Sogndal - Lillestrøm, Fosshaugane Campus, Søndag 7. oktober 2012 kl. 18:00

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Stan
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2006
    • 1094

Opprinnelig skrevet av superbøffel
    Hvordan funker linja som gir Haglund full tillit?
    Hakke noe å si. Først nå det siste året kampfiksing har vært et tema. Jeg lurer faen meg på om vi var vitne til det idag.

Kommentar

• GIFKanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2009
      • 8243

Styret får sette seg ned og bli enige en gang for alle om man vil spille fotball eller ikke. For ikke engang der er LSK. Åssen Per Berg kan være en riking er beyond me, basert på hvordan han hiver millioner av kroner over et LSK uten mål og mening.

Kommentar

• Ola
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2003
        • 1651

Det positive fra denne kampen var at Udjus virker ok.

Våre ex-Stabæk leverer på linje med hva våre ex-Lyn gjorde. Et klart signal om (u)kulturen i sportsklubben. Faen, hvilken forskjell det ville vært med 1 poeng i dag. Og det var vel nettopp dette som ironisk nok felte oss.

Kommentar

• maxpayne
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Apr 2006
          • 1289

Med et nedrykk tvinger det seg selvsagt fram en knallhard evaluering i alt fra pølseselgere, styre, trenere og spillere. Denne evalueringen MÅ komme også om vi skulle klamre oss fast i tippeligaen nok en sesong. Her nytter det ikke med et par timers møte på Martins for å roe gemyttene. Skal LSK igjen bli et lag og regne med må det innviteres på bred front. For å forenkle litt så kreves det tiltak som folk rett og slett TROR på.

Kommentar

• sk-kanaris
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • May 2007
            • 240

Muligens overflødig kommentar, men mangler dene ene eller to spillerer som kan trøkke til foran mål, en Ujah/ Sundgot type.
            /Ståle

http://youtu.be/wIQDoYUcwDg

Kommentar

• skotten
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2004
              • 1794

Hvordan funker linja som gir Haglund full tillit?
              Jeg har ikke utbasunert full tillit til Haglund, men jeg er noe avventende. Såfremt vi nå ikke roter oss under streken tror jeg hele klubben er tjent med å ikke gjøre noe overilt. Kan hende pipa mi får en annen lyd etter Odd på Åråsen, men det får vi finne ut av da...

Kommentar

• superbøffel
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 5611

Opprinnelig skrevet av skotten
                Jeg har ikke utbasunert full tillit til Haglund, men jeg er noe avventende. Såfremt vi nå ikke roter oss under streken tror jeg hele klubben er tjent med å ikke gjøre noe overilt. Kan hende pipa mi får en annen lyd etter Odd på Åråsen, men det får vi finne ut av da...
                Enten så har han tillit, ellers så har han det ikke. Han mistet min for lenge siden, men har åpenbart fortsatt din.

Skal vente med å gi han mistillit før plassen i Adecco 2013 er sikret? Det er nemlig veien dette går, og man skal være rimelig blind for å ikke se det.
                Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• skotten
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2004
                  • 1794

Enten så har han tillit, ellers så har han det ikke. Han mistet min for lenge siden, men har åpenbart fortsatt din.

Skal vente med å gi han mistillit før plassen i Adecco 2013 er sikret? Det er nemlig veien dette går, og man skal være rimelig blind for å ikke se det.
                  Tillit kan både være en enten/eller-sak eller en graderbar enhet, alt avhengig av kontekst eller øyet som ser. Mulig jeg er blind som du antyder, men det bør fortsatt være overkommelig å knipe de poengene vi trenger på de fem kampene som står igjen - all den tid vi har karret til oss 28 fra før med mer elendig spill enn i dag. Totalinntrykket ser bedre ut nå enn første uka i juli, men jeg ville lyve om jeg sier at jeg er helt rolig...

Odd må slås!

Kommentar

• antikris
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Oct 2005
                    • 520

Det som er jævlig er at som supporter tenker jeg: "Få et scoring nå da, så klarer vi kanskje uavgjort!"

Mulig at jeg har blitt pessimist på bakgrunn av de siste sesongene, men da kan man jo tenke seg hva dette gjør med den jevne supporter som tar en tur på åråsen i ny og ne. Det gjør at de ikke kommer. Og det økonomiske tapet klubben lider ved publikumssvikt må vurderes kontra prisen på å spake Haglund. Uansett om vi holder oss eller ikke.

Kommentar

• holmiz
                      The kjøkken-kanariz
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2006
                      • 6064

Jeg veit ikke lenger hva som er mest trist - LSK anno 2012 og i dag atter et tap mot en nedrykkskandidat, eller at jeg egentlig ikke lenger orker å bry meg... Reaksjonen min i kveld da målet kom i mot tror jeg kort og greit var "åja.".
                      Hilsen Anders

Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                      Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

Kommentar

• heidar
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2004
                        • 2131

Opprinnelig skrevet av trigz
                        Fire poeng ned til kvalikplassen. Vi taper garantert en kvalik, hvis vi må ut i det. Garantert! Gudskjelov for at Haugesund og Tromsø gjorde jobben sin i dag. Vil flaksen holde helt inn? For det er FLAKS at Molde slår Sandnes (gjørmebad + Sandnes med mer possession, flere avslutninger og flere cornere tyder på at de hadde fortjent ett poeng), like mye som det er FLAKS at Sandnes tapte mot Odd sist, i en kamp de visstnok burde vunnet. Det er FLAKS at VIF slo FFK sist (det påstås at FFK var best), og det er FLAKS at Haugesund scoret på overtid i dag.
                        Og det er UFLAKS at vi taper idag. Så du kampen?
                        En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

Endelig er mørketida over.

Kommentar

• reka
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Aug 2005
                          • 13278

Opprinnelig skrevet av heidar
                          Så et dritdårlig sogndal lag som slo grove feilpasninger til motstander i 90 minutter slå et lsk-lag som på tross av gavepakker ikke klarte å få opp balltempoet og aggressiviteten nok til å straffe motstander.

Kommentar

• trigz
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 7134

Opprinnelig skrevet av heidar
                            Ja, jeg så kampen, men jeg er uenig i at det var uflaks at vi tapte. Vi hadde Erlings avslutning og redningen på streken i andreomgang. De hadde Santos i første, Ulrik Flos gode avslutning og scoringen. Det er ikke uflaks når vi nok en gang mister hodet mot slutten av kampen. Og det offensive spillet vårt virker fremdeles mer eller mindre fullstendig improvisert.
                            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• Fugl1120
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2005
                              • 3528

Synes egentlig vi gjør en helt ok bortematch. Vi har bra defensiv kontroll fram til det 86 minutt hvor Østli er i ferd med å rote det til fullstendig. Etter det er vi litt mer utrygge og slipper inn et utrolig bittert mål rett før slutt. Offensivt leverer vi ingen stor match, men skaper nok sjanser til at vi kan stikke av med 3 poeng. Ikke like effektive foran kassa for tiden som vi var i den gode sommerperioden og sliter med å avgjøre. Selvsagt særdeles svekkende for vårt offensive spill at både PVM og Riise ikke spiller, men til tross for at PVM måtte ut rett før kampstart synes jeg vi leverte helt ok framover.

Vi spiller ikke champagne-fotball og har mye å gå på enda. Frustrerende at vi bidrar til å holde ballen i lufta i stedet for å ta den ned, spesielt under de vindforholdene som var på Fosshaugane i dag. Jeg anbefaler de som allerede har lagt inn Adeccoligaen 2013 i kalenderen å se opptak av kampene vi spilte i vår dersom de mener laget ikke har utviklet seg. Vi er markant bedre defensivt, i dag fremstår vi svært solid på defensiv dødball mot en av Tippeligaens farligste dødballføtter (Hopen). Det som skiller de gode lagene fra oss er at de klarer å sette en av de få sjansene de skaper. Det er få lag som klarer å trille seg gjennom gang på gang mot et hardtarbeidende Sogndal-lag som parkerer bussen foran goalen og satser på kontringer. Det er lett å la seg prege av frustrasjonen når man får et mål rett før slutt i trynet, men bortekampen var ikke så aller verst. Med PVM og Riise tilbake er jeg svært lite bekymret for at vi ikke tar de nødvendige poengene i slutten av sesongen, men det er klart det var betryggende at både Haugesund og Molde vant (som forventet) på hjemmebane.
                              Lauken er vår venn!

Kommentar

• dollyholly
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jul 2007
                                • 965

Egentlig en grei bortekamp med marginer mot. Tre spillere får godkjent, Hauger, Kippe og Sead. Det er også VG enig som gir disse spillerene en 5er.

Kommentar

• knut
                                  Make knut Great Again
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2006
                                  • 9539

Opprinnelig skrevet av holmiz
                                  Jeg veit ikke lenger hva som er mest trist - LSK anno 2012 og i dag atter et tap mot en nedrykkskandidat, eller at jeg egentlig ikke lenger orker å bry meg... Reaksjonen min i kveld da målet kom i mot tror jeg kort og greit var "åja.".
                                  Begynte å le høyt for meg selv jeg. Tror sist jeg lo sånn aleine av tv'n var da Peter Griffin tryna å slo kneet. Det var i år 2000.

Kommentar

• mooph
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2005
                                    • 1496

Med BHR og PVM ute er det kun igjen "vi får gjøra så godt vi kan, lissom"-typer. Ingen vil vinne og da er tap et naturlig resultat. Møkkakamp, saftlaget dårlige mot puslete østlendinger som forsøker fiiinspill med en dæsj avsluttningsvegring.
                                    Fugla mot nye høyder

Kommentar

• Hamburg & Kanari
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2005
                                      • 3006

Er flasket opp på et LSK som hadde Flair, som hadde Tommy og som var målestokken for alle andre. Et lag der samtlige spillere ville vinne og der samtlige spillere viste fotball-IQ og ville vinne kamper for enhver pris.
                                      Vi brydde oss ikke om klubber som VIF, Brann og RBK for de var i en annen divisjon eller i andre enden av tabellen.

Nå griner vi over å miste U mot Sogndal.

Det er bra når det går oppover her i livet, og sørgelig når det går nedover.

At vi skulle sparke Rösler, forblir en gåte. Da var vi fortsatt et topplag, stallen var fryktinngydende, treneren likeså og det var siste gang vi var et topplag.

Nå blir vi pissa på overalt mens klubben famler i blinde tross kanonstall. Da får man snart spørre seg hva inni svarte kuræva treneren driver med. For å motivere spillerne sine, se, det gjør han ikke. Ikke nok til å vinne fotballkamper hvertfall.
                                      LSK Norges beste lag

Kommentar

• heidar
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2004
                                        • 2131

Opprinnelig skrevet av trigz
                                        Ja, jeg så kampen, men jeg er uenig i at det var uflaks at vi tapte. Vi hadde Erlings avslutning og redningen på streken i andreomgang. De hadde Santos i første, Ulrik Flos gode avslutning og scoringen. Det er ikke uflaks når vi nok en gang mister hodet mot slutten av kampen. Og det offensive spillet vårt virker fremdeles mer eller mindre fullstendig improvisert.
                                        Jeg følger bare din argumentasjon, siden vi var det beste laget idag. Positiv kamp, og det offensive spillet led vel litt av at et par spillere er ute?
                                        En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

Endelig er mørketida over.

Kommentar

• superbøffel
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2005
                                          • 5611

Bla bla bla, ble det poeng ut av de positive tendensene dere så?

Det er en ting som betyr noe: seier.
                                          Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

Working...