LSK anno 2013

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kjell.T.Ring
    Poll St. Ring
    --==FORUMRUNKER==--
    • Dec 2005
    • 11796

    Antar at vi fortsetter med 4-4-1-1. En ting som slo meg mot Viking er at vi spiller latterlig smalt. Vi klarte å holde bredden mye bedre mot Molde.

    Johan og PVM kan fort bytte plass hvis vi blir for smale. PVM kan kantrollen og har andre ferdigheter ved å holde bredden å slå inn fra krittlinja.

    Johan er vel også kanskje best rettvendt i mellomrommet.
    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

    Kommentar

    • HSft
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2004
      • 6084

      Planen er vel at backene skal bidra med bredden. Stoor var jo også ofte med på høyresiden og kom til innlegg. Stian lyktes ikke like godt med det på venstre, og det er kanskje noe av grunnen til at han ble byttet ut.

      Det snakkes litt om Solbakken her og der, og dette er vel en spillestil Solbakken også er glad i. To vinger som trekker inn sentralt forran de sentrale midtbanespillerne og to backer som er med opp for å skape bredde.

      Forøvrig interessant lesning om hvordan solbakken spilte ball i Køben:

      Who would have thought it? A one-time player for Wimbledon goes to show tactical discernment and shrewdness. To give Ståle Solbakken his dues, he did fallout with the mullet-wielded Joe Kinnear, so…
      Last edited by HSft; 08.04.2013, 11:29.

      Kommentar

      • TheFugl
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Sep 2006
        • 400

        Hva med å starte med spillere med teknikk og fart som kan utgjøre en forskjell i stedet for spillere som f.eks Palmason og Helstad? Vi bør i hvertfall stille med de beste individuelle spillerene vi har. Det gjør vi ikke nå.

        Kommentar

        • trigz
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 7104

          Palmason bør spille. Eneste oppspillspunktet vi har.
          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

          Kommentar

          • Kjell.T.Ring
            Poll St. Ring
            --==FORUMRUNKER==--
            • Dec 2005
            • 11796

            Opprinnelig skrevet av trigz
            Palmason bør spille. Eneste oppspillspunktet vi har.
            Trur Ohi er den beste der men noe naturlig oppspillspunkt har vi ikke PDD.

            Syns Stoor og Ringen skal slå langt hvis vi ikke klarer å spille oss ut på annen måte. Kippe har aldri kunnet slå langpasninger og kommer neppe til å lære det nå.

            Med de spillerne vi har MÅ langpasningene slås i bakrom så vi kan utfordre med fart og da MÅ vi har raske spillere på banen.
            Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

            Kommentar

            • ynnor
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2008
              • 857

              Forstår ikke hvorfor Ohi ikke har blitt prøvd høyere i banen. Det er vel der han brillierer på landslaget.

              Kommentar

              • GIFKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2009
                • 8243

                Opprinnelig skrevet av ynnor
                Forstår ikke hvorfor Ohi ikke har blitt prøvd høyere i banen. Det er vel der han brillierer på landslaget.
                På u-landslaget vel å merke.

                Kommentar

                • Kjell.T.Ring
                  Poll St. Ring
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Dec 2005
                  • 11796

                  Han ble brukt høyere i banen i starten. Var vel først etter Haglund han ble plassert sentralt på midten.
                  Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                  Kommentar

                  • ynnor
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2008
                    • 857

                    Det jeg er mest lei er at jeg kjenner alt nå etter 3 serierunder at man nesten håper Start skal tape poeng mot barter i kveld fordi det er større sjanse at vi kommer til å kjempe mot de på tabellen.

                    Kommentar

                    • fjacob82
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2005
                      • 1507

                      Opprinnelig skrevet av ynnor
                      Det jeg er mest lei er at jeg kjenner alt nå etter 3 serierunder at man nesten håper Start skal tape poeng mot barter i kveld fordi det er større sjanse at vi kommer til å kjempe mot de på tabellen.
                      Det jeg er lei av er at det er 5 året på rad man har den innstillingen...
                      Men vi kan ikke gjøre noe med hva andre gjør, bare jobbe med oss selv. Leste i RB papir idag at Haglund forventer og krever full lojalitet til kamplanen, og at ingen avviker fra denne. Synes det kan være lurt av Haglund. Er man da ikke lojal mot kampplanen har man større mulighet til å få gehør for at man benker enkelte spillere.
                      Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                      *Brasseberget*

                      Kommentar

                      • tullebukk
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2006
                        • 5446

                        Opprinnelig skrevet av fjacob82
                        Det jeg er lei av er at det er 5 året på rad man har den innstillingen...
                        Men vi kan ikke gjøre noe med hva andre gjør, bare jobbe med oss selv. Leste i RB papir idag at Haglund forventer og krever full lojalitet til kamplanen, og at ingen avviker fra denne. Synes det kan være lurt av Haglund. Er man da ikke lojal mot kampplanen har man større mulighet til å få gehør for at man benker enkelte spillere.
                        Skremmende at Haglund faktisk må gå ut i media med dette,,, er dette et tegn på at Spillerne har mista trua på Haglund tro..

                        Kommentar

                        • Kjell.T.Ring
                          Poll St. Ring
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Dec 2005
                          • 11796

                          Gikk vel rykter allerede før sommeren i fjor at han hadde mista garderoben. Om det er hold i det vet jeg ikke.
                          Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                          Kommentar

                          • Herman
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Feb 2010
                            • 1101

                            Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                            Gikk vel rykter allerede før sommeren i fjor at han hadde mista garderoben. Om det er hold i det vet jeg ikke.
                            Det gikk rykter om taklingsforbud på treningene, hvilket selvfølgelig bare var tull.
                            Twitter

                            Kommentar

                            • fjacob82
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2005
                              • 1507

                              Opprinnelig skrevet av tullebukk
                              Skremmende at Haglund faktisk må gå ut i media med dette,,, er dette et tegn på at Spillerne har mista trua på Haglund tro..
                              Vi kan jo håpe at det er ett forsøk fra klubben sin side å fortelle oss at han har en plan, og roe ned beskyldningene fra alle på forumet om Haglund ikke har en klar plan for spillet vårt. Har han tapt garderoben har man ett problem, for det er jaggu tidlig i sesongen å støtten fra spillergruppen på. Trodde egentlig gruppa var nokså harmonisk og fornøyd med Haglund.
                              Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                              *Brasseberget*

                              Kommentar

                              • andersmm
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2006
                                • 5764

                                Opprinnelig skrevet av fjacob82
                                Leste i RB papir idag at Haglund forventer og krever full lojalitet til kamplanen, og at ingen avviker fra denne. Synes det kan være lurt av Haglund. Er man da ikke lojal mot kampplanen har man større mulighet til å få gehør for at man benker enkelte spillere.
                                Hurra! Det har jeg etterlyst. Vi kommer oss inget sted om spillerne ikke kan fölge instrukser.
                                "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                Kommentar

                                • Bukkenbruse
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2008
                                  • 515

                                  En ting er jo å følge instruksene, en annen ting er jo hva instruksene er. Det var jo slik Andresen fucka det til hos Søpla. Systemet der ble jo tilslutt så ridig at spillere mista selvtillit, en fyr som Stoor ble vrakgods (også bra for oss!) fordi han ikke kun klarte å være en back med defensive oppgaver osv. I søpla gikk det så langt at spillere ned på juniornivå ble vraka neste kamp hvis de i løpet av en kamp en gang eller to brøt med hvordan de skulle spille seg ut bakfra. Hvis et system blir så fastlåst at spillernes kreativitet hemmes, da er det "skummelt" med en slik tilnærming....hvis systemet dog gir rom for individuell frihet bør man helt klart klare å holde seg til en fastlagt ramme med retningslinjer som spiller.
                                  Håper bare Haglund har en funksjonell plan da, jeg har strevd med å se den hittil, men det er kanskje fordi at spillerne ikke har utført den som foreskrevet.

                                  Kommentar

                                  • andersmm
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2006
                                    • 5764

                                    Om Haglunds instrukser er å ikke kælke ballen over midtbanen så er jeg helt med. Om det hemmer kreativiteten å ikke kunne slå langpassninger i blinde, så har vi et jævla problem med spillermaterialet.
                                    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                    Kommentar

                                    • DoubleHi5
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2011
                                      • 4143

                                      Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                                      Gikk vel rykter allerede før sommeren i fjor at han hadde mista garderoben. Om det er hold i det vet jeg ikke.
                                      Jeg reagerte på videoinnslaget når de tar lagbilde. Det virker som spillergruppa er veldig harmonisk. Mange av spillerne fleiper og ler, mens Haglund sitter der som en mumie. Men han har vel mye å tenke på...
                                      Elska þetta félag

                                      Kommentar

                                      • reka
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Aug 2005
                                        • 13277

                                        At møkkaresultatene skyldes at spillerne ikke gjør som Haglund sier er en like dustete tanke som at klassen presterer dårlig fordi skolebarna ikke gjør som læreren ber dem om.

                                        Er selvfølgelig Haglunds ansvar å komme opp med noe som spillerne kan gjennomføre, samt hans forbannede plikt å få dem til å gjøre det.

                                        Kommentar

                                        • ynnor
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • May 2008
                                          • 857

                                          Og hvis han ser at spillerne ikke følger planen så er det mulig å lede et lag fra sidelinja også. Han står jo handlingslammet og ser på.

                                          Kommentar

                                          Working...