver i buksene, men sånn skal det være. LSK er ett lag tilhørende toppen av Norsk fotball (kun rbk (44) og viking (46) er forran på maratontabellen fra 1963-2011) nesten 200 poeng forran vålerengen som har 1 sesong mer. Spillerne som er i stallen nå alene er grunn nok til å forvente topp 6 i 2013.

                            Kommentar

                            • Grusom B
                              Generalissimo Bellisimo
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 6248

                              #94
                              Synes det er mer tendenser til positiv utvikling nå, så jeg velger å henge meg opp i hvor jævlig dårlig Tom Harald Hagen var i dag. Han var faktisk totalt ubrukelig. Jeg synes han minner om Skjerven i både framtoning og evneveikhet.
                              Ni principe ni rey...

                              D10S!

                              Kommentar

                              • Folke
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2008
                                • 5955

                                #95
                                Opprinnelig skrevet av Grusom B
                                Synes det er mer tendenser til positiv utvikling nå, så jeg velger å henge meg opp i hvor jævlig dårlig Tom Harald Hagen var i dag. Han var faktisk totalt ubrukelig. Jeg synes han minner om Skjerven i både framtoning og evneveikhet.
                                Banens dårligste, uten tvil. Noe hjemmedømming er vi ikke bortskjemte med på Åråsen uansett, men å gjøre en så dårlig figur uten å gjøre noen "store blemmer" sier jo litt!

                                Kommentar

                                • ynnor
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2008
                                  • 857

                                  #96
                                  Må jo være norgesrekord i frispark til Viking i denne kampen. Da han unngikk å gi gult kort på fellingen av Bolly mot slutten holdt det på å klikke for meg

                                  Kommentar

                                  • Leif A
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2003
                                    • 3962

                                    #97
                                    Ålreit kamp. Synd ikke dommeren så den.
                                    Knurr...

                                    Kommentar

                                    • Kay
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2004
                                      • 763

                                      #98
                                      Har ikke vært så frustrert over dommern på flere år, makan til provoserende dømming i 90 minutter. Sist gang jeg kan huske å ha vært like frustrert var når vi lekte oss til 4-2 seier over trøndra og Øvrebø var bartenes beste spiller, mannen gjordt alt i sin makt for å hjelpe trønderne uten at det hjalp.

                                      I dag opplevde man at dommern hatte fløytekonsert hver gang vikingspillerne mista ballen, han presterer å gi Kippe tilsnakk for en situasjon der han selv står med ryggen til, hvor Kippe setter frem brøstkassa si og vikingspillern kaster seg og hyler som om han skulle vært skutt. Bolly blir meid ned på 18m og kunne fort endt opp alene med keeper, blir ikke engang kort...

                                      Kommentar

                                      • Mynten
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Mar 2008
                                        • 484

                                        #99
                                        Klarer ikke helt å bestemme meg for om dette var en godkjent kamp eller ikke. Synes vi har god kontroll defensivt, kanskje spesielt på backene hvor både Ruben og Erling er gode. Kippe og Østli holdt på å gi meg hjertestopp et par ganger i 2. omgang, samt at de har noen langpasninger helt uten mål og mening som de til og med slår i upressede situasjoner. Få vekk de idiotfeilene, så ser det ut som om vi har et forsvar som begynner å sitte mer og mer.

                                        Offensivt så går det fryktelig treigt. Det er veldig mye på tvers og bakover, og det går så jævlig sakte. Det må da være mulig å få ballen til å gå raskere i lengderetningen for Viking var ikke spesielt gode i dag. Det er ikke i tvil om at vi sliter med samhandlingen offensivt, og det nok er en av grunnen til at det går på tvers og bakover. Om det skyldes at Haglund ikke klarer å forklare sine ideer eller om spillerne ikke er gode nok vet jeg ikke. På mange måter forventer jeg mer av LSK med de navnene som løper utpå der i gul drakt.

                                        Ruben, Riise og Erling i den rekkefølgen er LSKs beste i dag etter min mening. Ruben stødig og trygg i alt han gjør, og du ser at gutten har lyst og evner til å spille fotball. Riise er strålende, spesielt i 2. omgang og løper ekstremt mye. Erling bekler ny rolle godt, og viser at man kanskje ikke alltid trenger ett år på å venne seg til en ny posisjon?

                                        Helstad skuffer meg i dag igjen. Starter løp for sent, jobber dårlig defensivt og trekker seg tidvis i duellene. Han klarer ikke å gjøre noe på egenhånd heller.

                                        Synes også Haglund kunne gjort en bedre figur. Skjønte ikke noe av byttet av PVM (var muligens skadet). Helstad hadde ikke utrettet noe og Bolly var rimelig sluttkjørt når det var igjen en time. Hvorfor ikke Fofana får prøve seg skjønner jeg lite av, hva hadde vi å tape på det i denne kampen? Det er tross alt en hjemmekamp hvor jeg forventer at Haglund er så tøff i hodet at han går for seier. Vi kunne gjort både flere bytter og tidligere bytter når vi så at ting ikke fungerte/spillere var utslitt. For øvrig godt valg av Haglund å få inn Johan. Johan viser en strålende ro med ball som de andre på laget kan lære ekstremt mye av, og han gjør spillere rundt seg gode.

                                        Alt i alt er uavgjort et greit resultat når kampen ble som den ble, men jeg savner mer fart og mer trøkk i lengderetningen.

                                        Kommentar

                                        • AG-3
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jul 2006
                                          • 1081

                                          Fatter ikke hvorfor vi ikke hiver innpå Fofana på slutten for å gi Viking-Forsvaret en annen spisstype å bryne seg på.. Helstad må være ligaens enkleste spiss å passe på, treg og stasjonær som han er. Pluss til Riise og Fønix. Dommeren er det svakeste jeg har sett! Hvor finner de disse folka?

                                          Kommentar

                                          Working...