LSK anno 2013

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • _Jonern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 4386



    Dette var ikke bra nok fotball
    ..................

    Kommentar

    • Gjest

      Høydepunktene i 2013 er for "noen" , to taklinger i en kamp vi tapte 0-3.
      Høydepunktet for de under 8 er at kiosken er åpen.
      Hvis lista ligger på det nivået ligger det virkelig an til mye moro de nærmeste åra. Gode taklinger og åpen kiosk...

      Kommentar

      • LS89
        Kamptrådkongen
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2013
        • 3395

        Fy flate, det var tider det. I dag har spillerne sement i skoa, og gå-sakte fotball på agendaen. Blir psykisk dårlig av dette.

        Kommentar

        • Percy Nilegård
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 5146

          Opprinnelig skrevet av daf
          Høydepunktet for de under 8 er at kiosken er åpen.
          Om de hadde hatt varm kaffe til flere enn de to første i køen også, så hadde det vært et høydepunkt for meg.
          "Alltid blodsprengt"!
          Fong/Macho

          Even Nordlien

          Kommentar

          • knut
            Make knut Great Again
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2006
            • 9476

            Opprinnelig skrevet av Percy Nilegård
            Om de hadde hatt varm kaffe til flere enn de to første i køen også, så hadde det vært et høydepunkt for meg.
            Vil du ha no varmt å drikke, kan du alltids prøve cola'n

            Kommentar

            • Uwes disippel
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2006
              • 6039

              Opprinnelig skrevet av _Jonern
              Dette var ikke bra nok fotball
              Tenk at.. Dæven det der gjorde meg rett og slett litt glad i fotball igjen.

              Kommentar

              • lillestroom
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2007
                • 1020

                Litt interessant statistikk fra i år..

                Lillestrøm er det laget i tippeligaen med dårligst utnyttelse av sjanser. 37 mål på 142 sjanser (26.1 % utnyttelse). For å sammenligne med f.eks bronsevinner Haugesund, så har de skapt 122 sjanser, 20 færre enn oss.

                Kommentar

                • GIFKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2009
                  • 8243

                  "– Vi har en stor kompetanse i og rundt klubben og en meget god evne til å manøvrere oss ut av problemene vi vikler oss inn i."

                  På og utenfor banen er kanskje situasjonen i LSK enda mer lik enn vi kunne ane. Skippertaket er LSKs spisskompetanse.

                  Kommentar

                  • KFL41
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2004
                    • 3648

                    Opprinnelig skrevet av lillestroom
                    Litt interessant statistikk fra i år..

                    Lillestrøm er det laget i tippeligaen med dårligst utnyttelse av sjanser. 37 mål på 142 sjanser (26.1 % utnyttelse). For å sammenligne med f.eks bronsevinner Haugesund, så har de skapt 122 sjanser, 20 færre enn oss.
                    Flyt er undervurdert. Sparer vi oss for alle dumme feil som 2. målet igår (vi har sikkert slippet inn tosifret antall tilsvarende i år) og har bedre sjanseutnyttelse, er ikke veien til toppen så forferdelig lang. Noen flere poeng mot bunnlagene på hjemmebane og flere bortepoeng så bør det være innen rekkevidde med noen kloke spillersigneringer.

                    Kommentar

                    • Børge
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2013
                      • 2558

                      Mine tanker rundt 2013 - sett 14 av 15 live på Åråsen av tippeligaen og samtlige i cupen på Åråsen. Resten har jeg sett på tv.

                      Jeg er langt i fra fornøyd med hvordan laget har fremstått etter tapet i semifinalen. Har vært direkte puslete, med unntak av de siste minuttene mot TIL hvor vinnerskalle nr. 1 snudde kampen på ren trass og vilje. Gårdagens kamp var høstens desidert største lavmål og det har vært mye å ta av. Jeg fikk nærmest kramper i magen av hvor forbanna tregt det gikk. Johan Andersson er god som gull og en pasningsfot som kan fungere som den raskeste boksåpneren du kan tenke deg, men i går gikk det i sirup - mye av skylda er lav/null bevegelse blant medspillere. Direkte frustrerende å se på. Jeg har fått vesentlig flere grå hår i hodet i år enn jeg hadde i 2012, men er vel vanskelig å legge skylda på LSK av den grunn

                      Uansett har 2013 oppsummert blitt en skuffelse. Semifinale i cupen er bra, men smerten over at Hoseth en eneste gang i løpet av 2013 brukte høyrebeinet til noe annet enn å stå på og lykkes med det sekunder før full tid tok brodden ut av det. Bra med penger i kassa av prestasjonen, men smertene og skuffelsene var tunge å bære ut porten på Åråsen... Serien kunne blitt redda med en ok høst, men semifinalen i cupen tok pusten like hardt ut av spillerne - dem har også vært kaputt og helt ute av det etter den kampen. Bitter på hvordan det hele ble til slutt. Når du sitter igjen med trøsta i siste serierunde med at rbk ikke tok seriegull på Åråsen, da er trøsta faen meg fattig - jævlig fattig og bitter!

                      Hvorfor tro på 2014, laget og Haglund? Det er ganske lite som skal til for å snu trenden - snu 1 poeng til 3. 0 poeng til 1 poeng. Det produseres sjanser i all mas til å kunne putte nesten det dobbelte av mål med litt effektivitet på topp. Hva må til?
                      - En spiss må stå øverst på lista til de med sportslig ansvar. En som putte 10+ mål og skape rom rundt seg til andre. Forsvinner Helstad, mener jeg det må to stk inn. Bredde er alfa omega om man ønsker å blande seg inn i topp 5. Det tror jeg dem har forstått nå.
                      - Neste må være en midtbanespillere, type sentralt som kan gå rett inn sammen med Johan. Johan har som nevnt skuffa meg med treghet i det siste, men han er smart og stopper mye fra sin dype posisjon. Kanskje T.P. er mannen etter en vinter med laget? Eller en annen. Helt sikkert er det at BHR må ut på høyre kant. Det er der han kommer til rette.
                      - Til sist mener jeg det må en ny høyre back inn. Stoor er dyktig til å stå på og en herlig innstilling. Han jobber hardt, men han er veldig upresis ved innlegg i fart - det er den største mangelen. Ingen krise om han fortsetter, men ikke noe krise om en ny kommer inn.

                      Og de som roper om at PVM må gå, ta dere en bolle. Han er innblandet i ca 40 % av målene til LSK i form av assist eller putter dem selv - hadde man regnet "hockeyassist" så hadde det nok vært enda høyere. PVM i form er gull for LSK og sannsynligvis den viktigste spillere LSK har i stallen ved siden av Kippe (fantastisk sesong BTW - frisk sønn og stort sett en bauta i bakerste rekker).

                      2014 blir bra. Bli med å dra i samme retning - alle trengs på stadion. Det ser man i de kampene det er trykk, det smitter over på spillerne!
                      Sint og tverr på felt N

                      Kommentar

                      • GIFKanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2009
                        • 8243

                        Føler det er en dyp dyp mistro til det Haglund prøver på og fra min vanlige posisjon på M-feltet har man egentlig følt mishagsytringene og buinga sterkere for hvert besøk. Og det kommer tydeligst frem når Johan henter ball dypt og bruker kanskje litt for lang tid på å bli kvitt kula, som regel fordi bevegelsen foran er ikke-eksisterende. Han blir helt ufortjent skyteskiva for ett lag som ikke fungerer. "Å , han er så treg", "kan han ikke spille den fordømte kula fremover?", "Skjønner ikke hva som er så bra med ham" etc. Gårsdagen var intet unntak, hørbar buing utover andreomgangen fra tv-skjermen hjemme, mot Johan med ballen.

                        LSK må finne identiteten sin. Det er helt tydelig at denne fotballen ikke går hjem for en hovedskare av supportere som er vant til å se en mye, mye mer direkte fotball. Dette er Annerledeslandet tross alt, hvordan fotball skal spilles er intet unntak. Og det du ihvertfall ikke kommuniserer når du leverer slowmo-fotball uten resultater er å hevde at det er spillemessig jævla bra, slik både Haglund og Riise gjør. Reality check! Vis i det minste ydmykhet og såpass respekt for fansen som gidder bruke tid på å se dette hjelpeløse mølet.

                        Gjør folk interessert i prosjektet, hvorfor skal vi ha tålmodighet med dette? Selg det! Ellers kan det fort bli Brann-tendenser også på Åråsen neste sesong. Gud hjelpe meg, men ja det er en mulighet.

                        Kommentar

                        • GIFKanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2009
                          • 8243

                          NFF har suttet på langfingeren, stukket den i lufta, og funnet ut at TIL vant Fair Play-ligaen. Igjen. LSK på delt syvendeplass.

                          Kommentar

                          • Percy Nilegård
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2003
                            • 5146

                            Er jo rimelig fair gjort å rykke ned slik at andre lag slipper.
                            "Alltid blodsprengt"!
                            Fong/Macho

                            Even Nordlien

                            Kommentar

                            • Kay
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2004
                              • 763

                              Overraskende lav nedgang i publikumsnitt for LSK, jeg så for meg at fallet var større, syns jeg har hørt mye 4000 tilskuere i år.

                              Kommentar

                              • DoubleHi5
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2011
                                • 4138

                                Opprinnelig skrevet av Kay
                                Overraskende lav nedgang i publikumsnitt for LSK, jeg så for meg at fallet var større, syns jeg har hørt mye 4000 tilskuere i år.

                                http://www.toppfotball.no/news/artic...sokning-i-2013
                                Hvis vi trekker fra de 5000 billettene som DnB ga bort gratis til 16. mai kampen, ville nedgangen vært på ca 9,5%, så jeg håper ingen i klubbens ledelse lar seg lure av disse tallene. I tillegg kan vi vel sende en takk til Godset, som ikke avgjorde mot Tromsø. Siden Rbk fortsatt hadde sjansen på gull, tipper jeg det fort trakk 3000 ekstra i den siste kampen. Uten disse også, ville nedgangen ha vært på 13%.
                                Elska þetta félag

                                Kommentar

                                • Totti21
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Mar 2004
                                  • 3500

                                  Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                  Føler det er en dyp dyp mistro til det Haglund prøver på og fra min vanlige posisjon på M-feltet har man egentlig følt mishagsytringene og buinga sterkere for hvert besøk. Og det kommer tydeligst frem når Johan henter ball dypt og bruker kanskje litt for lang tid på å bli kvitt kula, som regel fordi bevegelsen foran er ikke-eksisterende.
                                  Jeg var i England å hørte på de samme ropene når folk som Gianluca Vialli og Ruud Gullit forsøkte å implementere en mer ballbesittende stil i Premier League også på starten av 2000-tallet. "Spill ballen fremover" og buing når det ble slått en støttepasning eller noen brukte for lang tid før de slo ballen opp i banen.
                                  I dag er det ekstremt få lag i Premier League som henger igjen i den typiske britiske fotballstilen, og de er heller ikke noe topplag. Publikum har også endret seg veldig, og de har vel også sett at dette har bidratt til at Engelske lag igjen er å regne med i Europa etter en elendig periode før dette.

                                  Som du sier er det en omstilling for supportere som er vant til at kampen om andreballene og dødballer er det viktigste i fotballen, men det er jeg helt sikker på at vil snu når vi får på plass de siste bitene i spillet vårt, og lykkes bedre på siste tredjedel av banen enn i dag.

                                  PS: Jeg lengter definitivt ikke tilbake til en tid der alle frispark fra 70-meter og inn betydde at vi skulle bruke tre minutter på å flytte opp hele laget og lempe ballen inn i en krigssone i håp om at vi skulle klare å få den i mål uten at dommeren blåste frispark. JA til mest mulig effektiv spilletid!

                                  Kommentar

                                  • Bukkenbruse
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • May 2008
                                    • 515

                                    Opprinnelig skrevet av Totti21
                                    Jeg var i England å hørte på de samme ropene når folk som Gianluca Vialli og Ruud Gullit forsøkte å implementere en mer ballbesittende stil i Premier League også på starten av 2000-tallet. "Spill ballen fremover" og buing når det ble slått en støttepasning eller noen brukte for lang tid før de slo ballen opp i banen.
                                    I dag er det ekstremt få lag i Premier League som henger igjen i den typiske britiske fotballstilen, og de er heller ikke noe topplag. Publikum har også endret seg veldig, og de har vel også sett at dette har bidratt til at Engelske lag igjen er å regne med i Europa etter en elendig periode før dette.

                                    Som du sier er det en omstilling for supportere som er vant til at kampen om andreballene og dødballer er det viktigste i fotballen, men det er jeg helt sikker på at vil snu når vi får på plass de siste bitene i spillet vårt, og lykkes bedre på siste tredjedel av banen enn i dag.

                                    PS: Jeg lengter definitivt ikke tilbake til en tid der alle frispark fra 70-meter og inn betydde at vi skulle bruke tre minutter på å flytte opp hele laget og lempe ballen inn i en krigssone i håp om at vi skulle klare å få den i mål uten at dommeren blåste frispark. JA til mest mulig effektiv spilletid!
                                    En relativt stor forskjell er at de lagene som spiller mest ballbesittende også har spillere på et helt annet nivå enn det vi har. Det store spørsmålet er om vi har spillere med høyt nok ferdighetsnivå til å noen gang mestre det effektivt. Jeg ser bra mye fotball, et sted mellom 10 og 15 kamper pr uke fra store deler av verden....og så omstendelig fotball som det Lillestrøm har bedrevet i år finner man faktisk ikke så mange steder. Klubbene som lykkes med det har et vannvittig mye høyere ferdighetsnivå individuelt og de fleste andre klubber som lykkes spiller faktisk relativt mye mer direkte fotball enn det jeg har sett av laget vårt i år uten at det betyr å flytte opp stopperne fra 70 meter og inn. Jeg vil faktisk si at de fleste klubbene uten milliarder på bok som lykkes best er kontringssterke lag med mye fart.

                                    Kommentar

                                    • Canário
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Sep 2005
                                      • 1471

                                      Opprinnelig skrevet av Bukkenbruse
                                      En relativt stor forskjell er at de lagene som spiller mest ballbesittende også har spillere på et helt annet nivå enn det vi har. Det store spørsmålet er om vi har spillere med høyt nok ferdighetsnivå til å noen gang mestre det effektivt. Jeg ser bra mye fotball, et sted mellom 10 og 15 kamper pr uke fra store deler av verden....og så omstendelig fotball som det Lillestrøm har bedrevet i år finner man faktisk ikke så mange steder. Klubbene som lykkes med det har et vannvittig mye høyere ferdighetsnivå individuelt
                                      Et ikke uviktig poeng er at våre spillere også møter motstandere på tilsvarende lavere nivå. Likevel er jeg enig at vi kan ha godt av å gå fortere frem i angrep noen ganger. Jeg støtter deg i at en spiller som for eksempel Riise ikke bør spille sentralt med hans tidvis "pasningsgambling". Imidlertid har jeg tro på at vår ballbesittende stil kan terpes mer og bli variert med flere mønstre. Riise ut på kant kan alene være med å bedre spillet vårt, fordi Palmi som kantspiller kan være en del av årsaken til at vi sliter på den siste tredjedelen og særlig mot lag som legger seg lavt. Palmi ligger langt tilbake i banen, er stasjonær, trekker ned tempoet og har ikke fart til å passere. Det kan drepe litt flyt og bevegelse.

                                      Med Riise på kanten får vi en spiller som kan passere, slå innlegg i fart og som samtidig kan være truende når han går innover i banen. Den siste kampen han spilt før han gikk til Fulham, var som venstrekant. Da var han også var meget god, hvor han blant annet skaffet et straffespark ved å drible seg inn i banen. Inntil vi har en ny sentral midtbanespiller kan Riise ute til høyre sammen med Mjelde, Piermayr eller Vaagan Moen sentralt med Johan allerede føre til at vi kan bedre pasningsspillet. Palmi sinker mye av spillet med støttepasninger og dårlig fremdrift, og passer ikke godt inn som kantspiller med de utfordingene vi allerede har.

                                      Sammen med en sterk og målfarlig spiss som kan fungere som en magnet og gi større rom for medspillere rundt, føler jeg det ikke er mye som skal til før det kan bli bra neste år! Vi har allerede vist at vi kan i doser. Det mest gledelige er at Haglund endelig gjør endringer, og ser etter endringer som kan forsterke våre beste perioder. Vi var vel tross alt et av lagene med flest sjanser i årets serie, ifølge statistikkloggen til Opta. Det er et godt utgangspunkt.

                                      Plattformen for å komme på øvdre halvdel neste år, er mer soild enn på lenge om Haglund gjør alvor ut av endringene har planlegger. Det er krevende å utvikle oss gjennom godt pasningsspill. Det blir ikke noe Sandefjord som scoret på halvparten av alle sjanser og gutset seg til å overleve, hvor de året etter fikk åtte poeng og jumbolplass fordi sjansene "plustelig" ikke satt og den kortsiktige, lettvindte løsningen med å spille enkelt ikke fungerte like bra lenger. Det bør være gode muligheter for oss å forbedre oss med den basen vi allerede har spillemessig og med den svake uttellingen vi har hatt foran mål i år.
                                      Last edited by Canário; 14.11.2013, 01:17.

                                      Kommentar

                                      • Bukkenbruse
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • May 2008
                                        • 515

                                        Opprinnelig skrevet av Canário
                                        Et ikke uviktig poeng er at våre spillere også møter motstandere på tilsvarende lavere nivå.
                                        Det er sant, men det er nå en gang sånn at det er veldig mye enklere å forsvare seg og å tette rom enn å angripe og tre seg gjennom rom. Det krever rett og slett mye mer av individuelle ferdigheter å angripe mot etablert forsvar enn det gjør å forsvare seg....et lag som Barcelona (for å ta et ytterpunkt) er ferdighetsmessig så mye bedre enn spillerne på Granada at de klarer det...jeg har mine tvil om spillerne til Lillestrøm noen gang vil være så mye bedre enn spillerne til Sogndal at vi vil være gode nok til å spille de ut i samme grad selv om Sogndal er et mye dårligere lag enn Granada. (Jeg sier ikke at vi er like omstendelige som Barca, men illustrerer kun poenget at selv om motstanderne er dårligere, så setter det alikevel veldig høye krav til vårt nivå når vi prøver oss på en ballbesittende spillestil).

                                        Kommentar

                                        • Totti21
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Mar 2004
                                          • 3500

                                          Opprinnelig skrevet av Bukkenbruse
                                          En relativt stor forskjell er at de lagene som spiller mest ballbesittende også har spillere på et helt annet nivå enn det vi har. Det store spørsmålet er om vi har spillere med høyt nok ferdighetsnivå til å noen gang mestre det effektivt. Jeg ser bra mye fotball, et sted mellom 10 og 15 kamper pr uke fra store deler av verden....og så omstendelig fotball som det Lillestrøm har bedrevet i år finner man faktisk ikke så mange steder. Klubbene som lykkes med det har et vannvittig mye høyere ferdighetsnivå individuelt og de fleste andre klubber som lykkes spiller faktisk relativt mye mer direkte fotball enn det jeg har sett av laget vårt i år uten at det betyr å flytte opp stopperne fra 70 meter og inn. Jeg vil faktisk si at de fleste klubbene uten milliarder på bok som lykkes best er kontringssterke lag med mye fart.
                                          Man har også motstandere på ett tilsvarende lavt nivå som Canário skriver.
                                          Man ser jo også at Svenske og Danske klubber lykkes godt med dette, men de har også jobbet med dette i langt flere år enn oss, og har en litt annen fotballkultur enn oss som har sett mest mot England. Strømsgodset har definitivt lykkes med dette her i Norge.
                                          Resultatet av dette er også enorm i form at antall spillere som blir solgt til utlandet, selv om de ikke gjør det noe bedre enn oss i Europa, der de som du sier ikke har ferdigheter nok til å spille sånn. Derfor ser man at f.eks FC København spiller veldig annerledes i Europa enn i hjemlig serie, og lykkes bra med dette.

                                          Jeg ser også alt som finnes av fotball fra ligaer rundt om i Europa, og er i tillegg i overkant interessert ift analyser av kamper, og da ser man mange overraskende ting. Visste du f.eks at Man Utd slo en større andel av pasningene sine på tvers og bakover i banen enn Barcelona i fjorårets Champions League? Elsker derfor å lese Man Utd supportere som sier at det er så kjedelig å se på støttepasningene til Barcelona.
                                          Jeg er uansett enig med deg i at de aller beste lagene er bedre på å ta kontringene 100% når de først tar de, og at vi er veldig omstendelige i vårt spill, uten at jeg tror det er meningen i det hele tatt.
                                          Noe av grunnen til at de lykkes med dette er jo også at de kun tar 2-3 overganger av 10 muligheter, men når de går, så går de med samlet mannskap og med høy kvalitet.
                                          Det er jo også en av de største svakhetene med soneforsvar i midtbaneleddet i mine øyne, da dette er veldig krevende over tid, og derfor ofte gjør at man er sliten når man vinner ballen, og ikke klarer å gå samlet eller er presis nok i avleveringen.
                                          Pep Guardiola sin filosofi på akkurat dette er at den som vinner ballen alltid skal spille til nærmeste mann, fordi han sannsynligvis er den mest slitne spilleren, og derfor også minst egnet til å slå den avgjørende pasningen. Brudd på brudd er jo en kjent klassiker, og noe Ståle Solbakken også sa at har gjort at han tar færre overganger nå enn tidligerei trenerkarrieren.

                                          Borussia Dortmund skiller seg nok litt og tar sikkert i overkant av 50% av sine overgangsmuligheter, men de spiller også en fotball som vi i alle fall ikke er i nærheten av å ha ferdigheter til å lykkes med fysisk sett. De løp mest av alle lagene i Champions League i fjor, og løp i snitt hele 7 km mer pr kamp enn nummer to på listen, som var Bayern Munchen.

                                          Jeg er 100% sikker på at man ønsker å tilnærme seg en stil der man tar 2-3 av 10 overganger 100%, da dette nok er den beste balansen i dagens fotball og i samsvar med hva Haglund sa i intervjuet i nettavisen. At man ikke har evnet dette i mer enn noen enkeltkamper tror jeg kun avhenger av små marginer.

                                          1. Han som vinner ballen må ikke slå gjennombruddspasningen. Hvor ofte har man ikke f.eks sett BHR jobbet opp en ball for så å miste den med en gang? Da har kanskje bevegelsene våre fremover startet, og det skaper en defensiv ubalanse.

                                          2. Variere i presshøyde. Noe av det vanskeligste i fotballen er å ha høy intensitet i lavt press. Dette har vi fått til i noen kamper, men det må trenes på for at vi skal lykkes med fotballen vår. Man Utd har vært gode på dette, og kan i perioder gi fra seg initiativet med vilje, men allikevel ha full kontroll defensivt.

                                          3. Holde på ballen betyr heller ikke at tempoet skal dale. Man ser egentlig den samme utfordringen som i lavt press ved at man ofte ender med å lunte rundt på banen når man skal holde på ballen, når det egentlig krever masse bevegelse og høyt balltempo for å lykkes med dette.
                                          Her blir man bare bedre ved å prøve, og spør gjerne en Drammenser hvor mange ganger de reiv seg i håret de første årene under Deila over latterlige ballmisser og omstendelig spill. Han sa det vel egentlig ganske greit når Stefan Johansen ble brutt mot Sverige etter en håpløs tversoverpasning og Zlatan satte 1-0. "Det er ikke valget som er feil, men utførelsen som er dårlig." "Man klarer aldri å slå den pasningen hvis man ikke fortsetter å prøve på det."

                                          4. Mange samtidig bevegelser. Man må true alt som er av tilgjengelig rom når man tar en overgang, og der er det alt for varierende og enkle bevegelser fra vår side i dag. Palmi truer alltid mellomrom, mens Fofana alltid blir liggende bredt i banen. Begge disse posisjonene burde oftere true rommet mellom stopper og back en de gjør i dag.

                                          Jeg er derfor 100% enig med deg i at vi er mer omstendelige enn de beste lagene i Europa og utvilsomt i Norge, men det er ikke fordi vi prøver på feil ting, men fordi vi foreløpig ikke evner det.
                                          Jeg er samtidig 100% sikker på at vi på sikt vil bli best av å fortsette det prosjektet vi har startet på nå, og at man jobber for å variere mellom høyt og lavt press, når vi skal ta overganger og når vi skal holde på ballen. Vi har klart dette i enkeltkamper der bortekampen mot rbk var den desidert beste.
                                          I denne kampen mener jeg vi var Norges beste lag, og derfor må målet være å gjenskape denne prestasjonen i langt flere kamper neste sesong.

                                          Jeg tror i bunn og grunn vi begge er enig i hva slags fotball vi ønsker å se på Åråsen, men jeg mener vi er nærmere det enn du mener, og derfor at vi vil komme dit med dagens filosofi.
                                          Det er faktisk sånn at selv om ett skudd går 10 meter over mål, så er det bare snakk om noen få cm eller mm bedre treff på foten før den hadde gått i krysset.

                                          edit: mye 100% i dette innlegget, men holdt meg i alle fall unna idrettens vanlige 110%.

                                          Kommentar

                                          Working...