LSK anno 2013

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • *46*

    Glem for all del ikke Riise når det gjelder innsats og "stå på vilje" - han vil nok også være med å bære fanen og dra med seg laget!

    Kommentar

    • Kjell.T.Ring
      Poll St. Ring
      --==FORUMRUNKER==--
      • Dec 2005
      • 11796

      Vinnertyper på LSK:

      Frode Kippe
      Bjørn Helge Riise
      Petter Vaagan Moen
      Fredrik Guldbrandsen
      Erling Knudzon

      Dette er de jeg syns viser tydeligst at de vil vinne fotballkamper. Slike er enormt viktig å ha på banen.
      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

      Kommentar

      • bjarmann
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2005
        • 2938

        Hvor ligger denne legendariske podcasten med Erlin egentlig?
        I år så tar vi alt

        Kommentar

        • knut
          Make knut Great Again
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2006
          • 9476

          Opprinnelig skrevet av bjarmann
          Hvor ligger denne legendariske podcasten med Erlin egentlig?

          Kommentar

          • Martin83
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2007
            • 794

            Ref. nyhetstråden. På 46s oppfordring ar jeg lest artikkelen i Aftenposten. Der er Nicolay nevnt på lik måte som Jesper og Isak; de kan finne seg ny klubb. Ellers synes jeg at Jo Espen sier mye klokt når han sier at klubben har lent seg for mye på gamle resultater og historikk. I Jo Espen tror jeg LSK mister en viktig ressurs og jeg håper det kommer inn en ny daglig leder på helst samme nivå. Husker jeg ikke helt feil så har Per Berg subsidiert lønnen til daglig leder i 2012. Kanskje er det viktigere at Per Berg hjelper klubben med å finansiere en dyktig daglig leder i stedet for at vi henter inn en ny spiller (hvis han skal bidra mer i år)?

            Når det gjelder budsjettkutt så sier Jo Espen at det ikke er noe dramatikk i dette utover det at man skal ha nøye kontroll på alle detaljer, og nevner noe i retning «mange bekker små gjør en stor å». I tillegg staker han ut en langsiktig plan for de neste 3 årene. Dette høres veldig fornuftig ut.

            Aftenposten skriver at Jesper kostet ca. 1,5 mill og dette høres bedre ut enn de 2-3 mill som har versert forumet. Ellers skriver de at 18 spillere har forlatt LSK siden 2011, så på mange måter har jo klubben vært nødt til å fylle opp tomrommene.

            Bjarmann nevner at Palmi, Frode, Bjørn Helge, Petter og Anders utgjør stammen i laget på lengere kontrakter og at klubben setter sin lit til at 4-5 ungutter skal bidra positivt. Legger vi til Kenneth i mål så er stammen ganske bra.

            Sitter igjen med en god følelse etter å ha lest artikkelen og er på mange måter litt beroliget. Nå kan bare 2013-sesongen begynne!

            Kommentar

            • ap4
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2004
              • 271

              Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
              Vinnertyper på LSK:

              Frode Kippe
              Bjørn Helge Riise
              Petter Vaagan Moen
              Fredrik Guldbrandsen
              Erling Knudzon

              Dette er de jeg syns viser tydeligst at de vil vinne fotballkamper. Slike er enormt viktig å ha på banen.
              Helt enig, og derfor tror jeg det vil være veldig viktig og kan bli veldig bra hvis vi får ha disse skadefrie gjennom en hel sesong. Dessverre er det jo flere av dem som har en litt skummel skadehistorikk, men det er lov å håpe at det endelig er vår tur til å få ha nøkkelspillere mer eller mindre skadefrie gjennom hele sesongen.

              Kommentar

              • reka
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Aug 2005
                • 13277

                Opprinnelig skrevet av ap4
                Helt enig, og derfor tror jeg det vil være veldig viktig og kan bli veldig bra hvis vi får ha disse skadefrie gjennom en hel sesong. Dessverre er det jo flere av dem som har en litt skummel skadehistorikk, men det er lov å håpe at det endelig er vår tur til å få ha nøkkelspillere mer eller mindre skadefrie gjennom hele sesongen.
                Tror vi ville tjent på å styrke det medisinske støtteapparatet litt. Jeg synes én fysio er rimelig tynt, uansett hvor dyktig han er. Hva med å følge opp spillerne grundigere med ifallefall to rutinemessige MR undersøkelser forut for og tidlig i sesongen. Kostnad ca 4k per spiller. Ville vært fint å oppdage problemer FØR de ble til skader. LSK har jo lokaler, hva med å bygge opp en idrettsmedisinsk klinikk? Ville gått med dundrende overskudd relativt raskt.
                Last edited by reka; 16.01.2013, 13:33.

                Kommentar

                • Felt C
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Mar 2004
                  • 776

                  Opprinnelig skrevet av reka
                  Tror vi ville tjent på å styrke det medisinske støtteapparatet litt. Jeg synes én fysio er rimelig tynt, uansett hvor dyktig han er. Hva med å følge opp spillerne grundigere med ifallefall to rutinemessige MR undersøkelser forut for og tidlig i sesongen. Kostnad ca 4k per spiller. Ville vært fint å oppdage problemer FØR de ble til skader. LSK har jo lokaler, hva med å bygge opp en idrettsmedisinsk klinikk? Ville gått med dundrende overskudd relativt raskt.
                  LSK har to fysioer.Tror ikke stilling nr.2 er 100 %,men dette er jeg ikke sikker på.
                  Kan legge til at begge er LSK-patrioter fra barnsben av og har gått i parallelklassen til hverandre.

                  Kommentar

                  • gilbert
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 3208

                    Geir Kåsene er uten tvil den beste fysio/fysisk trener, ikke minst på skadeforebygging, jeg har sett for LSK i den relativt lange perioden jeg har fulgt med. Erik Kveen er nesten alltid med på de treningene jeg har sjansen til å se, og demonstrerte sin medisinske kompetanse da en supporter nesten omkom på vei ut fra treninga i LSK-hallen før jul.

                    gilbert

                    Kommentar

                    • reka
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Aug 2005
                      • 13277

                      Er veldig flott at disse to er så fantastisk kompetente, kanaris på sin hals og i tillegg redder liv. Allikevel er det pinlig tynt.

                      Molde har to leger, manuell terapeut og fysioterapeut.
                      Godset har lege, fysio, samt to "coacher"/mentale sjamaner om du vil.
                      Ræv har to leger, tre fysioer, kostholdsrådgiver og fysisk trener.
                      Brann: To leger, medisinsk koordinator, to manuelle terapeuter, massør.

                      Bra tiltak av de andre klubbene å lønne alle disse helsearbeiderne/kvakksalverne, det er sikkert ren veldedighet.

                      Kommentar

                      • DoubleHi5
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2011
                        • 4138

                        Leser at Petter Vaagan Moen ikke er i LSK for niendeplasser. Takker faen for det og for at han blir klar til seriestart! Med tanke på at Petter i fjor kom uten å ha spilt fotball på ett år, at han var borte i mange kamper med armbrudd og at han kjente akillesen de siste 10 kampene, bør sjansen for å se PVM på et høyere nivå i år være stor. Hvis Johan Andersson også er kvitt ryggproblemene, kan vi kanskje ha "to nye spillere" på et høyt TL-nivå. Kanskje det kan bli litt moro i 2013 likevel!
                        Elska þetta félag

                        Kommentar

                        • *46*

                          Opprinnelig skrevet av reka
                          Molde har to leger, manuell terapeut og fysioterapeut.
                          Godset har lege, fysio, samt to "coacher"/mentale sjamaner om du vil.
                          Ræv har to leger, tre fysioer, kostholdsrådgiver og fysisk trener.
                          Brann: To leger, medisinsk koordinator, to manuelle terapeuter, massør.
                          Tror ikke det er antall leger som avgjør om LSK presterer bedre på banen som lag i 2013, men det er selvsagt noe i det du sier. Spesielt den mentale biten. Kosthold tror jeg dem er ganske flinke på, selv om BennyLem konstant babler i vei om kebab.

                          Kommentar

                          • *46*

                            Håper 2013 er året Bjarmann er tidlig ute med å snakke nye kontrakter med spillere på utgående kontrakt. Ringstad, Høibråten, Gabrielsen, Ohi, Furuseth og Gulbrandsen er alle spillere med kontrakter kun ut året. Tidlig ut og unngå noe alla Bolly med spillere som nekter å signere ny kontrakt. Ville vært håpløst om en eller flere av dem forsvinner på den måten for en slikk og ingenting.

                            Kommentar

                            • Kjell.T.Ring
                              Poll St. Ring
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Dec 2005
                              • 11796

                              Opprinnelig skrevet av *46*
                              Håper 2013 er året Bjarmann er tidlig ute med å snakke nye kontrakter med spillere på utgående kontrakt. Ringstad, Høibråten, Gabrielsen, Ohi, Furuseth og Gulbrandsen er alle spillere med kontrakter kun ut året. Tidlig ut og unngå noe alla Bolly med spillere som nekter å signere ny kontrakt. Ville vært håpløst om en eller flere av dem forsvinner på den måten for en slikk og ingenting.
                              Ringstad, Ruben, Ohi og Fredrik er det bare å signere med en gang. De andre 2 blir neppe salgsobjekter på noen år.
                              Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                              Kommentar

                              • HSft
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2004
                                • 6082

                                Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                                Ringstad, Ruben, Ohi og Fredrik er det bare å signere med en gang. De andre 2 blir neppe salgsobjekter på noen år.
                                Vil gjerne ha forlenga med Høibråten også. Han er nok ikke noe interessant for førstelagene til utenlandske klubber før om noen år, men det er gode muligheter for at juniorlag til storklubber i europa kan forsøke å friste han.

                                Kommentar

                                • Kjell.T.Ring
                                  Poll St. Ring
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Dec 2005
                                  • 11796

                                  Opprinnelig skrevet av HSft
                                  Vil gjerne ha forlenga med Høibråten også. Han er nok ikke noe interessant for førstelagene til utenlandske klubber før om noen år, men det er gode muligheter for at juniorlag til storklubber i europa kan forsøke å friste han.
                                  Vet at han er et stort talent, men trur ikke vi trenger å stresse med ny kontrakt. Han blir ikke plukka opp i 2013. Det er jeg rimelig sikker på.
                                  Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                  Kommentar

                                  • HSft
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2004
                                    • 6082

                                    Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                                    Vet at han er et stort talent, men trur ikke vi trenger å stresse med ny kontrakt. Han blir ikke plukka opp i 2013. Det er jeg rimelig sikker på.
                                    Han var jo bl.a. på prøvespill hos twente for under et år siden, så det er tydelig at klubber følger nøye med på han. Ser ingen grunn til å ikke forlenge kontrakten hans som går ut i år. Skjønner ikke hvorfor vi skal vente til kontraktene går ut før vi signerer nye.

                                    Kommentar

                                    • Bukkenbruse
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • May 2008
                                      • 515

                                      Opprinnelig skrevet av HSft
                                      Han var jo bl.a. på prøvespill hos twente for under et år siden, så det er tydelig at klubber følger nøye med på han. Ser ingen grunn til å ikke forlenge kontrakten hans som går ut i år. Skjønner ikke hvorfor vi skal vente til kontraktene går ut før vi signerer nye.
                                      Helt enig!

                                      Norske aldersbestemte landslag gjør det veldig bra for tiden og pga nytt system med "home grown" spillere i europacupene og nasjonale ligaer er storklubbene i Europa langt hissigere på unge spillere nå enn for 10 år siden. Ulrik Yttergård Jensen til Lyon er vel det seneste av en lang rekke norske unggutter som har gått til klubber i Europa de siste årene. Det er naivt å tro at Høibråten ikke kan forsvinne. Han er i en alder hvor han fortsatt rekker å være i en klubb 3 år før han blir 21 og kan derfor havne som "utvilket i klubben" for en utenlands klubb hvis han blir hentet i løpet av 2013. Han bør derfor være særs høyt prioritert når det gjelder å knytte til seg på ny kontrakt!

                                      Kommentar

                                      • HSft
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2004
                                        • 6082

                                        Høibråten ble også tatt ut til g19 igjen i går (http://www.fotball.no/Landslag_og_to...-til-La-Manga/), på sitt eget alderstrinn (g18) er han kaptein.

                                        Kommentar

                                        • *46*

                                          Ser det er en diskusjon om hvor mange spillere det er i stallen til LSK. Haglund uttalte vel før 2012 at det bør og skal være rundt 22 inklundert 2 keepere. Med en eller to til ut, så er det nok duket for nye spillere inn. Hvis det da spes på med lovende juniorer, er stallen bra. Beste i LSK på flere år.

                                          Kommentar

                                          Working...