Brann - Lillestrøm, Brann Stadion, mandag 29. oktober 2012 kl. 19:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gilbert
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 3208

    Opprinnelig skrevet av Totti21
    Kampen i går synes jeg uansett var meget bra, og det var tydelig at Magnus Haglund hadde forberedt laget godt på denne kampen.
    Som jeg nevnte i referatet fra treninga lørdag, ble det brukt en god del tid i formasjonstreninga på bestemte, navngitte Brann-spillere. To av de som det ble mest fokusert på da var nettopp Sævarsson og Ojo - samt sentral midtbane. Så dine analyser stemmer bra med hva jeg så på lørdag (men valgte å ikke referere i detalj).

    gilbert

    Kommentar

    • Roll75
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Dec 2007
      • 834

      Det at brrrr ikke skulle ha noe som helst å spille for forstår ikke jeg. Med seier i går ville de vært veldig nære en 4. plass. Er det slutt på at 4. gir plass i Europa?

      Kommentar

      • Boing
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Dec 2005
        • 711

        Opprinnelig skrevet av Roll75
        Det at brrrr ikke skulle ha noe som helst å spille for forstår ikke jeg. Med seier i går ville de vært veldig nære en 4. plass. Er det slutt på at 4. gir plass i Europa?
        Jeg kan ikke se noen steder att 4 plass gir noen plass i en europeisk cup. Slik jeg kan se, så gir 1. kvalik til CL, 2 og 3. Euro League kvalik, Vinner av cupen for vel muligheten til euroleague og så har vi vel en fuckings fairplayplass som gir muligheten til euroleague.(fairplayplass kan man satse livet sitt på att LSK aldri for).

        Og vi ser jo hvor glade norske lag er i europaligaen, den blir jo nedprioritert av enkelte lag.

        Fant litt mer når jeg googlet litt:
        I utgangspunktet er NFFs regler klare. De tre øverste lagene i eliteserien er kvalifisert til europacupspill. Det samme er vinneren av cupfinalen. Serievinneren får spille kvalifisering til mesterligaen, mens vinneren av cupfinalen og 2.- og 3. plassen får spille kvalifisering til europaligaen.
        Dette kan forandre seg dersom vinneren av cupfinalen også blir blant de tre beste i eliteserien. Hødd og Tromsø er årets cupfinalister.
        Last edited by Boing; 30.10.2012, 14:31.

        Kommentar

        • *46*

          Opprinnelig skrevet av Boing
          (fairplayplass kan man satse livet sitt på att LSK aldri for)
          Fikk den for ikke så veldig mange år siden, men en gjeng amatører fra Luxemburg satte stopperen for flere kamper i Europa.

          Kommentar

          • Rankiz
            Medlem
            Bøffel
            • Aug 2009
            • 39

            Irriterer meg fortsatt hver gang jeg ser toppscoreren våres som høyrebeck. Kan ikke fatte at Haglund heller bruker en 34 år gammel spiss på topp som heller ikke har noe framtid i klubben mtp alder og det han har vist hittil.

            Kommentar

            • *46*

              Opprinnelig skrevet av Rankiz
              Irriterer meg fortsatt hver gang jeg ser toppscoreren våres som høyrebeck. Kan ikke fatte at Haglund heller bruker en 34 år gammel spiss på topp som heller ikke har noe framtid i klubben mtp alder og det han har vist hittil.
              Du skal få velge fritt:
              - Stian Ringstad (putte Ruben over på høyre)
              - Espen Søgård
              - Johan Andersson
              - Ohi
              - Toindouba
              - Fredrik Gulbrandsen

              Jesper var ikke med i troppen. Da Erling er klubbens neste beste ledige høyre back (Ruben er bedre, men han tok seg av venstre back). Du ville kanskje prioritert Jesper eller en annen spiller?

              Kommentar

              • Kjell.T.Ring
                Poll St. Ring
                --==FORUMRUNKER==--
                • Dec 2005
                • 11796

                Opprinnelig skrevet av *46*
                - Stian Ringstad (putte Ruben over på høyre)
                Så klart..
                Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                Kommentar

                • Boing
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Dec 2005
                  • 711

                  Opprinnelig skrevet av Rankiz
                  Irriterer meg fortsatt hver gang jeg ser toppscoreren våres som høyrebeck. Kan ikke fatte at Haglund heller bruker en 34 år gammel spiss på topp som heller ikke har noe framtid i klubben mtp alder og det han har vist hittil.
                  Slik jeg forstår så har vi rotete kokk som styrer laget, og denne kokken tenker att alle spillerne er poteter, og dem kan brukes til absolutt alt.

                  Kommentar

                  • Xavi
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2008
                    • 1275

                    Dytt Knudtzon på spissplassen, så driter vi i backplassen.
                    Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
                    Anders, Tidligere styremedlem KFL

                    Kommentar

                    • Rankiz
                      Medlem
                      Bøffel
                      • Aug 2009
                      • 39

                      Opprinnelig skrevet av Xavi
                      Dytt Knudtzon på spissplassen, så driter vi i backplassen.
                      Så du mener at den beste løsningen er å bruke Knudtzon som beck? Vi har Ringstad som faktisk spilte greit/bra i går. Ringstad på venstre, Gabrielsen på høyre. Så får vi se hva vi gjør når Stoor kommer tilbake. Gabrielsen er solid defensivt, men dårlig offensivt.

                      Hvorfor vi bruker Helstad på topp er for meg uforståelig når Knudtzon er en bedre spiss.

                      Kommentar

                      • Gjest

                        Skjønner ikke sutringen her! I forrige kamp spilte Helstad bra på topp og Knudtzon bra som back. Blir som å sutre over å få sjokoladekake siden man synes eplekake er bedre.

                        Kommentar

                        • Gjest

                          Opprinnelig skrevet av Roll75
                          Det at brrrr ikke skulle ha noe som helst å spille for forstår ikke jeg. Med seier i går ville de vært veldig nære en 4. plass. Er det slutt på at 4. gir plass i Europa?
                          4. plass er lite å spille for. Jeg vet faktisk om en trener som fikk sparken pga. 4.plass..

                          Kommentar

                          • G-Man
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2011
                            • 3209

                            Opprinnelig skrevet av biggie
                            Skjønner ikke sutringen her! I forrige kamp spilte Helstad bra på topp og Knudtzon bra som back. Blir som å sutre over å få sjokoladekake siden man synes eplekake er bedre.
                            Husker et sitat fra Elfsborgs fanside hvor det ble spådd at Haglund snart kom til å få favoritter som på død og liv skulle spille uansett hvor dårlig de leverte. Med Helstad ser vi eksempler på akkurat dette. At han spilte mot Odd er greit i forhold til forventet kampbilde. At han starter mot Brann var en skandale. Brann står høyt med både backer og stoppere og etterlater enorme bakrom, spesielt på hjemmebane. Det er et scenario som laget for Erling eller Fofana som med stor fart vil lage kaos foran motstanderens mål. Men Haglund stoler blindt på Helstad som tross sin fotballklokskap har fullstendig mistet både rykk og fart. Det er fullstendig galskap.

                            Kommentar

                            • *46*

                              Opprinnelig skrevet av G-Man
                              Husker et sitat fra Elfsborgs fanside hvor det ble spådd at Haglund snart kom til å få favoritter som på død og liv skulle spille uansett hvor dårlig de leverte.
                              Kan du gi meg en eller flere trenere som ikke er slik og har sine favoritter?

                              Kommentar

                              • brisbane-kanaris
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Aug 2006
                                • 595

                                Opprinnelig skrevet av Totti21
                                Utrolig at flere her inne er misfornøyd med prestasjonen i går.
                                Først av alt hadde Brann vunnet 9 hjemmeseiere på rad før vi slår de fortjent i går. Forventer folk her at vi skal feie over Brann på deres egen hjemmebane som det eneste laget i Tippeligaen?
                                Etter alt det bedritne vi har blitt servert i år forventer jeg absolutt ikke at vi skal feie over Brann på deres egen hjemmebane. Jesus oppstandelse er vel mer sannsynelig enn akkurat det. Seieren var utrolig viktig og ikke minst deilig og all kreditt til gutta som gikk ut på matta i andre-omgangen med tro på at de skulle klare dette.
                                Det jeg sier er at det, tross seieren, er mye å jobbe med og vi er på ingen måte friskmeldt. Alt for mange personlige feil - pasninger som blir slått bak medspillere, balltap i farlige posisjoner, pasninger som blir spilt for tidlig, pasninger som blir spilt for sent. Til og med et simpelt innkast ble for vanskelig for en av spillerene våre. Vet ikke om det er konsentrasjonen eller ferdighetene som er skyld i det, men det må da kunne gå an å luke bort alle disse personlige feilene etter å ha sett dem i en hel sesong?

                                Men det er godt mulig jeg er for kravstor etter å ha sett premier league fotball hele helgen.

                                Kommentar

                                • reka
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Aug 2005
                                  • 13277

                                  Opprinnelig skrevet av *46*
                                  Kan du gi meg en eller flere trenere som ikke er slik og har sine favoritter?

                                  Kommentar

                                  • Totti21
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2004
                                    • 3500

                                    Opprinnelig skrevet av brisbane-kanaris
                                    Det jeg sier er at det, tross seieren, er mye å jobbe med og vi er på ingen måte friskmeldt. Alt for mange personlige feil - pasninger som blir slått bak medspillere, balltap i farlige posisjoner, pasninger som blir spilt for tidlig, pasninger som blir spilt for sent. Til og med et simpelt innkast ble for vanskelig for en av spillerene våre. Vet ikke om det er konsentrasjonen eller ferdighetene som er skyld i det, men det må da kunne gå an å luke bort alle disse personlige feilene etter å ha sett dem i en hel sesong?

                                    Men det er godt mulig jeg er for kravstor etter å ha sett premier league fotball hele helgen.
                                    Her er jeg helt enig med deg. I min oppsummering skriver jeg også at det negative var nettopp der du setter ord på, og da kanskje spesielt på PVM og BHR i akkurat denne kampen.
                                    Jeg er også enig i at dette ikke er en friskmelding, men man må kunne sette pris på en god taktisk gjennomført kamp, selv om det fremdeles er en del håpløse balltap. Jeg tror dette vil falle på plass hvis denne stallen får bygge opp litt selvtillig, og kan få en god avslutning på denne sesongen, og en god start på neste.
                                    Magnus Haglund har fått masse kritikk fra flere her inne for taktiske disposisjoner og mangel på coaching fra siden. I går leverte han i alle fall begge deler, og LSK slår som ett av to lag denne sesongen Brann på bortebane uten at det kan kalles noe ran.

                                    Det blir for meg feil når fokuset etter kampen blir på hvem som ikke startet kampen og om Fofana burde fått spille de siste 10 minuttene for å skaffe seg erfaring. Vi slo Brann borte, og da er det lov å gi samtlige som bidro i går honnør for det, inkludert Magnus Haglund som i alle fall har hovedansvaret når laget taper kamper.

                                    Jeg håper bare vi forbereder oss like godt til alle kamper fremover, fordi det er så små marginer i Tippeligaen at man ikke kan møte opp uforberedt. Tror og håper at Magnus Haglund har lært mye av den første sesongen, og tar med seg disse erfaringene inn i en eventuel ny sesong der han også vil kjenne motstanderne bedre.

                                    Kommentar

                                    • *46*

                                      Mulig jeg er kravstor, men hadde forventa mer av deg der reka.

                                      Enklere spørsmål - hvem var sist LSK trener som ikke hadde en favoritt som spilte nærmest uansett?

                                      Kommentar

                                      • Ola
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2003
                                        • 1651

                                        Problemet er vel ikke at spillere er favoritter hos trener og fast på laget. Problemet er først når denne spilleren er dårlig, ute av form eller brukes feil.

                                        Kommentar

                                        • *46*

                                          Opprinnelig skrevet av Ola
                                          Problemet er vel ikke at spillere er favoritter hos trener og fast på laget. Problemet er først når denne spilleren er dårlig, ute av form eller brukes feil.
                                          Jeg sier vel ikke at jeg synes det er ok? Påpeker kun at det er svært få trenere som ikke gjør en slik feilvurdering det er å sette noen spillere høyere enn andre.

                                          Kommentar

                                          Working...