LSK anno 2013

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • sten
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Feb 2005
    • 873

    Opprinnelig skrevet av tullebukk
    legg til BHR.
    Regner med det er mer klart ang. PVM og J.A. enn det er med BHR

    Kommentar

    • HSft
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2004
      • 6082

      Opprinnelig skrevet av sten
      Regner med det er mer klart ang. PVM og J.A. enn det er med BHR
      "– Det er akkurat fem uker siden jeg ble operert. Jeg skal være forsiktig med å si når jeg kan spille min første kamp. Men jeg håper det blir allerede mot Ull/Kisa 2. mars, og helt sikkert mot Hønefoss 8. mars, sier Petter Vaagan Moen."


      Andersson skulle vel egentlig være klar på La Manga, men fikk en kjenning av et eller annet slag. Så jeg er usikker på når han er klar. Tipper vi starter med dette laget neste kamp:

      Udjus
      Stoor - Østli - Kippe - Ringstad
      Knudtzon - Palmi - Ohi - Fofana
      Fredrik - Helstad

      Og så kommer jeg til å bitche videre om sammensetninga sentralt på midt og spissplassene.

      Kommentar

      • DoubleHi5
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2011
        • 4138

        Opprinnelig skrevet av HSft
        "– Det er akkurat fem uker siden jeg ble operert. Jeg skal være forsiktig med å si når jeg kan spille min første kamp. Men jeg håper det blir allerede mot Ull/Kisa 2. mars, og helt sikkert mot Hønefoss 8. mars, sier Petter Vaagan Moen."


        Andersson skulle vel egentlig være klar på La Manga, men fikk en kjenning av et eller annet slag. Så jeg er usikker på når han er klar. Tipper vi starter med dette laget neste kamp:

        Udjus
        Stoor - Østli - Kippe - Ringstad
        Knudtzon - Palmi - Ohi - Fofana
        Fredrik - Helstad

        Og så kommer jeg til å bitche videre om sammensetninga sentralt på midt og spissplassene.
        Neste kamp er vel nettopp mot Ull/Kisa, så da må vi håpe på at PVM kan spille en del minutter. Johan spilte vel 20 minutter på La Manga, så vi må bare håpe for hans del også. Erling sier i et intervju etter Startkampen at hans skade er under god kontroll. Takker faen for det.
        Elska þetta félag

        Kommentar

        • bjarmann
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2005
          • 2938

          Opprinnelig skrevet av HSft

          Andersson skulle vel egentlig være klar på La Manga, men fikk en kjenning av et eller annet slag. Så jeg er usikker på når han er klar. Tipper vi starter med dette laget neste kamp:
          Syns han kjenner det et eller annet sted hele tida jeg! Snakk om å være kronisk skada!
          I år så tar vi alt

          Kommentar

          • Bibaboy
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Mar 2008
            • 712

            Hvis BHR er langtidsskadd så har vi TL dårligste sentrale midtbane. Hvis klubben opprettholder sine utsagn om at det ikke skal flere spillere inn nå så kan dette bli særdeles stygt. Johan har jeg nærmes avskrevet. Han kommer sikkert til å spille noen kamper til for klubben, men med den skadehistorikken hans så ser det ikke veldig lyst ut. PVM må bli klar til seriestart. Han kommer til å bli utrolig viktig for klubben. Vi trenger sårt en bakromsspiss. Kan bli trivelig dette når skadene og suspensjonene kommer. Grøss og gru. Ta med hjertemedisin. Det kommer vi til å trenge alle som en.
            Fugla Forever

            Kommentar

            • jeykey
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2012
              • 452

              Opprinnelig skrevet av Bibaboy
              Hvis BHR er langtidsskadd så har vi TL dårligste sentrale midtbane. Hvis klubben opprettholder sine utsagn om at det ikke skal flere spillere inn nå så kan dette bli særdeles stygt. Johan har jeg nærmes avskrevet. Han kommer sikkert til å spille noen kamper til for klubben, men med den skadehistorikken hans så ser det ikke veldig lyst ut. PVM må bli klar til seriestart. Han kommer til å bli utrolig viktig for klubben. Vi trenger sårt en bakromsspiss. Kan bli trivelig dette når skadene og suspensjonene kommer. Grøss og gru. Ta med hjertemedisin. Det kommer vi til å trenge alle som en.

              ååånei, vi må bruke Vaagan Moen, Ohi, Andersson (Palmason/Gabrielsen) sentralt istedenfor!!! TLs dårligste midtbane wæææ buuuuhuuuu
              "Jeg hater søpla så intenst at jeg ikke kan spille med Korea på civilization fordi de er røde og blå."
              - Sitat Grusom B

              Kommentar

              • Bibaboy
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Mar 2008
                • 712

                Opprinnelig skrevet av jeykey
                ååånei, vi må bruke Vaagan Moen, Ohi, Andersson (Palmason/Gabrielsen) sentralt istedenfor!!! TLs dårligste midtbane wæææ buuuuhuuuu
                Dårlig forsøk på bruk av sarkasme. Ohi er etter mitt syn ikke god nok for den sentrale midtbanen ennå, ei heller Palmason. PVM er klart best bak spissene og mister da en offensiv kraft om vi må bruke han sentralt. Gabrielsen er og blir midtstopper etter mitt syn. Andersson er kronisk skadet. Hva sitter vi igjen med da jeykey. Ikke stort. Tydelig at dine ambisjoner for klubben er vesentlig lavere enn mine. Men allikevel lykke til.
                Fugla Forever

                Kommentar

                • Herman
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Feb 2010
                  • 1101

                  Opprinnelig skrevet av Bibaboy
                  Vi trenger sårt en bakromsspiss
                  Er du seriøs?
                  Twitter

                  Kommentar

                  • Gjest

                    Kronisk skadet, eller syk som det også kalles.
                    Jeg har en på jobben som holder med stabæk, og han kunne i fjor fortelle at JA aldri kom til å spille mange kamper pr. sesong.
                    Han fikk faen meg rett...
                    Opprinnelig skrevet av bjarmann
                    Syns han kjenner det et eller annet sted hele tida jeg! Snakk om å være kronisk skada!

                    Kommentar

                    • DoubleHi5
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2011
                      • 4138

                      Om BHRs skade - se nyhetstråden:
                      – Jeg er optimist. Hvis det ikke er verre enn det som er antydet nå, er det ingen umulighet å få Bjørn Helge klar til seriestarten mot Sarpsborg 17.mars, sier Erik Kveen.
                      Elska þetta félag

                      Kommentar

                      • Bibaboy
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Mar 2008
                        • 712

                        Opprinnelig skrevet av Herman
                        Er du seriøs?
                        Sorry. Vi trenger en stor sterk spiss ved siden av våre to gode bakroms spisser. Trenger variasjon på topp.
                        Fugla Forever

                        Kommentar

                        • Herman
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Feb 2010
                          • 1101

                          Alt er ikke perfekt om dagen, men det er allikevel flere positive ting å ta med seg.

                          - Vi ser langt bedre ut defensivt som lag. I fjor var det verdens enkleste greie for motstanderen å få rettvendt spillere i mellomrom, men ikke i år.

                          - Vi har fått inn to keepere som begge holder et høyt nivå. De kommer til å pushe hverandre, og i motsetning til i fjor, da alle satt hjertet i halsen hver gang Sead tok seg til lysken, har vi hele tiden bra back-up i år.

                          - Anders Østli kom inn i fjor sommer, og leverte en ålreit høstsesong. Nå får han en hel oppkjøring med laget, og ser ut som en solid stopper. I tillegg synes jeg Kippe ser bedre ut enn forrige sesong, noe som er viktig.

                          - Var litt det samme med Stoor som med Østli, kom inn i laget uten en oppkjøring. Nå spiller han 90 min hver kamp, og vært blant lagets beste i alle kamper. Klassespiller. I tillegg blir Stian bare bedre og bedre på motsatt back.

                          - Mange ropte om nedrykk da Bolly ble solgt. Han er erstattet med Fofana, som jeg allerede nå synes ser mer lovende ut. Med unntak av de siste 5-6 kampene, så spilte Bolly én god kamp for hver tiende. Fofana virker å ha et større repertoar, og kommer til å bli kjempespennende å følge i år.

                          - I Fredrik Gulbrandsen har vi Tippeligaens mest lovende spiss. Han er ganske komplett, og ser i likhet med under oppkjøringen i fjor, til å være vassere foran mål. Men vi er avhengige av at han holder seg skadefri, da verken Helstad eller Erling er på hans nivå.

                          - Vi har vunnet bra med kamper i vinter, og det uten vår beste spiller forrige sesong (PVM), vår storsignering som vi ikke har sett det beste av enda (Johan), og den eneste stopperen som er bra med ball (Ruben). Alle tre veldig viktige for måten vi ønsker å spille på.
                          Twitter

                          Kommentar

                          • *46*

                            Opprinnelig skrevet av Herman
                            - Mange ropte om nedrykk da Bolly ble solgt. Han er erstattet med Fofana, som jeg allerede nå synes ser mer lovende ut. Med unntak av de siste 5-6 kampene, så spilte Bolly én god kamp for hver tiende. Fofana virker å ha et større repertoar, og kommer til å bli kjempespennende å følge i år.
                            Vi er som regel ganske så enig, sett bort i fra at jeg jevnt setter Erling en del høyere deg

                            Bolly ble bedre og bedre utover i sesongen. Satt opp i mot samme tidspunkt 2012 vs 2013 og Bolly vs Fofana, så gjør Fofana noe Bolly sjelden gjorde på dette tidspunktet i 2012 - har drar av spillere på både fart og teknikk. Bolly hadde tilnærmet kun fart å spille og var hans klart sterkeste kort. Venstresiden var død første halvdel av 2012. Nå borger det i stede for høyre backer med karusellsyke (kanskje litt å ta i, men i nærhete er det).

                            All mann til Åråsen 17 mars!

                            Kommentar

                            • Rune
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Aug 2008
                              • 1229

                              Opprinnelig skrevet av Herman
                              Alt er ikke perfekt om dagen, men det er allikevel flere positive ting å ta med seg.

                              - Vi ser langt bedre ut defensivt som lag. I fjor var det verdens enkleste greie for motstanderen å få rettvendt spillere i mellomrom, men ikke i år.

                              - Vi har fått inn to keepere som begge holder et høyt nivå. De kommer til å pushe hverandre, og i motsetning til i fjor, da alle satt hjertet i halsen hver gang Sead tok seg til lysken, har vi hele tiden bra back-up i år.

                              - Anders Østli kom inn i fjor sommer, og leverte en ålreit høstsesong. Nå får han en hel oppkjøring med laget, og ser ut som en solid stopper. I tillegg synes jeg Kippe ser bedre ut enn forrige sesong, noe som er viktig.

                              - Var litt det samme med Stoor som med Østli, kom inn i laget uten en oppkjøring. Nå spiller han 90 min hver kamp, og vært blant lagets beste i alle kamper. Klassespiller. I tillegg blir Stian bare bedre og bedre på motsatt back.

                              - Mange ropte om nedrykk da Bolly ble solgt. Han er erstattet med Fofana, som jeg allerede nå synes ser mer lovende ut. Med unntak av de siste 5-6 kampene, så spilte Bolly én god kamp for hver tiende. Fofana virker å ha et større repertoar, og kommer til å bli kjempespennende å følge i år.

                              - I Fredrik Gulbrandsen har vi Tippeligaens mest lovende spiss. Han er ganske komplett, og ser i likhet med under oppkjøringen i fjor, til å være vassere foran mål. Men vi er avhengige av at han holder seg skadefri, da verken Helstad eller Erling er på hans nivå.

                              - Vi har vunnet bra med kamper i vinter, og det uten vår beste spiller forrige sesong (PVM), vår storsignering som vi ikke har sett det beste av enda (Johan), og den eneste stopperen som er bra med ball (Ruben). Alle tre veldig viktige for måten vi ønsker å spille på.
                              Legg til at Høibråten og Furseth ser svært lovende ut. Per nå synes jeg disse er vel så gode alternativer sentralt på midten som Ohi og Palmi. Høibråten blir en klassespiller.
                              "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

                              Kommentar

                              • DoubleHi5
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2011
                                • 4138

                                Opprinnelig skrevet av Rune
                                Legg til at Høibråten og Furseth ser svært lovende ut. Per nå synes jeg disse er vel så gode alternativer sentralt på midten som Ohi og Palmi. Høibråten blir en klassespiller.
                                Spennende at Haglund holder løftet sitt og lar blant annet Høibråten få spilletid. Kanskje en av disse, eller begge, kan heve seg ytterligere med PVM ved sin side? For det var vel på midtbanen Marius også spilte i dag?
                                Elska þetta félag

                                Kommentar

                                • Lars
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2004
                                  • 6156

                                  Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                                  For det var vel på midtbanen Marius også spilte i dag?
                                  Ja.

                                  Ser man på spillertypene er PVM-Høibråten en god mix. Høibråten som den defensive og duellsterke, som samtidig er rolig med ball og kan slå de enkle pasningene med presisjon (det siste er viktig). Det gir PVM mer frihet offensivt.

                                  Tror riktignok det er ett år for tidlig for Høibråten, men han skal få lov til å motbevise meg.

                                  Kommentar

                                  • HSft
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2004
                                    • 6082

                                    Jeg vil gjerne se Høibråten i litt mer enn 10 min på a-laget før jeg gjør meg opp en klar mening om hvor klar han er for a-lagsspill. Synes Haglund godt kunne sluppet han til mer hittil. Det lille jeg har sett av han på a-laget har imponert mer enn det jeg har sett på juniorlaget, jeg tror han må ha tatt noen steg siden sist jeg så han. Han ser ut til å ha bra fart på de første meterne og mer ro med kula og bedre teknikk enn jeg venta. Kanskje dette bare synes bedre fra en sentral midtbaneposisjon.

                                    Kanskje er det bra for utviklingen hans om vi først og fremst lar han slippe til sentralt på midten. Da vil han få utviklet ballspillet sitt en del og få tid til å få en mer dominerende fysikk.

                                    Ettersom jeg ikke liker å se laget med to bakromsspisser så har vi i tillegg svært stort behov for at en ekstra defensiv sentral midtbanespiller tar steget. Da har vi Ohi, Riise, PVM, Andersson og Høibråten som kan dekke 3 sentrale plasser.

                                    Kommentar

                                    • *46*

                                      For å sette LSK sin sesongoppladning i perspektiv, så har norges flaggskip innen fotballen og "hele norges rbk" startet oppsiktsvekkende dårlig. Etter fem treningskamper, har dem kun puttet mål i straffekonk. Tapt ved ordinær tid for CSKA Moskva, Sjakhtar Donetsk, Ranheim og FCK. Uavgjort mot NK Olimpija Ljubljana. 450 spilleminutter + tillegg uten spillemål!

                                      Så til poenget - og her sitter man å klager over å ha slått Godset, Häcken, FC Astra og IK Start. Uavgjort mot S08 og tap for BP og toppa CSKA Moskva som leder sin hjemmlige serie. Ja - det er treningskamper, men når man vinner flere så må det være en sammenheng et sted.

                                      Kommentar

                                      • DoubleHi5
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2011
                                        • 4138

                                        Opprinnelig skrevet av *46*
                                        Så til poenget - og her sitter man å klager over å ha slått Godset, Häcken, FC Astra og IK Start. Uavgjort mot S08 og tap for BP og toppa CSKA Moskva som leder sin hjemmlige serie. Ja - det er treningskamper, men når man vinner flere så må det være en sammenheng et sted.
                                        Er det noen som klager over at vi har slått disse lagene da? Det er det selvfølgelig ikke. Resultatene er helt ok, de, og selvsagt mye bedre enn om vi hadde tapt mer. Med vår vandring i sumpen de siste årene, er nok resultatene i treningskampene viktigere enn for enkelte andre lag. På dette området er det fremgang, ingen tvil om det.

                                        Det noen påpeker og diskuterer er hvordan vi fremstår spillemessig, blant annet den manglende evnen (og viljen?) til å styre kamper og den til tider vel forsiktige balldyttinga i forsvar.

                                        Jeg synes det fortsatt skal være stor takhøyde i debattene her på forumet, og jeg synes vi alle skal respektere at vi kan se forskjellig på saker og ting. Grunnen til at vi er her, er at vi har én viktig ting til felles: Vi elsker Lillestrøm Sportsklubb!

                                        Hvis forumet blir en servil nikkedukkeklubb hvor alle er enige om at alt er bra, er vi ille ute! La oss heller komme med argumenter for hva vi mener og føre gode debatter rundt LSK og alt som har med klubben og laget å gjøre!
                                        Elska þetta félag

                                        Kommentar

                                        • sten
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Feb 2005
                                          • 873

                                          Gode lag vinner på en dårlig dag. Husker jo storhetstida til bart. Hadde dem en dårlig dag så snappet dem med seg ett poeng

                                          Kommentar

                                          Working...