LSK anno 2013

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Totti21
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2004
    • 3500

    Opprinnelig skrevet av Dole
    Har de hatt bedre tid enn oss? Hva var det som hindret oss i å starte denne utviklingen samtidig med disse klubbene?

    Er ikke heller forklaringen at vi starter "på nytt" annethvert år?
    Jeg har da heller ikke sagt at LSK ikke har gjort feil på det området. Jeg har vel egentlig vært i mot sparkingen av alle trenerne med unntak av Tom Nordlie, da jeg tror en klubb som LSK må bygge over tid, og ikke er tjent med hyppige skifter av trenere og utskiftning av hele stallen hvert år.
    Jeg er vel en av de her inne som har støttet Magnus Haglund mest, på tross av at jeg er fotballfaglig uenig med han på veldig mange områder. Det er fordi jeg selv som trener har sett at i tillegg til spillmønster og defensiv organisering er en viktig forutsetning for at ting skal fungere. Nemlig relasjoner. En del av dette er noe som bare må falle litt på plass av seg selv ved at man spiller fotball sammen, og får en forståelse av hva slags styrker og svakheter dine medspillere har.
    Dette kom vel også litt frem i intervjuet med Johan Andersson her om dagen, da han snakket om en kulturforskjell mellom de nye og gamle spillerne i klubben.

    Kommentar

    • Trüm
      Medlem
      Møteplager
      • Apr 2011
      • 74

      Opprinnelig skrevet av dollyholly
      Slutter aldri å bli fasinert over hvor lite respekt dere viser ovenfor LSKs kaptein siste 8 år. Han er ingen ekte romeriking men so what, jeg blir flau over enkelte av dere, jeg er stolt av min bror og hva han har prestert i Lsk, min lillebror
      ???

      Utdyp gjerne...
      MB Mutiny Soccer - Dum Spiro Spero

      Kommentar

      • Stray Cat
        Moderator
        • Aug 2008
        • 5916

        Opprinnelig skrevet av dollyholly
        Slutter aldri å bli fasinert over hvor lite respekt dere viser os kaptein siste 8 år. Han er ingen ekte romeriking men so what, jeg blir flau over enkelte av dere, jeg er stolt av min bror og hva han har prestert i Lsk, min lillebror
        Det var et innlegg som forklarte mangt, dollyholly, men jeg er uenig med deg. Formen til enkeltspillere vil variere. Alder og skadesituasjon er faktorer som alltid vil få supportere til å diskutere hvorvidt spilleren er den beste til å bekle posisjonen. Dette gjelder også Frode, så enkelt er det. Ingen grunn til å forveksle det med manglende respekt. Trofaste LSK-spillere har alltid supporternes respekt.
        For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

        Kommentar

        • ap4
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2004
          • 271

          LSK har jo ikke akkurat sparket trenere over en lav sko. Henning Berg fikk da 3 sesonger på seg, uten at LSK så ut som et storlag på slutten. Han mistet de to beste spillerne sine midt i 3. sesong, men det skulle jo da ikke hatt noe særlig å si hvis kollektivet er viktigere enn enkeltspillere. Og at andre klubber har hatt lenger tid: Solskjær tok gull i sin første sesong som Molde-trener. Haglund holdt på å rykke ned med LSK.

          Kommentar

          • maxpayne
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2006
            • 1266

            Ståle Solbakken signaliserte vel rimlig klart i dag at det ikke ble noen trenerjobb på en stund. La oss starte nedtellingen til 1.1.2014.

            Kommentar

            • Boing
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Dec 2005
              • 711

              Opprinnelig skrevet av ap4
              LSK har jo ikke akkurat sparket trenere over en lav sko. Henning Berg fikk da 3 sesonger på seg, uten at LSK så ut som et storlag på slutten. Han mistet de to beste spillerne sine midt i 3. sesong,
              Han mistet 4 meget gode spillere, 2 til salg og 2 skadet resten av sesongen. Hvordan erstatter man 4 faste a-lagsspillere når overgangsvinduet er åpent? LSK gjorde i allefall ikke en dritt for å hente inn erstattere.

              Kommentar

              • El Caco
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2009
                • 2286

                Hauger og Bolly vekk. Stoor mest sannsynlig ikke. Ruben ute i en god stund, og PVM mister oppkjøringa. Får bare håpe Udjus er like konge IRL som han er på FM, så går det vel greit uansett.
                Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                Kommentar

                • jeykey
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2012
                  • 452

                  Opprinnelig skrevet av El Caco
                  Hauger og Bolly vekk. Stoor mest sannsynlig ikke. Ruben ute i en god stund, og PVM mister oppkjøringa. Får bare håpe Udjus er like konge IRL som han er på FM, så går det vel greit uansett.
                  Stoor mest sannsynlig ikke?

                  Les nyhetstråden!
                  "Jeg hater søpla så intenst at jeg ikke kan spille med Korea på civilization fordi de er røde og blå."
                  - Sitat Grusom B

                  Kommentar

                  • Totti21
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2004
                    • 3500

                    Opprinnelig skrevet av ap4
                    Og at andre klubber har hatt lenger tid: Solskjær tok gull i sin første sesong som Molde-trener. Haglund holdt på å rykke ned med LSK.
                    Solskjær overtok etter min mening på papiret det beste laget i Tippeligaen, og fikk midler til å forsterke det ytterligere med noen kvalitetsspillere på samme tid som RBK måtte selge 3-4 av sine beste spillere til utlandet.
                    De ville vært favoritter til å vinne gulle uavhengig om det var OGS eller en annen trener som hadde ledet de. Uwe Røsler ledet de jo også til 6 seiere og 2 uavgjorte på sine 8 kamper i Molde, som sier litt om potensialet som var i den eksisterende troppen. Året før dette hadde Kjell Jonevret ledet Molde til ett suverent seriesølv, der de ble hyllet for å spille den beste fotballen i Norge, samt en cupfinale.

                    Ikke for å ta fra OGS noe ære, da han helt klart har tilført de viktige egenskaper, men han kom definitivt til ett langt mer dekket bord enn både Henning Berg og Magnus Haglund gjorde i LSK. Molde sin suksess under OGS skal i stor grad tilegnes den gode jobben som ble gjort i klubben under Kjell Jonevret etter nedrykket i 2006.

                    Henning Berg fikk utrolig mye ut av veldig lite. Han hentet spillere til klubben for småpenger som er videresolgt til større ligaer i dag, og har gitt klubben og investorer etterlengtede millionbeløp. Dessverre var spillerne rundt disse "stjernespillerne" for uerfarne på det tidspunktet, og resultatene med og uten disse var veldig forskjellige. Hadde vi dyttet Ujah, Nosa, Bolly og Bjørn inn i dagens LSK stall ville vi defintivt hatt ett gullpotensiale.

                    Kommentar

                    • mats
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Mar 2008
                      • 621

                      Udjus
                      Stoor-Østli-?-Ringen/NY
                      Palmi-BHR-Ohi/PVM-Fofana/Johan
                      ----PVM/Johan/NY---
                      -Fredrik/Helstad/Erling-

                      Går rette veien, spiss, midtstopper, VB evt sentral...

                      Kommentar

                      • andersmm
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2006
                        • 5764

                        Opprinnelig skrevet av jeykey
                        Stoor mest sannsynlig ikke?

                        Les nyhetstråden!
                        mest sannsynlig ikke vekk...
                        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                        Kommentar

                        • *46*

                          Opprinnelig skrevet av Totti21
                          Solskjær overtok etter min mening på papiret det beste laget i Tippeligaen, og fikk midler til å forsterke det ytterligere med noen kvalitetsspillere på samme tid som RBK måtte selge 3-4 av sine beste spillere til utlandet.
                          Solskjær og Solskjær..... En liten detalj veldig mange glemmer ved MFK og tiljublingen av OGS - se det trenerapparatet han har med seg! Dempsey og Hartis er ikke to gutter som kom ut av idrettslinja for to år siden. OGS får alt for mye skryt og assistene glemmes.

                          Der har LSK en god vei å gå. Ass. trenere.

                          Kommentar

                          • jeykey
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Sep 2012
                            • 452

                            Opprinnelig skrevet av mats
                            Udjus
                            Stoor-Østli-?-Ringen/NY
                            Palmi-BHR-Ohi/PVM-Fofana/Johan
                            ----PVM/Johan/NY---
                            -Fredrik/Helstad/Erling-

                            Går rette veien, spiss, midtstopper, VB evt sentral...
                            Midtstopper = Ruben Gabrielsen (han ligger visstnok foran skjema)
                            Backup: Høibråthen og Kippe (foreløpig Scheel).

                            Fofana er kantspiller. Vi har jo gode spisser. Spørsmålet er om man trenger et oppspillspunkt. Skal Ohi spille sentralt, hvor skal man da gjøre av Mjøsa's Beckham og Johan? Man benker ikke så fantastiske spillere fordi man ønsker seg en Hulk pga muligheten for taktisk variasjon. Syntes faktisk stallen i dag er veldig god. De plassene hvor bredden er tynn, bør man heller fokusere på unge spillere. Viktig at man får på plass en ny 92-generasjon, som lurer i sivet - og som får sjansen når den byr seg.

                            ---------Udjus/Origi------------
                            Stoor - Østli - Gabrielsen - Ringstad
                            Palmi/Knudtzon - BHR - Ohi/PVM - Andersson/PVM/Ohi
                            --------PVM/Andersson---------
                            --Gulbrandsen/Helstad/Knudtzon--

                            Dette bør gi Haglund mer enn nok taktisk variasjon. Det er ikke livsviktig med en targetman, men kjekt. Man ser sikkert etter dette siden vi endelig har 2 keepere som kan sparke ut ballen. Så jeg ser jo tanken. Men stallen er god per dags dato. Vi har en del poteter også som kan dekke en del plasser. Men vi trenger en til som kan spille venstreback. For om Gabrielsen og Ringstad blir skadet, så er man ute og sykler. Med mindre
                            Knudtzon - Østli - Kippe/Høibråthen - Stoor
                            er overkommelig. Syntes ikke worst-case er såå ille. Men hadde vært greit med litt bedre bredde i dette leddet. På midtbanen er det jo flust med alternativer. Bare tull å se etter mer der. Spissa våre er gode og god bredde. Spørsmålet er om man faktisk trenger en targetman bak dem.
                            "Jeg hater søpla så intenst at jeg ikke kan spille med Korea på civilization fordi de er røde og blå."
                            - Sitat Grusom B

                            Kommentar

                            • gilbert
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 3208

                              Opprinnelig skrevet av jeykey
                              Men vi trenger en til som kan spille venstreback. For om Gabrielsen og Ringstad blir skadet, så er man ute og sykler.
                              Høibråten er så vidt jeg veit venstrebeint.

                              gilbert

                              Kommentar

                              • *46*

                                Opprinnelig skrevet av gilbert
                                Høibråten er så vidt jeg veit venstrebeint.

                                gilbert
                                Det var også der han debuterte for LSK i TL.

                                Kommentar

                                • DoubleHi5
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2011
                                  • 4138

                                  Opprinnelig skrevet av *46*
                                  Solskjær og Solskjær..... En liten detalj veldig mange glemmer ved MFK og tiljublingen av OGS - se det trenerapparatet han har med seg! Dempsey og Hartis er ikke to gutter som kom ut av idrettslinja for to år siden. OGS får alt for mye skryt og assistene glemmes.

                                  Der har LSK en god vei å gå. Ass. trenere.
                                  Da gjentar jeg (drømme-) forslaget mitt: Ståle Solbakken som assistenttrener og samtalepartner for Haglund!

                                  Dette kunne vært en super "komme-seg-etter-Europakaoset"-jobb for Ståle hvor han kunne hjulpet klubben i hans hjerte uten eget resultatpress. Han ville samtidig kunne bodd hjemme med familien som han jo har vært veldig åpen på at han har savnet i England!
                                  Elska þetta félag

                                  Kommentar

                                  • *46*

                                    Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                                    Da gjentar jeg (drømme-) forslaget mitt: Ståle Solbakken som assistenttrener og samtalepartner for Haglund!
                                    God tanke, men er alle skapt for å være nr 2 i rekken? Ønsker Haglund en så sterk konkurent inn i teamet?

                                    Kommentar

                                    • Totti21
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Mar 2004
                                      • 3500

                                      Herlig med Fredrik Stoor også neste sesong. Da får vi kontinuitet, samt en av de bedre høyrebackene i Tippeligaen. Dette var rett og slett den viktigste signeringen i forkant av neste sesong. Håper fremdeles på en midtstopper, men ellers gjorde denne signeringen meg langt mer positiv.

                                      Kommentar

                                      • holmiz
                                        The kjøkken-kanariz
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2006
                                        • 6064

                                        Jeg ser i en annen tråd på forumet at Simen Brenne er uten klubb, kunne han vært noe for oss igjen?
                                        Hilsen Anders

                                        Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                                        Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                                        Kommentar

                                        • andersmm
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2006
                                          • 5764

                                          Opprinnelig skrevet av holmiz
                                          Jeg ser i en annen tråd på forumet at Simen Brenne er uten klubb, kunne han vært noe for oss igjen?
                                          Brenne kunne blitt en knakelibraksuksess om vi ikke hadde kicka Uwe. Som offensiv midtbanen i diamant hadde han vært helt perfekt. Dessverre er han ingen "boks-til-boks-spiller", selv om enkelte påstår det. Slurvet mye i defensiven og ingen løpsmaskin. Funka dermed ikke som indreløper og er vel heller ingen ving/kant. Hadde vært en perfekt erstatter for Koren, men noen burde bremsa den signeringen da Uwe blei kasta til fordel for Nordlie.

                                          Ser ikke helt hvilken posisjon Brenne skulle hatt i dagens lag. Kunne kanskje spilt hengende spiss, men der har vi allerede PVM/Johan. Skal vi ha inn en spiller i det leddet skal det vel være noen som kan brukes som oppspillspunkt.
                                          "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                          Kommentar

                                          Working...