Den ufattelige lange "LSK Angreps" tråden.....

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • TheSilentMajorit
    I karantene
    Møteplager
    • Oct 2012
    • 99

    Den ufattelige lange "LSK Angreps" tråden.....

    Hva er det som feiler laget?

    Ingen rent oppspillingspunkt?

    Mangel på bevegelse?

    Altfor lavt fart i pasningsspillet?

    For forutsigbar?

    Spissene er for like?

    Ingen trussel i lufta m.m. at det er fra set-pieces?

    Formasjonen (1 ren spiss - 1 bakromsspiss)


    Fyr løs......
  • Boing
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2005
    • 711

    #2
    Først og fremst så får haglund se til å bruke noe som kan brukes som spiss. Helstad er en "spiss", men en veldig dårlig en, burde aldri vært hentet til LSK i utgangspunktet. Vi har 3-4 spillere som jeg tror egner seg mye bedre som spisser enn helstad. Bolly, fredrik, ohi og erling er spillere jeg mener er bedre spisser enn helstad. Til og med ruben er å foretrekke som spiss fremfor helstad.

    Kommentar

    • TheSilentMajorit
      I karantene
      Møteplager
      • Oct 2012
      • 99

      #3
      Opprinnelig skrevet av Boing
      Først og fremst så får haglund se til å bruke noe som kan brukes som spiss. Helstad er en "spiss", men en veldig dårlig en, burde aldri vært hentet til LSK i utgangspunktet. Vi har 3-4 spillere som jeg tror egner seg mye bedre som spisser enn helstad. Bolly, fredrik, ohi og erling er spillere jeg mener er bedre spisser enn helstad. Til og med ruben er å foretrekke som spiss fremfor helstad.
      Som jeg forstår det, så har Helstad aldri ledet linja alene før han kom til LSK. Merkelig at du ber en 35år gammel man til å løpe så mye i løpet av 90mins og forventer at han skal putta drøssevis av mål i tillegg. Helstad hadde fungert mye bedre med en Sundgot eller en Ujah eller en Gulbrandsen ved siden av seg.

      Men er dette røten av alle probleme? Tviler jeg....

      Kommentar

      • Mikki Mifsud
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Sep 2005
        • 244

        #4
        Du har jo stort sett kommet med negative kommentarer over hele fjøla her siden du meldte deg inn, så hva med dine personlige meninger på hvert enkelt spm du disker opp?

        Kommentar

        • TheSilentMajorit
          I karantene
          Møteplager
          • Oct 2012
          • 99

          #5
          Opprinnelig skrevet av Mikki Mifsud
          Du har jo stort sett kommet med negative kommentarer over hele fjøla her siden du meldte deg inn, så hva med dine personlige meninger på hvert enkelt spm du disker opp?
          Nei. Overhodet ikke.
          Jeg kan rose fremgangen i spiller som Bolly og Knudson og mener at PVM er blant TL sine beste spiller.

          Men LSK sin største utfordring?
          Mangel på kreativitet i angrepsspillet vårt. At vi kjører 4-4-1-1 på hjemmebanen? At vi "stopper opp" når vi kommer i nærheten av motstanderen sitt mål...

          At vi lekker mål er for meg ikke like bekymringsful som det som vi ikke skaper fremover. Jeg mener at Nystuen holder mål som CB. Østli også. Kippe blir tregere for hvert år men dominerer i lufta. Høibråten lover bra.

          Men i angrepet? Hvor mange sjanser skaper vi hver kamp? Tre-fire? Dette er ikke sutring, og heller ikke "trolling".... Dette er mitt synspunkt om LSK per i dag. Og stol på meg, gutter og jenter... Jeg hadde aldri klart meg forruten Fugla.

          Kommentar

          • Boing
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Dec 2005
            • 711

            #6
            Opprinnelig skrevet av TheSilentMajorit
            Som jeg forstår det, så har Helstad aldri ledet linja alene før han kom til LSK. Merkelig at du ber en 35år gammel man til å løpe så mye i løpet av 90mins og forventer at han skal putta drøssevis av mål i tillegg. Helstad hadde fungert mye bedre med en Sundgot eller en Ujah eller en Gulbrandsen ved siden av seg.

            Men er dette røten av alle probleme? Tviler jeg....
            Er du dama til Helstad? Ja jeg forventer att man skulle kunne klare å løpe noen km i løpet av kampen, forventer minst 8 mål av en spiss pr sesong. Jeg vet att dette ikke er roten på problemet, men det er en del av problemet. Det er Haglund som bestemmer taktikken, men han blir ikke fjernet i år, muligens ikke til neste år heller. Og han er også en del av problemene til LSK. Men han kan diskuteres i en annen tråd. Uansett så kan dette løse seg med å bruke en spiss som har fart og god til å utfordre og komme seg forbi en mann eller to. Ingen av disse egenskapene har Helstad.

            Eller jeg ombestemmer meg, LSK har ikke noen problemer, LSK har fått noen utfordringer som dem må løse.

            Og slik du svarer, så virker du ganske sikker på hva som er galt med LSK og du virker sikker på att du har løsningen og svaret på hva LSK bør foreta seg. Så jeg forstår ikke hvorfor du spør.
            Last edited by Boing; 02.11.2012, 10:20.

            Kommentar

            • TheSilentMajorit
              I karantene
              Møteplager
              • Oct 2012
              • 99

              #7
              Opprinnelig skrevet av Boing
              Er du dama til Helstad? Ja jeg forventer att man skulle kunne klare å løpe noen km i løpet av kampen, forventer minst 8 mål av en spiss pr sesong. Jeg vet att dette ikke er roten på problemet, men det er en del av problemet. Det er Haglund som bestemmer taktikken, men han blir ikke fjernet i år, muligens ikke til neste år heller. Og han er også en del av problemene til LSK. Men han kan diskuteres i en annen tråd. Uansett så kan dette løse seg med å bruke en spiss som har fart og god til å utfordre og komme seg forbi en mann eller to. Ingen av disse egenskapene har Helstad.

              Eller jeg ombestemmer meg, LSK har ikke noen problemer, LSK har fått noen utfordringer som dem må løse.

              Og slik du svarer, så virker du ganske sikker på hva som er galt med LSK og du virker sikker på att du har løsningen og svaret på hva LSK bør foreta seg. Så jeg forstår ikke hvorfor du spøur.
              Jeg er ganske sikker på hva som er galt i LSK og har grunnlag og mine egne obervasjoner ift hvorfor ting har utviklet seg som de har gjort.

              Kvaliteten og innholdet av treninger er det som skremmer meg mest.

              Kommentar

              • *46*

                #8
                Opprinnelig skrevet av TheSilentMajorit
                Jeg er ganske sikker på hva som er galt i LSK og har grunnlag og mine egne obervasjoner ift hvorfor ting har utviklet seg som de har gjort.

                Kvaliteten og innholdet av treninger er det som skremmer meg mest.
                Synd du er så beskjeden. Hadde du ikke vært det, er jeg sikker på at du hadde vært rett mann til å snu skuta.

                Spøk til side - LSK sin problematikk i forhold til angrep, er sammensatt. Det er ikke et punkt man kan sette fingeren på og si at dette er problemet. Derimot vil jeg si at de siste kampene har vist fremgang, om enn ikke så stor - så er det en progresjon der.

                Kommentar

                • TheSilentMajorit
                  I karantene
                  Møteplager
                  • Oct 2012
                  • 99

                  #9
                  Tre ting som slår meg når LSK er i angrep....
                  1. De har så få valg i angrep i feltet at de pleier å trille ballen bakover på nytt. Resultatet er at LSK går mye frem og tilbake og fra den ene siden til den andre og mostanderen pleier å ha 8 menn mellom målet og ballen. LSK er ikke gode nok til å prøve å trå gjennom motanderen ala tika taca fotball som Barca produserer til tider.
                  2. Lite bevegelse på toppen... Helstad er statisk, men hvor og når kommer støtta? Den er altfor treg og altfor få kommer i angrep når de evt. Kommer?
                  3. Hvem har 10 mål i seg? PVM kanskje.... Men ikke Gulbrandsen og jeg tviler på Helstad klarer et slikt tall seint i 30årene. Ohi? Nei, BHR? Kanskje om han får ta straffesparkene i hele sesongen. Men vi trenger minst en spiss til som kan putta når nødvendig.

                  Kommentar

                  • Leif A
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 3962

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av TheSilentMajorit
                    Tre ting som slår meg når LSK er i angrep....
                    1. De har så få valg i angrep i feltet at de pleier å trille ballen bakover på nytt. Resultatet er at LSK går mye frem og tilbake og fra den ene siden til den andre og mostanderen pleier å ha 8 menn mellom målet og ballen. LSK er ikke gode nok til å prøve å trå gjennom motanderen ala tika taca fotball som Barca produserer til tider.
                    2. Lite bevegelse på toppen... Helstad er statisk, men hvor og når kommer støtta? Den er altfor treg og altfor få kommer i angrep når de evt. Kommer?
                    3. Hvem har 10 mål i seg? PVM kanskje.... Men ikke Gulbrandsen og jeg tviler på Helstad klarer et slikt tall seint i 30årene. Ohi? Nei, BHR? Kanskje om han får ta straffesparkene i hele sesongen. Men vi trenger minst en spiss til som kan putta når nødvendig.
                    Helstad statisk? Greit at han ikke har scoret de 400 målene enkelte forumvankere synes å forvente, men statisk er han ihvertfall ikke.
                    Knurr...

                    Kommentar

                    • TheSilentMajorit
                      I karantene
                      Møteplager
                      • Oct 2012
                      • 99

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Leif A
                      Helstad statisk? Greit at han ikke har scoret de 400 målene enkelte forumvankere synes å forvente, men statisk er han ihvertfall ikke.
                      Helstad går ikke kanalene som Gabrielsen gjør.

                      Han kommer ikke kort for å motta ballen/gjenbruke den til kantspillerne.

                      Løper sjelden mot stangene i feltet for å dra med en forvarsspiller/angripe ballen/skape plass i feltet for andre på laget.


                      Mener Helstad bør ha en makker ved siden av han om han skal putta regelmessig for Fugla....

                      Kommentar

                      • GIFKanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2009
                        • 8243

                        #12
                        Etter kveldens kamp ser man konturene av en superspennende offensiv halvdel med så mye fart kombinert med flere spillertyper som kan bytte posisjoner i kamp og forvirre motstanderen. Spesielt virker det spennenede med Bolly og Fofana som kanter med fart og evne til å skape overtall. Viktig å beholde spillere for dybden i troppen, som trengs for et lag med ambisjoner.

                        Fokus må nå være virkelig å få orden på forsvaret og meisle ut en retning som i langt større grad gjør oss i stand til å ta tak i kampene, slik lag i toppen gjør. Og det starter med en spillende midtstopper.

                        Kommentar

                        • TheSilentMajorit
                          I karantene
                          Møteplager
                          • Oct 2012
                          • 99

                          #13
                          6-0 over et lag som har rykket ned og ga seg da stillingen ble 3-0?

                          Jeg foretrekker å basere mitt ståsted etter de andre 27 kamper av sesongen 2012.

                          Mener at 4-1-4-1 som blir til 4-2-3-1 er feil formasjonen for Fugla siden spissen blir så isolert.

                          Kommentar

                          Working...