Alle topplagene har solgt stamme-spillere. Det har ikke vi. Men stallen vår er tynn. Og ettersom vi ikke har tilknytning til spanske sykkel-leger så regner jeg med at vi vil gå på noen nederlag på skadefronten. Derfor trenger vi backup spillere. Og den beste backupen er talentfull og 19-21 år. Slike spillere bør vi signere. For slike spillere blir heller ikke innhoppene "waste", slik det ville blitt med en gamling. Men så er det vel ikke bare å signere i hytt og gevær. Men om man har 800k ledig på lønnsbudsjettet, så skal du vel klare å hoste opp 2-3 talentfulle backup spellere?! Riktignok, så har vi en del talentfulle allerede i troppen. Som også har fått sjansen i treningskampene. Men disse er kanskje litt for unge? 16-17år?
LSK anno 2013
Collapse
X
-
Om vi ikke lykkes med å hente noen sentral midtbanespiller i virkelig høy klasse så er i hvertfall jeg for at vi heller går for en ung talentfull spiller som Marius Lundemo fremfor en middels spiller med tippeligaerfaring alla Midtgarden.Kommentar
-
Den yngste som har fått prøve seg er Høibråten. Han er 18 år (bursdag 23. januar). Den yngste spilleren som er med A-laget en del er vel Nordermoen som er 17 et halvt år til, men han er nok ikke tiltenkt rolle som backup. Tipper Knudtzon blir flyttet ned på backen før han slipper til.
Om vi ikke lykkes med å hente noen sentral midtbanespiller i virkelig høy klasse så er i hvertfall jeg for at vi heller går for en ung talentfull spiller som Marius Lundemo fremfor en middels spiller med tippeligaerfaring alla Midtgarden."Jeg hater søpla så intenst at jeg ikke kan spille med Korea på civilization fordi de er røde og blå."
- Sitat Grusom BKommentar
-
Synes laget ser knallsterkt ut med tanke på seriestarten. Tenker at PVM og Johan blir klare, mens Ruben må vente til nærmere sommeren.
Gulbrandsen er i det absolutte toppsjiktet av bakromsspisser i Norge. Andersson er klasse i form. Venstresiden med Fofana og Ringstad har et potensiale som ikke ligner grisen. Høyresiden er gjennomsolid, der jeg spår Palmason som en nøkkelspiller i 2013, rett og slett fordi han gang på gang kommer til å være på rett sted etter at Fofana har danset seg til dødlinja. Den sentrale duoen er krutt; begge er nivåmessig toppklasse i norsk målestokk, begge har voldsom løpskraft og begge kan bidra både offensivt og defensivt. Triangelet bakerst med Kippe, Østli og Udjus er kort sagt erfarent og solid. Mitt lag i 4-4-1-1:
Gulbrandsen
Andersson
Fofana - V. Moen - Riise - Palmason
Ringstad - Kippe - Østli - Stoor
Udjus
Utfordrere:
Erling nærmeste utfordrer til Fredrik, samt at han er et alternativ til begge kantene.
Ohi utfordrer igrunn hele femmeren på midtbanen. Han kan erstatte Andersson enten direkte eller ved at PVM flyttes opp, samt at han kan spille på begge kantene. I tillegg kan han ved skader/suspensjoner på kantspillere gå inn sentralt og dermed frigjøre PVM/Riise til kantplassene. Vi har i det hele tatt en veldig fleksibel midtbane.
I forsvarsleddet er Ruben, når han blir skadefri, den heteste kandidaten til å ta en plass. Tenker vel at han er en naturlig erstatter for Kippe på sikt.
På keeperplassen har vi den beste tenkelige utfordrer i Arnold.Kommentar
-
Meget bra lag om ting fungerer for den enkelte!
Westeberg ferdig! Snakk om Isak også.. Da begynner de å bli tynt. Om begge går i tillegg til Solberg trenger vi en spiller i hvert ledd frem til seriestart!Kommentar
-
Palmi har en utrolig evne til å dukke opp til på rett sted til rett tid foran mål. Kanskje ikke den spilleren man legger mest merke til eller publikum kommer for å se, men en midtbane spiller som putter jevnt med mål er utrolig viktig. Med den første elveren Lars har foreslått er alle fire midtbanespillerene målfarligeSkal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339Kommentar
-
Palmi har en utrolig evne til å dukke opp til på rett sted til rett tid foran mål. Kanskje ikke den spilleren man legger mest merke til eller publikum kommer for å se, men en midtbane spiller som putter jevnt med mål er utrolig viktig. Med den første elveren Lars har foreslått er alle fire midtbanespillerene målfarligeAdvarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.Kommentar
-
Synes laget ser knallsterkt ut med tanke på seriestarten. Tenker at PVM og Johan blir klare, mens Ruben må vente til nærmere sommeren.
Gulbrandsen er i det absolutte toppsjiktet av bakromsspisser i Norge. Andersson er klasse i form. Venstresiden med Fofana og Ringstad har et potensiale som ikke ligner grisen. Høyresiden er gjennomsolid, der jeg spår Palmason som en nøkkelspiller i 2013, rett og slett fordi han gang på gang kommer til å være på rett sted etter at Fofana har danset seg til dødlinja. Den sentrale duoen er krutt; begge er nivåmessig toppklasse i norsk målestokk, begge har voldsom løpskraft og begge kan bidra både offensivt og defensivt. Triangelet bakerst med Kippe, Østli og Udjus er kort sagt erfarent og solid. Mitt lag i 4-4-1-1:
Gulbrandsen
Andersson
Fofana - V. Moen - Riise - Palmason
Ringstad - Kippe - Østli - Stoor
Udjus
Utfordrere:
Erling nærmeste utfordrer til Fredrik, samt at han er et alternativ til begge kantene.
Ohi utfordrer igrunn hele femmeren på midtbanen. Han kan erstatte Andersson enten direkte eller ved at PVM flyttes opp, samt at han kan spille på begge kantene. I tillegg kan han ved skader/suspensjoner på kantspillere gå inn sentralt og dermed frigjøre PVM/Riise til kantplassene. Vi har i det hele tatt en veldig fleksibel midtbane.
I forsvarsleddet er Ruben, når han blir skadefri, den heteste kandidaten til å ta en plass. Tenker vel at han er en naturlig erstatter for Kippe på sikt.
På keeperplassen har vi den beste tenkelige utfordrer i Arnold.
resten av laget sier egentlig seg selv,utfra den stallen vi har nå.Kommentar
-
Ja dette var en oppløftende kamp. Det som er bekymringsverdig er at ryktetråden er steindød. Vi har kvittet oss med Solberg, Midtgarden, Nystuen, Roger, Westerberg og også muligens at de kvitter seg med Scheel. Vi har itillegg mistet Hauger. Når da Ruben er langtidsskadd så er vi etter mitt syn nødt til å forsterke laget om vi skal henge med. Jeg er sterk tilhenger av å utvikle våre egne talenter, men vi har jo tidligere sett hvordan det går når vi bruker for mange av de på samme tid. Slik jeg oppfatter klubbens uttalelser så er det lite eller ingen penger til forsterkninger. Nynes det er en merkelig politikk de fører med å hente 18 spillere ett år for så å gå på en økonomisk smell og ikke ha råd til å hente noe året etter. Jeg ser at økonomien har en sammenheng med tilskuertall osv, men føler at totalkontrollen over det økonomiske ikke er i nærheten av hvordan den bør være. Vi har helt klart noe spennende på gang, og vårt beste lag er kapable til å slå hvem som helst i TL. Utfordringen er jo at det oppstår både karantener og skader ila. en lang sesong, og det skal få skader til om før vi blir radikalt svekket. Kampen mot Hacken var meget imponerende da vi ikke var i nærheten av å mønstre vårt beste lag. Jeg tror ikke denne prestasjonen er hva som er realistisk å forvente av dette laget. Får vi derimot inn 2 eller 3 forsterkninger så vil vi være vanvittig godt forspent til å møte TL i 2013. Vi har nå en mulighet til å ta det siste steget helt opp i toppen om de rette spillerne blir signert. Etter min mening er dette det riktige tidspunktet for å gjøre noen kloke investeringer for Per Berg. Ser frem mot en meget spennende 2013 sensong for LSK og alle oss som elsker klubben:-)Fugla ForeverKommentar
-
Ruben skal være klar til seriestart.Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.Kommentar
-
Kommentar
-
Ingen fler ut har Haglund sagt et sted. Han vel også gjort det ganske så bra i de sjansene han har fått. Schell blir nok med videre.Kommentar
-
kanskje vi må revurdere hvor han skal spille på banen? siden han tydeligvis er 5.valg som midtstopper, er han noe særlig som back i det hele tatt? kunne han blitt omskolert som def.midtbane over tid kanskje?*Kjempe gutta fighte gutta!!*
-RagnarRock-Kommentar
Kommentar