LSK anno 2013

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Marit
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2010
    • 885

    Akkurat det her er vel litt utenfor den aktuelle diskusjonen, men er det bare jeg som syns Ruben gjorde det bedre på venstre enn på høyreback forrige sesong? Det gir lite mening siden han er høyrebeint men det er ihvertfall mitt inntrykk. Det kan ha vært det at han fikk noen flere kamper på å spille seg i TL-form på før han gikk over på venstre, eller samarbeidet med Ringen som kant foran han heller enn at han er flinkere på venstre da. Eventuelt at jeg er helt på jordet (det ville jo ikke vært første gang).
    Andas in och andas ut
    Orkar jag så orkar du

    Kommentar

    • Folke
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2008
      • 5955

      Opprinnelig skrevet av ynnor
      Hadde tenkt meg en tur, men Bolly også borte hva pokker skal man se på.
      Av de som er borte fra 2012 stallen (bortsett fra Bolly), hvem hadde du tenkt til å se på? Ingen av de som spilte i 2012 gjorde det noe særlig bra (kan man trygt si) og jeg er mer interessert i å se på de som ikke fikk spille så mye og som fortsatt er i stallen.. F.eks. Fofana, Fredrik G, Nico o.l. Det er jo det som er spennende, se om disse er på gang og om det evt kommer noen nye spillere på prøve.

      Kommentar

      • Folke
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2008
        • 5955

        Tror det gikk på samarbeid mellom Ruben og Ringen, som kjenner hverandre godt og sikkert skapte trygghet for hverandre. Ruben skal IKKE spille VB når han er tilbake, det er helt sikkert. HB, MS eller SDM.

        Kommentar

        • ynnor
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2008
          • 857

          Ja nye lottospillere fra Afrika. Haglund fikk jo mye ut av de i fjor. Poenget mitt er at vi har hatt 4 spillere de siste årene som gjør noe annet enn å spille langt på måla eller bakover på banen. Nå røyk siste mann akkurat når han hadde knekt koden.Jeg ser masse treninger og alle kamper. Men blir satt ut når man ikke kan beholde en eneste spiller som kanskje ville dratt litt publikum tilbake på Åråsen

          Kommentar

          • Rune
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2008
            • 1229

            Opprinnelig skrevet av Marit
            Akkurat det her er vel litt utenfor den aktuelle diskusjonen, men er det bare jeg som syns Ruben gjorde det bedre på venstre enn på høyreback forrige sesong? Det gir lite mening siden han er høyrebeint men det er ihvertfall mitt inntrykk. Det kan ha vært det at han fikk noen flere kamper på å spille seg i TL-form på før han gikk over på venstre, eller samarbeidet med Ringen som kant foran han heller enn at han er flinkere på venstre da. Eventuelt at jeg er helt på jordet (det ville jo ikke vært første gang).
            Det har med spillerne foran han å gjøre. På høyre har vi stort sett spilt med spillere som liker å trekke innover, da må Ruben overlappe og bidra offensivt. På venstre side har han spilt med spillere som også kan gå utover, da har han i større grad kunnet konsentrere seg om det defensive.
            "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

            Kommentar

            • Folke
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2008
              • 5955

              Ujah ble solgt for store summer i norsk målestokk, Bjørn for passe sum.. At Nosa gikk for småpenger er dumt, men situasjonen man var i den gangen ga neppe store valg. Jeg syntes klubben har gjort noe bra siste årene, spillersalg er en av dem. Det er selvsagt sårt når "heltene" forsvinner, men det tar ikke lange tiden før jeg ser ting fra klubbens side og har forståelse for det. Det som er mer sårt er vel at man ikke har tatt "omorganiseringen" av stallen/spillerstilen fullt ut og gitt de som har blitt hentet til klubben en skikkelig sjanse (Scheel, Nico, Ringstad, Roger m.fl.) til å vise seg frem og at man har "forhastet" seg ved innkjøp (Jesper, Luke, Bassey m.fl.) av nye spillere som igjen gir nye undøvendige utskiftninger/kostnader.

              Kommentar

              • *46*

                Opprinnelig skrevet av Rune
                Det har med spillerne foran han å gjøre. På høyre har vi stort sett spilt med spillere som liker å trekke innover, da må Ruben overlappe og bidra offensivt. På venstre side har han spilt med spillere som også kan gå utover, da har han i større grad kunnet konsentrere seg om det defensive.
                Du kan kanskje si det slik, men de som har spilt på venstre kant/back har ikke akkurat bidrat med mange gode innlegg. I hvertfall ikke de som etter sigende skal være venstre beint. I grunn kun Ringstad (og PVM når han trekker ut) som leverer gode innlegg. Bolly la ikke gode innlegg fra venstre side. Jeg vil faktisk si at innlegg fra høyresiden har vært flere klasser bedre.

                Seriøst spørsmål: siden dommedagen tydligvis ankom Åråsen i dag - er det seriøst noen som mener at pr andre dag i overgangsvinduet (som stenger 31. mars og gjenstår sånn ca 88 dager) og sesongen 2013 i dag er spolert pga Bolly stikker til Tyskland (og i praksis redder økonomien til LSK etter 2012 sine anslåtte dårlige resultater)?

                Kommentar

                • Leif A
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2003
                  • 3962

                  Etter salget av Bolly håper jeg at man går for en ny venstre back og dytter Ringstad frem som venstre kant.
                  Knurr...

                  Kommentar

                  • ynnor
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2008
                    • 857

                    Ja det er vel derfor vi har 3000 tilskuere på kamp 46. Du skal vel på trening i morgen ?

                    Kommentar

                    • *46*

                      Opprinnelig skrevet av ynnor
                      Du skal vel på trening i morgen ?
                      Jeg skal på jobb. Men jeg skal på minst to treningskamper, har fiksa tre stk sesongkort til (tre generasjoner som skal på kamp) 2013 og skal sikkert på to-tre bortekamper. Var aldri i mine planer å reise på trening i morgen. Jeg kan ikke skippe jobben sånn helt uten videre på denne tiden av året. Må ut til kunder og jobbe. Hadde sesongstarten vært i lavsesong arbeidsmessig for min del, hadde jeg garantert reist på treningsstarten uavhengig av enkeltspillere.

                      Skammer meg ikke for at jeg ikke reiser på årets første trening.

                      Opprinnelig skrevet av ynnor
                      Ja det er vel derfor vi har 3000 tilskuere på kamp 46.
                      Tror neppe grunnen til at kun 3000 har møtt opp til tider, er at man mangler profiler. Det er spillet og resultatene det skorter på. Fem år med gjørme over anklene og tilnærmet konstant frykt for nedrykk. Folk må kjenne sin besøkstid og forstå at deres oppmøte eller utblivelse faktisk spiller inn på klubbens tilganger økonomisk. Og støtte på tribunen trigger spillerene. Se kampen mot TIL - Åråsen var i fyr og flamme som man sjelden har sett de siste årene.

                      Men dette er i grunn i en annen diskusjon. Her er det årets første trening som diskuteres.

                      Kommentar

                      • Folke
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2008
                        • 5955

                        Opprinnelig skrevet av ynnor
                        Ja det er vel derfor vi har 3000 tilskuere på kamp 46. Du skal vel på trening i morgen ?
                        Kan nok ha noe med resultatene å gjøre.. Selvsagt hadde laget tatt flere poeng med bedre spillere, men dog kan det hende man hadde gått konkurs og på den måten rykket ned via degradering. LSK har alltid fungert som en selgende klubb, det er vel en av de største grunnene til at unge talenter velger LSK fremfor andre klubber.

                        Kommentar

                        • ynnor
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2008
                          • 857

                          Blir like dumt å snakke om lekebutikk til meg som da Erlandsen snudde seg og ropte medgangssupportere til oss. Var eneste tilskuer på en treningskamp på 80 tallet i minus 15 på Valle og sett så og si hver eneste hjemmekamp siden 73. Skal på alle treningskamper i hallen i år(har jobb jeg også) Poenget mitt er at det blir umulig å lage et lag i toppen når de få morsomme spillerne forsvinner før tilskuerne vender tilbake. Vært på mange treninger siste årene. Og de treningene er ikke spesielt morsomme å se på uten å se en eneste spiller som tør å utfordre. Vet at spillere forsvinner men nå har vi lett etter en venstrekant siden påsan forsvant og nå må kanskje letes i 10 år til. Andersson er ikke løsningen i den posisjonen

                          Kommentar

                          • reka
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Aug 2005
                            • 13277

                            Opprinnelig skrevet av Folke
                            LSK har alltid fungert som en selgende klubb, det er vel en av de største grunnene til at unge talenter velger LSK fremfor andre klubber.
                            Nei. LSK har fungert som et attraktivt topplag i Norge som har ligget langt fremme på profesjonalitet og sportslig suksess, de fleste spillere i norsk liga (og spesielt unge) ville blitt beæret av å få et kontraktsforslag fra Åråsen. Vi har også vært en selgende klubb de siste åra hvor talenter har vært innom på vei ut, men da jo ikke klubben fungert i det hele tatt.

                            Kommentar

                            • Folke
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2008
                              • 5955

                              Opprinnelig skrevet av reka
                              Nei. LSK har fungert som et attraktivt topplag i Norge som har ligget langt fremme på profesjonalitet og sportslig suksess, de fleste spillere i norsk liga (og spesielt unge) ville blitt beæret av å få et kontraktsforslag fra Åråsen. Vi har også vært en selgende klubb de siste åra hvor talenter har vært innom på vei ut, men da jo ikke klubben fungert i det hele tatt.
                              Hvor langt tilbake i tid vil du hen egentlig? LSK er ett bunnlag, med dårlige resultater over mange år nå. Klubben får mindre penger inn enn de bruker og er helt avhengig av å selge spillere for å overleve, noe man strengt tatt har gjort hvertfall siste 20 årene.

                              Kommentar

                              • Boing
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Dec 2005
                                • 711

                                Opprinnelig skrevet av *46*

                                Seriøst spørsmål: siden dommedagen tydligvis ankom Åråsen i dag - er det seriøst noen som mener at pr andre dag i overgangsvinduet (som stenger 31. mars og gjenstår sånn ca 88 dager) og sesongen 2013 i dag er spolert pga Bolly stikker til Tyskland (og i praksis redder økonomien til LSK etter 2012 sine anslåtte dårlige resultater)?
                                Sesongen ser ikke akkurat lysere ut når man selger en av de spillerne som prøvde å vise vei på banen i fjor. Men jeg forstår att LSK må selge Bolly når dem har drite på draget som fulle sjømenn som har kjørt på land med den økonomiske styringen. Bolly gjør det som er riktig for han og ønsker han all lykke til og håper det beste for han i fremtiden.

                                LSK har jo selv sendt signaler ut om att økonomien er dårlig og att spillere med høye lønninger blir ikke aktuelt å hente. Da er spørsmålet hva vi eventuelt kommer til å få inn av "gode" spillere som ikke skal ha så mye i lønn?? Vi kommer helt sikkert til å overleve tippeligaen, men det er takket være 16 lag i serien.

                                Hvis LSK ønsker att jeg skal være optimist og positiv til det LSK foretar seg så må dem gi meg noe som jeg kan se som positivt. Siden sesongen 2012 ble avsluttet så har det bare vært triste nyheter fra Åråsen, og da er det ikke lett å være positiv og optimist.

                                Sorry, men LSK er pr. dags dato som ei kjæreste som sluttet å gi deg sex for 3/4 år siden, dere er fortsatt sammen, men du for ikke stå av å se kjæresten naken da du veit du ikke kommer til å få kjøtt på kølla di samme hva du gjør og sier. Kanskje litt rar sammenligning, da de fleste ville ha avsluttet ett slikt forhold ganske kjapt.
                                Last edited by Boing; 03.01.2013, 01:23.

                                Kommentar

                                • TomLundby
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Nov 2006
                                  • 616

                                  LSK har alltid vært avhengig av salg av spillere etter at LSK slev bragte profffotball til Norge på 1970 tallet. Hovedgrunnen til at LSK makter å tiltrekke seg gode spillere er muligheten de ser for å bli solgt videre. Derfor er det alltid flott når LSK får solgt spillere til store ligaer.

                                  Kommentar

                                  • Ketil Cantona
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 6813

                                    Opprinnelig skrevet av Boing
                                    Sesongen ser ikke akkurat lysere ut når man selger en av de spillerne som prøvde å vise vei på banen i fjor. Men jeg forstår att LSK må selge Bolly når dem har drite på draget som fulle sjømenn som har kjørt på land med den økonomiske styringen. Bolly gjør det som er riktig for han og ønsker han all lykke til og håper det beste for han i fremtiden.
                                    .
                                    Kan ikke se hvordan LSK har opptrått som fulle sjømenn. Hvem ville stresset med å forlenge kontrakten til Bolly før i sommer. Mannen satt mer på legesenteret enn i garderoben på Åråsen. Plutselig fikk han noen gode matcher og det eksploderte i selvtillit og gode prestasjoner. At han har en agent som er jævlig glad i penger kontra å rådføre unge gutter til stabilitet og tolmidghet kan hverken Bjarmann eller klubben lastes for. Dersom vi benytter noe/endel av kjøpesummen på nye spillere så er dette en GOD handel. Som skrevet over; Ringstad kan bekle venstrekant rollen, vi trenger å få inn Stoor og ny venstreback.

                                    3 dager inn i det nye året og med 3 måneder igjen av det åpne vinduet så mister ikke jeg nattesøvnen av den grunn. Bestilte meg like godt nytt sesongkort!

                                    Kommentar

                                    • BD
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Feb 2006
                                      • 1422

                                      Jeg hadde som flere her gledet meg til å se Bolly i år, men jeg ser ikke bort ifra at vi kan komme til å stå sterkere som lag etter dette salget.

                                      Ifølge "Stallen 2013" er Bolly heleid av LSK. Dette betyr at vi sitter igjen med en mye høyere prosentandel av salgssummen enn ved de foregående eksportsalgene våre de siste årene. Jeg håper og tror derfor at vi kan bruke et par tre mill. på å sikre oss bedre dekning i posisjoner der vi trenger det mer.

                                      Satser på at dette også gir Fofana muligheten til å vise seg frem. Håper han er klar for oppgaven.
                                      Last edited by BD; 03.01.2013, 09:18. Begrunnelse: presisering

                                      Kommentar

                                      • xeR
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Jan 2004
                                        • 11206

                                        Opprinnelig skrevet av BD
                                        Jeg hadde som flere her gledet meg til å se Bolly i år, men jeg ser ikke bort ifra at vi kan komme til å stå sterkere som lag etter dette salget.

                                        Ifølge "Stallen 2013" er Bolly heleid av LSK. Dette betyr at vi sitter igjen med en mye høyere prosentandel av salgssummen enn ved de foregående eksportsalgene våre de siste årene. Jeg håper og tror derfor at vi kan bruke et par tre mill. på å sikre oss bedre dekning i posisjoner der vi trenger det mer.
                                        Det er da slettes ikke sikkert klubben får overført overgangssummen som et engangsbeløp, det kan være nedbetalinger og avdrag som betinger sportslig suksess..

                                        Jeg ser nå i nyhetstråden at denne overgangen er langt mer lønnsom enn salget av Nosa selv om overgangssummen er mer eller mindre den samme, men det er vel fortsatt ikke gitt at alt blir utbetalt med en gang.
                                        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                        Kommentar

                                        • sten
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Feb 2005
                                          • 873

                                          Det neste er vel at PVM blir solgt for noen få lapper

                                          Kommentar

                                          Working...