Sogndal - Lillestrøm, Fosshaugane Campus, Søndag 7. oktober 2012 kl. 18:00

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • tullebukk
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2006
    • 5446

Vi har jo ikke spisser ,Johan er ikke spiss og kommer aldri til og bli det ..Neste kamp forventer jeg og se Fofana av fra start og da som spiss ikke kant... Nå er det faen meg nok.

Kommentar

• G-Man
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2011
      • 3251

Opprinnelig skrevet av tullebukk
      Vi har jo ikke spisser ,Johan er ikke spiss og kommer aldri til og bli det ..Neste kamp forventer jeg og se Fofana av fra start og da som spiss ikke kant... Nå er det faen meg nok.
      Erling er spiss han, med målteft og det hele, men han skal jo ikke spille spiss. Regner med å se han i mål i neste kamp, med Kippe som spiss i en ny formasjon vi skal teste ut, med Ramp som defensivt midtbaneanker og Fredrik som stopper på grunn av hans fabelaktige egenskaper som hodespiller. Makan!

Kommentar

• trigz
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 7131

Fremdeles like forbannet som i går kveld. Seks seire på 25 kamper. Fy faen.
        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• Playboy1
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 2192

Opprinnelig skrevet av holmiz
          Jeg veit ikke lenger hva som er mest trist - LSK anno 2012 og i dag atter et tap mot en nedrykkskandidat, eller at jeg egentlig ikke lenger orker å bry meg... Reaksjonen min i kveld da målet kom i mot tror jeg kort og greit var "åja.".
          Der traff du spikeren rett på hodet !
          Det mest skumle er at mange av oss begynner å bli "likegyldige". Og Det er skremmende !

Kommentar

• Roll75
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Dec 2007
            • 834

Opprinnelig skrevet av trigz
            Fremdeles like forbannet som i går kveld. Seks seire på 25 kamper. Fy faen.
            Og kun 2 seire hjemme!
            Nå så ikke jeg kampen, men stemmer det at LSK halte ut tiden på slutten? I tilfelle vanvittig defensivt, totalt latterlig!

Kommentar

• Gullet
              Juniormedlem
              Bøffelpromp
              • Jan 2012
              • 11

Jeg mener nå at kampen i går endte med at man var uheldig/udyktig de siste minuttene
              Noe jeg stiller meg mer undrende til er at man velger å sette inn en spiss (Fredrik G) som er 160 cm høy når man vet motstander ligger å forsvarer seg med alle mann og eneste mulighet for å få ballen inn er over bakken..

Kommentar

• kunden
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2005
                • 2428

I motsetning til de fleste andre her synes jeg det spillesmessig var en av de bedre kampene vi har spilt iår. Spesielt når Hauger lå dypt. Vi spilte oss bra igjennom midten og holdt bredden og kom til innlegg på bestilling. Vi mangler brodd fremover, og i tillegg til at vi ikke hadde marginene. Hadde vi hatt marginene, og vunnet feks 2-0 som hadde vært et "rettferdig" resultat hadde nok pipen vært en helt annen her inne.
                Det jeg kan være enig i er at Fofana godt kan starte på topp neste gang.

Kommentar

• trigz
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 7131

Syns uavgjort ville vært et helt greit resultat i går. Sogndal hadde to sjanser i tillegg til målet deres, og flere farlige dødballsituasjoner. Det har fint lite å si om man har 65 % ballbesittelse når man ikke har sting innenfor 16-meteren. En nesten uforståelig naivitet mot slutten kostet oss poenget.

Kommentar

• KFL41
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2004
                    • 3648

Opprinnelig skrevet av Roll75
                    Og kun 2 seire hjemme!
                    Nå så ikke jeg kampen, men stemmer det at LSK halte ut tiden på slutten? I tilfelle vanvittig defensivt, totalt latterlig!
                    Vi gjorde både og. Kort tid før slutt trillet vi ball i backrekka før vi ymtet oss litt framover når det var igjen et halvt minutt. Så mister vi ball, Sogndal kontrer og scorer. Vi var forsåvidt i balanse men Mane får tråklet seg forbi flere LSK-spillere før han banket inn målet. Hadde vi drøyd tida hjemme mot FFK og igår, hadde vi hatt åtte poengs forsprang til kvalikk. Man kan si det er latterlig, men det er et faktum! Jeg mener vi burde ha gjort det, så kunne vi spilt de fem siste kampene uten frykt.

Kommentar

• sten
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Feb 2005
                      • 873

Opprinnelig skrevet av KFL41
                      Vi gjorde både og. Kort tid før slutt trillet vi ball i backrekka før vi ymtet oss litt framover når det var igjen et halvt minutt. Så mister vi ball, Sogndal kontrer og scorer. Vi var forsåvidt i balanse men Mane får tråklet seg forbi flere LSK-spillere før han banket inn målet. Hadde vi drøyd tida hjemme mot FFK og igår, hadde vi hatt åtte poengs forsprang til kvalikk. Man kan si det er latterlig, men det er et faktum! Jeg mener vi burde ha gjort det, så kunne vi spilt de fem siste kampene uten frykt.
                      Og hadde vi fått den straffa vi skulle hatt mot vif og målet til Dorsin på overtid hadde blitt annulert (som det skulle ha vært)hadde det sett enda bedre ut, men uansett er det for seint å snyte seg når nesa er borte

Kommentar

• KFL41
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2004
                        • 3648

Opprinnelig skrevet av sten
                        Og hadde vi fått den straffa vi skulle hatt mot vif og målet til Dorsin på overtid hadde blitt annulert (som det skulle ha vært)hadde det sett enda bedre ut, men uansett er det for seint å snyte seg når nesa er borte
                        Riktig. Det er små ting som gjør at vi ikke har 35 poeng og heng på topp6. Klokskap i kamper mot Molde borte, RBK hjemme, Ffk, hjemme og Sogndal borte. I stedet har vi rotet oss ned i en situasjon som gjør at vi må vinne mot Odd. Sandnes Ulf og FFK møtes i runden etterpå og vi kan ha direkte nedrykk i hælene uten seier mot Odd.
                        Last edited by KFL41; 08.10.2012, 16:55.

Kommentar

• Marit
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2010
                          • 885

Jeg er mest skuffet over svikten fra gutta som ikke løp hjem i går på slutten. De visste det var sekunder igjen, da må førstepri være forsvar når Sogndal angriper. Hadde ikke trodd det skulle komme en dag der Fredrik bare står og ser på istedet for å ta et returløp.
                          Andas in och andas ut
                          Orkar jag så orkar du

Kommentar

• sigurdsen
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2006
                            • 1825

Opprinnelig skrevet av Marit
                            Jeg er mest skuffet over svikten fra gutta som ikke løp hjem i går på slutten. De visste det var sekunder igjen, da må førstepri være forsvar når Sogndal angriper. Hadde ikke trodd det skulle komme en dag der Fredrik bare står og ser på istedet for å ta et returløp.
                            Den mangelen på innsats kostet oss poeng, og meg 800 kroner.. Forbanna taperinnstiling på et par av gutta. flaut

Kommentar

• mooph
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Aug 2005
                              • 1496

Nah, det var nok av rødkledde til å ta seg av de tre fra saftlaget. Problemet var heller at ingen av de tilstede gjorde noe.

Blir litt sært å skylde på at spissen ikke løp hjem å rydda opp i forsvar.
                              Fugla mot nye høyder

Kommentar

• KFL41
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2004
                                • 3648

Det var ikke mangel på folk i forsvar da Sogndal scoret. Det var 8 utespillere pluss Ramovic mot 4-5 Sogndalspillere.

Ett minutt før overtida var over trillet vi ball i forsvarsrekka uten at Sogndal presset oss. Hadde vi gjort det siste minuttet hadde kampen endt 0-0. Det hadde sett latterlig ut, men vi hadde hatt Sogndal fire poeng bak oss. Samtidig er det forjævelig at Sogndal faktisk klarer å score der.

Kommentar

• Marit
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2010
                                  • 885

Skylder ikke på Fredrik, men når det er det aller siste som skjer i kampen syns jeg ikke det er for mye forlangt at alle gidder å løpe hjem. Fredrik pleier egentlig alltid å gjøre det. Sogndal løp hjem med alle mann de siste 30 min omtrent, og de står igjen med 3 poeng.

Ja når angrepet avsluttes er det greit med folk i forsvar, men angrepet pågår i evighet før avslutningen kommer og det tar laang tid før folk kommer seg tilbake. Syns som sagt uansett at når det er sekunder igjen av kampen, siste angrep så SKAL folk hjem. Stå ikke på midtstreken med henda i sida og se på at motstanderen scorer, uansett hvem du er.
                                  Andas in och andas ut
                                  Orkar jag så orkar du

Kommentar

• Hamburg & Kanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 3006

Spørsmålet her er vel om vi skal spille totalfotball eller ikke. Greit å ha litt juice igjen i beina på en spiss dersom vi får kontring, mener jeg. Gulbrandsen kan følge til midten og slippe der, ikke løpe inn i vår egen 16. Han er spiss. Det må kunne gå an å stole mer på vårt forsvar egentlig. Ballwatching av vår nr. 21, helt håpløst passivt forsvarsspill. Snakk om å tape en viktig duell så det synger, Mane pissa regelrett på vår spiller der. Du er utenfor 16, det står egne spillere bak deg, så prøv å tacle litt da, menneske. Mann eller mus?

Forøvrig: på lobben til Helstad, han setter full fart inn i mål etter at lobben går, hele stadion ser at det lett kan komme en retur - han er rimelig alene der, kunne satt ned farten og nokså enkelt pirket inn returen som detter ned fra tverrliggeren og ber om et tupp inn sånn ca. 1 meter foran Sogneburet, og skal heller på død og liv fortsette å renne for full steam til langt inn i buret, der jo ballen aldri kommer - så hvorfor? Går lobben under tverrliggeren så trenger han jo ikke stå der å ta imot ballen, så hva skal da han der å gjøre - feire sin egen scoring?

Ikke giftig nok. En toppspiss av Fjørtoft sin klasse f.eks. værer slike returer/mål.
                                    En spiss må kunne mer enn bare å løpe fort, teft for mål er minst like viktig. Men da må man være skikkelig sulten, og drømme hele uka om å score og vinne.

Synes spillerne generelt skal vente med å se ballen ettertrykkelig i nota før de begynner sine målfeiringer.
                                    Last edited by Hamburg & Kanari; 09.10.2012, 13:26.
                                    LSK Norges beste lag

Kommentar

• trigz
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 7131

Skjønner ikke kritikken mot Helstad. Han var en tverrligger og en desperat klarering unna å bli tomålsscorer mot Sogndal, og han beveger seg riktig og kommer til muligheter.

Kommentar

• GIFKanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2009
                                        • 8243

Helstads opptreden på tverrliggertreffet er vel ikke noe spesielt dårlig. Det er vanskelig nok å beregne ballens bane på en eventuell stolpetreff, og han regner nok med å ha motspillere i ryggen også. Han jager selvfølgelig ballen og den stusser hverken hans eller lagets vei for tida.

Kommentar

• bjarmann
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2005
                                          • 2988

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                          Helstads opptreden på tverrliggertreffet er vel ikke noe spesielt dårlig. Det er vanskelig nok å beregne ballens bane på en eventuell stolpetreff, og han regner nok med å ha motspillere i ryggen også. Han jager selvfølgelig ballen og den stusser hverken hans eller lagets vei for tida.
                                          Jeg levde fortsatt i trua på at det var offside jeg, og at det var derfor han løp inn i mål? At han ga faen liksom. Hvis ikke er jo det rett og slett idioti at han ikke skjønte at ballen enten gikk over, i mål eller i tverrligger. Hva faen skal han inn i målet å gjøre da? At jeg fortsatt har trudd at det var offside sier egentlig mye om hvor lite jeg faktisk fulgte med på kampen. Likegyldigheten har tatt meg. Det er forjævlig det
                                          I år så tar vi alt

Kommentar

Working...