LSK anno 2013

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Bibaboy
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Mar 2008
    • 712

    Det som er sikkert er at om LSK ønsker å fremstå som et topplag i 2013 som de har sagt i hele 2012 så må de forsterke nåværende stall. Vi trenger Stoor, en venstre back hvis Ringstad satses på som kant. Vi er klart svakere på sentral midtbane uten Hauger og Roger. Vi trenger en target spiss og mulig også en stopper for å være godt dekket opp. LSK signerte ifjor itillegg Scheel og Midtgarden som visstnok ikke er gode nok for A-stallen. Heller ikke Solberg regnes som god nok. For ikke å snakke om Westerberg som har vært en katastrofe. Man kan jo lure på hva sportslig ledeles holder på med der borte når de kaster ut penger av vinduet på den måten. Det er jo ikke det minste rart at de sliter økonomisk år etter år... Jeg forventer nå at de spillerne som kommer inn er gode nok for en startplass på A-laget. Hvis ikke kan vi like gjerne beholde de vi allerede har...
    Fugla Forever

    Kommentar

    • kunden
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2005
      • 2379

      En annen nådegave Bolly besitter, bortsett fra å løpe fort, er det å sette ballen i nota. Det lille jeg har sett av Fofana så er han mer en kapabel til å gå inn på laget. Bedre teknikk en Bolly, men ikke like rått rykk, og virker også litt ubesluttsom foran mål.
      Vil savne Bolly og uforutsigbarheten vi hadde med han, men han blir neppe noe sportslig tap for LSK 2013.

      Tror dessverre "franske" Bolly vil mistrives i Tyskland. Noe som igjen fører til at han raskt havner på benken, ut i kulden
      og i avisen med grintryne. Forhåpentligvis blir det resigning med LSK og ikke vif.

      Kommentar

      • BD
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Feb 2006
        • 1422

        Opprinnelig skrevet av xeR
        Det er da slettes ikke sikkert klubben får overført overgangssummen som et engangsbeløp, det kan være nedbetalinger og avdrag som betinger sportslig suksess..

        Jeg ser nå i nyhetstråden at denne overgangen er langt mer lønnsom enn salget av Nosa selv om overgangssummen er mer eller mindre den samme, men det er vel fortsatt ikke gitt at alt blir utbetalt med en gang.
        Det har jeg da heller aldri skrevet. Men det er da nærliggende å tro at det meste av summen enten kommer nå, eller er nedbetalinger som ikke betinger sportslig suksess.

        Noen millioner inn, en mindre på lønningslisten bør gi oss muligheter.

        I tillegg er avdrag på en nedbetaling også noe som har mye å si for hvordan vi kan satse (med mindre de er betinget).

        Kommentar

        • Boing
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2005
          • 711

          Opprinnelig skrevet av Paddis
          Kan ikke se hvordan LSK har opptrått som fulle sjømenn. Hvem ville stresset med å forlenge kontrakten til Bolly før i sommer. Mannen satt mer på legesenteret enn i garderoben på Åråsen. Plutselig fikk han noen gode matcher og det eksploderte i selvtillit og gode prestasjoner. At han har en agent som er jævlig glad i penger kontra å rådføre unge gutter til stabilitet og tolmidghet kan hverken Bjarmann eller klubben lastes for. Dersom vi benytter noe/endel av kjøpesummen på nye spillere så er dette en GOD handel. Som skrevet over; Ringstad kan bekle venstrekant rollen, vi trenger å få inn Stoor og ny venstreback.

          3 dager inn i det nye året og med 3 måneder igjen av det åpne vinduet så mister ikke jeg nattesøvnen av den grunn. Bestilte meg like godt nytt sesongkort!
          Prøv å se litt lengere enn bare bolly når jeg henviser til fulle sjømenn. Har du hørt om "tæring etter næring" prinsippet? Det betyr så enkelt att man ikke skal bruke mer penger enn det som kommer inn, for man 1000 kr så skal man kun bruke 1000 kr. Ikke som LSK, for hver 1000 kr inn så bruker dem 1500 kr, det er å holde på som fulle sjømenn.

          Nå har vi mistet noen spillere siden sesongslutt, og klubben gikk i minus, hvorfor skal man forvente att de pengene som vi for fra salget av bolly skal falle rett tilbake til nye spillere?? Det vil jo være mot enhver fornuft å ikke bruke ny frisk kapital til å rette opp det økonomiske tapet LSK har hatt i 2012. Så skal LSK ha sunn økonomisk føring så må dem jaggu meg tenke to ganger før vi bruker penger.

          Jeg har heller ikke mistet nattesøvnen over LSK, det sluttet jeg med for to år siden. Før var mitt LSK hjerte ett stort bål, men det har nå minsket til ett enkelt telys.

          Sesongkort ble bestilt og betalt i desember, så jeg kommer på kampene selv om det ikke er med glede jeg går opp til Åråsen, det føles mer som en ett pliktløp å gå opp til Åråsen til kamp.

          Så jeg har min fulle rett til å kalle dem som styrer klubben for fulle sjømenn og treneren for feig jævel når det kommer til taktik, og spillerne må faan meg tåle å høre att det er på tide å flytte på beina sine og gjøre sin fordømte plikt, kjempe for LSK og for supporterne. Jeg sier ifra, og ikke bare her, men også direkte til LSK, hvis jeg slutter med det så skal jeg slutte å gi penger til LSK igjennom sesongkort, biletter og medlemskap.

          PS!! Dette er mine meninger om LSK og jeg vil på ingen måte si att dette er fasiten. Dette er bare det jeg føler og tenker ut fra hva LSK har gjort, foretatt seg og gjennomført. Så vi må alle fortsette å diskutere og tåle den diskusjonen som vi har her uten å bli sinte og sure på hverandre. Er glad i dere alle sammen, kyss og klem til damene og ett klamt håndtrykk til mannfolkene, fra boing .
          Last edited by Boing; 03.01.2013, 15:59.

          Kommentar

          • xeR
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Jan 2004
            • 11206

            Opprinnelig skrevet av BD
            Det har jeg da heller aldri skrevet. Men det er da nærliggende å tro at det meste av summen enten kommer nå, eller er nedbetalinger som ikke betinger sportslig suksess.

            Noen millioner inn, en mindre på lønningslisten bør gi oss muligheter.

            I tillegg er avdrag på en nedbetaling også noe som har mye å si for hvordan vi kan satse (med mindre de er betinget).
            Det var tilfeldig at det ble akkurat ditt innlegg som ble quotet innlegget mitt var mer ett generelt svar på flere innlegg her på forumet som mener alle penga skal spyttes rett inn i sportslig satsning. Om han ble solgt for 7.5 millioner så er det ikke sikkert at det står 7.5 millioner på konto i dag.
            Det er bedre å væra døv enn vålenga.

            Kommentar

            • *46*

              Opprinnelig skrevet av Boing
              Prøv å se litt lengere enn bare bolly når jeg henviser til fulle sjømenn. Har du hørt om "tæring etter næring" prinsippet? Det betyr så enkelt att man ikke skal bruke mer penger enn det som kommer inn, for man 1000 kr så skal man kun bruke 1000 kr. Ikke som LSK, for hver 1000 kr inn så bruker dem 1500 kr, det er å holde på som fulle sjømenn.
              Problemet i 2012, var vel ikke at man satset innefor ganske greie rammer. Responsen var at det kommer færre folk på kamp enn man har sett på nærmere 10 år (husker ikke årstallet, men RB slo det opp i høst). Hadde folk møtt opp som feks 2009 eller 2010, hadde ikke underskuddet vært av noen vesentlig karakter. Legg til at man kom lavere på tabellen enn forventet.

              Kommentar

              • Boing
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2005
                • 711

                Opprinnelig skrevet av *46*
                Problemet i 2012, var vel ikke at man satset innefor ganske greie rammer. Responsen var at det kommer færre folk på kamp enn man har sett på nærmere 10 år (husker ikke årstallet, men RB slo det opp i høst). Hadde folk møtt opp som feks 2009 eller 2010, hadde ikke underskuddet vært av noen vesentlig karakter. Legg til at man kom lavere på tabellen enn forventet.
                Tror du virkelig LSK kommer til å budsjettere med 4000 snitt i tilskuere i 2013?? Nei, tror ikke det, det er fordi dem ikke forstår att man alltid skal sette opp ett realistisk budsjett. Og er det realistisk att man budsjett der man beregner att man kjemper i toppen etter å ha ligge nede i dritten i flere år? Nei. Og er 4000 tilskuere i snitt urealistisk med tanke på resultater til LSK i de siste årene? Nei. Bortsett fra kampene mot vif og rbk skal vi være jævlig glade hvis det dukker opp 4000 mennesker.

                Jeg vet om 10 personer som har sluttet å gå på åråsen de siste 2 årene, og jeg forstår dem godt. Med de prisene og resultater fra langt nederst i helvete så går man ikke akkurat mann av huset for å se LSK. LSK er egentlig blitt en S&M klubb, der de fleste går for å få tråkket sitt eget hjerte og ære ned i dritten. Jeg er medlem av den klubben, og kan ikke si jeg nyter det og for en god følelse av det.

                Så jeg forstår bare ikke hvordan folk med økonomisk utdanning klarer å sette opp ett budsjett for gode dager, når dem vet att dårlige dager er det som ligger LSK nærmest pr dags dato.

                Jeg tror ikke LSK kommer til å gå ut med hvor mange tilskuere dem forventer i snitt for 2013, men blir ikke overrasket hvis dem sier 6000/6500, noe som fortsatt er for høyt.

                Kommentar

                • MortenA
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2007
                  • 3456

                  Når vi først skulle selge noen, så var det greit at det var en kantspiller. Andre plasser hadde det vært vanskeligere å erstatte med dagens tropp.
                  Utsiktene for en god 2013-sesong er absolutt tilstede. Skulle gjerne sett at vi hentet noen forsterkninger, men jeg tror ikke det er kritisk så lenge vi unngår skader/karantener. Backene våre er svakt bemannet, og på stopperplass er det mye usikkerhet rundt Kippe og Ruben, i hvertfall i starten. At Hauger og Roger ikke ble med videre åpner for Ohi som jeg har store forhåpninger foran denne sesongen. Det jeg har sett av han er han mye bedre sentralt enn hva han har vist på kanten, og hvis han og Riise finner ut av samarbeidet kan det bli meget bra. Salget av Bolly åpner forhåpentligvis for at Nico blir, og det skal bli spennende å se hva han har fått ut av tiden i 08. Generellt sett er vi greit forspent på kantene, spesielt hvis Johan blir trukket ned på venstrekanten. Personlig føler jeg han og Ringstad kan bli noe svake defensivt, men offensivt kan det bli tunge netter for mange motstandere. På topp er det flere kantspillere som også kan være aktuelle, men Fredrik og PVM ligger vel an til å bli førsteoppstillingen.

                  Utfordringen foran denne sesongen blir å finne en spillestil og et mønster som fungerer, ikke hente nye spillere. Knekker Haglund koden og får spillerne vi har til å fungere sammen kan det bli ganske så morsomt.
                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                  Kommentar

                  • gilbert
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 3208

                    Disponible spillere ved årsskiftet

                    I treningstråden og i den nye tråden "Stallen i 2013" har jeg gjort en rask vareopptelling pr 3. januar. Jeg kan ikke motstå fristelsen til samtidig å gi en liten drøfting av stallen.

                    Jeg regner med at Midtgarden, Scheel og Westerberg er så lite aktuelle for videre satsing av de vil finne seg andre klubber av ren og skjær egeninteresse. Nicolay Solberg har kanskje noe større håp om å finne forståelse hos trenerne, og satser iallfall hardt på å spille seg inn i en tropp av disponbible, ikke-utleide spillere. Dermed har vi følgende disponible spillere:

                    Tre keepere, Udjus, Origi og en Logi som i dag trente omtrent som de andre, og ser ut til å ha kommet langt etter operasjonen. Ny keepertrener, med et godt omdømme fra andre klubber, og uten noe grunnlag for å favorisere en bestemt, litt skadeutsatt keeper, samt to (tre?) ganske gode keepere som kan utfordre hverandre på trening er et bedre utgangspunkt enn i fjor.

                    Forsvarsrekka kunne trengt forsterkninger også utenom førsteprioriteten, en høyre back (som kanskje kan bli Fredrik Stoor, men det jobbes også med alternativer). Stian burde hatt en solid reserve på VB, særlig hvis han også kan være aktuell for kantrollen. En rask, spillende midtstopper kunne også vært fint å ha. Men for øyeblikket avventer en Kippes situasjon og hvor fort Ruben kommer tilbake etter skade og operasjon. Med Stoor eller en annen høyreback av brukbar klasse er vi omtrent der vi var før sesongen i fjor, da Scheel ikke ble vurdert god nok og både Nystuen og siden Østli ble henta inn. Jeg regner med Østli og Høibråten som det mest aktuelle stopperparet per i dag, men med Frode og Ruben som høyst etterlengta forsterkninger.

                    På midtbanen har vi en rekke muligheter, både sentralt og på kantene. Jeg vil personlig savne Bolly sterkt, men det er ikke umulig at andre kan gjøre en like god jobb, sesongen under ett (Mathis hadde 7-8 gode kamper fra start). Fofana er ett alternativ, ved seriestart har han vært her og tilvent seg i et halvt år. Johan Andersson, uten ryggproblemer, er et annet godt alternativ. Sentralt regner jeg med Bjørn Helge og Ohi, men Petter Vaagan Moen er selvsagt aktuell både her og som hengende spiss. På høyrekant er Palmi en grei mulighet (særlig hvis han blir bedre til å holde bredden og ikke trekker for mye og for fort inn mot midten), og naturligvis Erling, når han ikke spiller spiss. Nico Solberg burde være interessant for begge kantrollene. Markus Furseth er trolig fortsatt for læregutt å regne.

                    Vi bør snarest, etter en høyre back, skaffe oss en møtende spiss (target, oppspillspunkt) med litt høyde og pondus ("en ny Sundgot"), siden vi har flust med bakromsspisser (Fredrik, Thorstein, Erling, Fofana, Joachim Osvold). Den nærmeste til dette i dagens stall er vel kanskje Ohi, men selv om både Petter, Johan og Nico (i treningskamper i fjor) kan spille hengende "mellomromsspisser" mener jeg det alltid er nyttig å kunne spille også med en hodesterk targetspiss - som vi i dag ikke har (mulig unntak for at Ohi kunne mestre en slik rolle).

                    Hvis de yngre enkeltspillere med framgang i fjor (Ohi, Stian, ikke minst Ruben, når han er tilbake etter skaden) fortsetter framgangen, og de litt (kamp)rustne og småskadde mer erfarne spillerne (Helstad, Andersson, Riise) fortsetter der de avslutta sesongen, kan det være mulig å klatre betydelig på tabellen. Større forventninger bør vi neppe ha. De siste 22 kampene i fjor ville gitt oss sjetteplass, og særlig i de siste sju-åtte kampene var det klar framgang i spill, innsats og resultater. Framfor alt må Haglund få system i eget spill på hjemmebane - på bortebane var vi i fjor på andreplass.

                    gilbert

                    Kommentar

                    • HSft
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2004
                      • 6082

                      Fredrik
                      Andersson
                      Fofana pvm bhr knudtzon
                      Ringstad kippe øStli ruben
                      Udjus

                      Dette er fortsatt et ganske sterkt lag. Knudtzon vil kanskje spille back frem til ruben er klar, palmi kan da spille kant. Håper selvfølgelig vi forsterker, men selv uten forsterkninger har vi et ok og potensielt godt lag.

                      Kommentar

                      • mats
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Mar 2008
                        • 621

                        ok lag. Holder til topp 8. Men det må forsterkes, og det må forsterkes nå. Ikke vente til 10 dager før seriestart. "mange nye inn" og vi må bruke første halvdel til å spille inn laget. Stoor, midtstopper og spiss må inn på laget.

                        Da kan vi gjøre det bra

                        Kommentar

                        • Totti21
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2004
                          • 3500

                          Opprinnelig skrevet av HSft
                          Fredrik
                          Andersson
                          Fofana pvm bhr knudtzon
                          Ringstad kippe øStli ruben
                          Udjus

                          Dette er fortsatt et ganske sterkt lag. Knudtzon vil kanskje spille back frem til ruben er klar, palmi kan da spille kant. Håper selvfølgelig vi forsterker, men selv uten forsterkninger har vi et ok og potensielt godt lag.
                          Absolutt brukbart lag, men ikke noe topp-6 lag i mine øyne. Laget ser også litt sterkere ut med vår mest målfarlige midtbanespiller Palmi inne i laget.

                          Kommentar

                          • Lars
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 6156

                            Et viktig moment som mange glemmer: Resultater i fotball er ikke lik summen av ferdighetene til spillerne. Fotball er en lagsport, der gode spillere kan utgjøre et dårlig lag og dårlige spillere kan utgjøre et godt lag. Spillerne er råvarene og sånn sett en viktig faktor, men veien fra råvare til resultat er så lang og kompleks at råvarene (stallen) ikke gir all verdens grunnlag for å spå resultatene.

                            Se på Godset, som for eksempel har brukt Ola Kamara mye til venstre. Topp 10 venstrekanter i Norge? Aldri i verden. Kanskje ikke topp 20 engang. I 2001 stilte vi til seriefinalen mot RBK med følgende høyreside: Olav Zanetti og Håvard Ottesen. Det er så bedritent at jeg ikke har ord - i vår kanskje beste sesong siden 1989 (nærmere gullet og flere poeng enn andre sølvsesonger). Siden midten av 90-tallet, vil jeg nok si at 1997- og 2006-stallene var de beste. Var vi i nærheten av gullet noen av årene? Nei.

                            Stiller vi med en svakere stall i 2013 enn vi avsluttet 2012 med? Muligens. Men kan resultatene bedres kontra 2012 gjennom å utvikle laget? Absolutt. Defensivt handler det mye om struktur, dvs avstander mellom og innad i lagdelene, egnet formasjon (bl.a. unngå undertall sentralt), kollektivt press (enten lavt eller helhjertet, ikke mellomting) og en rekke andre variabler, bl.a. å nekte/tillate riktige rom ift motstanders og egne kvaliteter (f.eks. tillate bakrom hvis du har raske forsvarsspillere). Offensivt handler det blant annet om nøyaktighet/presisjon, balltempo (elendig i 2012), bevegelse (kanskje enda verre enn tempoet i 2012), samhandling/relasjoner (lettere med færre nye spillere) og det å true flere rom samtidig (truer du f.eks. bakrom kan mellomrom åpne seg og vice versa). Kan vi bli bedre på disse tingene? Ja, hvis vi trener på de rette tingene og med den rette kvalitetene.

                            Oppsummert har jeg mer tro på at vi fokuserer på å utvikle laget framfor å forsterke stallen, men selvfølgelig er det gunstig å forsterke stallen på et par posisjoner. Klarer vi disse to tingene, kan vi klare en overraskende god plassering.

                            Kommentar

                            • bjarmann
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2005
                              • 2938

                              Opprinnelig skrevet av Lars
                              Et viktig moment som mange glemmer: Resultater i fotball er ikke lik summen av ferdighetene til spillerne. Fotball er en lagsport, der gode spillere kan utgjøre et dårlig lag og dårlige spillere kan utgjøre et godt lag. Spillerne er råvarene og sånn sett en viktig faktor, men veien fra råvare til resultat er så lang og kompleks at råvarene (stallen) ikke gir all verdens grunnlag for å spå resultatene.

                              Se på Godset, som for eksempel har brukt Ola Kamara mye til venstre. Topp 10 venstrekanter i Norge? Aldri i verden. Kanskje ikke topp 20 engang. I 2001 stilte vi til seriefinalen mot RBK med følgende høyreside: Olav Zanetti og Håvard Ottesen. Det er så bedritent at jeg ikke har ord - i vår kanskje beste sesong siden 1989 (nærmere gullet og flere poeng enn andre sølvsesonger). Siden midten av 90-tallet, vil jeg nok si at 1997- og 2006-stallene var de beste. Var vi i nærheten av gullet noen av årene? Nei.

                              Stiller vi med en svakere stall i 2013 enn vi avsluttet 2012 med? Muligens. Men kan resultatene bedres kontra 2012 gjennom å utvikle laget? Absolutt. Defensivt handler det mye om struktur, dvs avstander mellom og innad i lagdelene, egnet formasjon (bl.a. unngå undertall sentralt), kollektivt press (enten lavt eller helhjertet, ikke mellomting) og en rekke andre variabler, bl.a. å nekte/tillate riktige rom ift motstanders og egne kvaliteter (f.eks. tillate bakrom hvis du har raske forsvarsspillere). Offensivt handler det blant annet om nøyaktighet/presisjon, balltempo (elendig i 2012), bevegelse (kanskje enda verre enn tempoet i 2012), samhandling/relasjoner (lettere med færre nye spillere) og det å true flere rom samtidig (truer du f.eks. bakrom kan mellomrom åpne seg og vice versa). Kan vi bli bedre på disse tingene? Ja, hvis vi trener på de rette tingene og med den rette kvalitetene.

                              Oppsummert har jeg mer tro på at vi fokuserer på å utvikle laget framfor å forsterke stallen, men selvfølgelig er det gunstig å forsterke stallen på et par posisjoner. Klarer vi disse to tingene, kan vi klare en overraskende god plassering.
                              Kan få til mye med litt innsats også. Det så vi ikke mye til i fjor.
                              I år så tar vi alt

                              Kommentar

                              • Totti21
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Mar 2004
                                • 3500

                                Opprinnelig skrevet av Lars
                                Et viktig moment som mange glemmer: Resultater i fotball er ikke lik summen av ferdighetene til spillerne. Fotball er en lagsport, der gode spillere kan utgjøre et dårlig lag og dårlige spillere kan utgjøre et godt lag. Spillerne er råvarene og sånn sett en viktig faktor, men veien fra råvare til resultat er så lang og kompleks at råvarene (stallen) ikke gir all verdens grunnlag for å spå resultatene.
                                Dette er ett utrolig bra innlegg, og jeg er 100% enig i alt du sier. Utfordringen er bare at det er mange her inne som etter min mening har hatt urealistiske forventninger til resultater ift spillermaterialet vi har. Godset, RBK, Tromsø og Molde har både bedre spillerstaller enn oss, og har hatt bedre tid på å utvikle kollektivet.
                                Som du sikkert vet er jeg en av de som har støttet Magnus Haglund hele veien, og mener at han må få tid til å skape det laget du snakker om. Men, jeg ser også at det tok tid for de lagene jeg nevner å få til dette, og derfor vil jeg være fornøyd om vi klarer å vise en fremgang i 2013, og ikke minst vinne tilbake Åråsen.

                                Når jeg skriker etter forsterkninger, så er det fordi jeg mener vi mangler 2 backer og muligens en midtstopper avhengig av situasjonen til Ruben og Frode. Spesielt på midtstopperplass blir vi fort sårbare om vi må stole på at en 17-åring skal levere varene. Fremover i banen har vi gode nok spillere til at vi kan skape ett godt kollektiv, og spesielt Ohi forventer jeg at skal ta det siste lille steget neste sesong hvis han blir satset på sentralt i banen. Og ikke minst får vi en "ny" klassespiller i en skadefri Fredrik G.
                                Alikevel mener jeg at det vil være en god prestasjon om vi klarer å oppnå noe mer enn en 8-plass neste sesong med dagens stall, basert på hvor vi selv er i forhold til konkurrentene våre. Heldigvis er ikke forskjellene i Tippeligaen større enn at vi kan ta igjen det forspranget kjappere med godt arbeid på treningsfeltet.

                                Kommentar

                                • Rønnern
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 6690

                                  Opprinnelig skrevet av Totti21
                                  Godset, RBK, Tromsø og Molde har både bedre spillerstaller enn oss, og har hatt bedre tid på å utvikle kollektivet.
                                  Godset og Tromsø er begge eksempler på klubber som har utviklet de fleste av spillerne sine selv til å bli gode spillere, fremfor å bare hente ferdig vare. Når Kamara og Kovacs blir betegnet som klassespisser i forhold til det LSK kan skilte med, så er det noe som skurrer i mitt hode...
                                  Mvh Ronnie "The Runner"
                                  LSK for alltid

                                  Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                  Kommentar

                                  • Totti21
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2004
                                    • 3500

                                    Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                    Godset og Tromsø er begge eksempler på klubber som har utviklet de fleste av spillerne sine selv til å bli gode spillere, fremfor å bare hente ferdig vare. Når Kamara og Kovacs blir betegnet som klassespisser i forhold til det LSK kan skilte med, så er det noe som skurrer i mitt hode...
                                    Hvem har sagt at de er klassespisser i forhold til det LSK har? Ja, godset har vært gode til å utvikle spillere til å ta det siste steget, men en av de viktigste årsakene til dette er at de har kjøpt inn etablerte, erfarne spillere som de kan utvikle seg rundt.
                                    Begge disse lagene er også gode eksempler på klubber som har vist at man ikke får resultatene over natta, men at man må regne med å ta små steg på vei mot toppen.
                                    Kovacs mener jeg forøvrig er en av de viktigste grunnene til at godset tok steget fra midt på tabellen til å kjempe om gullet i år. Ikke fordi han er så forbanna god, men fordi han er den ene spilleren som de alltid kan bruke som reserveløsning når det går litt i stå.

                                    Kommentar

                                    • Dole
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2004
                                      • 1601

                                      Opprinnelig skrevet av Totti21
                                      Godset, RBK, Tromsø og Molde har både bedre spillerstaller enn oss, og har hatt bedre tid på å utvikle kollektivet.
                                      Har de hatt bedre tid enn oss? Hva var det som hindret oss i å starte denne utviklingen samtidig med disse klubbene?

                                      Er ikke heller forklaringen at vi starter "på nytt" annethvert år?

                                      Kommentar

                                      • Bukkenbruse
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • May 2008
                                        • 515

                                        Opprinnelig skrevet av Totti21
                                        Begge disse lagene er også gode eksempler på klubber som har vist at man ikke får resultatene over natta, men at man må regne med å ta små steg på vei mot toppen.

                                        Kovacs mener jeg forøvrig er en av de viktigste grunnene til at godset tok steget fra midt på tabellen til å kjempe om gullet i år. Ikke fordi han er så forbanna god, men fordi han er den ene spilleren som de alltid kan bruke som reserveløsning når det går litt i stå.
                                        Angående Tromsø så er vel ikke de helt sammenlignbare med Godset. Tromsø skiftet trener i hytt og pine i mange år helt til de "plutselig" traff med Steinar Nilsen som tok de fra der vi ligger nå til topp 6 og oppover...så overtok Høgmo og har holdt laget topp 6 (som regel medalje) siden den gang.

                                        Angående Kovacs er vel han det beste oppspillspunktet i hele tippeligaen. Nesten uslålig i luften og også sterkt undervurdert med beina (se igjennom målene hans og du ser at han knapt nok scorer med hodet, noen perler hvis jeg husker riktig borte mot Haugesund og FFK). I mine øyne en sterkt undervurdert spiller og med Godset sine gode kanter er han en særs viktig spiller for de og selv om han ikke er noen Messi er han definitivt blant de beste spissene i Tippeligaen.

                                        Kommentar

                                        • Rønnern
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 6690

                                          Opprinnelig skrevet av Totti21
                                          Hvem har sagt at de er klassespisser i forhold til det LSK har?
                                          Det er vel ganske åpenbart når man snakker om behovet for spisser i LSK (vi har allerede Helstad, Gulbrandsen og Knudtzon) om man skal ha muligheten til å konkurrere med klubber som for eksempel Godset...

                                          Opprinnelig skrevet av Totti21
                                          Ja, godset har vært gode til å utvikle spillere til å ta det siste steget, men en av de viktigste årsakene til dette er at de har kjøpt inn etablerte, erfarne spillere som de kan utvikle seg rundt.
                                          I motsetning til LSK som ikke har hentet inn en eneste etablert, erfaren spiller? Vi hentet PVM, mens Godset hentet Lars Iver Strand...

                                          Mulig jeg bjeffer opp i feil tre, du får ha meg unnskyldt om så er tilfellet. Men det er ikke spillermaterialet det alltid er noe galt med om man ikke vinner kamper. Spesielt ikke når man kunne stille opp en midtbane med Riise, PVM, Hauger og Bolly!
                                          Mvh Ronnie "The Runner"
                                          LSK for alltid

                                          Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                          Kommentar

                                          Working...