LSK anno 2013

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Totti21
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2004
    • 3500

    Nå har ikke vi så mange midtstoppere å ta av for øyeblikket, men jeg synes det er utrolig spennende at Strømsgodset har drillet inn 3-5-2 formasjonen i løpet av vinteren, og spår at de fleste skal få problemer med de utover.
    Dette har jo etterhvert blitt brukt veldig mye rundt om i de Europeiske ligaene, og da spesielt i Italia der stort sett alle de beste lagene spiller enten 3-5-2 eller 3-4-3 om dagen. I England har Wigan også lyktes bra etter at de la om til denne formasjonen og Aston Villa fikk også en fremgang når Paul Lambert gjorde det samme.

    Jeg mener en 3 backslinje kunne vært veldig spennende for oss også når Ruben Gabrielsen er tilbake fordi jeg mener det vil utnytte styrkene til mange av spillerne våre.

    Mange tenker at man med 3 bak er svekket defensivt, men f.eks Wigan har sluppet inn langt mindre mål etter at de la om til denne formasjonen midt i fjorårssesongen og berget plassen i Premier League pga dette med blant annet sterke seire borte mot Arsenal og Liverpool, samt hjemme mot Man Utd i løpet av de siste 8 rundene.
    Man er alltid i overtall mot spissene i motsetning til oss som har hatt store problemer hver gang en av stopperne må ut av posisjon for å dekke mellomrommet, da vi heller ikke spiller med noen balanserende midtbanespiller.

    Ett lite tankeeksperiment fra meg:

    Med tre bak vil man alltid ha en sikringsspiller som tillater at vi kan "selge" oss litt i ett forsøk på å bryte eller støte opp i spilleren i mellomrommet. I tillegg har vi kanskje Tippeligaens beste hodespiller i Frode Kippe, som gjør at vi gjerne kan tillate innlegg fra kant fremfor at vi skal få spillere rettvent i mellomrom. Da spiller vi på styrkene til vår kaptein, i tillegg til at både Østli og Ruben er glade i å bryte foran angrepsspillerne.

    I Ringstad og Fredrik Stoor har vi vel kanskje to av de mest egnede spillerne i Tippeligaen til å fungere som vingbacker. De har stor kapasitet, gode innleggsføtter og er mer enn gode nok 1 mot 1 i begge ender av banen.

    Sentralt i midten har vi kanskje den største utfordringen, da man bør ha en klok midtbanespiller til å styre dette og vurdere hele tiden hvilke rom han skal dekke defensivt ift hvem som går. Spesielt rommene vingbackene etterlater seg må han være oppmerksom på i det øyeblikket vi mister ball. Jeg mener fremdeles at Ohi har de beste potensialet i denne posisjonen av alle i hele Norge (vet flere her er uenige med meg, og helst vil se han lenger frem i banen), men Erik Mjelde viste også en ro som overrasket meg i en dyp midtbanerolle sist. I de to indreløperrollene er jeg ikke bekymret i det hele tatt, og der har vi 3 spillere i Palmi, BHR og PVM med enorm kapasitet, målteft og gode holdninger. I tillegg er Johan Andersson i form en genial fotballspiller som også har vist at han vet hvor målet står.

    På topp har vi den beste førsteforsvareren i Tippeligaen etter min mening i Fredrik Gulbrandsen. Det er veldig viktig hvis man skal spille slik, da hans umiddelbare press gir oss en mulighet til å komme på rett side av ballen ved balltap. I tillegg vinner han ofte igjen ballen høyt i banen. Helstad, Fofana og Erling Knudtzon kan konkurrere om en plass ved siden av vårt soleklare førstevalg.

    Jeg synes kanskje laget vårt ser enda mer spennende ut i en 3-4-3.

    Legger ved en liten lenke til en analyse av hvordan Wigan slo Man Utd i fjor som også viser hvor fleksibelt en slik formasjon er ift forandringer i kampbildet underveis.

    Sogndal under Harald Aabrekk hadde også bra med suksess i en 5-2-3 som faktisk var en 3-4-3 offensivt, der de blant annet pissa på oss på Åråsen. En liten analyse av de under han kan dere finne her.

    Kommentar

    • GIFKanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2009
      • 8243

      Siste dag for å kunne skaffe seg forsterkninger, blir det noen?
      Ryktes om to nigerianere som har vist til dels svært gode takter, er økonomien så skral at ikke engang disse kan hentes så begynner jeg å bli alvorlig bekymra.

      Kommentar

      • PetterH
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2012
        • 668

        Vinduet stenger 5 april siden 31 mars sammenfaller med 1.påskedag.

        Kommentar

        • DoubleHi5
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2011
          • 4138

          Opprinnelig skrevet av GIFKanari
          Siste dag for å kunne skaffe seg forsterkninger, blir det noen?
          Ryktes om to nigerianere som har vist til dels svært gode takter, er økonomien så skral at ikke engang disse kan hentes så begynner jeg å bli alvorlig bekymra.
          Som Petter H skriver, stenger vinduet først 5. april i år.

          Det har vel lenge vært sagt at klubben trenger investorhjelp hvis nye spillere skal være aktuelle. Siden det rapporteres om to unge (?) nigerianere, gjetter jeg på følgende: Hvis klubben mener at de er gode/interessante nok, står og faller det på om investorer (les Per Berg) har troen på at de kan utvikles og selges med fortjeneste. Så vi får smøre oss med tålmodighet noen dager til og se hva de bestemmer seg for.

          Jeg har bare lest ryktetråden, så jeg aner ingenting om disse to, men en ung (?) nigeriansk venstreback som er stor, teknisk og rask...? Sånt noe vokser vel ikke akkurat på trær? Hvis han har ett eneste defensivt fiber i kroppen og er fotballklok nok til å forstå norsk fotball, er det vel lite å lure på, Per...?
          Elska þetta félag

          Kommentar

          • holmiz
            The kjøkken-kanariz
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2006
            • 6064

            Interessen for Sportsklubben har vel historisk sett aldri vært lavere enn der vi er i dag?

            For å være helt ærlig, så kunne jeg ikke brydd meg mindre om vi vinner, taper eller hvem vi møter neste runde i køppen. Joda, jeg går fortsatt rundt med LSK-nøklebåndet, står på barikadene når andre spør om hvordan det går med LSK i år, smiler høflig når Møller bil atter kjenner igjen bilen min fordi det henger en LSK-sak på nøklene. Jeg leser fortsatt terminlista for å finne når neste mulighet for å komme på match er.

            Komme på pubben, høre LSK-sanger og se kjentfolk i gule&svarte klær ned Storgata, lukta av pyro i Alex'en på vei mot Åråsen, flagg på tribunen, tifoer, skjeggete menn i bar overkropp, for ikke å snakke om det å prate med andre lags supportere over en god øl på Martins etter match. Alt dette savner jeg, men helt ærlig, jeg kunne ikke gitt mer faen, men det er ikke min feil lengre. Dessverre.
            Hilsen Anders

            Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
            Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

            Kommentar

            • Kanariz
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2005
              • 2507

              Opprinnelig skrevet av holmiz
              men helt ærlig, jeg kunne ikke gitt mer faen, men det er ikke min feil lengre. Dessverre.
              Det er vel strengt tatt din feil at du gir faen. Sportsklubben har hatt opp og nedturer helt siden starten i 1917, jeg er mektig imponert over hvor mange som var på KFL feltet sist kamp. Vi har Norges beste supportere, og de gir ikke faen.

              Kommentar

              • holmiz
                The kjøkken-kanariz
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2006
                • 6064

                Opprinnelig skrevet av Kanariz
                Det er vel strengt tatt din feil at du gir faen. Sportsklubben har hatt opp og nedturer helt siden starten i 1917, jeg er mektig imponert over hvor mange som var på KFL feltet sist kamp. Vi har Norges beste supportere, og de gir ikke faen.
                Jeg valgte ikke LSK, LSK valgte meg og den gangen jeg ble hekta så kalte de seg for Kanari-Fansen. Nå heter de UFC, undergrupper og alt mulig annet. Jeg gir faen, detta er takk for meg LSK, dere tapte.

                Tidligere så satt jeg hjemme og gleda meg til hver eneste bidige kamp med LSK, det gjør jeg ikke lengre. Nå gir jeg for å være helt ærlig fullstendig faen. Så kan dere "blodfans" som kaster bluss, slåss, banker opp andre og "lager liv" på match ha nettopp matchene for dere selv. Ikke har jeg tenkt til å bruke en eneste kallori på å forklare folka på jobben "hvorfor det er sånn når en holder med LSK".

                For jeg kommer ikke på match. Selv om LSK hadde Norges beste supportere så klarer jeg ikke lengre å bry meg, beklager. Så igjen, takkk for meg.
                Last edited by holmiz; 31.03.2013, 20:34.
                Hilsen Anders

                Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                Kommentar

                • ragnarrock
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Mar 2008
                  • 937

                  Opprinnelig skrevet av holmiz
                  Jeg valgte ikke LSK, LSK valgte meg og den gangen jeg ble hekta så kalte de seg for Kanari-Fansen. Nå heter de UFC, undergrupper og alt mulig annet. Jeg gir faen, detta er takk for meg LSK, dere tapte.

                  Tidligere så satt jeg hjemme og gleda meg til hver eneste bidige kamp med LSK, det gjør jeg ikke lengre. Nå gir jeg for å være helt ærlig fullstendig faen. Så kan dere "blodfans" som kaster bluss, slåss, banker opp andre og "lager liv" på match ha nettopp matchene for dere selv. Ikke har jeg tenkt til å bruke en eneste kallori på å forklare folka på jobben "hvorfor det er sånn når en holder med LSK".

                  For jeg kommer ikke på match. Selv om LSK hadde Norges beste supportere så klarer jeg ikke lengre å bry meg, beklager. Så igjen, takkk for meg.
                  Desverre, så kjenner jeg meg igjen i mye av det du sier..

                  Jeg åpner for at det skal kunne finnes et tilbud til LSK supportere som ønsker å stå, synge, klappe, heie på laget sitt, uten at man må forholde seg til å bli forvekslet med de fleste av denne hensynsløse og selvsentrerte rasen av 'supportere' som pisser på alt av verdier som klubben i mitt hjerte har hatt siden jeg begynte å følge de og forsvare de for over 20 år siden.
                  Klubben presterer dårlig, det kan jeg takle uten å måtte like det, at jeg blir automatisk satt i bås med egosentriske, maskerte pøbler skal jeg derimot ha meg frabedt.

                  Forrøvrig så er jeg enda grinete på markedsavdelingen, de hjelper ikke akkurat å skape blest om dagen, man kan bare anta at dette tar seg opp når snøen har smeltet og fotball sesongen EGENTLIG starter (thanks NFF, you fuckers).

                  Med alt det sagt i en liten påske mind-dump, så håper jeg du allikevel blir å se i fremtiden Holmiz, om det blir på forum, på match eller bare i sjelen når du sniktitter på match på web-tv.. kjærligheten mellom en mann og hans klubb er hellig, ikke la ondskapen i verden vinne over de små gledene man vet man kan finne når fugla mot spillets gang stikker av med 3poeng grunnet et mål på overtid!
                  *Kjempe gutta fighte gutta!!*

                  -RagnarRock-

                  Kommentar

                  • Lars
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 6156

                    Dette er jo bare tull, holmiz. Bare fordi DU (av en eller annen grunn) har sluttet å bry deg, betyr det ikke at alle andre føler det samme som deg. Interessen er ikke rekordstor for tiden, men langt fra på noe historisk bunnivå.

                    Men det er ikke til å legge skjul på at resultater er viktige for interessen. Mellom seriegullet i 1989 og cupgullet i 2007 havnet vi, til tross for at dette var en en 18 år lang tørkeperiode hva pokaler angår, på øvre halvdel av tabellen 15 av 18 sesonger. 12 av 18 sesonger topp 6. 10 av 18 sesonger topp 4.

                    Når så 9 strake sesonger på øvre halvdel fra 1999 til 2007 avløses av 5 strake sesonger på nedre halvdel fra 2008 til 2012, er det klart det gjør vondt. Langt inn i hjerterota. Og folk faller fra. Du er ikke den første, holmiz. Tilskuersnittet i 2007 var 9018. Minst en tredjedel er borte i dag.

                    Rent personlig styres mitt engasjement for LSK veldig mye av fremtidsutsiktene og egen optimisme på vegne av laget. Når det ser skikkelig mørkt ut, mister jeg helt gløden. Som høsten 2011, da vi solgte Nosa og Ujah, fikk skade på Björn, hentet Mads Dahm og Tom Sadeh, og endte sesongen med 11 kamper uten seier.

                    Supporterlivet går opp og ned. Ditt er tydeligvis nede nå. Kanskje fordi du har mistet all optimisme på vegne av laget? Selv er jeg engasjert i LSK som aldri før, men så har jeg også stor tro på laget i år, som en av veldig få. Jeg tror mange har det på samme måte, at optimismen styrer engasjementet. Og klart folk har mistet mye av troen på LSK etter det som har skjedd de siste 5 sesongene.

                    Men hva hvis vi overrasker i år, tar medalje og kommer til cupfinalen? Sitter du hjemme og sturer da?

                    Kommentar

                    • *46*

                      Når jeg begynte å gå tilnærmet fast på Åråsen, så var laget langt nede i en bølgedal. Om ikke på direkte nedrykk, så var det i hvertfall rundt kvalikplass. Selvsagt er fotball mest morsom i medgang, men fotball handler om mye mer enn medgang, titteler og stjerner på laget. For meg handler det mest om drakta, lokalfølelsen (selv om jeg bor litt under fire mil unna Åråsen - det er mitt lokale lag. Har alltid vært.) og være der hvor ting skjer. Seriere smaker best, men viktig å være der i motgang også.

                      Jeg har vært, og er vel fortsatt (dog noe mindre), pessimistisk på veiene av klubben før sesongen. Har sett samtlige treningskamper i hallen som har vært åpne for tilskuere. Trøsta har vært av at det kun er trengskamper. Har aldri tvilt på om jeg skulle reise på Åråsen i første kamp eller om jeg skal gi F i å se tirsdagens kamp. Når sesongen starter er det kiling i magen og en spent kropp - hvordan blir det i år?

                      Vi er tre generasjoner som går på kamp sammen. Jeg er midten. På vei hjem fra siste kamp i 2012, en dårlig forestilling mot FKH, sa fattern det enkelt: "vi tar vel de samme setene neste år? Grei plasser." Setter 100 kr på at vi snakker om det samme på vei hjem fra siste kamp i 2013.

                      "Ses" på Åråsen mot Viking neste søndag! Og de 13 andre hjemmekampene som står igjen.

                      Kommentar

                      • tullebukk
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2006
                        • 5446

                        Opprinnelig skrevet av holmiz
                        Jeg valgte ikke LSK, LSK valgte meg og den gangen jeg ble hekta så kalte de seg for Kanari-Fansen. Nå heter de UFC, undergrupper og alt mulig annet. Jeg gir faen, detta er takk for meg LSK, dere tapte.

                        Tidligere så satt jeg hjemme og gleda meg til hver eneste bidige kamp med LSK, det gjør jeg ikke lengre. Nå gir jeg for å være helt ærlig fullstendig faen. Så kan dere "blodfans" som kaster bluss, slåss, banker opp andre og "lager liv" på match ha nettopp matchene for dere selv. Ikke har jeg tenkt til å bruke en eneste kallori på å forklare folka på jobben "hvorfor det er sånn når en holder med LSK".

                        For jeg kommer ikke på match. Selv om LSK hadde Norges beste supportere så klarer jeg ikke lengre å bry meg, beklager. Så igjen, takkk for meg.
                        Vi sier takk til deg håper du finner et lag som bare vinner, Lsk trenger ikke slike som deg ...

                        Kommentar

                        • DoubleHi5
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2011
                          • 4138

                          Opprinnelig skrevet av tullebukk
                          Vi sier takk til deg håper du finner et lag som bare vinner, Lsk trenger ikke slike som deg ...
                          Du skriver mange veldig interessante og veldig gode innlegg her på forumet Tullebukk! Fortsett med det!

                          Denne gangen bommet du grovt, etter min mening. Det er mange av oss som har slitt og sliter med motivasjonen i blytunge tider for klubben, og jeg synes vi må prøve å forstå at det i frustrasjonens tåkelagte lidelse kan komme innlegg som det holmiz skrev.

                          Jeg håper virkelig at holmiz likevel fortsetter å følge og støtte klubben. Det tror jeg du også gjør, TB! LSK trenger alle som støtter klubben, fra blodfans til "skapfans". Og forumet skal ha stor takhøyde, så det bør kunne forstås (og tilgis?) at enkelte blir så frustrerte at det kommer slike "gi-opp erklæringer".
                          Elska þetta félag

                          Kommentar

                          • Fridtjof
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2005
                            • 2120

                            Holmiz' innlegg kommer litt ut av det blå for min del, og det hele burde være bekymringsverdig for alle som følger Sportsklubben. For det første, dersom jeg forstår ham sånn noenlunde rett, er vi flere som begynner å vokse på oss et apatisk forhold til LSK. Det er liksom ikke grenser for hvor mye dumt og halvhjertet som kan gjøres fra ledelsens hold, og da er det vanskelig å rasjonalisere engasjement for fotball over andre ting i hverdagen som også tar tid. Men - Men! - Jeg har fremdeles sesongkortet mitt, jeg møter fremdeles opp.

                            Videre synes jeg det er direkte håpløst at folk blir slaktet fordi man ytrer oppgitthet. En del av tilbakemeldingene vitner om en ovenfra og ned-holdning jeg tviler på at klubben er tjent med. Dersom man har et ønske om at klubben noensinne skal være i stand til å stå på egne ben, er den livsavhengig av oppmøte. Det oppmøtet får man ikke med holdninger om at Holmiz', og kanskje videre mine egne, følelser gjør at klubben ikke trenger en. Man kan tviholde som lenge man vil på supporteridealer, og LSK er heldige som har oss. Det betyr imidlertid ikke at ikke klubben får enda en fjær i håpløshatten dersom de avfeier disse signalene på samme måte som andre her.
                            Last edited by Fridtjof; 01.04.2013, 12:08.
                            Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                            Kommentar

                            • Marit
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2010
                              • 885

                              Jeg prøvde å gi opp lsk i fjor vår/sommer, jeg var egentlig drittlei av å plage meg selv med skuffelse etter skuffelse etter skuffelse. Da jeg er lite fan av selvpining, ikke så noe reelt utbytte av å være fan og ikke så noe poeng med med å holde på med noe som kun gjør vondt uten at man hverken får betalt eller noe annet ut av det tenkte jeg at nok var nok, nå kutter jeg ut det her. Vurderte å satse på Ull/Kisa istedet da de forsåvidt er et mer naturlig valg for meg geografisk og i tillegg faktisk var i medgang.

                              Vel, det gikk ikke. Når Kisa og lsk spilte mot hverandre var det fysisk umulig for meg å ønske meg seier til Kisa. Klarte heller ikke å la være å følge med på kamper eller bry meg. Så nå har jeg bare innfunnet meg med at jeg ikke har noe valg, og det finnes ingen vei for meg å unnslippe smerten når lsk gjør det elendig. Den eneste muligheten jeg har til å redusere min egen lidelse er å gjøre det jeg kan for at klubben skal gjøre det bedre, samt å ikke gi meg over til negativitet og pessimisme.
                              Andas in och andas ut
                              Orkar jag så orkar du

                              Kommentar

                              • Lars
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2004
                                • 6156

                                Synes det er litt komisk hvordan folk bortforklarer manglende engasjement med absolutt alle andre faktorer enn resultater/god fotball. Det å være medgangssupporter har jo blitt en slags dødssynd innenfor fotballen, så det er det ingen som tør å innrømme at de er.

                                Fakta: Etter en fantastisk 2001-sesong strømmet folk til Åråsen våren 2002. Sjekk tilskuertallene. Helt rått. Etter fire hjemmematcher, mot Viking, RBK, Moss og VIF, hadde vi 10.172 i snitt. Som vi alle husker, var vi elendige i disse kampene, og sånn fortsatte det. Med unntak av noen få gode perioder, var vi faktisk elendige helt til høsten 2004. Hvem husker Odd-kampen den høsten? 3797 var det offisielle tilskuertallet, men jeg kan sverge på at under halvparten var tilstede. Sånn går det når LSK er elendige i 3 år.

                                Hva skjedde så? Rösler og Fjøra inn til 2005-sesong. Ny satsing. Men kom tilskuerne umiddelbart? Nei, det kokte ikke akkurat på Åråsen våren 2005. Men så kom resultatene. Gjennombruddet var 2-1 hjemme mot vif. Tre ting var viktige med dette resultatet: For det første slo vi et godt lag. For det andre slo vi erkefienden. Men det viktigste av alt: Vi vant når publikum faktisk var der! Dette var den eneste seriekampen med over 10.000 tilskuere i 2005, og vi vant. (Som vi vet har det vært et kjempeproblem de siste årene at vi har tapt omtrent alle kampene der det faktisk har vært folk på tribunene, men det er en annen diskusjon.) Neste take-off for interessen var semifinalen mot vif i september. Stappfulle tribuner, seier, cupfinale. Men serieresultatene var også bra, og i kombinasjon med cupsuksessen gjorde dette at folk fant veien tilbake til Åråsen. Snittet på 7781 i 2005 økte til 8615 i 2006. Så kom 2007-sesongen, med tidenes høyeste tilskuersnitt på Åråsen: 9018. I denne treårsperioden var i alltid i medaljekampen, kom til to cupfinaler og herjet i Royal League.

                                For å forstå hva som har skjedd etter dette, kan vi trekke paralleller til det som skjedde etter 2001. 2001 og 2007 var både endestasjon og høydepunkt i hver sin 3 år lange gode periode (99-01 og 05-07). De årelange "depresjonene" etter 2001 og 2007 har skummelt mange likhetstrekk, og det er kanskje bare én ting som virkelig skiller dem fra hverandre: Mens post-2001-depresjonen varte i 3 år og ga 3 skuffende 7. plasser, har post-2007-depresjonen vart i hele 5 år og gitt elendige 11. plass som snittplassering.

                                Fy faen så lei folk var høsten 2004. Og de hadde grunn til det. Nå har det altså gått en enda lengre periode med elendige resultater, og attpåtil har resultatene vært betydelig verre enn i forrige kriseperiode. Lengre og verre, altså. Folk er drittlei. Og ingen kan klandre dem. Men å si at det IKKE skyldes resultatene, er pisspreik.

                                Kommentar

                                • bjarmann
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2005
                                  • 2938

                                  Jeg går på hver hjemmekamp samt bortekampene på østlandet og kommer til å gjøre det til den dagen jeg dør. Forskjellen nå er at det er et jævla pliktløp. Jeg gjør det ikke fordi jeg har så utrolig lyst. Jeg gjør det fordi jeg føler jeg må. Det er ikke lenger kribling i magen, eller en hel uke hvor man gleder seg til kamp og lader opp. Nå vet jeg knapt når eller hvem vi møter i neste hjemmekamp. Først og fremst syns jeg det er jævla trist. Selvfølgelig henger det mye sammen med resultater, men ikke kun det. Jeg har fulgt LSK gjennom håpløse år før jeg, men da var fortsatt kriblinga der. Mye henger sammen med, for min del, at det er en mangel på spektakulære spillere, eller ekte klubbspillere på LSK. Ja vi har Fredrik og Kippe, men det holder liksom ikke. I tillegg mener jeg at, måten klubben har styrt på de siste åra og total mangel på karisma både blant lederne og trenere gjør at klubben blir borte, både i media og for supporterne. I tillegg er ting som har skjedd i fansen også en medvirkende faktor for meg. mye dårlig PR, splittelse, noe som igjen har bidratt til dårligere stemning.

                                  Før kunne jeg være lei meg og deppa en hel uke etter ett bittert tap. Jeg ble griseforbanna eller lei meg når vi slapp inn mål. Rabiat på dommere og motspillere. Dette føler jeg ikke lenger. Skuffelsen er helt annerledes. DEt er en skuffelse som bare er helt følelsesløs egentlig, nærmeste må være en håpløs latter som ofte tvinger seg fram. Til og med gledene når de først er der er ikke like sterke. Faen!
                                  I år så tar vi alt

                                  Kommentar

                                  • Lars
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 6156

                                    En ting jeg er veldig enig i, er det med kjipe trenere og ledere. Haglund er veldig lite sprudlende, og Bjarmann stikker nesa si fram altfor sjelden. Men da må vi samtidig huske på at Rösler/Fjøra antagelig er den mest supportervennlige og karismatiske duoen vi har hatt på ledersiden siden 70-/80-tallets herjinger. Før Rösler/Fjøra hadde vi Sutre Erlandsen som trener og Grønlund som den fremste lederen. Ikke noe bedre enn dagens duo, spør du meg.

                                    Når det gjelder klubbspillere, synes jeg det er feil å si at vi bare har Kippe og Fredrik. Ruben har spilt i LSK siden han gikk ut av ungdomsskolen, mens Ringstad både er lokal og har vært med siden midten av tenåra. Og Ohi meldte overgang til LSK da han var 15. Greit nok, dette er unge spillere som ikke har et Sundgot-antall kamper i drakta, men de er likefullt LSK-gutter i mine øyne. I tillegg til dette har vi blant annet Bjørn Helge, som har LSK som sin eneste norske klubb på seniornivå. Med sin oppofrende spillestil vil jeg vel si at han kan vokse til å bli en klubbspiller vi kan være stolte av. Sundgot har vel bevist at man ikke trenger å være romeriking for å være fugl. Dessuten er det litt storforlangende å si at det ikke er nok med Kippe som klubbveteran på laget. Vi har tross alt akkurat pensjonert travere som Sundgot og Søgård. Det at vi har hatt tre såpass store klubbspillere etter Bjarmann, er vel ikke hverdagskost i norsk fotball. Se f.eks. på Frode Lafton i Hønefoss, de er utrolig stolte over ham. Også vet jeg om en klubb fra en stor by ikke så langt unna Lillestrøm, som ikke har hatt klubbspillere i det hele tatt på mange tiår. Deres mestspillende i øverste divisjon har bare 185 kamper (vi har ganske mange over dette), og spilte i Tippeligaen for to andre klubber før han spilte for dem.

                                    Når det kommer til klubbdrift er det litt både og. Det har blitt gjort mye rart de siste årene, men jammen har det blitt ryddet opp bra etter det som skjedde i perioden 06 til 08 også. Synes det virker som om klubben er inne på en sunn vei nå. Også må vi heller ikke glemme at fadeser som cupfinale-pakkene i 05 ble lettere tilgitt enn de ville blitt nå, fordi det gikk bra sportslig i de årene.

                                    Splittelse i fansen er jeg helt enig i at er veldig negativt.

                                    Kommentar

                                    • DoubleHi5
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2011
                                      • 4138

                                      Opprinnelig skrevet av Lars
                                      En ting jeg er veldig enig i, er det med kjipe trenere og ledere. Haglund er veldig lite sprudlende, og Bjarmann stikker nesa si fram altfor sjelden. Men da må vi samtidig huske på at Rösler/Fjøra antagelig er den mest supportervennlige og karismatiske duoen vi har hatt på ledersiden siden 70-/80-tallets herjinger.
                                      Kanskje litt ot, men siden du skriver siden 70-/80-tallet, kan jeg ikke motstå å trekke frem en av de store lederne i LSKs stolte historie. Jeg hørte Ivar Hoff kommentere for TV2 fra kampen Sarpsborg08 - Viking. Helt mot slutten, når det var klart at Viking gikk mot tap, kom følgende melding: - Og i neste serierunde har ikke Viking en nubbsjans til poeng, for da skal de møte et av Tippeligaens aller, aller beste lag! (Fritt etter min skrantende hukommelse.) For ordens skyld møter Viking LSK på Åråsen i tredje serierunde.

                                      Ivar Hoff er herlig!

                                      Jeg drømmer om at det dukker opp en slags yngre kloning av Ivar Hoff! Da hadde LSK kommet på kartet igjen!
                                      Elska þetta félag

                                      Kommentar

                                      • MortenA
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2007
                                        • 3456

                                        Det jeg ser på som årsaken til mitt manglende engasjement for tiden er mangelende guts hos spillerne. De få kampene jeg var på i fjor virket det som om supporterne forbrente flere kalorier enn spillerne, og man får ikke lyst til å gå på kamp for å se spillere som lunter rundt på gresset. Det hadde vært helt ok å kjempe mot nedrykket hvert år så lenge gutta ga alt, men når de ikke er villige til å gjøre en jobb så fremstår sofaen oftere og oftere som et godt alternativ.

                                        Om jeg herved får merkelappen medgangssupporter, så kan jeg leve med det.
                                        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                        Kommentar

                                        • bjarmann
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2005
                                          • 2938

                                          Opprinnelig skrevet av MortenA
                                          Det jeg ser på som årsaken til mitt manglende engasjement for tiden er mangelende guts hos spillerne. .
                                          Veldig enig. Eneste spilleren som får i gang adrenalinet hos meg på dagens mannskap er Fredrik. Du ser at den gutten er oppvokst på Åråsen. Har fått den gamle LSK-fighterviljen inn med farsmjelka holdt jeg på å si. Savner at gutta prøver å fyre oss opp litt også. Da klikker det gjerne på feltet, meg inkludert. Jeg tilgir det meste av rævva spill bare gutta viser innsats og jobber til siste slutt. Dette har vært fraværende de fleste kamper de siste åra. Kan vel si at dette også er en medvirkende effekt til at det har gått så rævva de siste åra.
                                          I år så tar vi alt

                                          Kommentar

                                          Working...