LSK anno 2013

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3456

    Opprinnelig skrevet av Stray Cat
    Det var et innlegg som forklarte mangt, dollyholly, men jeg er uenig med deg. Formen til enkeltspillere vil variere. Alder og skadesituasjon er faktorer som alltid vil få supportere til å diskutere hvorvidt spilleren er den beste til å bekle posisjonen. Dette gjelder også Frode, så enkelt er det. Ingen grunn til å forveksle det med manglende respekt. Trofaste LSK-spillere har alltid supporternes respekt.
    Jeg sliter med å se hvor denne tråden har vært respektløs ovenfor Kippe. Det er ingen her inne som tviler på Kippes betydning for LSK, men mannen blir 35 år om kort tid. Kippe er fortsatt blant Tippeligaens beste når han møter spisser som Kovacs, Aarøy og Steffen Iversen, men problemet er at flere og flere lag spiller uten targetmen på topp og langs bakken har Kippe større problemer.

    Opprinnelig skrevet av holmiz
    Jeg ser i en annen tråd på forumet at Simen Brenne er uten klubb, kunne han vært noe for oss igjen?
    Forrige periode var ikke Brenne spesielt imponerende, og virket ikke på meg som veldig inspirert til å være her. Sliter litt med å se hvordan han passer inn i laget vårt med egenskaper vi ikke har allerede.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

    Kommentar

    • gilbert
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 3208

      Mulig 11'er og dekning i 2013

      UDJUS
      ORIGI
      Magnusson

      STOOR ------ ØSTLI --- (KIPPE) - RINGSTAD
      (Gabrielsen) (Gabrielsen) Høibråten Høibråten
      Knudtzon

      KNUDTZON OMOIJUANFO - RIISE - ANDERSSON
      PALMASON Vaagan Moen Palmason FOFANA
      (Solberg)

      VAAGAN MOEN
      Andersson
      Omoijuanfo
      (Solberg)

      GULBRANDSEN
      KNUDTZON
      HELSTAD
      Fofana
      Osvold

      Her har jeg satt opp mest sannsynlige førstevalg med store bokstaver, dekning med normal skrift, og Kippe, Gabrielsen og Solberg i parentes, siden de på ulike måter er usikre.

      gilbert

      Kommentar

      • *46*

        I dagens RB på papir, så står det å lese at Haglund ikke forventer flere spillere inn. Men.... Dem følger med i markedet sier han.

        Kommentar

        • Martin83
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Aug 2007
          • 794

          Opprinnelig skrevet av *46*
          I dagens RB på papir, så står det å lese at Haglund ikke forventer flere spillere inn. Men.... Dem følger med i markedet sier han.
          Jeg tror dagens stall er bra og god nok til topp seks, men jeg er litt bekymra allikevel.

          På meg virker det som at alle pengene og all velviljen til Per Berg ble brukt i fjor og at i år så får vi stå på egne bein. Man ga Haglund en 2-årskontrakt og da synes jeg man bør følge opp med fortsatt satsning også i år to. Jeg forventer ikke at Per Berg skal bruke mer penger, men kanskje budre man planlagt bedre og muligens turt å holde igjen i sommervinduet vi la bak oss. Alle som som trener vet at det er repetisjoner som teller og ikke skippertak.

          Kommentar

          • trigz
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 7104

            Opprinnelig skrevet av Martin83
            kanskje budre man planlagt bedre og muligens turt å holde igjen i sommervinduet vi la bak oss. Alle som som trener vet at det er repetisjoner som teller og ikke skippertak.
            Vi gikk inn i sommerferien etter å ha blitt rævkjørt på Nadderud. Skjønner MEGET godt at man valgte å panikkhandle.
            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

            Kommentar

            • WAK
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jul 2006
              • 967

              Med dagens stall på 23 spillere så er det vel små sjanser for at det kommer noen nye spillere inn.

              Skulle der i mot Scheel, Midtgarden, Westerberg, Logi og Solberg finne seg nye klubber så et stallen nede i 18 spillere. Da tror jeg fort det kan komme inn 2-3 spillere.

              Nå ser det ut som Solberg uansett har tenkt til å bli for å kjempe seg inn på laget. Og Logi er vel ikke lett å bli kvitt med skadene han har hatt.

              Men skulle de 3 andre finne seg ny klubb tror jeg det garantert vil komme både 1 og 2 spillere inn. Westerberg har garantert ikke noe lav lønn. Tror nok Scheel også har en ok lønn. Han hadde tilbud fra flere klubber når han forhandla med LSK. Så det er garantert store lønnskostnader å spare hvis de forsvinner.

              Kommentar

              • Martin83
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2007
                • 794

                Opprinnelig skrevet av trigz
                Vi gikk inn i sommerferien etter å ha blitt rævkjørt på Nadderud. Skjønner MEGET godt at man valgte å panikkhandle.
                Skjønner at man blir frista og derfor skrev jeg «turt å holde igjen». Panikkjaging i pressede situasjoner er uansett ikke et kvalitetstegn.

                Kommentar

                • *46*

                  Opprinnelig skrevet av Martin83
                  Skjønner at man blir frista og derfor skrev jeg «turt å holde igjen». Panikkjaging i pressede situasjoner er uansett ikke et kvalitetstegn.
                  Sommerens overgangsvindu var da bedre og virket mer planlagt enn vinduet før sesongen startet. Før sesongstart virket det mindre planlagt, men det er nok pga trenerbytte og innkjøp av spillere under Berg og så under Haglund.

                  Kommentar

                  • mats
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Mar 2008
                    • 621

                    Opprinnelig skrevet av WAK
                    Med dagens stall på 23 spillere så er det vel små sjanser for at det kommer noen nye spillere inn.

                    Skulle der i mot Scheel, Midtgarden, Westerberg, Logi og Solberg finne seg nye klubber så et stallen nede i 18 spillere. Da tror jeg fort det kan komme inn 2-3 spillere.

                    Nå ser det ut som Solberg uansett har tenkt til å bli for å kjempe seg inn på laget. Og Logi er vel ikke lett å bli kvitt med skadene han har hatt.

                    Men skulle de 3 andre finne seg ny klubb tror jeg det garantert vil komme både 1 og 2 spillere inn. Westerberg har garantert ikke noe lav lønn. Tror nok Scheel også har en ok lønn. Han hadde tilbud fra flere klubber når han forhandla med LSK. Så det er garantert store lønnskostnader å spare hvis de forsvinner.
                    Forsvinner Scheel, Midtgarden, Westerberg - og vi får inn 1-2 spillere som forsterker oss. Tror jeg det kan bli en bra sesong, om Gabrielsen ligger godt an i forhold til skaden, tror han kan bli stor i år.

                    Kommentar

                    • DoubleHi5
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2011
                      • 4138

                      Vi har jo hørt før at det ikke er aktuelt med flere spillere, og så har det plutselig kommet en kanin eller to opp av hatten til Bjarmann. LSK-ledelsen har tydeligvis secret service som sitt store forbilde, så sannhetsgehalten i disse utalelsene rangerer jeg på linje med hva en gjennomsnittlig politiker lirer av seg.

                      Simon Mesfin kom med en kryptisk twittermelding hvor han snakket både om at sesongkortene kan bli utsolgt og om en tidlig julegave til fansen, om jeg husker rett. Han tar vel ikke dette fullstendig ut av det blå? Tipper det kommer 1-3 spillere til, uansett.

                      Det hadde vært hysterisk morsomt om både Solberg og Scheel hadde overbevist så mye i oppkjøringa at det ikke er mulig å ikke ta dem med videre! Kan det være at det blir en kamel eller to på menyen til Haglund?

                      For øvrig synes jeg det virker som om regimet på Åråsen er litt vel raske og veldig kategoriske når de bestemmer seg for at en spiller ikke skal satses på, ref. også Roger. Westerberg er vel unntaket, han fikk mange sjanser lenge, før det var "jamnt slutt" for hans del også!
                      Elska þetta félag

                      Kommentar

                      • Martin83
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2007
                        • 794

                        Opprinnelig skrevet av *46*
                        Sommerens overgangsvindu var da bedre og virket mer planlagt enn vinduet før sesongen startet. Før sesongstart virket det mindre planlagt, men det er nok pga trenerbytte og innkjøp av spillere under Berg og så under Haglund.
                        Du har nok rett i det. Men sier man A så får man si B og legge opp en plan for hele løpet, ikke bare starten. Fasiten kommer uansett 31. mars og det blir spennende å se hvordan laget ser ut da

                        Kommentar

                        • *46*

                          Opprinnelig skrevet av Martin83
                          Fasiten kommer uansett 31. mars og det blir spennende å se hvordan laget ser ut da
                          Fasiten kommer litt før 20.00 den 10. nov 2013

                          Kommentar

                          • jeykey
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Sep 2012
                            • 452

                            Kan ikke i min villeste fantasti se noen grunn til at sesongkortene skal bli utsolgt (hvor langt tilbake i tid må vi for å finne dette?) og at det er noen sammenheng med "1 eller 2 julegaver" og dette skjer ikke. Det hadde ikke engang skjedd om man hadde hentet Hangeland, Carew og Riise på Per Bergs regning !! Eller undervurderer jeg Romerike nå? Kanskje er det enklere med Søderlund, Høgli og Nordtveit ? Selvsagt utenkelig, og derfor har jeg vanskeligheter med å tro på utsolgt. Men julegave(r) kan være så mangt det. Kan jo være alt fra dorullnisse til Zlatan. Hvem vet hva nissen Mesfin har i tankene.
                            "Jeg hater søpla så intenst at jeg ikke kan spille med Korea på civilization fordi de er røde og blå."
                            - Sitat Grusom B

                            Kommentar

                            • WAK
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jul 2006
                              • 967

                              Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                              Vi har jo hørt før at det ikke er aktuelt med flere spillere, og så har det plutselig kommet en kanin eller to opp av hatten til Bjarmann. LSK-ledelsen har tydeligvis secret service som sitt store forbilde, så sannhetsgehalten i disse utalelsene rangerer jeg på linje med hva en gjennomsnittlig politiker lirer av seg.

                              Simon Mesfin kom med en kryptisk twittermelding hvor han snakket både om at sesongkortene kan bli utsolgt og om en tidlig julegave til fansen, om jeg husker rett. Han tar vel ikke dette fullstendig ut av det blå? Tipper det kommer 1-3 spillere til, uansett.

                              Det hadde vært hysterisk morsomt om både Solberg og Scheel hadde overbevist så mye i oppkjøringa at det ikke er mulig å ikke ta dem med videre! Kan det være at det blir en kamel eller to på menyen til Haglund?

                              For øvrig synes jeg det virker som om regimet på Åråsen er litt vel raske og veldig kategoriske når de bestemmer seg for at en spiller ikke skal satses på, ref. også Roger. Westerberg er vel unntaket, han fikk mange sjanser lenge, før det var "jamnt slutt" for hans del også!
                              Håper IKKE det kommer flere spillere hvis ingen av de nevnte finner seg nye klubber. En stall på 23 mann er ikke akkurat liten i tippeliga standard. I tillegg har vi vel noen unge spillere på utlån.

                              Kommer det nye inn uten at noen går ut så tror jeg klubben handler over evne når det gjelder økonomisk. Er halvparten av det som kommer ut i media eller blir sagt innad i klubben sant så tror jeg ikke vi er langt unna trekk i poeng om det økonomiske blir værre/dårligere.

                              Vi har såpass mange unge lovende spillere som blir "tvunget" inn på laget når karantener/skader kommer utover i sesongen at det er bedre de får erfaring enn at vi skal handle over evne.

                              Henning Berg har fått mye pepper her på forumet. Men jeg er ganske sikker på at flere av disse spillerne (Ohi, Bolly, Knudtzon, Gabrielsen og Guldbrandsen) ikke vært så lovende hadde det ikke vært for Henning og manglende midler på forsterkninger.

                              Kommentar

                              • El Caco
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2009
                                • 2286

                                Gleder meg til Fofana
                                Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                                Kommentar

                                • *46*

                                  Hva kan vi forvente i 2013? Alt for langt om 46 sine tanker....

                                  Hva kan vi forvente av LSK i 2013? Stallen ser ganske så spikra ut. Kommer det inn noen, så er det krydder - å forvente noen revolusjoner er å tro på julenissen i voksen alder. Mine korte tanker om hvordan LSK ser ut i dag og hvordan sesongen blir. Starter med stallen:

                                  Udjus: etter min mening er vi styrket på keeperplassen. Ramovic var kanskje sjef mellom stengene, men han var også ustabil i forhold til skader/lysken. Udjus er en mer behersket fyr og vi vil neppe se han like idiot som Ramovic var i sin siste kamp. Udjus er en voksen branne som vi sier på landet. Stabil fyr. En keeper jeg har trua på. Jeg mener stallen er styrka her i forhold til 2012 - både i forhold til omverden og det tekniske på bane. Jeg likte Ramovic, men han kunne ta litt vel mye plass utad til tider - gøy å ha sett han en sesong i LSK.

                                  Magnusson: kommer han tilbake fra skadene? Etter hva man har lest i media gjør han det. Spennende å se hvordan form han kommer tilbake i. Ser ikke at han kan ta opp kampen med Udjus på kort sikt, men kanskje han blir en habil reserve med tiden? Virkelig en flott fyr som åpenbart ser ut å brenne for klubben i sin tilstedeværelse, men jeg er redd hans tid som keeper på øverste nivå er over.

                                  Origi: Spennende keeper. Det lille jeg har sett av han er bra og jeg har nok sett for lite av han til å vite egentlig hva jeg skal si. Først og fremst fremstår han som det klare andrevalget bak Udjus. LSK's nye keepertrener er full av lovord om han og han fremstår som meget treningsivrig.

                                  Keepere: opp fra 2012.

                                  Stoor: Har forhåpninger og trua på at han skal bli bedre i 2013. Han har en innstilling på banen jeg har savnet hos enkelte som spiller på LSK - det ser ut som om han har skjønt hva det står over døra ut på stadion. Han har ikke hatt de innleggene jeg hadde håpet på, men han virker veldig sulten på å gjøre det bedre i LSK i 2013. Noe jeg tror han vil få til med en god sesongoppkjøring og treningsgrunnlag - noe han manglet når han kom fra bydelslaget i 2012.

                                  Westerberg: Skuffa meg stort i 2012. Helt sikker på at han skuffa seg selv også. Enkelte sier at han skal bort og han ryktes/kobles til svenske klubber rett som det er. Selv har han sagt at han ønsker å ta opp hansken og spille seg inn i laget. Kom igjen - gjør det. Du har ingen ting å tape på å kline til å vise en bedre side i 2013 hvis du velger å bli på Åråsen. Tror erfaringen fra 2012 er en god ballast og viljen til å kline til nå i 2013 må være der - kan bli en oustsider, om han blir.

                                  Østli: LSK' sin First Price signering i 2012? Fremsto mer og mer som et trygt førstevalg utover høsten 2012. Noe kjeitete i klareringene til tider, men stort sett klarte han seg bra. Spillere i bakre rekker i Tippeligaen som aldri roter det til, spiller ikke Tippeligaen lengre - de har reist til utlandet for større oppgaver. Har trua på at Østli er en del av fremtiden i de bakre rekker i LSK (3-4 års perspektiv) og vil være en sjef som viser vei. Håper han også tar enda ett steg i vinter - sesongoppkjøring og smaspill med laget.

                                  Gabrielsen: Usikkert kort til sesongstarten pga skader. LSK sin egen Sideshow Bob kom inn på midtstopperplassen på vårsesongen i 2012 for fullt. Skader gjorde at han ble satt inn der sammen med Scheel. Løste jobben bra. Noen tull ble det, men hva skal man forvente? En muskelbunt som vet å ta en duell. Gode holdninger og uredd. Jeg håper han blir dyrka som midtstopper. Jeg tror LSK sin fremtid på stopperplassen ligger her.

                                  Scheel: Spilte lite i 2012. Tabba seg ut noen ganger og så at det virkelig plaga han. Savner han 5-3-2 fra Sogndal og flere å lene seg på/flere å dele ansvaret med? Ble egentlig litt skuffa over han i 2012. Usikker på hva han står for nå i år og han får lov til å gå til en annen klubb. Har valgt å trene med LSK i stede for å reise rundt som Midtgarden. Håper han også tar opp hansken og viser seg frem – ikke noe å tape.

                                  Kippe: En av mine favoritter gjennom tidene. Dessverre blir alle mine favoritter, med unntak av Batman og Robin, eldre. Fortsatt en sjef i de bakre rekker. Gjør ikke mye ut av seg som person, men han gir i fra seg i duellene. Litt av farta er nok borte, men ikke duellstryken. Dessverre sliter et av hans barn med sykdom og høsten 2012 var han fra og til. Vet ikke hvordan det er pr d.d, men han skal visstnok spille på fredag. Håper å få se han i godt slag på banen også i 2013, men også at hans barn blir friskt.

                                  Høibråten: utlånt til 2010 høsten 2012. Gjorde det etter rapportene bra. Skal satses på i 2013. Ikke noe er bedre enn at juniorer kommer opp og gir fra seg. Kaptein på sitt alderstrinn på landslaget. En fremtidens mann, men kan ha gi fra seg allerede i 2013?

                                  Ringstad: Leverte bra de siste kampene i 2012. Spilte mange kamper i 2012, men ble en rekke kamper på rad på høsten. Spilte seg inn etter min mening. Leverte stadig vekk bedre og bedre. Potensialet er der, men følelsen tilsier at det ikke har kommet ut helt enda.

                                  Forsvar: Ned fra 2012 – savner Nystuen. Han var sjefsvikar nr 1 som alltid ga alt. En slik stødig reserve mangler i 2013. Venstre back er også tynt besatt – noen skulle vært bak eller ved siden av Ringstad.


                                  Palmason: En sliter og måltyv. Var skuffet når han signerte, men glad for det når sesongen var over. Han legger ned mye hardt arbeide begge veier, har en evne til å stå der ballene faller ned og vet hvor dem skal. Putta vel også muligens det fineste målet i 2012 i TL. Han fortsetter nok den gode jobben i 2013. Har trua på flere mål.

                                  Andersson: Skuffa meg i 2012. Hadde sine grunner med en dårlig rygg. Viste enkelte glimt av storhet. Farlig i og rundt 16 meteren. Anvendelig, men kanskje ha burde dyrkes i en posisjon? Burde være en het kandidat til venstre kant hvor han kan bytte på med PVM med å trekke inn eller gå ut. Håper ryggproblemene er borte snart, for han kan så mye bedre!

                                  Riise: Arbeidsmaskin. Vinnerskalle. Duracellkanin. Den som gir seg er en dritt. Osv osv. En meget viktig signering i sommervinduet. Kommer tilbake for å utrette mer enn å få lønn. En spiller jeg virkelig setter pris på at er tilbake. Han er treningsivrig og gir alt alltid. Kommer til å være en viktig brikke i 2013. Spådom – spiller seg inn på landslaget igjen.

                                  Ohi: Opp og frem. Spilleren med høyest potensial i sin aldersgruppe? Tror han kan være nøkkelen på midtbanen sammen med BHR. De virker til å trives sammen på banen. Hvis ingen andre kommer inn, er dette en god løsning. Hvorfor? Kommer snart.

                                  PVM: i utgangspunktet er han en spiller som kan brukes flere steder – sentral midtbane, venstre kant og i mellomrommet mellom spiss og midtbanen. Gjorde en meget god figur i 2012. Aller best synes jeg han er når han får spille så langt frem som mulig. Mannen har skuddfot, kreativitet og målteft. Han er også en klar sjef på banen. Erling blomstra opp som best med Petter rett bak seg. Gjør også en god figur på midtbanen, men er ikke det å sløse med offensiv slagkraft å sette han til mer defensive oppgaver? Jeg mener det. LSK sin nr 10 skal vel ikke ta defensive ansvar på midtbanen mer enn nødvendig? Nei, så høyt opp som mulig.

                                  Midtbane: Svekket på venstre kant med Bolly borte. Ingen naturlige venstre kanter igjen, med unntak av PVM – han ønsker ikke å spille venstre kant og er ikke den best skikka til det. Hauger? Savnet blir neppe like stort som Bolly. Hauger er en god spiller som gjorde mye hard, usynlig jobb. Motpolen er at det fortsatt er gode spillere igjen. Joker? Ja – om Roger’n blir signert igjen. Gått fra det fabelaktige til å være usynlig. Roger i stabilt god form hadde vært meget bra for laget.


                                  Gulbrandsen: Dette blir Fredrik sitt år. Banna bein! Det han viste frem av sult på slutten av sesongen 2012 etter skademarerittet var over, var ikke annet enn meget positivt. Litt BHR 2.0 – Arbeidsmaskin, vinnerkskalle og Duracellkanin. Den han skal spille sammen med, burde være en som lukter returer. Ikke nødvendigvis fordi han bommer så mye, men fordi jeg er helt sikker på at han vil få mange sjanser og han ville neppe putte på alle. Returvarsel er herved sendt ut. Sundgot lover +10 mål i 2013 hvis han får bidra på feltet med Fredrik.

                                  Knudtzon: Hvem hadde sett for seg Erling som toppscorer i LSK anno 2012? Rekke opp hånda er dere snille…. Jeg har alltid likt Erling litt bedre enn ”alle andre”. Litt fordi han var litt hakkekylling en stund, litt fordi jeg liker han som spiller og personlighet. Arbeidsvilje og ståpåkraft er stikkord. Lett til sinns. Minneverdig gjest på KFL sin Podcast (ikke hørt den enda? Skam deg!). Han virkelig blomstra opp i 2012 – og det som spiss. Og ikke nok med det, han ble putta inn som høyre back og løst det også. Poteter fra Oslo Vest er sjelden, men denne slo an. Har trua på Erling 2013, men finner man plass til han? Kommer garantert til å spille mye. Burde dyrkes som spiss.

                                  Fofana: litt jokerfølelse rundt han. Fikk en slow start høsten 2012 og matchet forsiktig. Ønsket å tilpasse han til den norske fotballhverdagen. Vet veldig lite om han, bortsett fra at ”alle” som har sett han skryter veldig av han. Kan brukes både som kant og spiss. Mulig venstre kant?
                                  Helstad: Mange skjønte ikke bæret av at denne aldrene fyren ble henta inn (takk for det med alderen, jeg føler med fortsatt ung). Jeg tror han kan spille en viktig rolle i LSK på flere plan. Både på banen og treningsfeltet. Ingen av spissene i LSK er spesielt erfarne og er alle relativt unge. Helstad vet hvor målet står. Han er virkelig snik, gjedde sivet foran mål. Han kommer garantert til å putte en del mål. Også håper jeg de yngre fanger opp en del på treningsfeltet. Står fortsatt ved at jeg synes dette var en god signering.

                                  Solberg: Det er sagt at han skal få gå til en annen klubb hvis han vil, men Solberg har valgt å ta opp kampen på treningsfeltet for å spille seg inn på laget slik jeg forstår. Veldig mange setter han høyt og trua på han som spiller. Jeg er litt mer lunken der. Putta mange mål for S08 i 2012, men på hvilket nivå? TL er fysisk hardere og mer krevende. Du får ikke noe gratis, men mindre du treffer på ”Kompis” i godt humør. Spent på å se hva han får til i år. Og om han blir. Håper han blir, for jeg tror han har noe i seg å vise frem.

                                  Spissplassene: I motsetning til mange andre, mener jeg man er ganske så bra forspent på spissplassen. 4 ungdommelige fyrer med mye pågangsmot og 1 i sine beste år som av erfaring vet hvor målet står. Det snakkes mye om mangel av oppspillspunkt, men jeg tror den mangelen er overdrevet. Målfarlige spillere som fort kan putte 10 mål hver seg – alle gjør nok ikke det, men potensialet er der.


                                  Haglund: Mye er sagt om mannen. Mye er ment. Mye stygt er sagt og noen få lovord. Starten i 2012 var uhorvelig grusom. Var pinlig. Det syntes nok både trener og spillere også. Kom seg bra utover høsten, men mange etterlyser et mønster. Selv synes jeg å ane konturene av et mønster fremover i banen med variasjoner med å spille seg gjennom på kant eller i midten. Lykkes klart best når man spiller seg oppover eller kontrer – gammel oppskrift med lange baller, hodeduell og en mann alene med keeper synes ikke å være noen god oppskrift lengre. Har vært klart best på hurtige brudd med løpssterke spillere, men det har også vært gode etablerte angrep. Haglund sin nøkkel nr 1 for å lykkes i 2013, er å få spillerene til å stole på hverandre og vite hvor man til en hver tid har hverandre – få i gang en kommunikasjon. Som en følge av dette kommer nok spillermønstret til å sitte bedre.

                                  Jeg vet ganske så sikkert at jeg vil få motbør for at det jeg synes å ane konturene av en plan for spillet fremover i banen, men det står jeg på. Spør RBK’ere, SKB’ere og Æsj’ere hva dem mener om planen i spillet for sine lag – finnes ikke sier dem. Samme som LSK’ere sier. Planen finnes, den er ikke bare klar nok utad. I 2013 sitter den nok bedre. Gjør den ikke det, tror jeg det er adjø ganske så tidlig til Haglund.

                                  Tabellen? Så langt er det vanskelig å si noe. Kommer man ganske så greit i gang, så tror jeg aldri det vil bli noen reell nedrykksfrykt i 2013. Tror ikke på gull og edle medaljer, men man burde absolutt kjempe på øverste halvdel.

                                  Hvis du kom deg igjennom samtlige av disse 2269 ordene uten å sovne, takker jeg for det!

                                  Kommentar

                                  • Boudewijn
                                    Seniormedlem
                                    Forumonanist
                                    • Jul 2007
                                    • 207

                                    Opprinnelig skrevet av *46*

                                    Hvis du kom deg igjennom samtlige av disse 2269 ordene uten å sovne, takker jeg for det!
                                    Sovne? Nei, nå blir jeg bare lignende å glede meg til sesongstart. F... ta deg
                                    Byråkratkanaris

                                    Kommentar

                                    • gilbert
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 3208

                                      Opprinnelig skrevet av *46*
                                      Keepere: opp fra 2012.
                                      I omtalen av de to nye keeperne i RB (se nyhetstråden for ei ukes tid siden) trekker keepertrener Rolf Høgmo fram noe jeg ser som et meget viktig punkt: Både Udjus og Origi sies å være svært gode med ballen i beina, på tilbakespill, utspill og igangsetting. Et av de svakeste punktene for laget som helhet i fjor (og tidligere), når en ikke kunne eller skulle sparke ballen opp til en "Sundgot", er at vi mangla en spillende eller iallfall pasningssterk midtstopper - eller en annen i backrekka - som kunne få fart på igangsettinga bakfra. Det er en viktig del av forklaringa på at vi altfor ofte ble blokkert - de andre laga så dette ganske fort og pressa backrekka tett - og måtte ta en upresis langpasning som nødløsning = mangel på eget grunnspill på hjemmebane og mot antatt svakere lag. I fjor fungerte vi best som kontringslag og på bortebane (med unntak av de to tidlige hjemmekampene mot RBK og "bydelslaget").

                                      Som Rolf Høgmo sier til RB: En keeper med gode kvaliteter her er nesten en tolvte spiller. (Sikkert flere enn meg her som for eksempel la merke til de mange raske, lange og presise igangsettingene fra Sør-Afrikas keeper i landslagets treningskamp nylig.) Jeg er derfor helt enig i at keeperplassen foreløpig kan se ut som om den er klart styrka, og det på en måte som kan bidra til å skape et mer effektivt grunnspill for laget som helhet, slett ikke bare defensivt. Jeg tar gjerne i mot mer spillende midtstoppere også, men to slike keepere, hvis dette viser seg å stemme, er gode alternativer.

                                      gilbert

                                      Kommentar

                                      • *46*

                                        Opprinnelig skrevet av gilbert
                                        Som Rolf Høgmo sier til RB: En keeper med gode kvaliteter her er nesten en tolvte spiller.
                                        Helt enig med deg gilbert, men de som til en hver tid befinner seg foran keeper når han har ballen - må gjøre seg spillbare og ta initiativ. Keepere kan lever utspill som treffer ei colaflaske på 150 meters hold, uten at det nytter hvis de som skal ta med ballen videre ikke gjør seg spillbare.

                                        Kommentar

                                        • Stian83
                                          Juniormedlem
                                          Bøffel
                                          • Feb 2012
                                          • 24

                                          Opprinnelig skrevet av *46*
                                          Tabellen? Så langt er det vanskelig å si noe. Kommer man ganske så greit i gang, så tror jeg aldri det vil bli noen reell nedrykksfrykt i 2013. Tror ikke på gull og edle medaljer, men man burde absolutt kjempe på øverste halvdel.
                                          Tusen takk for et saklig og forseggjort innlegg - som andre skriver: Det maner til kampvilje og forventninger!

                                          Hadde vi ikke hatt så forbanna uflaks mot bartene og naverne i åpningskampene i fjor, er jeg sikker på at selvtilliten og tryggheten i 2012 hadde vært en helt annen. Vi fikk inn en helt ny tropp og de brukte lang tid på å finne hverandre. Jeg skal gladelig innrømme at jeg savnet å se en skikkelig spirit i troppen i fjor, i år har vi fått tilbake Gulbrandsen som kommer til å bære flagget fremst i en tropp jeg har stor tro på. Det blir nok ikke edelt metall, men at det blir morsomt på Åråsen i år er jeg sikker på!

                                          Kommentar

                                          Working...