Årets spiller 2012

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • El Caco
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2009
    • 2286

    #21
    Opprinnelig skrevet av Tam
    En av de spillerne som virkelig har vokst iår er Bolly.. Han fortjener å bli tatt med i avstemmingen..
    Han har vel kun vist at han har tatt steget de siste 5-6 kampene.
    Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

    Kommentar

    • DoubleHi5
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2011
      • 4112

      #22
      En avstemning over årets spiller hvor man bare kan stemme på et utvalg av spillerne, vil aldri få full legitimitet. Hvem har bestemt hvem som skulle være "valgbar"?
      Elska þetta félag

      Kommentar

      • Seb.R
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2006
        • 4159

        #23
        Og hvorfor har en slik avstemning blitt startet før sesongen er ferdigspilt?
        www.sebastianramsland.com
        www.twitter.com/sebramsland

        Kommentar

        • Percy Nilegård
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 5146

          #24
          Siden prisen skal deles ut samme dag som siste seriekamp er man nesten avhengig av å gjøre det slik om folk skal få tid til å stemme.
          "Alltid blodsprengt"!
          Fong/Macho

          Even Nordlien

          Kommentar

          • FUGlinho
            KFL styremedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 2454

            #25
            Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
            En avstemning over årets spiller hvor man bare kan stemme på et utvalg av spillerne, vil aldri få full legitimitet. Hvem har bestemt hvem som skulle være "valgbar"?
            Hadde det vært mulig å ha med 20 alternativer hadde ikke dette vært et problem, da hadde jeg tatt med alle. Men jeg hadde kun muligheten til å ha med 10 navn, og da tok jeg med de som hadde spilt mest på det tidspunktet avstemninga ble laget.

            Seb; Den ble laget såpass tidlig fordi vi skal dele ut på sesongens siste dag, samtidig som man håpet at man fikk flere til å stemme hvis man laget den såpass tidlig.
            Kim
            Styremedlem KFL

            Kommentar

            • MortenA
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2007
              • 3447

              #26
              Ingen tvil om at Erling tar prisen med solide prestasjoner på tre forskjellige plasser. Putt gutten mellom stengene, og smultringene begynner vel å dukke opp også. Ruben er soleklart andrevalg med gode prestasjoner også på tre forskjellige plasser. Ohi leverte bra som sentral midtbane, men kommer ikke like godt til sin rett på kanten. PVM og Palmi leverer som forventet, og Roger ville vært hyperaktuell med om trenden fra sesongstart hadde fortsatt.
              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

              Kommentar

              • Grusom B
                Generalissimo Bellisimo
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6248

                #27
                Sa til guttungen for et par uker siden at Erling burde vinne årets spiller hands down. Nå gjør han det. Brillefint og veldig fortjent for den eneste som har levd opp til, og til og med overgått forventningene fra før sesongen. Ruben og Mathis kompletterer pallen.
                Ni principe ni rey...

                D10S!

                Kommentar

                • DoubleHi5
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2011
                  • 4112

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av FUGlinho
                  Hadde det vært mulig å ha med 20 alternativer hadde ikke dette vært et problem, da hadde jeg tatt med alle. Men jeg hadde kun muligheten til å ha med 10 navn, og da tok jeg med de som hadde spilt mest på det tidspunktet avstemninga ble laget.

                  Seb; Den ble laget såpass tidlig fordi vi skal dele ut på sesongens siste dag, samtidig som man håpet at man fikk flere til å stemme hvis man laget den såpass tidlig.

                  Ok, jeg ser at det har vært / er begrensninger som forklarer hvorfor det har blitt som det har blitt. Jeg oppfatter det sånn at det er tekniske begrensninger som gjør at du bare kunne ta med 10 mann? Dette må det være mulig å løse i 2013!

                  Jeg har et forslag for Årets spiller 2013:

                  Opprett tråden like tidlig, gjerne enda tidligere! Kanskje allerede fra sesongstart? La debatten snurre, la meninger brytes mot hverandre og kom med argumenter for den ene og den andre og den tredje. Spillerne vil gjerne være i sin beste form i forskjellige faser av sesongen, og hvis man klarer å ha en debatt som ruller gjennom hele sesongen, vil vi kanskje være bedre i stand til å huske også de som var i best form tidlig? Da kan vi også bla tilbake i debatten for å se om det vi tenker / husker mot slutten av sesongen virkelig stemmer. Slike avstemninger har, uavhengig av hvordan de er lagt opp, en tendens til å favorisere de som vi synes er best mot slutten. Minnet er kort!

                  Avstemningen bør åpne først den siste uka (maks 2 uker) før sesongslutt! Gjennom et opplegg som skissert over, vil avstemningen bli godt markedsført sesongen igjennom. De siste dagene før avstemningen starter, bør man selvsagt jazze opp stemninga og komme med daglige og godt synlige påminnelser på forumet.

                  Jeg tror et sånt opplegg vil trigge enda flere til å stemme og jeg tror ikke man skal være redd for lav valgdeltagelse!

                  Noe å vurdere?
                  Elska þetta félag

                  Kommentar

                  • FUGlinho
                    KFL styremedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 2454

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                    Ok, jeg ser at det har vært / er begrensninger som forklarer hvorfor det har blitt som det har blitt. Jeg oppfatter det sånn at det er tekniske begrensninger som gjør at du bare kunne ta med 10 mann? Dette må det være mulig å løse i 2013!

                    Jeg har et forslag for Årets spiller 2013:

                    Opprett tråden like tidlig, gjerne enda tidligere! Kanskje allerede fra sesongstart? La debatten snurre, la meninger brytes mot hverandre og kom med argumenter for den ene og den andre og den tredje. Spillerne vil gjerne være i sin beste form i forskjellige faser av sesongen, og hvis man klarer å ha en debatt som ruller gjennom hele sesongen, vil vi kanskje være bedre i stand til å huske også de som var i best form tidlig? Da kan vi også bla tilbake i debatten for å se om det vi tenker / husker mot slutten av sesongen virkelig stemmer. Slike avstemninger har, uavhengig av hvordan de er lagt opp, en tendens til å favorisere de som vi synes er best mot slutten. Minnet er kort!

                    Avstemningen bør åpne først den siste uka (maks 2 uker) før sesongslutt! Gjennom et opplegg som skissert over, vil avstemningen bli godt markedsført sesongen igjennom. De siste dagene før avstemningen starter, bør man selvsagt jazze opp stemninga og komme med daglige og godt synlige påminnelser på forumet.

                    Jeg tror et sånt opplegg vil trigge enda flere til å stemme og jeg tror ikke man skal være redd for lav valgdeltagelse!

                    Noe å vurdere?
                    Det er korrekt at det kun er mulig å ha 10 alternativer når man lager en "Poll" her. Håper det gjøres noe med til neste år. Neste år vil jeg også at vi skal prøve å holde resultatet hemmelig frem til kåringen skjer på martins. I år var ikke det mulig.

                    Når det gjelder det andre du skriver, så er det selvfølgelig en mulighet, men jeg tror nok at folk har en viss peiling på hvem de mener fortjener prisen uansett om man starter 2 uker før slutt, uten å ha lest gjennom tråden først.
                    Kim
                    Styremedlem KFL

                    Kommentar

                    • DoubleHi5
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2011
                      • 4112

                      #30
                      FUGlinho: Det aller viktigste er at man kan stemme på alle spillerne, og der er vi tydeligvis enige. Jeg forventer selvsagt ikke at det opplegget jeg skisserer skal adopteres i sin helhet, det var ment som et konstruktivt innspill. Dere som sitter i styret og som har jobbet tett med dette i mange år har nok en del tanker og erfaringer rundt dette som en, i denne sammenheng, nybegynner som meg ikke ser! Kanskje tok jeg litt vel mye Møllers tran...?
                      Elska þetta félag

                      Kommentar

                      • FUGlinho
                        KFL styremedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 2454

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                        FUGlinho: Det aller viktigste er at man kan stemme på alle spillerne, og der er vi tydeligvis enige. Jeg forventer selvsagt ikke at det opplegget jeg skisserer skal adopteres i sin helhet, det var ment som et konstruktivt innspill. Dere som sitter i styret og som har jobbet tett med dette i mange år har nok en del tanker og erfaringer rundt dette som en, i denne sammenheng, nybegynner som meg ikke ser! Kanskje tok jeg litt vel mye Møllers tran...?
                        Vi tar imot alle innspill, så det var absolutt ikke negativt ment..
                        Kim
                        Styremedlem KFL

                        Kommentar

                        • Kjell.T.Ring
                          Poll St. Ring
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Dec 2005
                          • 11796

                          #32
                          Man kan jo lage 2 tråder men det blir kanskje uoversiktelig?
                          Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                          Kommentar

                          • xeR
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Jan 2004
                            • 11206

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                            Man kan jo lage 2 tråder men det blir kanskje uoversiktelig?
                            Og at man i tillegg kan stemme på to spillere..
                            Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                            Kommentar

                            • Kjell.T.Ring
                              Poll St. Ring
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Dec 2005
                              • 11796

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av xeR
                              Og at man i tillegg kan stemme på to spillere..
                              Må gjøres offentlig i tilfellet så man ser hvem som er stemt på.

                              Virker ikke optimalt uansett.
                              Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                              Kommentar

                              • Herman
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Feb 2010
                                • 1101

                                #35
                                Petter Vaagan Moen. 21 kamper. 6 mål. 10 målgivende.

                                Årets spiller.
                                Twitter

                                Kommentar

                                • Grusom B
                                  Generalissimo Bellisimo
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 6248

                                  #36
                                  Neida, det er fortsatt Erling. Er ikke mer enn forventet av PVM. Hadde Mathis spilt som nå hele året hadde det ikke vært tvil, men da hadde han blitt med BBS ut i sommer.
                                  Ni principe ni rey...

                                  D10S!

                                  Kommentar

                                  • kunden
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2005
                                    • 2366

                                    #37
                                    1. PVM uten tvil. Ny i klubben. Tilpasser seg og leverer. Fighterhjerte, bra dødballer og scorer.
                                    2. BBS. Scorer, lager hype om seg selv og klubben og ikke minst penger i kassa.
                                    3. Erling. Scorer og jobber bra, men er veldig ujevn i prestasjonene.


                                    Det sier vel det meste om årets lag, dessverre.

                                    Kommentar

                                    • Seb.R
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2006
                                      • 4159

                                      #38
                                      Venter selv med å stemme til sesongen er slutt, men personlig leder PVM hårfint over Knudtzon.

                                      PVM er nå på 4. plass i poengligaen. Kun Djurdic som har høyere poengsnitt.
                                      Han leder altså foran spillere som Dockal, Berget, Angan og Fella. Ikke verst med tanke på hvordan sesongen har gått for klubben.

                                      *EDIT*

                                      2. plass på antall målgivende. Storflor foran.
                                      www.sebastianramsland.com
                                      www.twitter.com/sebramsland

                                      Kommentar

                                      • Yellow-not-jella
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2009
                                        • 1606

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av kunden
                                        1. PVM uten tvil. Ny i klubben. Tilpasser seg og leverer. Fighterhjerte, bra dødballer og scorer.
                                        2. BBS. Scorer, lager hype om seg selv og klubben og ikke minst penger i kassa.
                                        3. Erling. Scorer og jobber bra, men er veldig ujevn i prestasjonene.


                                        Det sier vel det meste om årets lag, dessverre.
                                        Kunden har alltid rett...

                                        Se på børsene rundt om. Vaagan er vår beste i år, ved siden av Børghmann da.

                                        Kommentar

                                        • Folke
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jun 2008
                                          • 5955

                                          #40
                                          Bolly burde med på avstemningen, selv om han ikke har spilt like bra hele året så har han bidratt vesentlig mer enn de fleste på den lista man kan stemme på.

                                          PVM kommer man jo ikke utenom, best på børsen og veldig bra med målpoeng (spesielt med tanke på hvordan laget har spilt). Selv stemte jeg på Ramo, fordi han er den som har stått oppreist i stormen og pushet medspillere i riktig retning når det har vært behov for det. Han fortjener mer ros enn hva han får! Erling er en outsider med mange viktige kamper/mål, men han har også en del dårlige kamper. Umulig å kritisere andre for deres valg, siden alle har sine kriterier for hva som er viktig å ta høyde for i en avstemning. Men å ikke ta med Bolly er en stor glipp!

                                          Kommentar

                                          Working...