LSK anno 2013
Collapse
X
-
Tror du vet svaret på det første punktet selv. Dette er nok hverdagen i Tippeligaen nå om dagen pga økonomi og sånn de fleste andre også har det. Dessverre har vi fått for mange skader på en gang til at vi har klart å håndtere det. Med den beste fireren bak har vi under 1 mål baklengs i snitt denne sesongen.
Haglund har ikke de beste råvarene å jobbe med, for å si det sånn. Men hvor kritiske skal man være etter dagens kamp, i dag er vi jo klart bedre enn motstanderen, for første gang i år. (Alle kampene så langt har jo vært jevne, bortsett fra en omgang i Ålesund)En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.
Endelig er mørketida over.Kommentar
-
Yes. Det er jo kun dette tilskuerflukten bunner i. Husker jeg tenkte allerede i 2007 at LSK for guds skyld ikke måtte overstrekke seg bare fordi det var tv- og tilskuerboom, siden TV2s hype garantert kom til å flate ut før eller senere. Men det gjorde vi jo, og nå ser vi følgene.Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellumKommentar
-
Tull at vi har 15 gode spillere. Vi har 18. Da tar jeg med Ohi og Høibråten av juniorene, men utelater Scheel av seniorene. Problemet er at 10 av disse 18 har slitt med til dels store skadeproblemer etter seriestart. I tillegg mistet PVM oppkjøringen, og kan sånn sett sies å være noe redusert.Kommentar
-
Kan det ha noe å gjøre med at de fleste i stallen vår vokste opp med ispigger? Teknikken til 30-åringen blir ikke bedre av at 20-åringen vokste opp på kunstgress.Enøyd i de blindes dal.Kommentar
-
Var en del ung-gutter på banen idag eller? Og nå snakker jeg ikke bare om våre spillere, var mye dårlig hos Sandnes også, og tippeligaen generelt.Kommentar
-
Jeg er verken for eller mot trenersparking.
MEN man kan jo spørre seg hvor lenge man skal vente før man ser noe kollektivt angrepsspill man kan kjenne igjen kamp etter kamp.
Ja, man kan mase om skader, spillerutskiftninger, uflaks, dårlig vær, dårlig dommer etc i det uendelige. Men har inntrykket av slikt setter seg raskere hos andre lag selv om utskiftningene er store, det byttes trener og formasjon.Kommentar
-
Ingenting viser veggen vi stamper mot bedre enn langballene mot Fredrik. Idag i duell med Frejd, Frejd! Det er så frustrerende å måtte være vitne til at man har vanskelig for å beherske seg på tribunen. Slik jeg ser det er dette kanskje det fremste eksempelet på at dette laget har kommet så langt de evner med denne stilen. Skal Halgund ta LSK videre må kvaliteten bli bedre, pasningsføttene, tempo og mann mot mann-egenskapene må dyrkes. Scoutingen må intensiveres på typene som trengs og først og fremst må den bli smartere i mangelen på de store penga. Godset viser vei her, som på så mange andre områder i norsk fotball.
Ellers er jo Øst-Europa et hjørne av verdensdelen med mye som er mer enn duganes i så henseende, og likevel temmelig ignorert i Tippeligasamenheng. Klubben må våkne, vil man virkelig hevde seg med begrensa midler må man slutte å dilte etter.Kommentar
-
Absurd å si vi har 18 gode spillere i stallen, skal vi heller si åtte. Kan ikke bare tenke maxnivå fra i fjor, eller forventet fremtidige egenskaper. En av de har sågar misset grovt i alle kampene, jfr Haglunds egen kommenter på 2-1 målet.
Keiserens nye klær Lars. Men du er en snill og kunnig mann, det skal du ha. Mye bra du har fått belyst.Kommentar
-
Faen!
Jeg ønsker ikke at det skal være sånn, men jeg merket under kampen i går at mitt engasjement blir mindre og mindre. Skremmende! Når vi gikk opp til 2-0, tok jeg meg selv i å tenke "jeg håper i alle fall at vi ikke taper". Seriøst. Og skremmende. Jeg satt og ventet, både på 2-1 og 2-2. Når 2-2 kom ble det mer en bekreftelse på det jeg ventet på, enn skuffelse og forbannelse over det som skjedde. Har liksom sett det før. Omatt og omatt. Og omatt igjen. Ja, jeg ventet også på 2-3. Og det uten at jeg klarte å hisse meg skikkelig opp over det.
Skremmende.
Trist.
Faen!
(Jeg kommer uansett alltid til å holde med LSK, som jeg har gjort siden jeg var 8 år gammel. Men engasjementet og entusiasmen forvitrer.)Elska þetta félagKommentar
-
Scoutingen må intensiveres på typene som trengs og først og fremst må den bli smartere i mangelen på de store penga. Godset viser vei her, som på så mange andre områder i norsk fotball.
Ellers er jo Øst-Europa et hjørne av verdensdelen med mye som er mer enn duganes i så henseende, og likevel temmelig ignorert i Tippeligasamenheng. Klubben må våkne, vil man virkelig hevde seg med begrensa midler må man slutte å dilte etter.Ni principe ni rey...
D10S!Kommentar
-
Synes rb.no's analyse gir en god beskrivelse av hvordan det svinger i "Dr. Jekyll and Mr. Hyde"-klubben:
Etter kollapsen i Ålesund var dette en kamp LSK måtte vinne. Og kanarifuglene tok tak i kampen fra start og spilte tidvis god angrepsfotball, dog skjemmet av varierende pasningskvalitet. Palmasons ledermål ga laget den nødvendige roen og i minuttene etter skapte de flere store muligheter. Uttellingen kom imidlertid ikke før Omoijuanfo chippet inn 2-0 i andre omgangs første minutt. Og vertene fortsatte å dominere. Gjestenes var rett og slett ikke farlige ...
... før de på uforklarlig vis slapp inn en heading etter innkast. Derfra og inn var det lett å se at laget er mentalt sårbart for tida. Udjus’ keepertabbe kom også i en periode hvor laget ikke var i nærheten av like gode som i den første snaue timen. 2-2 bør føles som et tap og LSK er nå kommet inn i en hengemyr det kan bli vanskelig å komme seg opp av.Elska þetta félagKommentar
-
<<<<Etter kollapsen i Ålesund var dette en kamp LSK måtte vinne. Og kanarifuglene tok tak i kampen fra start og spilte tidvis god angrepsfotball, dog skjemmet av varierende pasningskvalitet. Palmasons ledermål ga laget den nødvendige roen og i minuttene etter skapte de flere store muligheter. Uttellingen kom imidlertid ikke før Omoijuanfo chippet inn 2-0 i andre omgangs første minutt. Og vertene fortsatte å dominere. Gjestenes var rett og slett ikke farlige ...
... før de på uforklarlig vis slapp inn en heading etter innkast. Derfra og inn var det lett å se at laget er mentalt sårbart for tida. Udjus’ keepertabbe kom også i en periode hvor laget ikke var i nærheten av like gode som i den første snaue timen. 2-2 bør føles som et tap og LSK er nå kommet inn i en hengemyr det kan bli vanskelig å komme seg opp av.<<<<<
Piss. Journalistisk svada av siste skuffe. Hengemyr ? Forkvaklet bruk av metafor. Mentalt sårbar ? Overflødig bruk av ordet "mentalt". Det holder lenge med sårbar. Uforklarlig ? Sludder.Kommentar
-
Det som frustrerer mest med årets sesong er at gullet hadde vært vel innenfor rekkevidde med stallen vår. Til tider herjer vi med hvem som helst, men så kommer litt motgang og vi kollapser fullstendig. Det er bare å se på målene vi slipper inn kontra sjansene vi brenner.
Skadesituasjonen er nødt til å bli et tema. At et lag pådrar seg skader skjer, men rekka av skader for tiden gjør at man burde se nærmere på hva som blir gjort på treningsfeltet. Ikke nædvendigvis Haglunds skyld, men man må finne ut av dette ellers vil G-16 gutta avslutte sesongen for oss.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?Kommentar
-
Alternativet er nemlig en forumtråd med tittelen "LSK anno 2014 - hvordan skal vi rykke opp igjen?"Enøyd i de blindes dal.Kommentar
-
Topp 5? Ja, vi har stallen til det, men beviselig ikke treneren.Enøyd i de blindes dal.Kommentar
Kommentar