LSK anno 2013

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Bukkenbruse
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2008
    • 515

    Opprinnelig skrevet av Totti21
    Hvor er forresten det intervjuet hvor Horn selv sier at LSK har gitt han ett tilbud?
    Var på tv2 det lå. Han fikk et spørsmål fra tv2 om hvorfor han valgte Strømsgodset når han kunne fått høyere lønn i Lillestrøm. Da svarte han at det i stor grad handlet om Deila og at penger ikke var alt.

    Kommentar

    • WAK
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jul 2006
      • 967

      Kommentar

      • tullebukk
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2006
        • 5446

        Under 1 uke igjen til det hele starter opp igjen.... Slik jeg ser det så er vi 3 spillere unna et stor lag som kan kjempe om Gull... Stammen er der og det blir bare latterlig og ikke fullføre handlinga av spillere som skal til nå.... Slik jeg ser det mangler vi 1 midtstopper og en h back(stoor) og 1 spiss som scorer 15 mål (Prica?) ,men dette er litt typisk Lsk vi satser alt i 1 år og må strupe igjen neste år.... Uansett det bør komme noen nye spillere inn porten snart.

        Kommentar

        • WAK
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jul 2006
          • 967

          Enig med deg i at vi trengter noen nye spillere inn om vi skal være et gull-lag. Og det bør være noen som klart forsterker laget, altså går rett inn i elveren.

          Men er ikke enig at det det bør gjøres uansett for å fullføre. Er det ikke penger i kassa så vil jeg heller at vi gjør det beste ut av det vi har. Vil ikke ha noe oppryddning ala vi hadde etter Fjørtoft/Nordlie perioden og poengtrekk osv.

          Tror uansett ikke det kommer noe klare forsterkninger før spillere som Westerberg, Solberg, Scheel og Midtgarden har funnet seg nye klubber og er borte fra lønningsposten. Ihvertfall 2-3 av de fire nevnte.

          Back trenger vi helt klart. At det skal satses på Knudtzon som høyre back sier vel noe om det.

          Det er også tynt på midtstopperplass. Ihvertfall med tanke på Kippe sin situasjon og at vi ikke vet når Gabrielsen er klar igjen. Vanskelig å vite hva Høibråten står for på tippeliga nivå. Men sånn jeg forstår det så gjorde han det bruktbart for Strømmen og med enda et år på baken skal vi ikke se bort fra at han kan være en backup.

          På grunn av influensa så har jeg sett en del kamper fra høstsesongen de siste dagene. Med tanke på at vi bare tapte en av de åtte siste så var jo høstsesongen bra resultatmessig. (Tapte ufortjent mot Sogndal etter en scoring på overtid). Selv om selve spillet er så som så, så var det en ting som slo meg. Vi har veldig mange spiller i midtbaneledet som er god for å score 5-8 mål hver.

          Synes det løsnet litt på slutten for mange. Både Palmason, PVM, Knudtzon (som spiss) og Bolly hvis han fortsetter som han slapp, er gode for som sagt 5-8 mål hver. Finner Johan gammel form og takter burde også han score en del mål. Ikke vet vi ha Fofana står for.

          Noe av grunnen til at det løsna de siste kampene for Palmason var ene og alene Guldbrandsen. Selv om Knudtzon gjorde en kjempe jobb som spiss så tror jeg Guldbrandsen er et enda større uroment for motstanderen og gjør plass for andre til å score mål. Håper og tror dette blir Guldbrandsen sitt år. Han fortjener det.

          Kommentar

          • Bukkenbruse
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2008
            • 515

            Opprinnelig skrevet av tullebukk
            Under 1 uke igjen til det hele starter opp igjen.... Slik jeg ser det så er vi 3 spillere unna et stor lag som kan kjempe om Gull...
            Jeg er redd for at med Hauger borte (og Roger som uaktuell?) så må det drastiske forsterkninger til for at vi skal havne opp 6 neste sesong. Jeg digger optimismen din, men i mine øyne er vi foreløpig relativt kraftig svekket med Hauger og Stoor borte og Gabrielsen langtidsskadd....og jeg klarer ikke å se at vi er i nærheten av å true topp 3...selv ikke med en ny stopper og en ny spiss - med mindre dette er spillere av "Forren og Ujah"-kaliber" Da derimot snakker vi fort medaljer!

            Kommentar

            • *46*

              Stallen LSK har nå, formelig roper 4-3-3...
              Udjus
              HB - Østli - Stopper - Ringstad
              BHR - Ohi - PVM
              Erling - Gulbrandsen - Bolly
              Men regner med at man går for 4-4-2 også i 2013.

              PS: HB og stopper står tomt. Blir Kippe med pga familiære årsaker? Blir Ruben klar? Er det Jesper som skal spille HB eller blir Stoor klar for LSK? Skal Erling omskoleres til HB permanent? Rett og slett fordi spørsmålene henger i lufta.

              Kommentar

              • knut
                Make knut Great Again
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2006
                • 9476

                Leste et eller anna sted at om Stoor ikke blei klar, så blei det Erling(?)

                Kommentar

                • Holterkanari
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2009
                  • 588

                  Opprinnelig skrevet av knut
                  Leste et eller anna sted at om Stoor ikke blei klar, så blei det Erling(?)
                  – Hvilke alternativ har du på høyreback?


                  – Erling (Knudtzon) spilte noen kamper der i høst. Selv om han primært er et spissalternativ, vil han muligens spille noe på backen i vinter for å være et alternativ.

                  ________________________
                  TB

                  Kommentar

                  • GIFKanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2009
                    • 8243

                    Vi mangler ikke først og fremst tre spillere, vi mangler et spillemønster. Glem gullsnakket, konse på å ta tilbake Åråsen først, og bygg et lag.

                    Kommentar

                    • mats
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Mar 2008
                      • 621

                      Udjus
                      Stoor-Østli - Stopper(Ruben)- Stian
                      Palmi-BH-PVM-Bolly
                      ---- NY-----
                      ---Fredrik---

                      Kommentar

                      • maurakanari
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jul 2005
                        • 638

                        Opprinnelig skrevet av mats
                        Udjus
                        Stoor-Østli - Stopper(Ruben)- Stian
                        Palmi-BH-PVM-Bolly
                        ---- NY-----
                        ---Fredrik---
                        Trenger vi ny bak fredrik?? Vi har jo Johan.
                        VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

                        Kommentar

                        • MortenA
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2007
                          • 3456

                          Jeg tror Johan passer best i den møtende spissrollen. Der kan han bruke sin kreativitet til å flikke igjennom Fredrik eller spille opp kantene på vei fremover. I tillegg vil hans manglende defensive ferdigheter komme like goft til syne.

                          Alternativt, jeg synes det er fantastisk at noen fremdeles klarer å ignorere Erling. Hva kreves det for at han skal få litt anerkjennelse for sin innsats? I 2012 har han spilt på tre forskjellige plasser, deriblant back for første gang, uten å gjøre seg bort. Videre ble han vår toppscorer til tross for manglende tillit i spissrollen. Hva mer er det naturlig å kreve av han?
                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                          Kommentar

                          • DoubleHi5
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2011
                            • 4138

                            Opprinnelig skrevet av MortenA
                            Alternativt, jeg synes det er fantastisk at noen fremdeles klarer å ignorere Erling. Hva kreves det for at han skal få litt anerkjennelse for sin innsats? I 2012 har han spilt på tre forskjellige plasser, deriblant back for første gang, uten å gjøre seg bort. Videre ble han vår toppscorer til tross for manglende tillit i spissrollen. Hva mer er det naturlig å kreve av han?
                            I tillegg ble han vel kåret til Årets spiller med stor margin her på forumet?

                            (Men hvor er det blitt av den linken?)
                            Elska þetta félag

                            Kommentar

                            • trigz
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 7104

                              Syns det blir helt merkelig å snakke om hva som må til for at vi har et gullag. I mine øyne svekkes vi voldsomt av tapet av Hauger. Man har ikke penger til å handle en målfarlig spiss, i tillegg til at stopper- og backplassene er helt uavklarte. Uten Stoor MÅ vi handle ny back (Knudtzon MÅ spille spiss). Ringstad bør ikke være noe soleklart valg på venstrebacken. Kippes situasjon er uavklart jfm sønnens sykdom og Nystuen har forsvunnet. Toindouba ble av uforståelige årsaker skviset ut av klubben og er garantert tapt.

                              Forsvaret var vår store hemsko i år, og ikke noe tyder på at det kommer til å bli bedre neste år. Jeg syns det foreløpig lukter kamp på nedre halvdel lang vei av oss.
                              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                              Kommentar

                              • sten
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Feb 2005
                                • 873

                                Tror aldri vi blir noe topplag. Selv med investorer og salg av spillere så har vi ikke penger

                                Kommentar

                                • Seb.R
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2006
                                  • 4159

                                  Opprinnelig skrevet av sten
                                  Tror aldri vi blir noe topplag. Selv med investorer og salg av spillere så har vi ikke penger
                                  Det blir for enkelt å skylde på penger.
                                  www.sebastianramsland.com
                                  www.twitter.com/sebramsland

                                  Kommentar

                                  • jeykey
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Sep 2012
                                    • 452

                                    Her var det depressiv stemning. De av dere som er glad i FM eller driver med idrett sjæl vet at 1 år har drit mye å si på utviklinga til talentene.

                                    Mon tro om ikke Gabrielsen, Ringstad, Gulbrandsen, Bolly, Ohi, Knudtzon, Fofana, Osvold har blitt bedre til neste sesong? Om ikke, mer stabile.....

                                    Kanskje en Andersson i 100% og ikke 73% også vil hjelpe? pluss at vi har BHR, PVM, Palmason, Østli, Udjus, Origi (+ evt. Stoor) i den optimale fotballalderen.

                                    Stoor(evt. Knudtzon) - Østli - Gabrielsen - Ringstad

                                    Er ingen katastrofefirerer bak. Tror faktisk dette stopperparet er hakket bedre enn det (de?!) stopperpar(a) i sist sesong. Blir det ikke Stoor, så er Knudtzon god. Han tilfører firern superfart og kan lett redde LSK bakover om det skjer en tabbe. Han er først på ballen. Og at Knudtzon som back er "worst case" sier alt. De som har sett han spille i den rollen, vet at han klarer seg fint.

                                    Mens andre lag vil oppleve stagnering så kan jeg etter alle solemerker ikke se annet enn fremgang på Åråsen. OK, så blir ikke Hauger å finne der neste sesong. Men kjære min tid, vi har Bjørn Helge Riise, Petter Vaagan Moen og Johan Andersson. Hvilket lag i TL hadde ikke disse gutta fått plass på, når de er i form?

                                    Men klart, slik laget fremstår nå - er det skadeutsatt. "Drit bra" bredde har vi kun på midtbanen og keeperplass. Satser på at Kåsene har snåsamannen tendenser... Ellers klarer jo f. eks Barcelona seg bra uten noen spesielt god bredde. Så det er jo mulig..
                                    Last edited by jeykey; 30.12.2012, 23:04.
                                    "Jeg hater søpla så intenst at jeg ikke kan spille med Korea på civilization fordi de er røde og blå."
                                    - Sitat Grusom B

                                    Kommentar

                                    • Canário
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Sep 2005
                                      • 1471

                                      Opprinnelig skrevet av MortenA
                                      Jeg tror Johan passer best i den møtende spissrollen. Der kan han bruke sin kreativitet til å flikke igjennom Fredrik eller spille opp kantene på vei fremover. I tillegg vil hans manglende defensive ferdigheter komme like goft til syne.
                                      Kan sikkert funke bra som møtende spiss også, men synes Andersson har gjort det aller best som kantspiller. Litt for dårlig feilvendt til å møte, og fått lite til å stemme de gangene han har prøvd seg ved siden av en makker. Virker mest overbevisende på høyre kant så langt.

                                      Kommentar

                                      • Herman
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Feb 2010
                                        • 1101

                                        Opprinnelig skrevet av Canário
                                        Kan sikkert funke bra som møtende spiss også, men synes Andersson har gjort det aller best som kantspiller. Litt for dårlig feilvendt til å møte, og fått lite til å stemme de gangene han har prøvd seg ved siden av en makker. Virker mest overbevisende på høyre kant så langt.
                                        Johans to soleklart beste kamper for oss var de to første hjemmekampene mot RBK og vif. Da spilte han bak Björn på topp.
                                        Twitter

                                        Kommentar

                                        • MortenA
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2007
                                          • 3456

                                          Opprinnelig skrevet av Canário
                                          Kan sikkert funke bra som møtende spiss også, men synes Andersson har gjort det aller best som kantspiller. Litt for dårlig feilvendt til å møte, og fått lite til å stemme de gangene han har prøvd seg ved siden av en makker. Virker mest overbevisende på høyre kant så langt.
                                          Mye avhenger av hvilke egenskaper man ønsker i kantrollen. Johan har mange offensive egenskaper som passer på kanten, men hans manglende evne/vilje til å jobbe defensivt gir motstanderen store rom å utnytte. Med manglende defensiv jobbing blir det fort to-mot-en mot backene, evt. tvinger det midtbane/stopper ut for å støtte, noe som igjen skaper rom andre steder. Ved å dytte Johan opp i spissleddet vil hans defensive svakheter ikke være så markante da han har to firere bak seg som normalt vil ligge i nogenlunde posisjon. En møtende spiss behøver ikke å ligge sentralt hele tiden. Bjørn viste ofte stor vilje til å bevege seg ut mot sidene og utnytte rommene mellom stopper og back.
                                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                          Kommentar

                                          Working...