LSK anno 2013

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • jeykey
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2012
    • 452

    Alle topplagene har solgt stamme-spillere. Det har ikke vi. Men stallen vår er tynn. Og ettersom vi ikke har tilknytning til spanske sykkel-leger så regner jeg med at vi vil gå på noen nederlag på skadefronten. Derfor trenger vi backup spillere. Og den beste backupen er talentfull og 19-21 år. Slike spillere bør vi signere. For slike spillere blir heller ikke innhoppene "waste", slik det ville blitt med en gamling. Men så er det vel ikke bare å signere i hytt og gevær. Men om man har 800k ledig på lønnsbudsjettet, så skal du vel klare å hoste opp 2-3 talentfulle backup spellere?! Riktignok, så har vi en del talentfulle allerede i troppen. Som også har fått sjansen i treningskampene. Men disse er kanskje litt for unge? 16-17år?
    "Jeg hater søpla så intenst at jeg ikke kan spille med Korea på civilization fordi de er røde og blå."
    - Sitat Grusom B

    Kommentar

    • HSft
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2004
      • 6082

      Opprinnelig skrevet av jeykey
      Riktignok, så har vi en del talentfulle allerede i troppen. Som også har fått sjansen i treningskampene. Men disse er kanskje litt for unge? 16-17år?
      Den yngste som har fått prøve seg er Høibråten. Han er 18 år (bursdag 23. januar). Den yngste spilleren som er med A-laget en del er vel Nordermoen som er 17 et halvt år til, men han er nok ikke tiltenkt rolle som backup. Tipper Knudtzon blir flyttet ned på backen før han slipper til.

      Om vi ikke lykkes med å hente noen sentral midtbanespiller i virkelig høy klasse så er i hvertfall jeg for at vi heller går for en ung talentfull spiller som Marius Lundemo fremfor en middels spiller med tippeligaerfaring alla Midtgarden.

      Kommentar

      • jeykey
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Sep 2012
        • 452

        Opprinnelig skrevet av HSft
        Den yngste som har fått prøve seg er Høibråten. Han er 18 år (bursdag 23. januar). Den yngste spilleren som er med A-laget en del er vel Nordermoen som er 17 et halvt år til, men han er nok ikke tiltenkt rolle som backup. Tipper Knudtzon blir flyttet ned på backen før han slipper til.

        Om vi ikke lykkes med å hente noen sentral midtbanespiller i virkelig høy klasse så er i hvertfall jeg for at vi heller går for en ung talentfull spiller som Marius Lundemo fremfor en middels spiller med tippeligaerfaring alla Midtgarden.
        Enig. Hvor stor er troppen med disse unge nå?
        "Jeg hater søpla så intenst at jeg ikke kan spille med Korea på civilization fordi de er røde og blå."
        - Sitat Grusom B

        Kommentar

        • Lars
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 6156

          Synes laget ser knallsterkt ut med tanke på seriestarten. Tenker at PVM og Johan blir klare, mens Ruben må vente til nærmere sommeren.

          Gulbrandsen er i det absolutte toppsjiktet av bakromsspisser i Norge. Andersson er klasse i form. Venstresiden med Fofana og Ringstad har et potensiale som ikke ligner grisen. Høyresiden er gjennomsolid, der jeg spår Palmason som en nøkkelspiller i 2013, rett og slett fordi han gang på gang kommer til å være på rett sted etter at Fofana har danset seg til dødlinja. Den sentrale duoen er krutt; begge er nivåmessig toppklasse i norsk målestokk, begge har voldsom løpskraft og begge kan bidra både offensivt og defensivt. Triangelet bakerst med Kippe, Østli og Udjus er kort sagt erfarent og solid. Mitt lag i 4-4-1-1:

          Gulbrandsen

          Andersson

          Fofana - V. Moen - Riise - Palmason

          Ringstad - Kippe - Østli - Stoor

          Udjus

          Utfordrere:

          Erling nærmeste utfordrer til Fredrik, samt at han er et alternativ til begge kantene.

          Ohi utfordrer igrunn hele femmeren på midtbanen. Han kan erstatte Andersson enten direkte eller ved at PVM flyttes opp, samt at han kan spille på begge kantene. I tillegg kan han ved skader/suspensjoner på kantspillere gå inn sentralt og dermed frigjøre PVM/Riise til kantplassene. Vi har i det hele tatt en veldig fleksibel midtbane.

          I forsvarsleddet er Ruben, når han blir skadefri, den heteste kandidaten til å ta en plass. Tenker vel at han er en naturlig erstatter for Kippe på sikt.

          På keeperplassen har vi den beste tenkelige utfordrer i Arnold.

          Kommentar

          • mats
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Mar 2008
            • 621

            Meget bra lag om ting fungerer for den enkelte!


            Westeberg ferdig! Snakk om Isak også.. Da begynner de å bli tynt. Om begge går i tillegg til Solberg trenger vi en spiller i hvert ledd frem til seriestart!

            Kommentar

            • Robiwan
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2006
              • 603

              Opprinnelig skrevet av Lars
              Høyresiden er gjennomsolid, der jeg spår Palmason som en nøkkelspiller i 2013, rett og slett fordi han gang på gang kommer til å være på rett sted etter at Fofana har danset seg til dødlinja.
              Palmi har en utrolig evne til å dukke opp til på rett sted til rett tid foran mål. Kanskje ikke den spilleren man legger mest merke til eller publikum kommer for å se, men en midtbane spiller som putter jevnt med mål er utrolig viktig. Med den første elveren Lars har foreslått er alle fire midtbanespillerene målfarlige
              Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339

              Kommentar

              • Kjell.T.Ring
                Poll St. Ring
                --==FORUMRUNKER==--
                • Dec 2005
                • 11796

                Opprinnelig skrevet av Robiwan
                Palmi har en utrolig evne til å dukke opp til på rett sted til rett tid foran mål. Kanskje ikke den spilleren man legger mest merke til eller publikum kommer for å se, men en midtbane spiller som putter jevnt med mål er utrolig viktig. Med den første elveren Lars har foreslått er alle fire midtbanespillerene målfarlige
                Palmi er en spiller man ikke helt skjønner helt hvorfor ikke er bytta ut når han putter enten en retur eller smeller ballen i krysset på utrolig vis.
                Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                Kommentar

                • Playboy1
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2003
                  • 2162

                  Opprinnelig skrevet av Lars
                  Synes laget ser knallsterkt ut med tanke på seriestarten. Tenker at PVM og Johan blir klare, mens Ruben må vente til nærmere sommeren.

                  Gulbrandsen er i det absolutte toppsjiktet av bakromsspisser i Norge. Andersson er klasse i form. Venstresiden med Fofana og Ringstad har et potensiale som ikke ligner grisen. Høyresiden er gjennomsolid, der jeg spår Palmason som en nøkkelspiller i 2013, rett og slett fordi han gang på gang kommer til å være på rett sted etter at Fofana har danset seg til dødlinja. Den sentrale duoen er krutt; begge er nivåmessig toppklasse i norsk målestokk, begge har voldsom løpskraft og begge kan bidra både offensivt og defensivt. Triangelet bakerst med Kippe, Østli og Udjus er kort sagt erfarent og solid. Mitt lag i 4-4-1-1:

                  Gulbrandsen

                  Andersson

                  Fofana - V. Moen - Riise - Palmason

                  Ringstad - Kippe - Østli - Stoor

                  Udjus

                  Utfordrere:

                  Erling nærmeste utfordrer til Fredrik, samt at han er et alternativ til begge kantene.

                  Ohi utfordrer igrunn hele femmeren på midtbanen. Han kan erstatte Andersson enten direkte eller ved at PVM flyttes opp, samt at han kan spille på begge kantene. I tillegg kan han ved skader/suspensjoner på kantspillere gå inn sentralt og dermed frigjøre PVM/Riise til kantplassene. Vi har i det hele tatt en veldig fleksibel midtbane.

                  I forsvarsleddet er Ruben, når han blir skadefri, den heteste kandidaten til å ta en plass. Tenker vel at han er en naturlig erstatter for Kippe på sikt.

                  På keeperplassen har vi den beste tenkelige utfordrer i Arnold.
                  Heller Erling istedet for Palmi eller Johan.Ellers enig.
                  resten av laget sier egentlig seg selv,utfra den stallen vi har nå.

                  Kommentar

                  • Bibaboy
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Mar 2008
                    • 712

                    Ja dette var en oppløftende kamp. Det som er bekymringsverdig er at ryktetråden er steindød. Vi har kvittet oss med Solberg, Midtgarden, Nystuen, Roger, Westerberg og også muligens at de kvitter seg med Scheel. Vi har itillegg mistet Hauger. Når da Ruben er langtidsskadd så er vi etter mitt syn nødt til å forsterke laget om vi skal henge med. Jeg er sterk tilhenger av å utvikle våre egne talenter, men vi har jo tidligere sett hvordan det går når vi bruker for mange av de på samme tid. Slik jeg oppfatter klubbens uttalelser så er det lite eller ingen penger til forsterkninger. Nynes det er en merkelig politikk de fører med å hente 18 spillere ett år for så å gå på en økonomisk smell og ikke ha råd til å hente noe året etter. Jeg ser at økonomien har en sammenheng med tilskuertall osv, men føler at totalkontrollen over det økonomiske ikke er i nærheten av hvordan den bør være. Vi har helt klart noe spennende på gang, og vårt beste lag er kapable til å slå hvem som helst i TL. Utfordringen er jo at det oppstår både karantener og skader ila. en lang sesong, og det skal få skader til om før vi blir radikalt svekket. Kampen mot Hacken var meget imponerende da vi ikke var i nærheten av å mønstre vårt beste lag. Jeg tror ikke denne prestasjonen er hva som er realistisk å forvente av dette laget. Får vi derimot inn 2 eller 3 forsterkninger så vil vi være vanvittig godt forspent til å møte TL i 2013. Vi har nå en mulighet til å ta det siste steget helt opp i toppen om de rette spillerne blir signert. Etter min mening er dette det riktige tidspunktet for å gjøre noen kloke investeringer for Per Berg. Ser frem mot en meget spennende 2013 sensong for LSK og alle oss som elsker klubben:-)
                    Fugla Forever

                    Kommentar

                    • Kjell.T.Ring
                      Poll St. Ring
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Dec 2005
                      • 11796

                      Ruben skal være klar til seriestart.
                      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                      Kommentar

                      • mats
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Mar 2008
                        • 621

                        Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                        Ruben skal være klar til seriestart.
                        Håper-håper! Men trenger allikevel et par spillere til med bra nivå!

                        Kommentar

                        • *46*

                          Hvem er med til La Manga? Er det noen juniorer med? Osv osv. Noen som har noe informasjon?

                          Kommentar

                          • PetterH
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Apr 2012
                            • 668

                            Tror ikke det er så mange Jr spillere med. Så de fleste i hallen idag. Osvold, Furseth og Kveen er vel de som er nærmest å være juniorer som er med på turen. Så vidt jeg vet.

                            Kommentar

                            • HSft
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2004
                              • 6082

                              Opprinnelig skrevet av PetterH
                              Tror ikke det er så mange Jr spillere med. Så de fleste i hallen idag. Osvold, Furseth og Kveen er vel de som er nærmest å være juniorer som er med på turen. Så vidt jeg vet.
                              Hvem spilte i dag og hvordan gikk kampen?

                              Kommentar

                              • PetterH
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2012
                                • 668

                                Det ble 1-1.

                                Våre antatt beste spilte idag, og ny kamp imorgen for de som ikke fikk prøve seg i dagens kamp.

                                Glasø, så vidt jeg fikk med meg, som scorte.

                                Kommentar

                                • HSft
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2004
                                  • 6082

                                  Opprinnelig skrevet av PetterH
                                  Det ble 1-1.

                                  Våre antatt beste spilte idag, og ny kamp imorgen for de som ikke fikk prøve seg i dagens kamp.

                                  Glasø, så vidt jeg fikk med meg, som scorte.

                                  Noen som utmerka seg?

                                  Kommentar

                                  • DoubleHi5
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2011
                                    • 4138

                                    Scheer'a?
                                    (Sorry, klarte ikke å dy meg!)
                                    Noen som vet hva som skjer med Scheel? Nå har han fått spilletid i et par kamper. Blir han med videre likevel?
                                    Elska þetta félag

                                    Kommentar

                                    • *46*

                                      Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                                      Scheer'a?
                                      (Sorry, klarte ikke å dy meg!)
                                      Noen som vet hva som skjer med Scheel? Nå har han fått spilletid i et par kamper. Blir han med videre likevel?
                                      Ingen fler ut har Haglund sagt et sted. Han vel også gjort det ganske så bra i de sjansene han har fått. Schell blir nok med videre.

                                      Kommentar

                                      • sten
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Feb 2005
                                        • 873

                                        Scheel virker som en veldig hyggelig og sympatisk kar. Nå er det vel ikke slik at stallen skal fylles med hyggelige fotballspillere, men håper han blir med videre og at han lykkes.

                                        Kommentar

                                        • ragnarrock
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Mar 2008
                                          • 937

                                          Opprinnelig skrevet av sten
                                          Scheel virker som en veldig hyggelig og sympatisk kar. Nå er det vel ikke slik at stallen skal fylles med hyggelige fotballspillere, men håper han blir med videre og at han lykkes.
                                          kanskje vi må revurdere hvor han skal spille på banen? siden han tydeligvis er 5.valg som midtstopper, er han noe særlig som back i det hele tatt? kunne han blitt omskolert som def.midtbane over tid kanskje?
                                          *Kjempe gutta fighte gutta!!*

                                          -RagnarRock-

                                          Kommentar

                                          Working...