LSK anno 2013
Collapse
X
-
-
Kommentar
-
Under 1 uke igjen til det hele starter opp igjen.... Slik jeg ser det så er vi 3 spillere unna et stor lag som kan kjempe om Gull... Stammen er der og det blir bare latterlig og ikke fullføre handlinga av spillere som skal til nå.... Slik jeg ser det mangler vi 1 midtstopper og en h back(stoor) og 1 spiss som scorer 15 mål (Prica?) ,men dette er litt typisk Lsk vi satser alt i 1 år og må strupe igjen neste år.... Uansett det bør komme noen nye spillere inn porten snart.Kommentar
-
Enig med deg i at vi trengter noen nye spillere inn om vi skal være et gull-lag. Og det bør være noen som klart forsterker laget, altså går rett inn i elveren.
Men er ikke enig at det det bør gjøres uansett for å fullføre. Er det ikke penger i kassa så vil jeg heller at vi gjør det beste ut av det vi har. Vil ikke ha noe oppryddning ala vi hadde etter Fjørtoft/Nordlie perioden og poengtrekk osv.
Tror uansett ikke det kommer noe klare forsterkninger før spillere som Westerberg, Solberg, Scheel og Midtgarden har funnet seg nye klubber og er borte fra lønningsposten. Ihvertfall 2-3 av de fire nevnte.
Back trenger vi helt klart. At det skal satses på Knudtzon som høyre back sier vel noe om det.
Det er også tynt på midtstopperplass. Ihvertfall med tanke på Kippe sin situasjon og at vi ikke vet når Gabrielsen er klar igjen. Vanskelig å vite hva Høibråten står for på tippeliga nivå. Men sånn jeg forstår det så gjorde han det bruktbart for Strømmen og med enda et år på baken skal vi ikke se bort fra at han kan være en backup.
På grunn av influensa så har jeg sett en del kamper fra høstsesongen de siste dagene. Med tanke på at vi bare tapte en av de åtte siste så var jo høstsesongen bra resultatmessig. (Tapte ufortjent mot Sogndal etter en scoring på overtid). Selv om selve spillet er så som så, så var det en ting som slo meg. Vi har veldig mange spiller i midtbaneledet som er god for å score 5-8 mål hver.
Synes det løsnet litt på slutten for mange. Både Palmason, PVM, Knudtzon (som spiss) og Bolly hvis han fortsetter som han slapp, er gode for som sagt 5-8 mål hver. Finner Johan gammel form og takter burde også han score en del mål. Ikke vet vi ha Fofana står for.
Noe av grunnen til at det løsna de siste kampene for Palmason var ene og alene Guldbrandsen. Selv om Knudtzon gjorde en kjempe jobb som spiss så tror jeg Guldbrandsen er et enda større uroment for motstanderen og gjør plass for andre til å score mål. Håper og tror dette blir Guldbrandsen sitt år. Han fortjener det.Kommentar
-
Jeg er redd for at med Hauger borte (og Roger som uaktuell?) så må det drastiske forsterkninger til for at vi skal havne opp 6 neste sesong. Jeg digger optimismen din, men i mine øyne er vi foreløpig relativt kraftig svekket med Hauger og Stoor borte og Gabrielsen langtidsskadd....og jeg klarer ikke å se at vi er i nærheten av å true topp 3...selv ikke med en ny stopper og en ny spiss - med mindre dette er spillere av "Forren og Ujah"-kaliber" Da derimot snakker vi fort medaljer!Kommentar
-
Stallen LSK har nå, formelig roper 4-3-3...
UdjusMen regner med at man går for 4-4-2 også i 2013.
HB - Østli - Stopper - Ringstad
BHR - Ohi - PVM
Erling - Gulbrandsen - Bolly
PS: HB og stopper står tomt. Blir Kippe med pga familiære årsaker? Blir Ruben klar? Er det Jesper som skal spille HB eller blir Stoor klar for LSK? Skal Erling omskoleres til HB permanent? Rett og slett fordi spørsmålene henger i lufta.Kommentar
-
– Erling (Knudtzon) spilte noen kamper der i høst. Selv om han primært er et spissalternativ, vil han muligens spille noe på backen i vinter for å være et alternativ.
-
Jeg tror Johan passer best i den møtende spissrollen. Der kan han bruke sin kreativitet til å flikke igjennom Fredrik eller spille opp kantene på vei fremover. I tillegg vil hans manglende defensive ferdigheter komme like goft til syne.
Alternativt, jeg synes det er fantastisk at noen fremdeles klarer å ignorere Erling. Hva kreves det for at han skal få litt anerkjennelse for sin innsats? I 2012 har han spilt på tre forskjellige plasser, deriblant back for første gang, uten å gjøre seg bort. Videre ble han vår toppscorer til tross for manglende tillit i spissrollen. Hva mer er det naturlig å kreve av han?Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?Kommentar
-
Alternativt, jeg synes det er fantastisk at noen fremdeles klarer å ignorere Erling. Hva kreves det for at han skal få litt anerkjennelse for sin innsats? I 2012 har han spilt på tre forskjellige plasser, deriblant back for første gang, uten å gjøre seg bort. Videre ble han vår toppscorer til tross for manglende tillit i spissrollen. Hva mer er det naturlig å kreve av han?
(Men hvor er det blitt av den linken?)Elska þetta félagKommentar
-
Syns det blir helt merkelig å snakke om hva som må til for at vi har et gullag. I mine øyne svekkes vi voldsomt av tapet av Hauger. Man har ikke penger til å handle en målfarlig spiss, i tillegg til at stopper- og backplassene er helt uavklarte. Uten Stoor MÅ vi handle ny back (Knudtzon MÅ spille spiss). Ringstad bør ikke være noe soleklart valg på venstrebacken. Kippes situasjon er uavklart jfm sønnens sykdom og Nystuen har forsvunnet. Toindouba ble av uforståelige årsaker skviset ut av klubben og er garantert tapt.
Forsvaret var vår store hemsko i år, og ikke noe tyder på at det kommer til å bli bedre neste år. Jeg syns det foreløpig lukter kamp på nedre halvdel lang vei av oss.Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellumKommentar
-
Kommentar
-
Her var det depressiv stemning. De av dere som er glad i FM eller driver med idrett sjæl vet at 1 år har drit mye å si på utviklinga til talentene.
Mon tro om ikke Gabrielsen, Ringstad, Gulbrandsen, Bolly, Ohi, Knudtzon, Fofana, Osvold har blitt bedre til neste sesong? Om ikke, mer stabile.....
Kanskje en Andersson i 100% og ikke 73% også vil hjelpe? pluss at vi har BHR, PVM, Palmason, Østli, Udjus, Origi (+ evt. Stoor) i den optimale fotballalderen.
Stoor(evt. Knudtzon) - Østli - Gabrielsen - Ringstad
Er ingen katastrofefirerer bak. Tror faktisk dette stopperparet er hakket bedre enn det (de?!) stopperpar(a) i sist sesong. Blir det ikke Stoor, så er Knudtzon god. Han tilfører firern superfart og kan lett redde LSK bakover om det skjer en tabbe. Han er først på ballen. Og at Knudtzon som back er "worst case" sier alt. De som har sett han spille i den rollen, vet at han klarer seg fint.
Mens andre lag vil oppleve stagnering så kan jeg etter alle solemerker ikke se annet enn fremgang på Åråsen. OK, så blir ikke Hauger å finne der neste sesong. Men kjære min tid, vi har Bjørn Helge Riise, Petter Vaagan Moen og Johan Andersson. Hvilket lag i TL hadde ikke disse gutta fått plass på, når de er i form?
Men klart, slik laget fremstår nå - er det skadeutsatt. "Drit bra" bredde har vi kun på midtbanen og keeperplass. Satser på at Kåsene har snåsamannen tendenser... Ellers klarer jo f. eks Barcelona seg bra uten noen spesielt god bredde. Så det er jo mulig..Last edited by jeykey; 30.12.2012, 23:04."Jeg hater søpla så intenst at jeg ikke kan spille med Korea på civilization fordi de er røde og blå."
- Sitat Grusom BKommentar
-
Kan sikkert funke bra som møtende spiss også, men synes Andersson har gjort det aller best som kantspiller. Litt for dårlig feilvendt til å møte, og fått lite til å stemme de gangene han har prøvd seg ved siden av en makker. Virker mest overbevisende på høyre kant så langt.Kommentar
-
Kan sikkert funke bra som møtende spiss også, men synes Andersson har gjort det aller best som kantspiller. Litt for dårlig feilvendt til å møte, og fått lite til å stemme de gangene han har prøvd seg ved siden av en makker. Virker mest overbevisende på høyre kant så langt.Kommentar
-
Kan sikkert funke bra som møtende spiss også, men synes Andersson har gjort det aller best som kantspiller. Litt for dårlig feilvendt til å møte, og fått lite til å stemme de gangene han har prøvd seg ved siden av en makker. Virker mest overbevisende på høyre kant så langt.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?Kommentar
Kommentar