LSK anno 2013

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Folke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2008
    • 5955

    #61
    Skal ikke avskrive Jesper selvsagt, han er fortsatt LSK spiller. Men på grunnlag av hva vi har sett i 2012, så er det vel store sjanser for at Stoor, Ruben eller noen andre bekler den posisjonen neste sesong. Det er i så fall opp til Jesper selv å motbevise. Sammenligningen med Koren blir litt tullete, det var en spiller som i det minste viste ekstreme kvaliteter selv om han trengte tid før han fikk ut sitt fulle potensial.

    Kommentar

    • Boing
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Dec 2005
      • 711

      #62
      Er ikke stoor ferdig med sin avtale med LSK??

      Kommentar

      • Kjell.T.Ring
        Poll St. Ring
        --==FORUMRUNKER==--
        • Dec 2005
        • 11796

        #63
        Opprinnelig skrevet av Boing
        Er ikke stoor ferdig med sin avtale med LSK??
        Vi skal vel ha en opsjon på kjøp?

        Han hever 3 mill i året i søpla og det matcher vi ikke.
        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

        Kommentar

        • reka
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Aug 2005
          • 13277

          #64
          Er veldig vanskelig å vurdere spillere på et lag som ikke fungerer. Men når alt kommer til alt er Jesper ferdig i mine øyne - han har ikke de riktige fysiske forutsetningene i form av fart. Er veldig rart at han ble signert, enkelte basale ting må være i orden før spillere er aktuelle, og tempo hos en back bør være en av de få grunnleggende ting man vurderer før signering.

          Tilsvarende blir signering av Stoor et økonomisk spørsmål - han har det grunnleggende som skal til. Spørsmålet er om man kan få noe bedre og fortrinnsvis yngre inn for samme sum. Helst noen med videresalgspotensiale.

          Kommentar

          • Tvilling
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2006
            • 1477

            #65
            Fra lsk.no:
            Om Fredrik (Stoor) blir kanarifugl også neste sesong gjenstår å se, men han har likevel meninger om hva som må til for at LSK skal klatre ytterligere på tabellen neste sesong:
            - Man var jo også veldig optimistisk før denne sesongen, men det har vist seg at det gikk litt tyngre enn hva man trodde på forhånd. Derfor skal man være forsiktig med å lage altfor høye forventninger. Det er viktig at fans og spillere har realistiske forventninger til sesongen ellers så kan det bli mange skuffelser. Samtidig er det kun små justeringer som skal til før vi kjemper helt oppe i teten.Jeg tror Lillestrøm har muligheter til å kjempe i toppen, men da må alle i og rundt klubben stå samlet. Det gjelder å prikke inn de små ekstra elementene som gjør at ting vipper vår vei, avslutter den hyggelige svensken."
            Dette er for meg en viktig kommentar fra "innsiden"!
            Og derav: Hvor trykker skoa, og hva kan og må gjøres av alle - i og rundt klubben - for å det til?

            Kommentar

            • jeykey
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2012
              • 452

              #66
              Opprinnelig skrevet av Tvilling
              Fra lsk.no:

              Dette er for meg en viktig kommentar fra "innsiden"!
              Og derav: Hvor trykker skoa, og hva kan og må gjøres av alle - i og rundt klubben - for å det til?
              Sett pessimista på lykkepille-kur. Haha!!

              Hvis det er slik at ikke alle i klubben drar i riktig retning så må det eventuelle mindretallet ut døra. Og erstattes.

              Hvis det er alle meningene rundt klubben (supportere? bedrevitere?) så er det vel kun klubben som kan sørge for en holdningsendring?
              "Jeg hater søpla så intenst at jeg ikke kan spille med Korea på civilization fordi de er røde og blå."
              - Sitat Grusom B

              Kommentar

              • Lars
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 6156

                #67
                Tror vi havner relativt høyt på tabellen neste år. Det blir som i 05-07. Denne gangen, som da, kommer vi heller ikke til å imponere noen, men vi kommer til å plukke jevnt med poeng og være vanskelige å slå (Tromsø style). Hadde sesongen startet 16. mai, hadde vi havnet på 6. plass, med kort vei opp til medaljeplass. Cirka der kommer vi til å ligge framover.

                Og kanskje er ikke det så dumt? Haglund kommer ikke til å revolusjonere klubben på noen måte, men med gode folk i det øvrige trenerteamet (nøkkelfaktor) og en stadig bedre spillerstall, kan vi kanskje komme oss tilbake der vi var i 05-07 (resultatmessig). Etter 5 år med bunnstrid klinger en slik utvikling godt i mine ører. Henning Berg var rett mann da kostnadskutt måtte til i 09-11, akkurat som Rösler var rett mann da vi trengte ny entusiasme og en mer moderne spillestil i 05. Og kanskje kan Haglund overlate en klubb i god forfatning til neste trener, som han gjorde med Elfsborg.

                Jeg har vært en av Haglunds største kritikere, men jeg har bestemt meg for å støtte han i ett år til. Ikke fordi han er noen Ståle, Solskjær eller Deila (tre trenere jeg har sansen for), men fordi det virker mer fornuftig enn å starte helt på nytt igjen. Vi trenger litt kontinuitet både på spiller- og trenersiden nå.

                Kommentar

                • GIFKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2009
                  • 8243

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av Lars
                  Haglund kommer ikke til å revolusjonere klubben på noen måte
                  Kanskje det er en del av problemet? Jeg mener, hva var poenget med å ta den radikale avgjørelsen å hente treneren til Skandinavias kanskje aller mest possession-kåte lag? Vår rake motsetning? Foran en sesong der vi kun hadde tretten spillere på kontrakt? For meg fremsto det nettopp som en revolusjon, at man nå tok et skikkelig grep for å komme i takt med utviklinga. Per Bergs kryptiske sitat "Vi skal spille fin fotball" fikk ihvertfall for min del endelig et (troverdig) ansikt å koble det til.

                  Resultatet kjenner vi nå, mot normalt med renter. Bakvendtland der alt går an. Men sett i forhold til nyere LSK-historie, mer eller mindre "business as usual". Så hvor ligger egentlig problemet? Jeg registrerer at Stoor har vært ute i dag og snakker om et 2013 der alle må begynne å dra i samme retning. Hvem henvender Stoor seg egentlig til? Hvem sitter i klubben fortsatt, og har overlevd trenerslakten de siste åra?

                  Pri en i 2013 må bli å ta tilbake Åråsen. Det er alt som teller, klubben må lære seg å vinne kampene det (mer eller mindre) forventes at de vinner. Tabellsituasjon og resultater bør vike for spillmessig fremgang. Akkurat det henger som kjent ikke nødvendigvis sammen med resultater. Men i et mer langsiktig perspektiv....

                  Lagbygging, lagbygging, lagbygging!

                  Kommentar

                  • tonkro
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2009
                    • 350

                    #69
                    Noen som vet hvilke av spillerne som fikk beskjed om at de ikke får være med videre? Vet jo at de fleste klubbene hadde disse samtalene tidlig denne uken (f.eks Brann vs. Mjelde), så regner med det samme gjelder for LSK.

                    Kommentar

                    • G-Man
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2011
                      • 3212

                      #70
                      Jesper og Johan er i Aftenposten tatt ut på årets flopplag. Jesper er vel ferdig i gult og svart, men for Johan bør dette være noe han kan henge på garderobeveggen til inspirasjon neste år. Skadefri bør han pokker meg være påårets lag i 2013!

                      Kommentar

                      • superbøffel
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 5611

                        #71
                        Helstad også på det laget.
                        Enøyd i de blindes dal.

                        Kommentar

                        • G-Man
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2011
                          • 3212

                          #72
                          Opprinnelig skrevet av superbøffel
                          Helstad også på det laget.
                          Du har helt rett, det er nesten så jeg ikke tror mine egne øyne. Tre LSK-spillere regnes blant de 11 verste floppene i TL. Ingen tvil om at klubben har et fjell å bestige gjennom vinteren.

                          Kommentar

                          • Playboy1
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2003
                            • 2162

                            #73
                            Isak Scheel burde selvfølgelig fått en ny sjanse i oppkjøringa.Tror han har vært ekstremt uheldig .
                            De første treningskampene før 2012 sesongen,overbeviste han iallefall meg om at han innehar kvaliteter som går utenpå alle de andre midstopperne vi ellers har.Litt dumdristig og direkte årsaken til 2-3 baklengs i oppkjøringa ,men alikevel viste han klasse nok til å skulle få sjanse igjen til neste sesong.Han beviste også sesongen før i sogndal,at han duger.
                            Til sammenligning var Westerberg direkte skyld i det dobble antall scoringer,men fikk alikevel sjanse på sjanse.
                            Når det gjelder Scheel,Solberg,Nystuen og Midtgarden,har rett og slett Haglund og Bjarmann rett og slett bare bestemt seg,at disse "lønnspostene" skal bare vekk.
                            Skjønner bare ikke logikken ? Solberg og Scheel er fortsatt unge og har sikkert lave lønninger i forhold til "stjernene" våre,og er heller ikke dårligere enn flere av dem,alikevel er det disse vi skal vrake ?
                            Klubben har igjen desverre blitt drevet av "fulle sjømenn" og våre økonomiske problemer er nok mye større enn det som kommer frem i media.
                            Selv har jeg innsett i disse dager, at Bjarmann begynner å bli mere ett problem for klubben,enn en ressurs,desverre.

                            Kommentar

                            • mats
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Mar 2008
                              • 621

                              #74
                              Hvor er det sagt at Solberg og Nystuen skal bort?
                              Håper Stoor, Hauger, Solberg og Nystuen blir.. Isak, Midtgaarden, Westeberg kan dra!

                              Kommentar

                              • fjacob82
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2005
                                • 1507

                                #75
                                Er ikke helt enig med deg Playboy1.
                                ja, scheel har noen gode kvaliteter, men disse blir skjemmet av noen dårlige kvaliteter som spilleforståelse og samhandling med resten av forsvarsgruppa, som han i mine øyne aldri helt løste. Men kanskje han trenger noen år til på baken.
                                Slik jeg leste saken i RB idag så var vel Nystuen han de helst ville beholde, men at de måtte bli kvitt noen først. Og da var det vel Scheel de tenkte på.
                                Når det gjelder Solberg er jeg enig med deg, han synes jeg burde få muligheten til å være med på oppkjøringen og få prøvde seg litt på a-laget. Tror han kunne gjort mye bra.
                                Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                                *Brasseberget*

                                Kommentar

                                • fjacob82
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2005
                                  • 1507

                                  #76
                                  Opprinnelig skrevet av mats
                                  Hvor er det sagt at Solberg og Nystuen skal bort?
                                  Håper Stoor, Hauger, Solberg og Nystuen blir.. Isak, Midtgaarden, Westeberg kan dra!
                                  Står i RB idag at Haglund har gitt solberg, midtgarden og scheel tillatelse til å se seg om etter andre klubber.
                                  Så stod det at de var veldig fornøyd med Nustyen, men at de ikke kunne love noe enda da de hadde for mange midtstoppere pr.d.d. i stallen.
                                  Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                                  *Brasseberget*

                                  Kommentar

                                  • Playboy1
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2003
                                    • 2162

                                    #77
                                    Opprinnelig skrevet av fjacob82
                                    Er ikke helt enig med deg Playboy1.
                                    ja, scheel har noen gode kvaliteter, men disse blir skjemmet av noen dårlige kvaliteter som spilleforståelse og samhandling med resten av forsvarsgruppa, som han i mine øyne aldri helt løste. Men kanskje han trenger noen år til på baken.
                                    .

                                    Greit nok det..... Men jeg mener at samhandlinga til hele forsvaret var først og fremst Haglund sin skyld.

                                    Angående Nystuen så har han fått beskjed av LSK at han kan være aktuell for dem videre.Men noen spillere må vekk først,for at det er økonomisk forsvarlig å signe ny kontrakt med han. Selvfølgelig har han andre tilbud,og kan ikke vente så altfor lenge på LSK.

                                    Kommentar

                                    • Rune
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2008
                                      • 1229

                                      #78
                                      Opprinnelig skrevet av fjacob82
                                      Er ikke helt enig med deg Playboy1.
                                      ja, scheel har noen gode kvaliteter, men disse blir skjemmet av noen dårlige kvaliteter som spilleforståelse og samhandling med resten av forsvarsgruppa, som han i mine øyne aldri helt løste. Men kanskje han trenger noen år til på baken.
                                      Slik jeg leste saken i RB idag så var vel Nystuen han de helst ville beholde, men at de måtte bli kvitt noen først. Og da var det vel Scheel de tenkte på.
                                      Når det gjelder Solberg er jeg enig med deg, han synes jeg burde få muligheten til å være med på oppkjøringen og få prøvde seg litt på a-laget. Tror han kunne gjort mye bra.
                                      Regner med at Scheel får sjansen til å etablere seg som midtstopper neste år.

                                      Manglende spilleforståelse og samhandling har vært gjennomgående for hele laget i år. Haglunds unnskyldning har vært at man trenger tid. Samtidig sier han at laget har slitt fordi forsvarsleddet ikke er gode nok med ball.

                                      Litt pussig da om en spiller som innehar de kvalitetene som Haglund tydeligvis ønsker at midtstopperne våre skal ha, ikke skal få tid og oppleve like stor tålmodighet som resten av laget. I hvert fall ikke når det er en billig løsning.
                                      "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

                                      Kommentar

                                      • HSft
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2004
                                        • 6082

                                        #79
                                        Opprinnelig skrevet av Playboy1
                                        Angående Nystuen så har han fått beskjed av LSK at han kan være aktuell for dem videre.Men noen spillere må vekk først,for at det er økonomisk forsvarlig å signe ny kontrakt med han. Selvfølgelig har han andre tilbud,og kan ikke vente så altfor lenge på LSK.
                                        Dette tyder vel litt på at Nystuen blir eneste stopper inn om han signeres. Nystuen, Ruben, Østli og Kippe med Kippe sin private situasjon og Ruben sin skade virker ikke så ekstremt solid synes jeg.

                                        Kommentar

                                        • Ola
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2003
                                          • 1651

                                          #80
                                          Virker helt retardert å gi bort Solberg. Han er et stortalent, og om det ikke er behov for han nå - han måles vel opp mot Palmi, Erling og Fredrik, så vil det bli behov for han siden. De bør inngå en halvårs leieavtale med en Adeccoklubb og evaluere til sommeren.

                                          Kommentar

                                          Working...