LSK anno 2013

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • HSft
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2004
    • 6082

    Opprinnelig skrevet av *46*
    Hvis det da spes på med lovende juniorer, er stallen bra.
    Tenker du på nye spillere til juniorlaget eller nye spillere fra juniorlaget til a-stallen?

    Jeg er spent på å se hvem som blir hentet inn til juniorlaget i år, men er forberedt på å bli skuffet siden det ikke virker som vi er like interessert i å knytte til oss de største talentene som vi var tidligere. Ser bl.a. at G16-laget sin stall for 2013 ikke inneholder noen nye utenfra, og det begynner å bli en stund siden vi henta en yngre spiller med u-landskamper.

    Kommentar

    • *46*

      Opprinnelig skrevet av HSft
      Tenker du på nye spillere til juniorlaget eller nye spillere fra juniorlaget til a-stallen?
      Juniorer som hospiterer på a-laget.

      Kommentar

      • Playboy1
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2003
        • 2162

        Fant ikke helt hvor jeg skulle ta opp dette under tribuneliv,så jeg tar sjansen på å nevne dette her,siden det er et aktuelt tema nå i 2013.

        Som nevnt i nyhetstråden,så starter LSK en kronerulling i håp om å få inn 100.000 for å bedre handicap tribunen.
        Som visst er med en veldig dårlig standard idag.Bla uten tak og dårlig sikt.

        Synes det er pinlig at vi må ut og "tigge", for å kanskje få til dette?
        Synes det for eks burde vært en selvfølge at 100.000,- av Bolly salget burde vært gått til dette,samme hvor mange andre hull vi har å fylle,med disse pengene.
        Det værste er visstnok at klubben(ledelsen/styre) har visst om disse dårligere forholdene på handicap tribunen i lang tid.Istedet har det blitt kastet ut penger i "hytt og pine" det siste året på overforbruk av spillere,mens denne viktigheten aldri har blitt prioritert, før kanskje nå?

        Kommentar

        • DoubleHi5
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2011
          • 4138

          Av alle amatørmessige og pinlige saker LSK-styret har funnet på, må dette være det mest pinlige.
          Elska þetta félag

          Kommentar

          • jeykey
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2012
            • 452

            De fleste klubbene har lempet ut deres beste spellere. Så gjenstår det å se om de klarer å erstatte dem! LSK har i stor grad sittet på gjerdet, med unntak av Bolly (vi har Fofana).

            Brann - Ojo, Austin, Birkelund (kanskje Korscmar og backen deres)
            Godset - Konradsen, Kamara, Aas (uavklart situasjon med lån med city på noen spillere(?))
            Molde - Forren, Angan, Diouf
            RævBK - Iversen, Prica (gjenstår å se på disse danskene samt Perry)
            Haugesund - Djurdic (kanskje Søderlund?)
            Sogndal - Udjus (hoho)
            Tromsø - Kara, Björck
            Ålesund - Jääger
            Viking - kan miste Jarstein

            Har sikkert glemt noen, men jeg ser at toppscorerne fra i fjor forsvinner på løpende bånd. Hvis man ikke regner Kovacs som en stor bekymring, er det kun TIL's Ondrasek igjen fra topp 7. Glemte Søppla, men Reka's forsøk på å finne spiss i Ålesund med 10 mill på bok - gjør at jeg ikke bekymrer meg Sportsklubben har satt seg i en god situasjon, slik det ser ut nå.

            Uten at overgangsvinduet har bragt så mye spellere inn til klubba enda, så lover dette godt. Men plutselig går Søderlund til Molde og Godset får Tevez i gave (haha). Hvem vet 50 dager igjen til seriestart, så optimismen starter tidlig
            Last edited by jeykey; 26.01.2013, 01:09.
            "Jeg hater søpla så intenst at jeg ikke kan spille med Korea på civilization fordi de er røde og blå."
            - Sitat Grusom B

            Kommentar

            • DoubleHi5
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2011
              • 4138

              Ikke det at Ole Gunnar Solskjær har fasiten på sesongen mer enn noen andre, men jeg tror han er såpass ærlig at han mener det når han sier nedenstående til aftenposten.no:

              - Hvem blir de tøffeste utfordrerne til Molde i år?
              - Rosenborg blir aller tøffest. Tre år uten gull er lite fristende for dem, og de investerer tungt. Dessuten tror jeg Viking fortsetter fremgangen fra i høst, og at Lillestrøm får betalt for alle de nye og gode spillerne de har hentet. Dessuten blir vel Kjetil (Rekdal) forbanna på meg hvis jeg ikke nevner Vålerenga, he-he.


              Hva har OGS sett som de fleste av oss ikke har oppdaget?

              Elska þetta félag

              Kommentar

              • Totti21
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2004
                • 3500

                Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                Hva har OGS sett som de fleste av oss ikke har oppdaget?

                http://fotball.aftenposten.no/elites...icle265819.ece
                At vi var det mest fremgangsrike laget i Tippeligaen på høsten, samt at vi har en bra stall. Uansett merkelig å ikke nevne godset som på tross av at de har mistet Konradsen og Kamara kommer til å bli sterke.

                Kommentar

                • jeykey
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2012
                  • 452

                  OGS er bull. Han har sett at vi ikke har mistet noen fra stammen vår, slik de beste klubbene har. Samt den underliggende fremgangen vi har hatt siden cupgullet(bare sjekk tabellen). Gleder meg til Ringstad og Fofana danser seg oppover venstresiden på Røkkeløkka. Tuut Tuut. Fugla skal til Europa
                  Last edited by jeykey; 29.01.2013, 10:22.
                  "Jeg hater søpla så intenst at jeg ikke kan spille med Korea på civilization fordi de er røde og blå."
                  - Sitat Grusom B

                  Kommentar

                  • HSft
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2004
                    • 6082

                    Tyder på at OGS ikke har sett oss spille på en stund. Jeg blir også veldig positiv etterhvert som det blir lengre siden jeg har sett oss spille.

                    Kommentar

                    • Leif A
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 3962

                      Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                      Hva har OGS sett som de fleste av oss ikke har oppdaget?

                      http://fotball.aftenposten.no/elites...icle265819.ece
                      Han er i den heldige situasjon at han ikke har levd tett på LSK de siste fem sesongene. Det er ingen følelser involvert for hans del.


                      Dessuten frekventerer han vel ikke dette forumet. Mengden av dommedagsprofeter her ville vel fått selv Per Fugelli til å trygle om lykkepiller...
                      Knurr...

                      Kommentar

                      • jeykey
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2012
                        • 452

                        Ohi sier topp5 til LSK.no

                        Jeg tror Ohi får rett!

                        Er det noen av de andre spillerne som har sagt noe om tabellmål?

                        Godt og se at selvtilliten vokser i garderoben. Dem har jo litt fundament i de siste 5 kampene i TL samt kampen mot godset.
                        Last edited by jeykey; 30.01.2013, 18:29.
                        "Jeg hater søpla så intenst at jeg ikke kan spille med Korea på civilization fordi de er røde og blå."
                        - Sitat Grusom B

                        Kommentar

                        • BD
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Feb 2006
                          • 1422

                          Ruben og Stian ut 2015. Herlig!

                          Ohi, Høibråten og Gulbrandsen bør være like rundt hjørnet, katastrofe hvis vi begynner sesongen med kontrakt ut 2013 på disse tre.

                          Kommentar

                          • gilbert
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 3208

                            Opprinnelig skrevet av BD
                            Ohi, Høibråten og Gulbrandsen bør være like rundt hjørnet.
                            I dagens RB (papir) opplyses at Bjarmann er i forhandlinger med Ohi og Fredrik, og at Ohi sier de er i "positiv dialog".

                            gilbert

                            Kommentar

                            • gilbert
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 3208

                              Opprinnelig skrevet av *46*
                              Ser det er en diskusjon om hvor mange spillere det er i stallen til LSK.
                              Med Solberg nå også ute og Logi og Jesper trolig snart klare for Ull/Kisa og en svensk klubb er bare Isak Scheel tilbake av de fire-fem på Haglunds/Bjarmanns "transferliste" i starten av året. Hvis/når Scheel blir borte er stallen på 19 (eller 20 om vi regner med Christian Bjerkenes, utlånt på månedsbasis til 2010). Det bør gi rom til både en sentral midtbanespiller (som nå ikke blir Toindouba, gått til Tyrkia) og en target-spiss.

                              Dersom også Ohi og Fredrik forlenger sine kontrakter, som alt tyder på, vil for øvrig situasjonen når det gjelder Bosmann-spillere være relativt god, etter min vurdering. De som da har kontrakt bare ut 2013 vil være Stoor (av velkjente grunner, som har å gjøre med at "bydelsklubben" betaler en stoor del av lønna hans i år), Helstad, Furseth og Høibråten. Av disse vil jeg nok prioritere å forlenge med Høibråten, og naturligvis med Stoor, når det praktisk-juridisk vil være opportunt i forhold til hans kontraktforhold med den forrige klubben han var i. Helstad ser jeg ikke som livsnødvendig å forlenge med, og Furseth må vel få litt tid til å vise at han fortjener å satses på framover.

                              gilbert

                              Kommentar

                              • Ola
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2003
                                • 1651

                                Plan, mønster og trykk mot etablert motstander er selve nøkkelen for å vinne kamper hjemme. Finner vi ikke ut av dette, vil vi bare kunne drømme om topp-5. Henning Berg fant aldri ut av det, og så langt heller ikke Haglund klart å finne nøkkelen til eget spill mot etablert forsvar. Jeg vil trekke det så langt å si vi kun har 10 kamper hjemme siste 4 sesonger hvor dette har fungert. Det må trenes målrettet og "smalt" på angrepsmønster, løp, bevegelse og avslutninger frem mot seriestart.

                                Kommentar

                                • sten
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Feb 2005
                                  • 873

                                  En sesong uten skader blir det bra. En sesong med skader blir det veldig tynt

                                  Kommentar

                                  • Kjell.T.Ring
                                    Poll St. Ring
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Dec 2005
                                    • 11796

                                    Opprinnelig skrevet av sten
                                    En sesong uten skader blir det bra. En sesong med skader blir det veldig tynt
                                    Kommer ett par nye inn
                                    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                    Kommentar

                                    • barte
                                      Seniormedlem
                                      Forumsadist
                                      • Oct 2011
                                      • 145

                                      tror ikke det!er det noe du tror eller noe du veit?

                                      Kommentar

                                      • fjacob82
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2005
                                        • 1507

                                        Med den stallen vi har nå, så tror jeg desverre vi havner midt på tabellen. Skal vi klare å klatre noe så må det komme inn forsterkninger. Vi er veldig utsatt for skader. PVM, Helstad, Riise, Gulbrandsen alle skadeutsatt, Stoor kan fort gå på en smell til.

                                        Bydelslaget, Strømsgodset, Brann, RBK, Tromsø og ikke minst Molde er alle lag som jeg tror kommer til å havne høyt på tabellen neste år. Haugesund taper vel som vanlig ikke på bortebane, Viking skjerper seg fra ifjor og hvor skal vi da havne?
                                        Er ikke meningen å være pessimist, men kanskje heller realist?
                                        Vi må få igang ett skikkelig spill, unngå skader og gjerne fått inn en forsterkning eller to skal vi hevde oss.
                                        Men hvem vet, kanskje Lille-bukken går hen og blir topp-scorer og Ruben blir frisk på rekord tid og knaller til på midtstopper plass samtidig som Ohi gjør midtbanen til sin lekeplass...
                                        Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                                        *Brasseberget*

                                        Kommentar

                                        • Stray Cat
                                          Moderator
                                          • Aug 2008
                                          • 5916

                                          Jeg skal ikke være uenig med deg i at stallen er tynn per dags dato, men jeg synes du er særdeles optimistisk på andre lags vegne. Godset begynte å rakne allerede før serieslutt. Tromsø er ikke i bedre situasjon enn oss. De har ny hovedtrener, dårlig økonomi, elendige tilskuertall og 20 mann på kontrakt så langt i år. De har utsatt henting av spillere til sommeren pga økonomi, men når den tid kommer forsvinner nok Yttergård Jensen til utlandet. Vant ingen kamper i Spania. Hvorfor skulle disse havne høyt på tabellen?
                                          Last edited by Stray Cat; 06.02.2013, 14:24. Begrunnelse: e
                                          For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                                          Kommentar

                                          Working...