Helt klart! Jeg er livredd for at vi skal havne i samme situasjon som etter Nordlie-tiden igjen, med en stall full av gamle spillere som blir dårligere for hvert år og dårlig økonomi etter flere år uten spillere med vidresalgspotensiale. Vi er helt avhengig av å få fart på unggutta (Fredrik, Ohi, Ruben, Høibråten, Fofana) og å hente nye talenter på nivå med Nosa, Ujah, BBS. Det skremmer meg at ingen andre enn Ringstad har lyktes med å spille seg inn i elveren enda. Jeg hadde et stort ønske om at Fredrik, Fofana og Ohi skulle utviklet seg bedre gjennom vinteren.
LSK anno 2013
Collapse
X
-
Helt klart! Jeg er livredd for at vi skal havne i samme situasjon som etter Nordlie-tiden igjen, med en stall full av gamle spillere som blir dårligere for hvert år og dårlig økonomi etter flere år uten spillere med vidresalgspotensiale. Vi er helt avhengig av å få fart på unggutta (Fredrik, Ohi, Ruben, Høibråten, Fofana) og å hente nye talenter på nivå med Nosa, Ujah, BBS. Det skremmer meg at ingen andre enn Ringstad har lyktes med å spille seg inn i elveren enda. Jeg hadde et stort ønske om at Fredrik, Fofana og Ohi skulle utviklet seg bedre gjennom vinteren.
Hadde det ikke vært for skadeoppholdene deres, så hadde de vært bankers i laget allerede, men det har satt de litt tilbake i tillegg til at Helstad har levert bra i seriestarten, mens Ruben også vil ha en litt lengre vei tilbake i 11'eren etter at midtstopperparet har hevet seg klart fra i fjor.
Ohi synes jeg har stagnert noe, men det er også viktig å huske på at han fremdeles er juniorspiller og kan ta kjempesteg på kort tid.
Fofana kom vel inn i sesongen som ett førstevalg, men andre har prestert bedre enn han når de har fått sjansen, så da er det jo bare opp til han å gjøre det samme når han får de samme sjansene utover. Høibråten spiller jo i en posisjon der han fremdeles må regnes som ett stort talent og har bedre tid på seg. Han bør kanskje lånes ut igjen til en Adeccoliga klubb så fort Ruben er skadefri igjen, da han vil utvikle seg bedre med masse spilletid der enn på benken vår og i 3.divisjon.Kommentar
-
Det gjøres en laaaaangt bedre jobb i de lavere årsklasser i LSK nå enn før (noe annet ville vel ikke vært mulig...), så den som har lyst til å se etter talenter kan jo ta seg en tur og se på kamper med lagene i de aldersbestemte klasser.Knurr...Kommentar
-
Jeg er enig med dem som mener at forventningene våre er ganske lave, når man (noen) ser på Godset-kampen som fremgang. Jeg skal ikke enda en gang skrive om inngangen til kampene, men fokusere på det som tross alt er det aller viktigste, nemlig poengfangsten!
Etter 5 kamper i 2012 hadde vi tre - 3 - poeng.
Etter 5 kamper i 2013 har vi sju - 7 - poeng.
Å samle poeng er tross alt det aller viktigste. Vi får håpe at vi for første gang på en del år kan holde oss såpass oppe på tabellen at laget tør å spille det spillet de kan gjøre på sitt beste!Elska þetta félagKommentar
-
Jeg er enig med dem som mener at forventningene våre er ganske lave, når man (noen) ser på Godset-kampen som fremgang. Jeg skal ikke enda en gang skrive om inngangen til kampene, men fokusere på det som tross alt er det aller viktigste, nemlig poengfangsten!
Etter 5 kamper i 2012 hadde vi tre - 3 - poeng.
Etter 5 kamper i 2013 har vi sju - 7 - poeng.
Å samle poeng er tross alt det aller viktigste. Vi får håpe at vi for første gang på en del år kan holde oss såpass oppe på tabellen at laget tør å spille det spillet de kan gjøre på sitt beste!
Det første målet er stort sett det avgjørende i alle kamper, og der har vi slitt veldig de siste sesongene. I årets første 39 Tippeligakamper har kun ett lag klart å snu til seier etter at de har ligget under, og det er Viking i seriepremieren mot Molde. Det har endt uavgjort i 7 av kampene der ett av lagene har kommet under, og vi er det eneste laget som har fått med oss poeng etter å ha ligget under med to mål mot Sarpsborg 08.
Det forteller meg at det er ekstremt få lag i Tippeligaen som har ett veldig godt angrepsspill mot etablert forsvar, da favorittene stort sett også taper hvis de først kommer under.
Våre kamper er ekstremt gode eksempler på dette, da vi både mot Viking og Sarpsborg sannsynligvis ville vunnet om vi hadde tatt ledelsen på en av våre tidlige sjanser, mens vi på samme måte kunne tapt mot både Molde og Brann om de hadde fått mål på en av sine tidlige sjanser. Så tilfeldig er Tippeligaen, og derfor tror jeg vi kommer til å henge med i en medaljekamp sammen med 5-6 andre lag utover hvis vi fortsetter den gode trenden i forsvarsspillet vårt.Kommentar
-
Jeg så kampen på TV sammen med en Godset-supporter (hun er samboer med en av vennene mine, så jeg er unnskyldt :P), og hun kommenterte at LSK "spiller sånn som Godset gjorde før de ble bra".
Fotballsupportere har jo særdeles selektiv korttidshukommelse, men det er ikke så lenge siden Strømsgodset var et lag som ingen egentlig syntes var så skummelt. Det har tatt Deila som trener og Strømsgodset som klubb noen år å komme dit de er i dag.
I andre omgang synes jeg at jeg for første gang så et lag som ligner på det man har sagt at Lillestrøm skal være. Vi hadde ballen mye (og lengre enn jeg er vant til å se det ihvertfall), motstanderen lå stort sett i forsvar, og midtstopperne våre lå rett ved midtbanen og styrte spillet til den ene eller andre siden. Dette til tross for at Deila (og det er all grunn til å tro han på det) sa etter pause at de skulle ut for å score 2-0.
Beklageligvis klarer vi ikke å konvertere dette ballinnehavet til farlige sjanser, og det er fremdeles endel roting som ga Godset skumle overganger. Men det blir noen spede gjennombruddsforsøk, og vi vant ofte ballen tilbake etter forsøkene igjen. Hvis vi hadde blitt litt skarpere på "den siste tredjedelen" og begynt å spille gode førsteomganger også så hadde vi kontrollert Godset på Marienlyst. Det er ikke noe lag i Tippeligaen kan regne med å gjøre i veldig stor grad.Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av HSftJeg kunne tenkt meg dette alternativet:
Fredrik
Ohi
Johan - Mjelde - Moen - Riise
I mange situasjoner er vi tjent med å spille langs bakken, fordi det er der vi har best ferdigheter og størst forutsetninger for å lykkes. Likevel kan vi spille mye mer i lengderetning, og like hurtig fremover langs bakken som å slå den lange. Det beste er om vi kan velge å variere. Ballinnhavet i 2. omgang hadde vært nydelig å hatt i ledelse, mens det burde gå mye raskere framover når vi jager (som i tilfellet der Ringstad ble spilt fri, og fikk en god mulighet). Håper vi i langt større grad kan begynne å variere spillet og få flere velstemte strenger å spille på. Spesielt på hjemmebane har vi brukt den samme rustne strenger altfor mye. Hadde gledet meg om RB kunne kjørt en artikkel og spurt direkte om Haglunds synspunkter. Har i lang tid vært interessert i å høre hva Haglund mener, ikke minst om han i det hele tatt vurderer Ohi lenger framme.Kommentar
-
Det vi vil tape er å gjøre vår største svakhet enda større. Det vi mangler mest av alt pr dags dato er fart i angrepene våre. Vi blir for omstendlige, spiller for mye på tvers og elsker å spille støttepasninger. Det lille som er av bevegelse foran ballfører stopper ogg lenge før pasningen kommer, og vi blir stående og stange mot etablert forsvar. Ohi har mange kvaliteter, men fart fremover er desverre ikke blant dem, hverken når han løper selv eller skal spille ballen.Kommentar
-
Det vi ihvertfall må gjøre er å utnytte Ringen til å få crossere inn i boksen.
En av de viktigste cluene med å overbefolke sentralt på midtbanen og kjøre en masse posession-pasninger, er vel nettopp å presse motstanderne lavt og smalt - slik at vi kan vri spillet på backer (eller andre) som har fått rom høyt og bredt i banen?
Bl.annet Ulfpulf hadde et bra poeng på dette i kamptråden, hvor Ringen støtt hadde tid og plass høyt og bredt - men enten ble oversett glatt (for heller å spille 30 triangelpasninger til) eller at man kun klarte å vri ved hjelp av 8 pasninger slik at rommet for lengst var borte.
I tillegg er det å faktisk ha folk som truer i boksen når et innlegg etter mye om og men (og bearbeiding i 36 trekk) kommer.
Men det er vel en annen historie...¯\_(ツ)_/¯Kommentar
-
Det vi vil tape er å gjøre vår største svakhet enda større. Det vi mangler mest av alt pr dags dato er fart i angrepene våre. Vi blir for omstendlige, spiller for mye på tvers og elsker å spille støttepasninger. Det lille som er av bevegelse foran ballfører stopper ogg lenge før pasningen kommer, og vi blir stående og stange mot etablert forsvar. Ohi har mange kvaliteter, men fart fremover er desverre ikke blant dem, hverken når han løper selv eller skal spille ballen.Kommentar
-
Enig i det, men pr i dag er han for omstendelig med ballen også. Krysser fingrene for at utviklingen hans fortsetter.Kommentar
-
Det vi vil tape er å gjøre vår største svakhet enda større. Det vi mangler mest av alt pr dags dato er fart i angrepene våre. Vi blir for omstendlige, spiller for mye på tvers og elsker å spille støttepasninger. Det lille som er av bevegelse foran ballfører stopper ogg lenge før pasningen kommer, og vi blir stående og stange mot etablert forsvar. Ohi har mange kvaliteter, men fart fremover er desverre ikke blant dem, hverken når han løper selv eller skal spille ballen.
Det jeg tror mange kan være enig om er at vi også (sammen med flere andre muligheter, langs bakken) bør ha lange oppspill på en hodesterk møtende spiss på repertoaret, slik at vi IKKE alltid kan vite "hvordan LSK spiller" (en gjenkjennelig spillestil kan fort bli for forutsigbart spill). Det har vi ikke i dag, noe også Haglund har kommentert ved et par anledninger. Jeg trodde og håpet en lette etter en slik spiller, men foreløpig står vi uten. Hvis våte drømmer om Heidar til sommeren ikke slår til, må vi enten prøve Ohi, iallfall i noen faser av noen kamper, eller sende fram Frode. Men jeg håper fortsatt på en ny spiller i denne rollen.
gilbertKommentar
-
Nå begynner hardkjøret med 8 kamper den neste måneden. Typisk at Kippe da blir ute denne perioden. Men hvor lenge er det til Gabrielsen er klar for tippeliga spill? Han har jo spilt for rekruttlaget? Hvor lenge er Knudtzon ute? Johan gikk ut med skade i dag. Noen som vet hva det var?
Det er når dette hardkjøret begynner vi burde ha alle spillerne klare for fight. Typisk skadene kommer nå!!Kommentar
-
Kippe er en klippe, men unge Høibråten viste at savnet ikke blir katastrofalt - ihvertfall ikke defensivt. (Vi har dessuten Ruben og Isak i bakhånd). Er mer engstlig hvis Johan er skadet. Det krever stokking på laget, og løsningen med Ohi fungerte dårlig i dag. Ohi er flink til å holde på ballen, men fremdriften ble umiddelbart kraftig svekket. Har også lite sansen for hvordan spesielt Ohi og Fredrik dras mot cornerflagget som møll mot lyset når vi har glitrende overgangsmuligheter.Kommentar
-
Kommentar
-
Ja, grøss og gru - husker den altfor godt. Forskjellen er at Luke sendte i vei en "på lykke og fromme" pasning som treffer toppen 1 av 10 ganger, mens Ohi og Fredrik hadde muligheten til å komme 2 mot 1 hvis de hadde gått helhjertet (og de var begge freshe etter ikke å ha vært så lenge på banen).Kommentar
-
Ja, grøss og gru - husker den altfor godt. Forskjellen er at Luke sendte i vei en "på lykke og fromme" pasning som treffer toppen 1 av 10 ganger, mens Ohi og Fredrik hadde muligheten til å komme 2 mot 1 hvis de hadde gått helhjertet (og de var begge freshe etter ikke å ha vært så lenge på banen).Kommentar
Kommentar