LSK anno 2013

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • HSft
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2004
    • 6082

    #81
    Synes det er pussig å observere den voldsomme beundringen for Solberg på forumet. Han er en ok ung spiller, for all del. Men på forumet så ses han på som megatalent som er løsningen som targetspiss og ving er sterk som en okse og er blandt norges fremste teknikkere.

    Kommentar

    • fredpet76
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Feb 2004
      • 1260

      #82
      En må ikke undervurdere alt hva den sportslige ledelsen av sportsklubben gjør. En kan være sikker på at de har tatt en nøye vurdering der den sportslige biten sammen med det økonomiske er satt opp mot hverandre. Solberg er flink han, men det er vel ingen her som ser han som bankers i noen start 11`er... Backup har vi mange av, og de er bra de også.

      Kommentar

      • knut
        Make knut Great Again
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2006
        • 9476

        #83
        Opprinnelig skrevet av HSft
        Synes det er pussig å observere den voldsomme beundringen for Solberg på forumet. Han er en ok ung spiller, for all del. Men på forumet så ses han på som megatalent som er løsningen som targetspiss og ving er sterk som en okse og er blandt norges fremste teknikkere.
        For min egen del går det på premissene for utlånet (fra mitt ståsted).

        Nischo har jo gjort det bedre enn forventa i Adecco og dermed "oppfylt" sin del av avtalen, og burde da ha fått sjansen i sesongoppkjøringa.

        Av det jeg har hørt så var LSK keene på å leie han ut nå og (gjerne til Særp).
        Hvis dette er tilfelle, så har han fortsatt muligheten, men ikke i år fordi klubben må spare utgifter (koster å være kar).

        Men hvis dette ikke er tilfelle, og at de faktisk vil kvitte seg me'n, så kan de søkke dikken min.

        Kommentar

        • HSft
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2004
          • 6082

          #84
          Opprinnelig skrevet av knut
          For min egen del går det på premissene for utlånet.

          Nischo har jo gjort det bedre enn forventa i Adecco og dermed "oppfylt" sin del av avtalen, og burde da ha fått sjansen i sesongoppkjøringa.
          Hvor godt har han egentlig gjort det om man ser bort fra målene, som selvfølgelig er imponerende.

          Har han spilt fast på Sarpsborg? Har han vært god i de andre delene av spillet?

          Kommentar

          • G-Man
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2011
            • 3212

            #85
            Opprinnelig skrevet av HSft
            Hvor godt har han egentlig gjort det om man ser bort fra målene, som selvfølgelig er imponerende.

            Har han spilt fast på Sarpsborg? Har han vært god i de andre delene av spillet?
            Kan gi deg navnet på ganske mange spisser som i 80 minutter så ut som om de burde vært jagd opp på tribunen, for så å avgjøre kampen. Gode målscorere er mangelvare, også hos oss.

            Svaret på sørsmålet ditt er at Solberg har vært ujevn. Han begynte særdeles bra, men hadde så en fallende kurve som gjorde at han etterhvert oftere og oftere begynte på benken. Når han spiller kan han være ganske usynlig i lange perioder. Det han har er et særdeles godt overblikk, en presis pasningsfot og en beundringsverdig ro foran mål. Hadde han puttet mer enn Erling med samme spilletid? Neppe. Mer enn Helstad? Svært sannsynlig.

            Kommentar

            • Wanker
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2005
              • 635

              #86
              Opprinnelig skrevet av fredpet76
              En må ikke undervurdere alt hva den sportslige ledelsen av sportsklubben gjør. En kan være sikker på at de har tatt en nøye vurdering der den sportslige biten sammen med det økonomiske er satt opp mot hverandre. Solberg er flink han, men det er vel ingen her som ser han som bankers i noen start 11`er... Backup har vi mange av, og de er bra de også.
              Greit nok at Nico sikkert ikke er frelseren.
              At det gjøres gode vurderinger av både sportslige og økonomiske hensyn føler jeg meg imidlertid ikke alltid overbevist om, ref. Helstad. Han er vel først nå såpass trent at det ikke er en lidelse å se ham utpå en hel kamp...
              Hunter S. Thompson:

              There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
              Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

              Kommentar

              • Heia Lørenskog
                Seniormedlem
                Forumsadist
                • Apr 2006
                • 147

                #87
                Opprinnelig skrevet av G-Man
                Hadde han puttet mer enn Erling med samme spilletid? Neppe. Mer enn Helstad? Svært sannsynlig.
                Så mellom 273 minutt (Erling) og 282 minutt (Helstad) mellom hvert mål, altså.

                Kommentar

                • HSft
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2004
                  • 6082

                  #88
                  Regner med at han mente som spiss. Det er der sarp-fansen mener han bør spille

                  Kommentar

                  • GIFKanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2009
                    • 8243

                    #89
                    Opprinnelig skrevet av HSft
                    Synes det er pussig å observere den voldsomme beundringen for Solberg på forumet. Han er en ok ung spiller, for all del. Men på forumet så ses han på som megatalent som er løsningen som targetspiss og ving er sterk som en okse og er blandt norges fremste teknikkere.
                    Trenger ikke overdrive, gutten er en goalgetter. Evnen til å putte ballen i nettet kan neppe overvurderes. Tror han er gira på å vise seg verdig også, LSK har ingenting å tape på å la ham få sjansen.

                    Kommentar

                    • HSft
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2004
                      • 6082

                      #90
                      "Noen ny assistenttrener etter Bård Wiggen jobber ikke sportsdirektøren med.
                      – Slik budsjettet vårt er nå, er det ikke midler til en ny assistent, sier han."



                      Auda! Haglund alene uten noen assistent høres ikke bra ut i mine ører. Om vi ikke har råd til en assistenttrener så har vi brukt pengene våre feil. Sløst bort unødvendig mye midler på etablerte spillere som ikke hever laget.

                      Kommentar

                      • PetterH
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Apr 2012
                        • 668

                        #91
                        De viktigste investeringene vi nå kan gjøre er å ha gode folk rundt den stallen vi har slik at vi får det beste ut av den.
                        Å det å da ikke ha en assisten er til bekymring.

                        Kommentar

                        • Wanker
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2005
                          • 635

                          #92
                          >Noen ny assistenttrener etter Bård Wiggen jobber ikke sportsdirektøren med.
                          >– Slik budsjettet vårt er nå, er det ikke midler til en ny assistent, sier han."

                          Hmm. Høres ikke bra ut.
                          Men ikke overraskende, husker denne nesten "komiske Ali"-reportasjen: http://www.rb.no/lsk-magasinet/article6222627.ece
                          Jeg skjønner jo nå iveren etter å kvitte seg med spillere...

                          Opprinnelig skrevet av HSft
                          Auda! Haglund alene uten noen assistent høres ikke bra ut i mine ører. Om vi ikke har råd til en assistenttrener så har vi brukt pengene våre feil. Sløst bort unødvendig mye midler på etablerte spillere som ikke hever laget.
                          Spot on!
                          Hunter S. Thompson:

                          There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                          Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

                          Kommentar

                          • kunden
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2005
                            • 2379

                            #93
                            Spiller ingen rolle. Jeg er ihvertfall en av dem som mener trenerens rolle er sterkt overdrevet, for ikke å snakke om hjelpetrener og hjelpetreners hjelpetrener osv. De med litt erfaring i arbeidslivet vet hvor meningsløs rolle stort sett alle mellomledere har.
                            "Men så på Solskjær" vil kanskje mange si. Molde var meget bra under Jonevret også. Så mistet de 2-3 meget sentrale spillere, og hadde et mellomår inntil OSG tok over. Han tok med seg et par nye klassespillere og vips var Molde tilbake på toppen. Strip Molde for Forren og et par andre(husker ikke navn i farta, men det er vel en som er på vei til PSV?) og Molde blir
                            raskt et middelhavsfarer, med eller uten OSG.
                            Det må rett og slett ligge i kulturen(alle kulturer for den saks skyld) at man har troen på en slags frelser, et slags Jesus/Guds-kompleks, at man tror det skal komme inn en person som skal stå å skrike og bælje på sidelinja, så vil plutselig alle spillerene bli mye bedre.
                            Skal man kutte, så kutt i administrasjonen. Få heller inn spillere. Finnes nok av "fotballkunnskap" og erfaring i klubben allerede.

                            Kommentar

                            • reka
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Aug 2005
                              • 13277

                              #94
                              Opprinnelig skrevet av kunden
                              Spiller ingen rolle. Jeg er ihvertfall en av dem som mener trenerens rolle er sterkt overdrevet, for ikke å snakke om hjelpetrener og hjelpetreners hjelpetrener osv. De med litt erfaring i arbeidslivet vet hvor meningsløs rolle stort sett alle mellomledere har.
                              "Men så på Solskjær" vil kanskje mange si. Molde var meget bra under Jonevret også. Så mistet de 2-3 meget sentrale spillere, og hadde et mellomår inntil OSG tok over. Han tok med seg et par nye klassespillere og vips var Molde tilbake på toppen. Strip Molde for Forren og et par andre(husker ikke navn i farta, men det er vel en som er på vei til PSV?) og Molde blir
                              raskt et middelhavsfarer, med eller uten OSG.
                              Det må rett og slett ligge i kulturen(alle kulturer for den saks skyld) at man har troen på en slags frelser, et slags Jesus/Guds-kompleks, at man tror det skal komme inn en person som skal stå å skrike og bælje på sidelinja, så vil plutselig alle spillerene bli mye bedre.
                              Skal man kutte, så kutt i administrasjonen. Få heller inn spillere. Finnes nok av "fotballkunnskap" og erfaring i klubben allerede.
                              Fryktelig uenig. Jeg mener treneren har nesten ALT å si. Vi har plenty eksempler på det både i Norge (Eggen) og Europa forøvrig (Mouhrinio, Jürgen Klopp etc), hvor en tydelig spillestil og gode taktiske vurderinger sammen med det å være en tydelig lederskikkelse gir suksess etter suksess. Problemet er at sterke personligheter og gjennomførte spillestiler ofte skaper konflikter og uro når man er avhengige av å inngå kompromisser. Få trenere innehar imidlertid alle de kvaliteter som trengs.

                              Kommentar

                              • Bibaboy
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Mar 2008
                                • 712

                                #95
                                Håper vi ikke igjen er i samme situasjon som vi var etter Fjøra/Nordli`s famøse pengebruk for noen år tilbake. Jeg tror vi har en bra stall om vi får beholde Stoor og Hauger. Men uten spesielt Hauger er vi ikke godt nok forspent på sentral midtbane om vi skal kjempe i toppen i år. Synes også det er urovekkende at vi går 5 mill i underskudd i år. Trodde de hadde stålkontroll på utgiftene men der tok jeg visst feil.
                                Fugla Forever

                                Kommentar

                                • kunden
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2005
                                  • 2379

                                  #96
                                  Opprinnelig skrevet av reka
                                  Fryktelig uenig. Jeg mener treneren har nesten ALT å si. Vi har plenty eksempler på det både i Norge (Eggen) og Europa forøvrig (Mouhrinio, Jürgen Klopp etc), hvor en tydelig spillestil og gode taktiske vurderinger sammen med det å være en tydelig lederskikkelse gir suksess etter suksess. Problemet er at sterke personligheter og gjennomførte spillestiler ofte skaper konflikter og uro når man er avhengige av å inngå kompromisser. Få trenere innehar imidlertid alle de kvaliteter som trengs.
                                  Du kunne ha tatt med Drillo også. Jeg mener allikevel at dette kommer på kontoen for tilfeldigheter. I ekstremtilfellene er det en slags magisk symbiose mellom taktikk og spillermateriell som slår til. For LSKs del ville antagelig ingen trener i verden klart å forandre vesentlig på resultatene.
                                  De eksemplene du trekker frem er gode eksempler på klassiske årganger. Selv the chosen one har ikke klart å gjenskape magien han hadde med Porto. Han hadde tilfeldigvis spillere med de nødvendige defensive fibre til å gjennomføre den (kjipe)
                                  fotballen han står for. Real Madrid vinner fortsatt selvsagt, men det er alene fordi de har midler til å hente spillere fra øverste hylle. Drillo og Eggen v2 derimot har/hadde et helt annet materie å forme, uten videre suksefull innflytelse.

                                  Det finnes mange andre eksempler med negativt fortegn. Solbakken og Villas-Boas for å nevne 2 stykker i nåtid.
                                  Blir spennende å se hvordan det går med treneren til Borussia Dortmund når han skal prøve seg i England/Spania eller Italia.

                                  Kommentar

                                  • G-Man
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2011
                                    • 3212

                                    #97
                                    Opprinnelig skrevet av Bibaboy
                                    Håper vi ikke igjen er i samme situasjon som vi var etter Fjøra/Nordli`s famøse pengebruk for noen år tilbake. Jeg tror vi har en bra stall om vi får beholde Stoor og Hauger. Men uten spesielt Hauger er vi ikke godt nok forspent på sentral midtbane om vi skal kjempe i toppen i år. Synes også det er urovekkende at vi går 5 mill i underskudd i år. Trodde de hadde stålkontroll på utgiftene men der tok jeg visst feil.
                                    Det er vanskelig å anslå nøyaktig hvor mange tilskuere som vil komme. Selv blant oss "diehards" her på forumet er det enkelte som har sagt de ikke gidder å reise til Åråsen når laget ikke spiller bra eller får resultater. Blant den jevne mann og kvinne på Lillestrøm og i området rundt er det (som mange andre steder) en stor andel medgangssupportere uten det ekte hjertet for klubben.

                                    Er forøvrig enig med deg i vurderingen av midtbanen. Uten Hauger kunne Roger vært svaret, men hvis han vil bort så er det en utfordring å komponere en midtbane med et godt nok defensivt anker.

                                    At Hauger evt forsvinner er nok et argument for å beholde Nystuen. Uten et godt nok midtbaneanker blir en aggressiv og støtende stopper enda viktigere.

                                    Kommentar

                                    • HSft
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2004
                                      • 6082

                                      #98
                                      Opprinnelig skrevet av G-Man
                                      Det er vanskelig å anslå nøyaktig hvor mange tilskuere som vil komme.
                                      Uansett utrolig at vi klarer å gå i underskudd med salget av BBS. Når vi vistnok har lavere lønnsutgifter i 2012 enn i 2011 så er det skremmende.

                                      Kommentar

                                      • Kjell.T.Ring
                                        Poll St. Ring
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Dec 2005
                                        • 11796

                                        #99
                                        Opprinnelig skrevet av HSft
                                        Uansett utrolig at vi klarer å gå i underskudd med salget av BBS. Når vi vistnok har lavere lønnsutgifter i 2012 enn i 2011 så er det skremmende.
                                        Fikk vi hele summen med en gang? Er det ikke ganske vanlig med delbetalinger på overganger?

                                        Edit: Da skulle vi vel kanskje hatt litt Ujah-penger o.l. i år.
                                        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                        Kommentar

                                        • BD
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Feb 2006
                                          • 1422

                                          Vet ikke hvor interessant dette er, men lagde dette innlegget før forumet gikk ned. Har redigert litt, og legger det ut på nytt. Jeg har tatt utgangspunkt i hva det pt. ser ut til at vi har av spillermateriell før 2013-sesongen.


                                          Stallen i 2013, slik den ser ut til å bli akkurat nå (basert på hvem som har kontrakt):

                                          (Rangert fra grønt til rødt etter hvor sannsynlig det er å se dem i klubben og på banen for Fugla neste år, basert på signaler fra styret, rykter og tidligere spilletid/ situasjon i klubben. Aktuelle posisjoner i parantes)

                                          Keeper:
                                          Udjus
                                          Magnusson
                                          Faye Lund


                                          Forsvar:
                                          Kippe - Stopper
                                          Østli - Stopper (høyre back)
                                          Gabrielsen - Stopper, sentral midtbane (høyre back, venstre back)
                                          Ringstad - venstre back, venstre ving

                                          Høibråten -stopper (vestre back)
                                          Westerberg – Høyre back (høyre ving, venstre back)
                                          Scheel – Stopper (høyre back)




                                          Midtbane:
                                          Riise - Sentral midtbane, høyre ving
                                          Palmason - Høyre ving, venstre ving, sentral midtbane (hengende spiss)
                                          Vaagan Moen - Hengende spiss, sentral midtbane (venstre ving)
                                          Ohi - Sentral midtbane, venstre ving, høyre ving, hengende spiss (spiss)
                                          Bolly - Venstre ving, høyre ving (spiss)

                                          Solberg - Høyre ving, venstre ving, hengende spiss
                                          Midtgarden - Pottit
                                          Bassey – Sentral midtbane



                                          Angrep:
                                          Andersson - Hengende spiss, venstre ving, høyre ving (sentral midtb.)
                                          Knudtzon - Spiss, høyre ving (venstre ving, høyre back)
                                          Gulbrandsen - Spiss, høyre kant (venstre kant)
                                          Helstad - Spiss, hengende spiss
                                          Fofana - Ving høyre og venstre, spiss

                                          Osvold - Spiss
                                          Bjerkenes - Spiss


                                          Jeg tar utgangspunkt i at vi fortsetter med samme formasjon (4-4-1-1/ 4-2-3-1):

                                          Forutsatt skadefri tropp, vil vårt beste lag trolig se ut cirka som dette:

                                          Posisjon Førstevalg - Terningkast Dekning - Terningkast Kommentar
                                          Keeper 4 - Udjus 1 Ingen reelle utfordrere til Udjus. Magnusson trolig ute med skade.
                                          Høyre back 3 - Gabrielsen 2 Ikke Gabrielsen sin beste posisjon, i tillegg er det usikkert når han er tilbake fra skade. Ingen gode alternativer i troppen, med mindre Westerberg plutselig blir god nok og får fortsette.
                                          Stopper 4 - Østli 2 Kippe/Østli har ikke fungert optimalt. Gabrielsen godt alternativ når han er tilbake fra skade. Dårlig dekning, Høibråten fremdeles ung. Og kan gå på nytt lån.
                                          Stopper 4 – Kippe 2
                                          Venstre back 3 – Ringstad 2 Ringstad snuser på en 4'er etter sesongavslutningen. Ingen gode alternativer, selv om Ruben kan gjøre en grei jobb når det trengs.
                                          Midtbane sentral 5 - Riise 3 Riise bankers. Vaagan Moen har gjort sine beste kamper bak spiss. Ohi utfordrer, Palmason er nødløsning, men bedre i en mer offensiv rolle.
                                          Midtbane sentral 5 – Vaagan Moen 3
                                          Høyre ving 4 – Palmason m.fl. 6 Mange alternativer. Knudtzon, Bolly og Palmi gode alternativer. I tillegg Fredrik, Ohi og Andersson. Meget god dekning. Håper også på Fofana.
                                          Venstre ving 5 – Bolly 5 Samme alternativer som på høyre, men mangel på venstrebente spillere gir en 5'er i dekning.
                                          Hengende spiss 4 – Andersson 5 Vaagan beste alternativet i utgangspunktet, men sammensettingen av stallen pt. gjør det mest aktuelt at han spiller som en av de to sentrale på midten. Andersson har en del å bevise, har vært skadet og ikke innfridd i år. Ohi og Helstad andre alternativer.
                                          Spiss 4 –
                                          Helstad/Gulbr./Knudtz
                                          5 Flere gode alternativer, men ikke noe soleklart førstevalg eller virkelig toppsiss. Blir spennende å se hvem som kaprer spissplassen av Fredrik, Erling og Helstad. Fofana outsider, men trolig mest aktuell på kant. Alle alternativer er noe like, kunne optimalt sett trengt en muskelspiss.
                                          Konklusjon:
                                          • Vi har godt med kvalitet, og svært god dekning på kantene.
                                          • Vi har svært dårlig dekning bakover på banen.
                                          • Vi må ha inn en keeper, reserve/utfordrer til Udjus.
                                          • Vi må ha inn en høyreback. Bør kunne være god nok til å gå rett inn i lagoppstillingen og gjøre en god jobb. Westerberg ser ut til å være milevis unna, og sannsynligvis ferdig i klubben.
                                          • Vi må ha inn en venstreback. Bør kunne utfordre Ringstad.
                                          • Med mindre Høibråten ses på som aktuelle for en del førstelagsspill neste år, vi ha en stopper til. Uansett burde vi ha inn en stopper til.
                                          • En god defensiv midtbanespiller inn vil, i mine øyne, gjøre underverker for laget. Da vi får muligheten til å flytte Vaagan Moen opp bak spissen. Med dette får vi mer enn god nok dekning på de to sentrale plassene på midtbanen, samt i "hengende spiss"-rollen.
                                          • Det kunne vært spennende med en muskelspiss som alternativ til spissrollen, selv om vi har god dekning her fra før.


                                          (Kjepphest 1: Ringstad, Gabrielsen, Gulbrandsen, Ohi og Bolly har kontrakter som går ut etter neste sesong. Disse må signeres så fort som mulig, alle som en! Helst for 3 år eller mer. Disse gutta blir ikke akkurat dårligere, og er ekte LSK-gutter.
                                          Kjepphest 2: Jeg håper klubben gjør alt for å beholde Stoor og Hauger på Åråsen (selv om lønnen må være innenfor rimelighetens grenser). Sier heller ikke nei takk til Nystuen, liker typen og billig i drift.)

                                          Kommentar

                                          Working...