LSK anno 2013
Collapse
X
-
Da bare henter vi Björn da? Problem solved.Kommentar
-
Synd om det blir "kjøpestopp" midt i trenerperiodene til både Berg og Haglund, mens det med en gang det blir ansatt en ny trener "plustelig" blir mye midler tilgjengelig. Kunne heller brukt alle de ressursene som ble tilgjengelige når Haglund kom inn på å forsterke for eksempel Bergs lag når vi allerede var gode. Det har vi vært dårligere på, mens vi er gode på å ta "skippertak" hver gang det går dårlig...
Blir vanskelig å få til et riktig stemt lag og en spillerstall som passer til instrumentet vårt når det har vært så dårlig planlegging som i de siste fem årene...Kommentar
-
Johan kommer med noen interessante uttalelser til fotbolldirekt.se, se nyhetstråden for desember (http://www.fotbolldirekt.se/2012/12/...-fortroende/):
"– Det är mycket som sitter i väggarna. Vi tio nya ville spela på ett sätt och alla ungdomar som vuxit upp i klubben och några etablerade som var kvar, de vet sitt sätt att spela på, som Lilleström alltid gjort. Då blir det inte riktigt bra. Det blev kaos istället. Det gäller att jobba jobba jobba för att hitta ett spelsätt som blir en blandning."
"– Ett tag funkade ingenting. Vi jobbade lite en och en, när man inte tänker likadant så blir det helt fel på något sätt. Sen fick vi en dålig start och blev stressade och då var cirkusen igång."
"– Vi började förra säsongen med kortpassningsspel och vågade mycket, men ju längre in vi kom i den desto lägre sjönk vi då vi inte fick betalt för vårt spel. Då började vi göra det lite enklare och då blev det stabilare. Men man måste våga för att vinna och jag hoppas vi börjar spela mer passningsorienterat igen."
Kommentar: Dette er jo bare en bekreftelse på det vi alle har sett, men jeg synes likevel det er verdt å merke seg det Johan sier. Jeg tror Johans dårlige 2012-sesong var en kombinasjon av ryggproblemene og frustrasjon over mangelen på en tydelig plan.
Det er vel fortsatt sånn at det er treneren som skal være den som lager planen og setter den ut i livet, den som skal stake ut kursen og holde stø kurs. Det klarte ikke Magnus Haglund i LSK i 2012. Når vi nå skriver 2013, er det ikke lenger tid for vingling og bortforklaringer. Nå må Magnus Haglund vise seg som en leder!Elska þetta félagKommentar
-
Kommentar: Dette er jo bare en bekreftelse på det vi alle har sett, men jeg synes likevel det er verdt å merke seg det Johan sier. Jeg tror Johans dårlige 2012-sesong var en kombinasjon av ryggproblemene og frustrasjon over mangelen på en tydelig plan.
Det er vel fortsatt sånn at det er treneren som skal være den som lager planen og setter den ut i livet, den som skal stake ut kursen og holde stø kurs. Det klarte ikke Magnus Haglund i LSK i 2012. Når vi nå skriver 2013, er det ikke lenger tid for vingling og bortforklaringer. Nå må Magnus Haglund vise seg som en leder!
Samtidig synes jeg Magnus Haglund gjorde det eneste riktige i sommer, da han tydelig la om spillet som også Johan sier i sitt intervju. Vi hadde kommet i en situasjon der vi måtte gjøre grep for å sikre Tippeligaplassen, og da gjelder det at man fokuserer på noen få, enkle grep som sørger for at man tar de nødvendige poengene.
Med en god oppkjøring nå med få nye ansikter inn, så både håper og tror jeg at vi vil jobbe videre med den litt mer pasningsorienterte stilen som Magnus Haglund står for, da jeg absolutt tror at det vil skape best resultater over tid.
I tillegg til dette har vi hurtige spillere som Mathis Bolly, Fredrik Gulbrandsen og Erling Knudtzon som gjør at vi kan variere mellom å slå de direkte ballene i bakrom, og holde på ballen mot etablert forsvar.
Det har blitt skrevet mange ganger her inne tidligere, men kampene mot vif og rbk i starten av sesongen viste tegn på hvordan dette laget kan fremstå med litt selvtillit og tro på prosjektet til Haglund.
Til sist er vi nødt til å få på plass Fredrik Stoor, eller en erstatning for han, samt en midtstopper til mtp skadesituasjonen til Ruben og familiesituasjonen til Frode K for at vi skal kunne ha noe som helst håp om å havne blant de 5 beste i Tippeligaen 2013. Pr.dd er det kun midtbanen som holder topp-5 nivå på papiret i mine øyne.
Alikevel føler jeg at man med disse få grepene, og en god vinter sammen kan utfordre de beste lagene igjen. Bak Molde, Godset, Tromsø og RBK er det såpass åpent at det er lite progresjon som skal til for at man skal kunne havne der.Kommentar
-
Kommentar
-
Når vi må sette Erling på HB så er det en falitterklæring. Vår beste spiller ifjor, som scora og jobba som ett piska svin på toppen der, skal puttes i forsvar?
Vi har en meget tynn og utsatt stall i år. Her må det forsterkninger til, men er vel ingen spesielle i kikkerten?Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
*Brasseberget*Kommentar
-
Jeg vet ikke hva jeg skal tro eller håpe lenger om LSK sin fremtid. Kan ikke akkurat si att jeg sitter med en god følelse når jeg tenker på LSK. Er nervøs og skuddredd lenge før seriestart og gleder meg overhode ikke til seriestart.
Bra att Bolly for fortsette utviklingen som har hatt i LSK og for prøve seg mot bedre spillere. Skal bli morro å følge han videre.Kommentar
-
Kommentar
-
"Vi har mistet så mange spillere at kvaliteten på treningene har sunket. Dessverre er det ikke midler til å forsterke laget i denne fasen av sesongen. Klubben ser på muligheten til å selge deler av Åråsen til pirate investorer for å få inn midler til forsterkninger..."
UFF!
Nei, ta lykkepillen din, Wanker...Hunter S. Thompson:
There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.Kommentar
-
Når vi må sette Erling på HB så er det en falitterklæring. Vår beste spiller ifjor, som scora og jobba som ett piska svin på toppen der, skal puttes i forsvar?
Vi har en meget tynn og utsatt stall i år. Her må det forsterkninger til, men er vel ingen spesielle i kikkerten?Kommentar
-
Ps: når jeg leser slike utsagn, tenker jeg på barna mine på tre og fem år etter å ha sagt nei til dem i kiosken eller lekebutikken.Kommentar
Kommentar