Brann - Lillestrøm, Brann Stadion, mandag 29. oktober 2012 kl. 19:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Canário
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2005
    • 1471

    Opprinnelig skrevet av knut
    Helstad blir brukt feil, så kan ikke forvente så mye da. Ikke én ball å jobbe med i dag, bare noen rare halvveis-pasninger som han klarte å skape halvfarligheter ut av.
    Enig. Tror det handler om at Helstad har hatt sine beste perioder hvor laget hurtig har utnyttet å ha to spisser sentralt i banen. Det var også vårt varemerke i suksessårene, men har vært helt fraværende nå. Helstad var god da han hele tiden lå på offsidelinja, og bare der. I år har det også gått omstendig for seg i mange kamper, spesielt på hjemmebane. Nå som kontrakten er berga, er det bare å finne ut hvordan vi skal styre kamper mot antatt dårligere lag til neste år. Det var en jævlig deilig seier i dag, men allerede til søndagen bør det komme en "bedringsmelding" som gjør at folk får trua igjen til neste år.

    Kommentar

    • Fuglamannen
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2011
      • 543

      Deilig! Det er ikke sunt for hjertet det her

      Kommentar

      • Reyrey
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jun 2010
        • 379

        Deilig seier over brann!! Da Riise slo inn hadde jeg en goood følelse på at den skulle gå inn, Moen å Helstad virket tamme i gamle trakter.. Får håpe (x) stabæk spillera våres spares neste kamp..just sayin'
        LSK i med- og motgang <3

        Støtt FuglaTifo, SMS "KANARI TIFO" til 2401 og støtt med 30kr, eller sett inn valgfritt beløp på Kontonr: 1286.48.69740 -merk med tifo

        Kommentar

        • *46*

          Opprinnelig skrevet av Reyrey
          Deilig seier over brann!! Da Riise slo inn hadde jeg en goood følelse på at den skulle gå inn
          Jeg nærmest skrek fra sofaen hjemme - hardt inn på mål. Bønnene ble hørt. Frispark skal inn mellom stolpene! Nydelig gjennomført!

          Kommentar

          • Herman
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Feb 2010
            • 1101

            Opprinnelig skrevet av *46*
            Jeg nærmest skrek fra sofaen hjemme - hardt inn på mål. Bønnene ble hørt. Frispark skal inn mellom stolpene! Nydelig gjennomført!
            ... Og jeg satt og sutra over at ikke PVM skulle slå frisparket, med alle de målgivende han har. Glad jeg tok feil, for å si det sånn.
            Twitter

            Kommentar

            • nebbjævel
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Mar 2009
              • 511

              Fortsetter Mathis på denne måten er han tapt for oss til sommeren. Uten hans enmannsprestasjoner ville vi ha tapt. Så vi noen framgang i selve spillet ? Vel.....

              Kommentar

              • Martin83
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2007
                • 794

                Opprinnelig skrevet av nebbjævel
                (...) Så vi noen framgang i selve spillet ? Vel.....
                Brann har vunnet samtlige hjemmekamper siden 16. mai i år (med cup er det 9 stk.) og LSK har ikke vunnet i Bergen siden 2004. Men noen blir vel aldri helt fornøyde...

                (Noen som husker 6-2 seieren til Brann i Bergen 16. mai 2005?)

                Kommentar

                • Martin83
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2007
                  • 794

                  Opprinnelig skrevet av nebbjævel
                  Fortsetter Mathis på denne måten er han tapt for oss til sommeren. (...)
                  Selv om Mathis skulle få en kjempestart på sesongen 2013 så tror jeg han blir i LSK over sommeren. De unge gutta i LSK har imponerende god bakkekontakt og Mathis slår meg ikke som en som vil hoppe på det første og beste tilbudet. Gleder meg til å se ytterligere fremgang!

                  Kommentar

                  • Totti21
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2004
                    • 3499

                    Utrolig at flere her inne er misfornøyd med prestasjonen i går.
                    Først av alt hadde Brann vunnet 9 hjemmeseiere på rad før vi slår de fortjent i går. Forventer folk her at vi skal feie over Brann på deres egen hjemmebane som det eneste laget i Tippeligaen?

                    Kampen i går synes jeg uansett var meget bra, og det var tydelig at Magnus Haglund hadde forberedt laget godt på denne kampen.

                    Defensivt:

                    1. Vi skulle hindre de sentrale midtbanespillerne til Brann å hente ballen dypt i banen. Dette skaper også det første målet, da vi forstyrrer Sokolowski i det han kommer dypt for å hente ball.

                    2. Vi skulle forsvare oss med 5 mann på midten i etablert, der Henning Hauger mannsmarkerte Fredrik Haugen i mellomrommet. Han var knapt borti ballen i løpet av hele kampen.

                    3. Vi varierte presset på en veldig god måte. Når vi fulgte den sentrale midtbanespilleren som søkte ball i eget forsvar, så trøkket vi etter med laget. Med unntak av en tidlig episode, så sto Espen Nystuen i ryggen på Ojo hele tiden, og hindret han i å få bruke farten sin i bakrom.

                    4. Det forrige punktet kombinert med at vi også var mye flinkere til å falle kjapt med forsvaret i det vi mistet press i ballfører var helt avgjørende for at vi kunne ta Brann høyt i banen til tider.

                    Offensivt:

                    1. Søke, og sette opp Bolly 1 mot 1 med Sævarsson tidlig. Ofte mye rom på Brann sine kanter, da backene deres ofte går høyt. Hadde vi vært litt mer presise i pasningene våre, så hadde Bolly fått enda flere sjanser.

                    2. Søke BHR og PVM i mellomrom. Desverre lyktes ikke disse to godt nok til å forvalte dette, men synes både backene våre og Henning Hauger var gode på å få satt de opp i dette rommet.

                    3. Viktigst av alt var at vi endelig hadde mange tydelige løp som truet forsvaret til Brann. 2-2 scoringen til Bolly er ett kunststykke, men det hadde aldri blitt noe mål uten Henning Hauger sitt gode løp bak forsvaret til Brann som tar med seg Sokolowski bort fra rommet Bolly til slutt bruker. (se bildet under) I tillegg har Helstad ett lignende kryssløp på 1-0 scoringen som skaper den lille usikkerheten som gjør at Bolly får rom til å gå for mål.

                    HH.jpg

                    4. Litt det samme som forrige punkt. Vi måtte ha løp inn i boksen, og ikke minst rundt de lange oppspillene. Spesielt bevegelsen rundt en for dagen veldig god Helstad var viktige. Det er i alle fall ett titalls ganger i andre omgang han holder på ballen og slipper den ned på BHR og PVM som kommer etter. Hadde de to vært mer presise med ballen i går, så hadde vi skapt lang flere sjanser på dette.

                    Vi starter 1.omgang veldig bra, og det er tilfeldigheter som gjør at Brann kommer inn i kampen da Ruben skader seg i duellen med Kristoffer Larsen, som gjør at han får tid og rom til å slå innlegget. Etter 1-1 målet mister vi litt konsentrasjon, og slipper Brann inn i kampen.

                    Fra start av i 2.omgang ligger vi kanskje enda tydeligere i 4-1-4-1 (4-5-1), som gir oss bedre trygghet defensivt, og enda mer slagkraft fremover så lenge løpene er så gode som i går. Helstad har fått mye tyn fra mange her inne, men spilte en veldig god kamp i går. Først og fremst mener jeg det er fordi bevegelsen rundt han var bedre enn på lang tid.
                    Kampen i går bar preg av at vi var veldig godt forberedt på det Brann ville komme med, og det var godt å se da det nok er det laget vi har hatt aller størst problemer med de siste 2 sesongene med deres direkte baller i bakrom på en sterk Kim Ojo.

                    Negative ting:

                    1. Vi slurver fremdeles litt for mye i pasningene, og blir dermed alt for ofte tatt i ubalanse. BHR og PVM var gode defensivt i går, men var ikke gode med ballen. Hadde disse tatt bedre vare på ballen, så ville vi skapt flere sjanser, samt ungått mye i mot som kom på nettopp overganger. Da er det faktisk bedre å klinke til fra 30-meter enn å få kontringen i mot.

                    Alt i alt en veldig god bortekamp mot ett Brann lag som altså ikke har tapt hjemme siden 29.april. Er vi like godt forberedt de neste 3 kampene, så kan dette bli vår beste poengmessige sesong siden 2007. Ikke minst vil det skape en positiv stemning i laget som er viktig foran neste sesong.

                    Kommentar

                    • superbøffel
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 5611

                      Opprinnelig skrevet av Martin83
                      Brann har vunnet samtlige hjemmekamper siden 16. mai i år (med cup er det 9 stk.) og LSK har ikke vunnet i Bergen siden 2004. Men noen blir vel aldri helt fornøyde...

                      (Noen som husker 6-2 seieren til Brann i Bergen 16. mai 2005?)
                      Det er da mulig å ha 2 tanker i hodet på en gang? Eller...?

                      Spillet imponerte ingen, men du verden så deilig lettelsen var. Og som flere har påpekt, den lettelsen, det fantastiske resultatet, kommer av to enorme Bollywood-prestasjoner, ikke spillemessig fremgang.
                      Enøyd i de blindes dal.

                      Kommentar

                      • Percy Nilegård
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2003
                        • 5146

                        Spillet imponerte mange det. Les gjerne analysen til Totti21.
                        "Alltid blodsprengt"!
                        Fong/Macho

                        Even Nordlien

                        Kommentar

                        • Totti21
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2004
                          • 3499

                          Opprinnelig skrevet av superbøffel
                          Og som flere har påpekt, den lettelsen, det fantastiske resultatet, kommer av to enorme Bollywood-prestasjoner, ikke spillemessig fremgang.
                          Han kan i alle fall takke Helstad på 1-0 og Henning Hauger på 2-2 for at han får rom til å score disse målene. Akkurat der var den største spillemessige fremgangen offensivt i mine øyne. Vi hadde flere løp som truet forsvaret til Brann, og da ble det mer rom for en spiller som Mathis Bolly. Vanskelig å spille fotball alene dessverre.

                          Kommentar

                          • Percy Nilegård
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2003
                            • 5146

                            I tillegg var vi meget gode i presset høyt i banen, og gjenvant ballen mange ganger på Branns halvdel. Innsats og vilje til å gå i dueller var også på et nivå jeg personlig har savnet tidlligere i år.
                            "Alltid blodsprengt"!
                            Fong/Macho

                            Even Nordlien

                            Kommentar

                            • fjacob82
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2005
                              • 1507

                              Opprinnelig skrevet av G-Man
                              Hyggelig at flere enn meg la merke til Espen Nysturen i dag. Han spiller med et hjerte og et trøkk som det er umulig å ikke elske.
                              bare å gi mister no-nonsens kontrakt ett år til.
                              Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                              *Brasseberget*

                              Kommentar

                              • mooph
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Aug 2005
                                • 1496

                                Opprinnelig skrevet av Totti21
                                Utrolig at flere her inne er misfornøyd med prestasjonen i går.
                                Jeg er misfornøyd med kosefotballen som presteres i år, men her er jeg enig med deg. Kampen mot Brann var bra, på høyde med Aafk borte. Så kan en alltids vurdere om denne skyldes at LSK var gode eller de i rødt dårlige. Haglund er fortsatt en nisse, men en godt gjennomført kamp i Bergen, det skal han ha.
                                Se så for hæ...te å få denna gjengen til å bevege ræva riktig på Åråsen også, det kan da f..n ikke være så vanskelig !!?

                                Bolly er god, som han har vært i flere kamper i høst. Ikke spesielt bedre mot Brann, men får seg et par mål, alltid mer forumskryt da. Gutten har et ekstremt steg med ball, selv tanta mi ser det og hu ser dårlig.
                                Fugla mot nye høyder

                                Kommentar

                                • Percy Nilegård
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2003
                                  • 5146

                                  Ifølge VG hadde vi 3 målsjanser i går.
                                  "Alltid blodsprengt"!
                                  Fong/Macho

                                  Even Nordlien

                                  Kommentar

                                  • superbøffel
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 5611

                                    Opprinnelig skrevet av Percy Nilegård
                                    Spillet imponerte mange det. Les gjerne analysen til Totti21.
                                    Opprinnelig skrevet av Percy Nilegård
                                    Ifølge VG hadde vi 3 målsjanser i går.
                                    Mens Brann hadde 6. Og 18-9 i avslutninger. Og ca 100 fler gjennomførte pasninger hos hjemmelaget. Imponerende?

                                    Analyser så mye dere vil, tallene taler for seg selv: takk Bolly for seieren.
                                    Enøyd i de blindes dal.

                                    Kommentar

                                    • Percy Nilegård
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2003
                                      • 5146

                                      Ifølge VG superbøffel. Jeg regner med at også du er bedre til å telle enn VG.
                                      At Brann har en haug med vådeskudd gjør dem ikke til et bedre lag. Å vinne skuddstatistikken kan alle gjøre om det er målet.
                                      "Alltid blodsprengt"!
                                      Fong/Macho

                                      Even Nordlien

                                      Kommentar

                                      • Totti21
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2004
                                        • 3499

                                        Opprinnelig skrevet av Percy Nilegård
                                        Ifølge VG hadde vi 3 målsjanser i går.
                                        Nysgjerrig på hvordan de teller sjanser der. Palmason hadde vel i alle fall 2 feite sjanser i går i tillegg til målene. Jeg vet at f.eks stolpeskudd ikke teller som sjanse hos flere, da stolpen er "død". Det er vel også sånn at ett skudd fra 40-meter rett på keeper blir telt med i statistikken, men om man blåser en ball over mål fra 3-meter så er det ingen sjanse i disse statistikkene. :-)

                                        Kommentar

                                        • Boing
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Dec 2005
                                          • 711

                                          Bra kamp av LSK og jævlig bra av Bolly. Men jeg er litt overrasket over hvor passive brann var ute på banen, kan være att sesongen er over i hodet på spillerne da dem har ingenting å spille for. Men uansett så er en seier en seier, og det kan ingen ta fra oss.

                                          Kommentar

                                          Working...